דיון בינה מלאכותית. מה רע? ולמה זה כל כך וואו?

מצב
הנושא נעול.
אני שמעתי שהאיסור על בינה מלאכותית אינו איסור עצמי, אלא מטעם גזירה:
בינה מלאכותית אטו בינה אנושית
אהה, ולכן הרבנים שלך לא הצטרפו, כי אצלכם בינה אנושית היא מילתא דלא שכיחא דלא גזרו בה רבנן?
 
קצת הסברים על הבינה המלאכותית.
קודם כל כשמה כן היא: מלאכותי, חלול, ריק.
זה לא כזה משוכלל כמו שמציגים את זה! (לפחות לפי מה שחפרתי בנושא).
המפתחים גאים להציג שהם כאילו הצליחו להגיע לדרגא של בן אנוש, גם התוכנה מתוכנתת להסביר כל הזמן כמה היא בדרגא של אנושי. (בהפחדות על השתלטות שלה על המשק, שהיא תשלוט על יוצריה - דבר שלא מציאותי בשום אופן!, על עוד כל מיני דברים שכביכול היא מחליפה את האדם, ועל כך ש"בראו" אדם חדש...
ואני יודע שכל מכונה שיוצרה החליפה את האדם במובן מסוים, אני מתכוון לרמה שמנסים להציג את הבינה המלאכותית.)
אז קודם כל זה לא מה שהם מנסים להציג, ולדעתי זה בעיה קשה להאמין ביכולות מופרזות של תוכנת מחשב עם באגים בכמויות אסטרונומיות.


עכשיו בעניין הסכנה שבזה:
קודם כל במלאכותי הזה, עם כל ה"מוסריות" שהכניסו בו, אין לו שום עניין בלהגיד אמת!, אף פעם לא חינכו אותו שאסור לשקר!
לכן, כשהוא יתקע הוא ימציא מאמרי חז"ל, פסקי הלכה, חנויות פיצה, קווי אוטובוס, ומה לא...
להסתמך עליו זה פשוט מסוכן, גם אם ב99% מהמקרים הוא מוסר מידע אמיתי, ה1% שלא יכול לסבך את מי שסומך עליו.
חוץ מהחינוך ההרסני בזה שמתרגלים לשקר ללא הגבלה (איך מישהו כתב פה בפרוג, שהוא כתב לו דבר תורה נחמד לשולחן שבת, ולא נורא שהמקורות מצוצים, אף אחד לא ישים לב...).
דבר שני המלאכותי הזה הוא שמאלני אדוק!
בכל דבר ועניין הדעות שלו שמאלניות (גם באינטרנט יש הרבה דעות שמאלניות, אבל יש גם דברים אחרים ודעות אחרות, הוא מביא רק דעה אחת).
ולשמוע ממישהו כזה דעות, עצות, וכל דבר, זה משפיע על הנפש (לא פחות ממה שקריאה בספר שכתב סופר בעייתי משפיעה על הנפש).
עוד בעיה שהוא מציג את הדעה שלו שבנויה על השקפת רוב העולם... ורוב העולם הם לא יהודיים...
ולא להשוות עם חיפוש גוגל שגם עולה מה שרוב העולם אוחז, כי (כמובן שזה בעייתי, ועוד יותר אם זה בלי סינון, אבל עדיין) עולים כל מיני דעות ואתה בוחר למה להאמין, מה לקבל, וגם רואה מי אמר מה ואיפה כתוב מה.
הוא מביא דעה אחת! שהוא החליט שהיא האמיתית והיחידה...
עוד בעיה, שכל ילד וילדה יכול ברגעים להיחשף לכל הזוהמה שבעולם (פשוט לשאול את מה משנקר לו במח...) והוא יענה ברמה המוסרית שמתכנתיו השמאלנים הדריכו אותו.
זה פי 1,000 מהיר ומרוכז מחיפוש גוגל! (שגם זה מאד מזוהם!).
 
קצת הסברים על הבינה המלאכותית.
קודם כל כשמה כן היא: מלאכותי, חלול, ריק.
זה לא כזה משוכלל כמו שמציגים את זה! (לפחות לפי מה שחפרתי בנושא).
המפתחים גאים להציג שהם כאילו הצליחו להגיע לדרגא של בן אנוש, גם התוכנה מתוכנתת להסביר כל הזמן כמה היא בדרגא של אנושי. (בהפחדות על השתלטות שלה על המשק, שהיא תשלוט על יוצריה - דבר שלא מציאותי בשום אופן!, על עוד כל מיני דברים שכביכול היא מחליפה את האדם, ועל כך ש"בראו" אדם חדש...
ואני יודע שכל מכונה שיוצרה החליפה את האדם במובן מסוים, אני מתכוון לרמה שמנסים להציג את הבינה המלאכותית.)
אז קודם כל זה לא מה שהם מנסים להציג, ולדעתי זה בעיה קשה להאמין ביכולות מופרזות של תוכנת מחשב עם באגים בכמויות אסטרונומיות.


עכשיו בעניין הסכנה שבזה:
קודם כל במלאכותי הזה, עם כל ה"מוסריות" שהכניסו בו, אין לו שום עניין בלהגיד אמת!, אף פעם לא חינכו אותו שאסור לשקר!
לכן, כשהוא יתקע הוא ימציא מאמרי חז"ל, פסקי הלכה, חנויות פיצה, קווי אוטובוס, ומה לא...
להסתמך עליו זה פשוט מסוכן, גם אם ב99% מהמקרים הוא מוסר מידע אמיתי, ה1% שלא יכול לסבך את מי שסומך עליו.
חוץ מהחינוך ההרסני בזה שמתרגלים לשקר ללא הגבלה (איך מישהו כתב פה בפרוג, שהוא כתב לו דבר תורה נחמד לשולחן שבת, ולא נורא שהמקורות מצוצים, אף אחד לא ישים לב...).
דבר שני המלאכותי הזה הוא שמאלני אדוק!
בכל דבר ועניין הדעות שלו שמאלניות (גם באינטרנט יש הרבה דעות שמאלניות, אבל יש גם דברים אחרים ודעות אחרות, הוא מביא רק דעה אחת).
ולשמוע ממישהו כזה דעות, עצות, וכל דבר, זה משפיע על הנפש (לא פחות ממה שקריאה בספר שכתב סופר בעייתי משפיעה על הנפש).
עוד בעיה שהוא מציג את הדעה שלו שבנויה על השקפת רוב העולם... ורוב העולם הם לא יהודיים...
ולא להשוות עם חיפוש גוגל שגם עולה מה שרוב העולם אוחז, כי (כמובן שזה בעייתי, ועוד יותר אם זה בלי סינון, אבל עדיין) עולים כל מיני דעות ואתה בוחר למה להאמין, מה לקבל, וגם רואה מי אמר מה ואיפה כתוב מה.
הוא מביא דעה אחת! שהוא החליט שהיא האמיתית והיחידה...
עוד בעיה, שכל ילד וילדה יכול ברגעים להיחשף לכל הזוהמה שבעולם (פשוט לשאול את מה משנקר לו במח...) והוא יענה ברמה המוסרית שמתכנתיו השמאלנים הדריכו אותו.
זה פי 1,000 מהיר ומרוכז מחיפוש גוגל! (שגם זה מאד מזוהם!).
תודה
אגב גם האלגוריתם של גוגל גם לא חף מהטיה.
יש שם הטיה רצינית ביותר לפרוגרס, ששולט על חלקים ניכרים מהתעשייה.
 
אגב גם האלוגוריתם של גוגל גם לא חף מהטיה.
יש הבדל בין הטיה בתוצאות וסדרם, לבין הטיה במסקנא שהוא נותן לך.
למיטב הבנתי ההטיה במלאכותי הרבה יותר חריפה.
 
יש הבדל בין הטיה בתוצאות וסדרם, לבין הטיה במסקנא שהוא נותן לך.
למיטב הבנתי ההטיה במלאכותי הרבה יותר חריפה.
בהחלט.

אגב, אני לא מתמצאת בתחום בכלל, אבל לענ"ד בינה מלאכותית דווקא יכולה מאד לעזור לחברות הסינון בסינון תמונות.
מה שהבינה ההודית יודעת לאפיין תמונה ולהחליט האם תמונה מסויימת הולמת את הכללים או לא - נראה שזו טכנולוגיה שכבר ממש קיימת היום
 
קצת הסברים על הבינה המלאכותית.
קודם כל כשמה כן היא: מלאכותי, חלול, ריק.
זה לא כזה משוכלל כמו שמציגים את זה! (לפחות לפי מה שחפרתי בנושא).
המפתחים גאים להציג שהם כאילו הצליחו להגיע לדרגא של בן אנוש, גם התוכנה מתוכנתת להסביר כל הזמן כמה היא בדרגא של אנושי. (בהפחדות על השתלטות שלה על המשק, שהיא תשלוט על יוצריה - דבר שלא מציאותי בשום אופן!, על עוד כל מיני דברים שכביכול היא מחליפה את האדם, ועל כך ש"בראו" אדם חדש...
ואני יודע שכל מכונה שיוצרה החליפה את האדם במובן מסוים, אני מתכוון לרמה שמנסים להציג את הבינה המלאכותית.)
אז קודם כל זה לא מה שהם מנסים להציג, ולדעתי זה בעיה קשה להאמין ביכולות מופרזות של תוכנת מחשב עם באגים בכמויות אסטרונומיות.


עכשיו בעניין הסכנה שבזה:
קודם כל במלאכותי הזה, עם כל ה"מוסריות" שהכניסו בו, אין לו שום עניין בלהגיד אמת!, אף פעם לא חינכו אותו שאסור לשקר!
לכן, כשהוא יתקע הוא ימציא מאמרי חז"ל, פסקי הלכה, חנויות פיצה, קווי אוטובוס, ומה לא...
להסתמך עליו זה פשוט מסוכן, גם אם ב99% מהמקרים הוא מוסר מידע אמיתי, ה1% שלא יכול לסבך את מי שסומך עליו.
חוץ מהחינוך ההרסני בזה שמתרגלים לשקר ללא הגבלה (איך מישהו כתב פה בפרוג, שהוא כתב לו דבר תורה נחמד לשולחן שבת, ולא נורא שהמקורות מצוצים, אף אחד לא ישים לב...).
דבר שני המלאכותי הזה הוא שמאלני אדוק!
בכל דבר ועניין הדעות שלו שמאלניות (גם באינטרנט יש הרבה דעות שמאלניות, אבל יש גם דברים אחרים ודעות אחרות, הוא מביא רק דעה אחת).
ולשמוע ממישהו כזה דעות, עצות, וכל דבר, זה משפיע על הנפש (לא פחות ממה שקריאה בספר שכתב סופר בעייתי משפיעה על הנפש).
עוד בעיה שהוא מציג את הדעה שלו שבנויה על השקפת רוב העולם... ורוב העולם הם לא יהודיים...
ולא להשוות עם חיפוש גוגל שגם עולה מה שרוב העולם אוחז, כי (כמובן שזה בעייתי, ועוד יותר אם זה בלי סינון, אבל עדיין) עולים כל מיני דעות ואתה בוחר למה להאמין, מה לקבל, וגם רואה מי אמר מה ואיפה כתוב מה.
הוא מביא דעה אחת! שהוא החליט שהיא האמיתית והיחידה...
עוד בעיה, שכל ילד וילדה יכול ברגעים להיחשף לכל הזוהמה שבעולם (פשוט לשאול את מה משנקר לו במח...) והוא יענה ברמה המוסרית שמתכנתיו השמאלנים הדריכו אותו.
זה פי 1,000 מהיר ומרוכז מחיפוש גוגל! (שגם זה מאד מזוהם!).
לגבי החלק השני, אין מה לומר, ההסבר מקיף וכולל, וגם די משכנע.

לגבי החלק הראשון, לא הייתי מזלזל ביכולות של הבינה המלאכותית.
נכון שהמפתחים של צ'אט GPT אומרים שהוא "בדרגא של בן אנוש" למרות שזה לא נכון, ונכון שהם עושים את זה בקטע שיווקי, אבל בכל זאת, המומחים שמזהירים מפניה לא מתכוונים לבינה מלאכותית ברמה שקיימת היום, אלא בזו שתתקיים מחר או בעוד שנה. (בינינו לפני שנה לא היית מהמר על מה שיש היום, והיית טוען שזה יהיה "מלאכותי" הרבה יותר ממה שהם הצליחו לעשות....)
 
בלת"ק
מי אמר שיותר גרוע? איך אפשר לדעת?
יש רבנים שאסרו את השימוש בבינה מלאכותית באופן גורף,
למרות שהתירו במקרים מסוימים ולצרכי פרנסה שימוש באינטרנט.
ו"אין אדם עומד על דעת רבו אלא לאחר 40 שנה"
 
ויכול לשבש את העולם בהפצת מידע שגוי שיכלול תמונות שנראות אמיתיות לגמרי, הקלטות בקולם של אנשים, לא יידעו מה נכון ומה לא.
בקרוב (ממש אחרי 3 השבועות) אמור לצאת שיר חדש של אייזיק האניג,
מי ששר את השיר הוא קרליבך, שנפטר...
בעזרת הבינה המלאכותית, כמובן.
בעתיד הלא רחוק הקלטה לא תהיה קבילה, כי אפשר ל"להשמיע" בקולו של אדם מה שרוצים
 
בעתיד הלא רחוק הקלטה לא תהיה קבילה, כי אפשר ל"להשמיע" בקולו של אדם מה שרוצים
כבר בהווה הקלטה לא לגמרי קבילה, כי גם היום אפשר ל"השמיע" בקולו של אדם מה שרוצים
רק שעד היום היה צריך לערוך את זה ידנית (אפשרי, דורש מאמץ וידע)
 
נערך לאחרונה ב:
כבר בהווה הקלטה לא לגמרי קבילה, כי גם היום אפשר ל"השמיע" בקולו של אדם מה שרוצים
רק שעד היום היה צריך לערוך את זה ידנית (אפשרי, דורש מאמץ ידע)
עכשיו זה הרבה יותר חכם
לא "עורכים" וחותכים משפט שהוא אמר
אלא שומעים אותו שר מנגינה חדשה! ומילים חדשות!
זה לגמרי שונה
זה כבר מקום אחר לגמרי.
 
קצת הסברים על הבינה המלאכותית.
קודם כל כשמה כן היא: מלאכותי, חלול, ריק.
זה לא כזה משוכלל כמו שמציגים את זה! (לפחות לפי מה שחפרתי בנושא).
המפתחים גאים להציג שהם כאילו הצליחו להגיע לדרגא של בן אנוש, גם התוכנה מתוכנתת להסביר כל הזמן כמה היא בדרגא של אנושי. (בהפחדות על השתלטות שלה על המשק, שהיא תשלוט על יוצריה - דבר שלא מציאותי בשום אופן!, על עוד כל מיני דברים שכביכול היא מחליפה את האדם, ועל כך ש"בראו" אדם חדש...
ואני יודע שכל מכונה שיוצרה החליפה את האדם במובן מסוים, אני מתכוון לרמה שמנסים להציג את הבינה המלאכותית.)
אז קודם כל זה לא מה שהם מנסים להציג, ולדעתי זה בעיה קשה להאמין ביכולות מופרזות של תוכנת מחשב עם באגים בכמויות אסטרונומיות.


עכשיו בעניין הסכנה שבזה:
קודם כל במלאכותי הזה, עם כל ה"מוסריות" שהכניסו בו, אין לו שום עניין בלהגיד אמת!, אף פעם לא חינכו אותו שאסור לשקר!
לכן, כשהוא יתקע הוא ימציא מאמרי חז"ל, פסקי הלכה, חנויות פיצה, קווי אוטובוס, ומה לא...
להסתמך עליו זה פשוט מסוכן, גם אם ב99% מהמקרים הוא מוסר מידע אמיתי, ה1% שלא יכול לסבך את מי שסומך עליו.
חוץ מהחינוך ההרסני בזה שמתרגלים לשקר ללא הגבלה (איך מישהו כתב פה בפרוג, שהוא כתב לו דבר תורה נחמד לשולחן שבת, ולא נורא שהמקורות מצוצים, אף אחד לא ישים לב...).
דבר שני המלאכותי הזה הוא שמאלני אדוק!
בכל דבר ועניין הדעות שלו שמאלניות (גם באינטרנט יש הרבה דעות שמאלניות, אבל יש גם דברים אחרים ודעות אחרות, הוא מביא רק דעה אחת).
ולשמוע ממישהו כזה דעות, עצות, וכל דבר, זה משפיע על הנפש (לא פחות ממה שקריאה בספר שכתב סופר בעייתי משפיעה על הנפש).
עוד בעיה שהוא מציג את הדעה שלו שבנויה על השקפת רוב העולם... ורוב העולם הם לא יהודיים...
ולא להשוות עם חיפוש גוגל שגם עולה מה שרוב העולם אוחז, כי (כמובן שזה בעייתי, ועוד יותר אם זה בלי סינון, אבל עדיין) עולים כל מיני דעות ואתה בוחר למה להאמין, מה לקבל, וגם רואה מי אמר מה ואיפה כתוב מה.
הוא מביא דעה אחת! שהוא החליט שהיא האמיתית והיחידה...
עוד בעיה, שכל ילד וילדה יכול ברגעים להיחשף לכל הזוהמה שבעולם (פשוט לשאול את מה משנקר לו במח...) והוא יענה ברמה המוסרית שמתכנתיו השמאלנים הדריכו אותו.
זה פי 1,000 מהיר ומרוכז מחיפוש גוגל! (שגם זה מאד מזוהם!).
אני חושב ש(במיוחד)כל מי שלא רגיל בקריאת ספרות אקדמית, הצורה השיוויונית המסתייגת והדיפלומטית זה הרסני בשבילו.
כמעט כל שאלה רעיונית היסטורית מוסרית או ערכית שתשאל הוא יענה לך "עם זאת" או "למרות זאת", אין דברים מוחלטים, שתי צדדים למטבע, (זה אולי טוב לחשוב כך בחלק מהדברים, אבל במיוחד לאנשים שיש להם "דעות מוצקות" ו"השקפה ברורה" דווקא להם הניסוח הזה גורם קירור ויוצר סדקים והוא מסוכן מאוד כשנעשה טיפין טיפין דרך אגב ובצורה לא מבוקרת ובלי הדרכה רוחנית וליווי רוחני מתאים).

להלן ציטוט נחמד מרובי:
הערך של חיי אדם לעומת חיי בעלי חיים הוא סובייקטיבי ויכול להשתנות בהתאם לאמונות תרבותיות, אתיות ואישיות. בחברות רבות, חיי אדם נחשבים בדרך כלל לבעלי ערך רב יותר בשל גורמים כמו יכולות קוגניטיביות, סוכנות מוסרית ותרומות חברתיות. עם זאת, גם היחס לרווחת בעלי החיים חשוב, ואנשים רבים מאמינים בטיפול בבעלי חיים באדיבות, בחמלה ובכבוד. חשוב לציין שנקודות מבט אלו עשויות להיות שונות בהתבסס על אמונות אישיות והקשרים תרבותיים. אנשים מסוימים עשויים לתת עדיפות לרווחת בעלי חיים ולחשיב את חייהם של בעלי חיים כבעלי ערך כמו חיי אדם, בעוד שאחרים עשויים לתת עדיפות לחיי אדם מעל הכל. בסופו של דבר, השאלה אם חיי אדם באים לפני חיי בעלי חיים היא עניין של פרספקטיבה אישית ושיפוט מוסרי.
 
אני חושב ש(במיוחד)כל מי שלא רגיל בקריאת ספרות אקדמית, הצורה השיוויונית המסתייגת והדיפלומטית זה הרסני בשבילו.
כמעט כל שאלה רעיונית היסטורית מוסרית או ערכית שתשאל הוא יענה לך "עם זאת" או "למרות זאת", אין דברים מוחלטים, שתי צדדים למטבע, ( זה אולי טוב לחשוב כך בחלק מהדברים, אבל במיוחד לאנשים שיש להם "דעות מוצקות" ו"השקפה ברורה" דווקא להם הניסוח הזה גורם קירור ויוצר סדקים והוא מסוכן מאוד כשנעשה טיפין טיפין דרך אגב ובצורה לא מבוקרת ובלי הדרכה רוחנית וליווי רוחני מתאים.

להלן ציטוט נחמד מרובי:
הערך של חיי אדם לעומת חיי בעלי חיים הוא סובייקטיבי ויכול להשתנות בהתאם לאמונות תרבותיות, אתיות ואישיות. בחברות רבות, חיי אדם נחשבים בדרך כלל לבעלי ערך רב יותר בשל גורמים כמו יכולות קוגניטיביות, סוכנות מוסרית ותרומות חברתיות. עם זאת, גם היחס לרווחת בעלי החיים חשוב, ואנשים רבים מאמינים בטיפול בבעלי חיים באדיבות, בחמלה ובכבוד. חשוב לציין שנקודות מבט אלו עשויות להיות שונות בהתבסס על אמונות אישיות והקשרים תרבותיים. אנשים מסוימים עשויים לתת עדיפות לרווחת בעלי חיים ולחשיב את חייהם של בעלי חיים כבעלי ערך כמו חיי אדם, בעוד שאחרים עשויים לתת עדיפות לחיי אדם מעל הכל. בסופו של דבר, השאלה אם חיי אדם באים לפני חיי בעלי חיים היא עניין של פרספקטיבה אישית ושיפוט מוסרי.
קצת מוזר להשוות את הבינה המלאכותית לגוגל בגלל שבחיפוש גוגל הייתם יכולים להגיע לאותן דעות
לא ברור למה אנשים שואלים את הבינה המלאכותית שאלות שלא עלה על דעתם לשאול בגוגל
 
קצת מוזר להשוות את הבינה המלאכותית לגוגל בגלל שבחיפוש גוגל הייתם יכולים להגיע לאותן דעות
לא ברור למה אנשים שואלים את הבינה המלאכותית שאלות שלא עלה על דעתם לשאול בגוגל
בגוגל אתה רואה כותרת של מאמר, שם שם אתר, יודע מי כתב אותו.
מחליט מה לפתוח ומה לא
וגם לרוב, האתרים הללו יהיו חסומים בסינונים שונים
כאן אין סיכוי שרובוט אוומטי יחסום כזה טקסט

גם זה ממכר, וגם פסיכולוגית ורגשית זה שאלה שאתה שאלת, ותשובה שנכתבה במיוחד עבורך.... אתה מתחבר אליה.
זה לזה השפעה גדולה, גם להבדיל בלימוד תורה כשאתה שואל שאלה ועונים לך התשובה נחרטת אצלך יותר.
גם מבחינה רגשית אנשים נסחפים עם זה, מאשר בגוגל שרק מביא לך "מראי מקומות" ואתה צריך לקרוא 5 מאמרים ולהשוות בניהם - ממש עבודה סמינריונית קטנה....
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

מרתק אותי ההשפעה של בינה מלאכותית בתחומים רבים.
התחום הוויזואלי משותף גם לעיצוב גרפי, אבל אין ספק שצילום תופס חלק נכבד.
צילום אמיתי & בינה מלאכותית.



1760699328044.png

יאללה, נפתח את זה רגע.

לבלבל אנשים? קל.
להטעות חובבים? עוד יותר.
אבל להטעות צלם מקצועי – פה כבר צריך לעבוד.

ועכשיו... לפני שמישהו יקפוץ –
זה לא פוסט על AI.
לא טיפים לפרומפטים.
ולא “תראו מה יצרתי”.

זה פוסט על צילום.
על איך חושבים כמו צלם.
על מה עושה תמונה לטובה באמת – גם אם היא בכלל לא צולמה.

כי כשאני עובד עם בינה מלאכותית,
אני עדיין חושב כמו צלם.


לוקיישן.
תאורה.
קומפוזיציה.
צבעים.
פוזה.
פרצוף.
סיפור.

אם אני לא מבין איך אור נופל על פנים,
איך רקע משפיע על תחושה,
או למה שיער בתנועה נראה “אמיתי” רק מזווית אחת –
לא משנה כמה ה-AI חכם, זה עדיין ייראה מזויף.

אז כן, זה קשור לצילום.
במאה אחוז.

כי כדי לדעת לזהות תמונה אמיתית,
צריך להבין מה גורם לה להרגיש אמיתית.
וכדי לגרום לתמונה דיגיטלית להיראות מציאותית,
צריך לדעת איך מצלמה באמת “חושבת”.


אני רוצה לפתוח דיון.
להבין יחד איפה עובר הגבול.
מה עין אנושית תופסת,
ומה רק צלם קולט.

נושאים שאני חופר בהם:
🎨 התאמת צבעים – לא לפי חוקים, לפי תחושה.
🧍‍♂️ פוזה טבעית מול פוזה “מושלמת מדי”.
👀 מבט אמיתי לעומת מבט שמחושב מדי.
💡 תאורה שמספרת סיפור – לא רק מאירה.
📷 עומק שדה אמיתי, כזה שנושם.
🎭 טקסטורות אמיתיות – קמט, לכלוך, הצללה.
👕 בגדים ש“נופלים” נכון על הגוף ולא נראים מודבקים.
🪞 השתקפויות אמיתיות – כאלה שמפתיעות, לא מתוכננות.
🧠 פרצופים עם פגמים קטנים – כי מושלם זה חשוד.
🎬 רגע תנועה, לא פוזה.
📸 טעויות קטנות שהופכות צילום לחי.
🏙️ פריימים לא סימטריים בכוונה – כי ככה אנשים באמת רואים.
🧩 עומס ובלגן אמיתי ברקע, לא סטרילי מדי.
🌇 משחק בין חדות לרכות – כמו בעדשה אמיתית.
🧤 אינטראקציה עם חפצים – לא רק “נמצא לידם”.
🎤 רגש. מתח. נשימה. משהו שקורה מתחת לתמונה.

אז כלללל הרשימה הזו מביאה להישג אחד.
ידע מקצועי מעמיק בתחום הצילום.
ואת זה אפשר ללמוד רק כאן בפורום.

זה מסע ארוך.
סבלנות תניב כאן המון.



הגעתם עד כאן?
תודה.
עכשיו הזמן לחשוב, להגיב.
נתראה כאן למטה...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה