דיון בינה מלאכותית. מה רע? ולמה זה כל כך וואו?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
בלת"ק
לדעתי זה די עונה על העניין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
אלו קונספירציות הפחדה נחמדות
אבל זה לא עונה על השאלה - האם ההימנעות של החרדים משימוש בבינה המלאכותית תעצור את התהליך הזה?
מה העניין לדחוף את הקונספירציות האלו לאשכול שעוסק בכלל בנושא אחר?
אלו לא קונספירציות. להפך, זה מה שהמומחים בנושא אומרים.
אנשים שלא מומחים חושבים שמדובר באינטרנט קצת יותר נחמד וקצת יותר משוכלל. וזה לא.

ונכון, זה לא עונה על השאלה שהיצבת כאן, אבל לא זו היתה השאלה. ברור שהימנעות של החרדים לא תעצור את התהליך העולמי, אף אחד לא אמר דבר כזה.
קראי שוב את שאלת פותח האשכול, ותראי שהוא שאל קודם כל באופן כללי על הבינה מלאכותית, ועל זה היתה התשובה.

לבסוף שאל על הצד הרוחני, ועל זה היתה תשובתי הבאה:

כמו שכתבו, נראה שעיקר הבעיה של הציבור שלנו, מעבר לבעיה הככל עולמית, היא בעיית הסינונים. וזו בעיה רצינית מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #65
זה עונה על העניין לילדים
אין שם תשובה למה זה מסוכן למבוגרים
האם לא דיברת מעולם עם גוי?
זה נראה שאין לכם מושג לאין אפשר להגיע שמה עם זה התשובה
כן גם למבוגרים אחראים שצריכים את זה לצורך עבודה זה מסוכן

יש מדינות שמנסים לעביר חוק שאסור להשתמש עם זה, כי זה יהפוך את העולם למשהו אחר.
ועל היהדות יש לזה עוד השפעות גם מעבר למה שאנחנו יכולים לחשוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
אם הרבנים יצאו נגד זה זה מסוכן. פסיק, נקודה, אלף סימני קריאה.
להזכירכם הרבנים בזמנו צרחו גם נגד הטלויזיה כשאף אחד לא הבין מה הבעיה, והיום לא צריך להגיד לכם כמה נשרפים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
אני שמעתי שהאיסור על בינה מלאכותית אינו איסור עצמי, אלא מטעם גזירה:
בינה מלאכותית אטו בינה אנושית
בינה אנושית - היא גופא גזירה אטו בינה לא אנושית, ואין גוזרין גזירה לגזירה. אלא כולא חדא גזירה היא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
תכלס' יש על זה סינון נטפרי-לא?
גם אני חושב כך.
אני לא יודע איזה סינון יש לאמריקאים,
אבל כנראה שאצלהם הסינון לא מספיק.

עם נטפרי, אני לא רואה בעייה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
כבר כתבו פה באחת ההודעות הקודמות.
ישנם קווים המאפשרים לשאול שאלה קולית, ולקבל תשובה מבינה מלאכותית
(אין לי מושג דרך איזה סינון אם בכלל עוברת התשובה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
לא נושא של צחוק, אבל בנתיים בכל השרשור הזה אף אחד לא הצליח להסביר מה מסוכן בבינה מלאכותית לחרדים יותר מלכל העולם.
אמרו סיכונים מסוימים, שזה לכל העולם, לאו דווקא לנו. מכתבי הרבנים שיצאו זה על סיכון מיוחד לנו, ואתה זה אף אחד עדיין לא מבין ולא מצליח להסביר.
ואולי על הדרך תסבירי לנו מה באמת הבעיה בwifi במצלמה ובנגן (לא אנדרואינד) שכל כך יצאו נגד זה?
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
  • הוסף לסימניות
  • #71
האמת שקצת מזכיר לי את האיסור בwifi במצלמות, שאין בהם אנדרואיד בכלל, וכל הwifi זה להעברת תמונות למחשב, וכל הרחובות התמלאו מודעות בכמה זה מסוכן, ואפשר לגלוש במצלמה מי יודע לאן.
אני עדיין לא ראיתי מצלמה עם גוגל, גם אלו עם wifi.
תקנו אותי אם אני טועה

איזה תמימות!
אני יודע על מקרה חמור מאוד שקרה למישהו שקיבל באופן סדרתי תמונות וסירטונים למצלמתו הלא מנותקת,
ממישהו......
נס שתפסו את זה בזמן,
זה כ"כ פשוט וקל......
וזה כ"כ חמור ומסוכן.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
לא נושא של צחוק, אבל בנתיים בכל השרשור הזה אף אחד לא הצליח להסביר מה מסוכן בבינה מלאכותית לחרדים יותר מלכל העולם.
אמרו סיכונים מסוימים, שזה לכל העולם, לאו דווקא לנו. מכתבי הרבנים שיצאו זה על סיכון מיוחד לנו, ואתה זה אף אחד עדיין לא מבין ולא מצליח להסביר.
ואולי על הדרך תסבירי לנו מה באמת הבעיה בwifi במצלמה ובנגן (לא אנדרואינד) שכל כך יצאו נגד זה?
אין לנו דרך ואפשרות להסביר את הוראותיהם של עיני העדה,
ולכן נקראים הם בכינוי זה,
ראייתם צופה למרחוק והכח הזה מגיע והס"ד למי שמשא הציבור עליו,
תפקידינו רק לא להפריע להם!
(נראה לי שהשרשור נפתח ע"י בינה מלאכותית....:unsure:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
איזה תמימות!
אני יודע על מקרה חמור מאוד שקרה למישהו שקיבל באופן סדרתי תמונות וסירטונים למצלמתו הלא מנותקת,
ממישהו......
נס שתפסו את זה בזמן,
זה כ"כ פשוט וקל......
וזה כ"כ חמור ומסוכן.....
אני מבינה שהוא קיבל את זה ביודעין
באותו מידה יכל לקבל את זה גם למייל, או בכרטיס, אם לא לקחו לו את המצלמה, כנראה שעדיין הוא מקבל בכרטיס ואתם לא יודעים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
כאחד שלא מבין בכלל בתכנות ובמחשבים בכלל.
אשמח מאוד אם מי שכן מבין יסביר לאנשים כמוני מה ההתלהבות הכ"כ גדולה מהבינה המלאכותית
מה המחשב לא יכל לעשות, שעם הבינה המלאכותית הוא כן יוכל לעשות

גם אשמח מאד אם יואיל משהו להסביר למה מבחינה רוחנית זה יותר גרוע ממה שהאינטרנט הציע עד היום?
אם ברור לך הסכנות שיש באינטרנט והאיסור לצריכתו ללא סינון
הבינה המלאכותית תפקידה הוא לעשות את השימוש באינטרנט חוויתי יותר וקל יותר
לדוגמא אם אתה מחפש חופשה במקום כל שהוא בתאריך כל שהוא בסכומם מסוים, תבקש ממנו - כמו שאתה מבקש מחבר "אנא תן לי הצעה לחופשה בפרמטרים כאלו וכאלו" ומיד תקבל תשובה מאד מפורטת.
הסכנה היא ההשמשה וקלות השימוש שעושים באינטרנט.
אם בשימוש רגיל צריך "לחפור" ולחפש מידע ספציפי, כאן הכל קל יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
לא נושא של צחוק, אבל בנתיים בכל השרשור הזה אף אחד לא הצליח להסביר מה מסוכן בבינה מלאכותית לחרדים יותר מלכל העולם.
אמרו סיכונים מסוימים, שזה לכל העולם, לאו דווקא לנו. מכתבי הרבנים שיצאו זה על סיכון מיוחד לנו, ואתה זה אף אחד עדיין לא מבין ולא מצליח להסביר.
אני הסברתי. תגללי לעמודים קודמים.
א. אין אפשרות לסנן מלל בעייתי מהבינה המלאכותית. לא מדברת על מילים בעייתיות, אלא על הסברי כפירה ודומה לכך, שהרובוט האוטומטי (גם של נטפרי) לא יכול לו, ולא מצליח לסנן.
ב. שאלות שהבינה עונה בלי הכוונה והתייחסות ספציפית. הדוגמא הפשוטה: פסיקה הלכתית - היא יכולה להביא מראביי רפורמי כמו מפוסק הדור ללא הבדל. לפעמים מדובר בנידונים בעייתים, לא רק הלכתיים.
ג. זה יכול להוות תחליף לאינטרנט לא מסונן, מבחינת ההפניות לתכנים, העברת מידע ועוד. הבעייתיות באינטרנט לא מסונן ברור לך? זה עשוי להיות גם בבינה. אין שום בקרה על התשובות שלה, על ההפניות ועל המקורות שלה
זה בשביל ההתחלה
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
עדיין לא הבנתי מה התחדש הרי אינטרנט לא מסונן נאסר ע"י גדולי ישראל
ובינה מלאכותית בעייתית לא קיימת באינטרנט מסונן
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
עדיין לא הבנתי מה התחדש הרי אינטרנט לא מסונן נאסר ע"י גדולי ישראל
ובינה מלאכותית בעייתית לא קיימת באינטרנט מסונן
אפשר להגיע גם לתכנים לא ראויים בבינה מלאכותית גם אם זה אינטרנט מסונן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
גם נטפרי ואתרוג? ואם כן איך יכול להיות שהם אישרו את זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
זה כבר לא בעיה בבינה מלאכותית אלא בסינון
רצוני לומר שיש כל מיני אתרים שאם תחפור עליהם מסתבר שתגיע למקומות לא טובים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

מרתק אותי ההשפעה של בינה מלאכותית בתחומים רבים.
התחום הוויזואלי משותף גם לעיצוב גרפי, אבל אין ספק שצילום תופס חלק נכבד.
צילום אמיתי & בינה מלאכותית.



1760699328044.png

יאללה, נפתח את זה רגע.

לבלבל אנשים? קל.
להטעות חובבים? עוד יותר.
אבל להטעות צלם מקצועי – פה כבר צריך לעבוד.

ועכשיו... לפני שמישהו יקפוץ –
זה לא פוסט על AI.
לא טיפים לפרומפטים.
ולא “תראו מה יצרתי”.

זה פוסט על צילום.
על איך חושבים כמו צלם.
על מה עושה תמונה לטובה באמת – גם אם היא בכלל לא צולמה.

כי כשאני עובד עם בינה מלאכותית,
אני עדיין חושב כמו צלם.


לוקיישן.
תאורה.
קומפוזיציה.
צבעים.
פוזה.
פרצוף.
סיפור.

אם אני לא מבין איך אור נופל על פנים,
איך רקע משפיע על תחושה,
או למה שיער בתנועה נראה “אמיתי” רק מזווית אחת –
לא משנה כמה ה-AI חכם, זה עדיין ייראה מזויף.

אז כן, זה קשור לצילום.
במאה אחוז.

כי כדי לדעת לזהות תמונה אמיתית,
צריך להבין מה גורם לה להרגיש אמיתית.
וכדי לגרום לתמונה דיגיטלית להיראות מציאותית,
צריך לדעת איך מצלמה באמת “חושבת”.


אני רוצה לפתוח דיון.
להבין יחד איפה עובר הגבול.
מה עין אנושית תופסת,
ומה רק צלם קולט.

נושאים שאני חופר בהם:
🎨 התאמת צבעים – לא לפי חוקים, לפי תחושה.
🧍‍♂️ פוזה טבעית מול פוזה “מושלמת מדי”.
👀 מבט אמיתי לעומת מבט שמחושב מדי.
💡 תאורה שמספרת סיפור – לא רק מאירה.
📷 עומק שדה אמיתי, כזה שנושם.
🎭 טקסטורות אמיתיות – קמט, לכלוך, הצללה.
👕 בגדים ש“נופלים” נכון על הגוף ולא נראים מודבקים.
🪞 השתקפויות אמיתיות – כאלה שמפתיעות, לא מתוכננות.
🧠 פרצופים עם פגמים קטנים – כי מושלם זה חשוד.
🎬 רגע תנועה, לא פוזה.
📸 טעויות קטנות שהופכות צילום לחי.
🏙️ פריימים לא סימטריים בכוונה – כי ככה אנשים באמת רואים.
🧩 עומס ובלגן אמיתי ברקע, לא סטרילי מדי.
🌇 משחק בין חדות לרכות – כמו בעדשה אמיתית.
🧤 אינטראקציה עם חפצים – לא רק “נמצא לידם”.
🎤 רגש. מתח. נשימה. משהו שקורה מתחת לתמונה.

אז כלללל הרשימה הזו מביאה להישג אחד.
ידע מקצועי מעמיק בתחום הצילום.
ואת זה אפשר ללמוד רק כאן בפורום.

זה מסע ארוך.
סבלנות תניב כאן המון.



הגעתם עד כאן?
תודה.
עכשיו הזמן לחשוב, להגיב.
נתראה כאן למטה...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה