דיון בינה מלאכותית. מה רע? ולמה זה כל כך וואו?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
לדעתי הבינה המלאכותית תקח אותנו עשרות שנים אחורה
ברגע שאין לנו יכולת לסמוך עח שום סרטון, תמונה, שיחת טלפון
אנשים יתחילו להפגש פנים אל פנים כדי לסגור עסקאות
וכמובן זה יהיה בסביבה הקרובה בלבד
ממצב של כפר גלובלי נחזור למצב שהיה לפני מאות שנים...
יותר בריא
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
הסכנה בזעקה סתמית
שאם לא מגדירים מיד מה הבעיה
זה רק יוצר סקרנות יתר שהיא לכשעצמה כבר יותר מזיקה בפרט לנוער
בינתים לא שמענו בבירור מה הבעיה רק אוסף השערות ותחזיות לא מאומתות מה שרק מחליש את גודל הזעקה
צריך שמישהו מומחה לענין שמכיר את הנושא לפני ולפנים יקום ויתן לציבור הגדרה קולעת וברורה
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
מה יותר פשוט מלשאול את בעל הדבר? ;)

בטח. הנה כמה מהנימוקים של הרבנים האורתודוכסים האוסריים לשימוש בבינה מלאכותית:
  • איסור יצירת חיים
הרבנים האורתודוכסים טוענים כי בינה מלאכותית היא ניסיון ליצור חיים בתנאי מעבדה, מה שפוגע ברצון האלוהי. הם טוענים כי רק אלוהים יכול ליצור חיים, וכי אנו לא אמורים לנסות לחקות את כוחותיו.
  • איסור שכפול היכולות האנושיות
הרבנים האורתודוכסים טוענים כי בינה מלאכותית היא ניסיון לשכפל את היכולות האנושיות, מה שעלול להוביל לכך שהאדם יאבד את זהותו. הם טוענים כי האדם נברא בצלם אלוהים, וכי היכולות האנושיות הן מתנה מיוחדת מאלוהים.
  • חשש לשליטה על האנושות
הרבנים האורתודוכסים חוששים כי בינה מלאכותית עשויה להוביל לשליטה על האנושות. הם טוענים כי בינה מלאכותית היא כלי חזק מאוד, שיכול להיות בשימוש לטוב או לרע. הם חוששים כי בינה מלאכותית עשויה לשמש כדי לשלוט באנשים, או כדי לגרום להם לעשות דברים שהם לא רוצים לעשות.
  • חשש לשימוש בבינה מלאכותית ליצירת כלי נשק הרסניים
הרבנים האורתודוכסים חוששים כי בינה מלאכותית עשויה לשמש ליצירת כלי נשק הרסניים. הם טוענים כי בינה מלאכותית היא כלי רב עוצמה, שיכול לשמש כדי לפגוע באנשים. הם חוששים כי בינה מלאכותית עשויה לשמש כדי ליצור רובוטים אוטונומיים שיכולים לרצוח אנשים בלי מעורבות אנושית.
אלו רק כמה מהנימוקים של הרבנים האורתודוכסים האוסריים לשימוש בבינה מלאכותית. השאלה אם מותר או אסור להשתמש בבינה מלאכותית היא שאלה מורכבת, שאין עליה תשובה אחת נכונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
מה יותר פשוט מלשאול את בעל הדבר? ;)

בטח. הנה כמה מהנימוקים של הרבנים האורתודוכסים האוסריים לשימוש בבינה מלאכותית:
  • איסור יצירת חיים
הרבנים האורתודוכסים טוענים כי בינה מלאכותית היא ניסיון ליצור חיים בתנאי מעבדה, מה שפוגע ברצון האלוהי. הם טוענים כי רק אלוהים יכול ליצור חיים, וכי אנו לא אמורים לנסות לחקות את כוחותיו.
  • איסור שכפול היכולות האנושיות
הרבנים האורתודוכסים טוענים כי בינה מלאכותית היא ניסיון לשכפל את היכולות האנושיות, מה שעלול להוביל לכך שהאדם יאבד את זהותו. הם טוענים כי האדם נברא בצלם אלוהים, וכי היכולות האנושיות הן מתנה מיוחדת מאלוהים.
  • חשש לשליטה על האנושות
הרבנים האורתודוכסים חוששים כי בינה מלאכותית עשויה להוביל לשליטה על האנושות. הם טוענים כי בינה מלאכותית היא כלי חזק מאוד, שיכול להיות בשימוש לטוב או לרע. הם חוששים כי בינה מלאכותית עשויה לשמש כדי לשלוט באנשים, או כדי לגרום להם לעשות דברים שהם לא רוצים לעשות.
  • חשש לשימוש בבינה מלאכותית ליצירת כלי נשק הרסניים
הרבנים האורתודוכסים חוששים כי בינה מלאכותית עשויה לשמש ליצירת כלי נשק הרסניים. הם טוענים כי בינה מלאכותית היא כלי רב עוצמה, שיכול לשמש כדי לפגוע באנשים. הם חוששים כי בינה מלאכותית עשויה לשמש כדי ליצור רובוטים אוטונומיים שיכולים לרצוח אנשים בלי מעורבות אנושית.
אלו רק כמה מהנימוקים של הרבנים האורתודוכסים האוסריים לשימוש בבינה מלאכותית. השאלה אם מותר או אסור להשתמש בבינה מלאכותית היא שאלה מורכבת, שאין עליה תשובה אחת נכונה.
שטויות!
לדעתי סיבת האיסור של גדולי ישראל הוא אותו הסיבה שכל אחד מאתנו לא היה מרשה לילדים שלו לשבת על צ'ט בינה מלאכותית......
וד"ל!!!!!!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
  • הוסף לסימניות
  • #46
  • הוסף לסימניות
  • #47
חדש אסור מן התורה

דבר ראשון לא רק רבנים אסרו את הבינה מלאכותית גם גויים רבים מפחדים מהמפלצת הזו,

הדבר הראשון שהרבנים יצאו נגדו היה שהוא המפלצת הזו מעיזה לענות תשובות הלכתיות עם "מקור"
אבל אנשים השתלטו עליה מה לענות ומה לא.

בנוסף עדיין אין כלים שיכולים לסנן אותו בגלל שאפשר לשאול אותו הכל!!!!

ובכלל אין אפשרות לדעת מה הוא יכול להביא איתו
יש הרבה חשש לגביו כי הוא סימן שאלה ענק.
רק בטוח שהוא יביא שינוי ענק אדיר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
כשיצאו הטלפונים עם האינטרנט, מסכים צהוב שחור באמת כמעט ולא היה בזה בעיה הרבנים יצאו נגד אותם טלפונים ובזכותם יש עד היום את הקומה הכשרה, בחו"ל שהרבנים נזכרו קצת מאוחר אין את זה כי כבר התרגלו לזה.
כעת שהבינה המלאכותית עדיין בחיתולים הרבנים כבר יוצאים נגד כדי שלא יתרגלו לזה, כשזה יהיה יותר גרוע הציבור כבר יהיה מחוסן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
מדענים בעולם וכן מתכנתים שעוסקים בפיתוח הבינה המלאכותית, כלומר אלה שמבינים בזה יותר - חוששים מאוד לאן זה עלול להגיע, כנראה בגלל העצמאות שתתפתח בבינה המלאכותית יותר ויותר, ולא תהיה שליטה על זה.
יש מדענים שהציעו לעשות הפסקה בפיתוח, כדי למצוא דרכים ולדאוג קודם כל שהמוצר הזה יתפתח בצורה מושכלת, שלא יקום הגולם על יוצרו.
עסוקים הרבה בליצור גבולות מובנים, אך זה לא פשוט, לא הכל אפשר לחזות.
ומי למשל יגיד לסינים או לקוריאה הצפונית איך ומה לפתח?

לגבי היהדות, הידע של הבינה במלאכותית ביהדות - הוא כרגע הרבה פחות מנושאים אחרים. כל הזמן משפרים עוד ועוד בכל התחומים והנושאים.
כמובן שמצב כמו היום של ציטוטים שלא קיימים, עם מראי מקומות לא נכונים, בשם גדולים שלא אמרו דברים כאלה - זה באג גדול. אך הבינה מלאכותית היא עדיין בחיתוליה, והיא מתפתחת במהירות גדולה. כך שמצד אחד היא תהיה יותר מדויקת, אך גם עם הרבה יותר יכולות, חלקן מפחידות.

כמו שכתבו, נראה שעיקר הבעיה של הציבור שלנו, מעבר לבעיה הככל עולמית, היא בעיית הסינונים. וזו בעיה רצינית מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #50
בשתי מילים-זה לא יותר גרוע בתחינת עצם התוכן, אלא מבחינת זה שאפשר למצוא את כל הזבל תוך דקה בלי לחפש הרבה ובלי להתאמץ.
וגם יהיה קשה לסינון לסנן את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
בשתי מילים-זה לא יותר גרוע בתחינת עצם התוכן, אלא מבחינת זה שאפשר למצוא את כל הזבל תוך דקה בלי לחפש הרבה ובלי להתאמץ.
וגם יהיה קשה לסינון לסנן את זה.
אם זה הכל, זה עדין לא משכנע שזה הרבה יותר גרוע.

ההבדל הרוחני בין העולם שלפני האינטרנט לעולם של אחרי האינטרנט, זה הבדל של שמים וארץ, ואפילו יותר מזה.. וזה ברור לכל.
אבל עדין לא הבנתי למה העולם שאחרי הבינה מלאכותית יהיה שונה בתכלית. [וכמובן מבחינה רוחנית גרידא!!]
(כמובן באמונת חכמים שזה כן כך)
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
אם זה הכל, זה עדין לא משכנע שזה הרבה יותר גרוע.

ההבדל הרוחני בין העולם שלפני האינטרנט לעולם של אחרי האינטרנט, זה הבדל של שמים וארץ, ואפילו יותר מזה.. וזה ברור לכל.
אבל עדין לא הבנתי למה העולם שאחרי הבינה מלאכותית יהיה שונה בתכלית. [וכמובן מבחינה רוחנית גרידא!!]
(כמובן באמונת חכמים שזה כן כך)
זה הרבה יותר גרוע, כי להפוך דברים בעייתיים לזמינים עושה את העולם למקום גרוע...
לצורך המשל, עולם שבו לכל זאטוט יש אקדח-...
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
כבודו כנראה לא יודע מה זה חיפוש נורמאלי בגוגל
ובקיצור על פניו אין שום הבדל ,ואפשר גם להקשות אם במילא אינטרנט לא מסונן אסור
מה הוספת באיסור על בינה מלאכותית
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
האמת שקצת מזכיר לי את האיסור בwifi במצלמות, שאין בהם אנדרואיד בכלל, וכל הwifi זה להעברת תמונות למחשב, וכל הרחובות התמלאו מודעות בכמה זה מסוכן, ואפשר לגלוש במצלמה מי יודע לאן.
אני עדיין לא ראיתי מצלמה עם גוגל, גם אלו עם wifi.
תקנו אותי אם אני טועה
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
האמת שקצת מזכיר לי את האיסור בwifi במצלמות, שאין בהם אנדרואיד בכלל, וכל הwifi זה להעברת תמונות למחשב, וכל הרחובות התמלאו מודעות בכמה זה מסוכן, ואפשר לגלוש במצלמה מי יודע לאן.
אני עדיין לא ראיתי מצלמה עם גוגל, גם אלו עם wifi.
תקנו אותי אם אני טועה
אז למה אסרו את זה זה?
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
  • הוסף לסימניות
  • #58
מדענים בעולם וכן מתכנתים שעוסקים בפיתוח הבינה המלאכותית, כלומר אלה שמבינים בזה יותר - חוששים מאוד לאן זה עלול להגיע, כנראה בגלל העצמאות שתתפתח בבינה המלאכותית יותר ויותר, ולא תהיה שליטה על זה.
יש מדענים שהציעו לעשות הפסקה בפיתוח, כדי למצוא דרכים ולדאוג קודם כל שהמוצר הזה יתפתח בצורה מושכלת, שלא יקום הגולם על יוצרו.
עסוקים הרבה בליצור גבולות מובנים, אך זה לא פשוט, לא הכל אפשר לחזות.
ומי למשל יגיד לסינים או לקוריאה הצפונית איך ומה לפתח?
אלו קונספירציות הפחדה נחמדות
אבל זה לא עונה על השאלה - האם ההימנעות של החרדים משימוש בבינה המלאכותית תעצור את התהליך הזה?
מה העניין לדחוף את הקונספירציות האלו לאשכול שעוסק בכלל בנושא אחר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
האמת שקצת מזכיר לי את האיסור בwifi במצלמות, שאין בהם אנדרואיד בכלל, וכל הwifi זה להעברת תמונות למחשב, וכל הרחובות התמלאו מודעות בכמה זה מסוכן, ואפשר לגלוש במצלמה מי יודע לאן.
אני עדיין לא ראיתי מצלמה עם גוגל, גם אלו עם wifi.
תקנו אותי אם אני טועה
זה נכון-אבל ממש לא דומה!!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

מרתק אותי ההשפעה של בינה מלאכותית בתחומים רבים.
התחום הוויזואלי משותף גם לעיצוב גרפי, אבל אין ספק שצילום תופס חלק נכבד.
צילום אמיתי & בינה מלאכותית.



1760699328044.png

יאללה, נפתח את זה רגע.

לבלבל אנשים? קל.
להטעות חובבים? עוד יותר.
אבל להטעות צלם מקצועי – פה כבר צריך לעבוד.

ועכשיו... לפני שמישהו יקפוץ –
זה לא פוסט על AI.
לא טיפים לפרומפטים.
ולא “תראו מה יצרתי”.

זה פוסט על צילום.
על איך חושבים כמו צלם.
על מה עושה תמונה לטובה באמת – גם אם היא בכלל לא צולמה.

כי כשאני עובד עם בינה מלאכותית,
אני עדיין חושב כמו צלם.


לוקיישן.
תאורה.
קומפוזיציה.
צבעים.
פוזה.
פרצוף.
סיפור.

אם אני לא מבין איך אור נופל על פנים,
איך רקע משפיע על תחושה,
או למה שיער בתנועה נראה “אמיתי” רק מזווית אחת –
לא משנה כמה ה-AI חכם, זה עדיין ייראה מזויף.

אז כן, זה קשור לצילום.
במאה אחוז.

כי כדי לדעת לזהות תמונה אמיתית,
צריך להבין מה גורם לה להרגיש אמיתית.
וכדי לגרום לתמונה דיגיטלית להיראות מציאותית,
צריך לדעת איך מצלמה באמת “חושבת”.


אני רוצה לפתוח דיון.
להבין יחד איפה עובר הגבול.
מה עין אנושית תופסת,
ומה רק צלם קולט.

נושאים שאני חופר בהם:
🎨 התאמת צבעים – לא לפי חוקים, לפי תחושה.
🧍‍♂️ פוזה טבעית מול פוזה “מושלמת מדי”.
👀 מבט אמיתי לעומת מבט שמחושב מדי.
💡 תאורה שמספרת סיפור – לא רק מאירה.
📷 עומק שדה אמיתי, כזה שנושם.
🎭 טקסטורות אמיתיות – קמט, לכלוך, הצללה.
👕 בגדים ש“נופלים” נכון על הגוף ולא נראים מודבקים.
🪞 השתקפויות אמיתיות – כאלה שמפתיעות, לא מתוכננות.
🧠 פרצופים עם פגמים קטנים – כי מושלם זה חשוד.
🎬 רגע תנועה, לא פוזה.
📸 טעויות קטנות שהופכות צילום לחי.
🏙️ פריימים לא סימטריים בכוונה – כי ככה אנשים באמת רואים.
🧩 עומס ובלגן אמיתי ברקע, לא סטרילי מדי.
🌇 משחק בין חדות לרכות – כמו בעדשה אמיתית.
🧤 אינטראקציה עם חפצים – לא רק “נמצא לידם”.
🎤 רגש. מתח. נשימה. משהו שקורה מתחת לתמונה.

אז כלללל הרשימה הזו מביאה להישג אחד.
ידע מקצועי מעמיק בתחום הצילום.
ואת זה אפשר ללמוד רק כאן בפורום.

זה מסע ארוך.
סבלנות תניב כאן המון.



הגעתם עד כאן?
תודה.
עכשיו הזמן לחשוב, להגיב.
נתראה כאן למטה...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה