דיון בינה מלאכותית. מה רע? ולמה זה כל כך וואו?

מצב
הנושא נעול.
יש הבדל בין הטיה בתוצאות וסדרם, לבין הטיה במסקנא שהוא נותן לך.
למיטב הבנתי ההטיה במלאכותי הרבה יותר חריפה.
היא הרבה יותר חריפה ולא רק בפרוגרס אלא בכל דבר שיש קבוצה של אנשים שמבינים בזה שפשוט מקצינים אותה ברמות על
 
כאחד שלא מבין בכלל בתכנות ובמחשבים בכלל.
אשמח מאוד אם מי שכן מבין יסביר לאנשים כמוני מה ההתלהבות הכ"כ גדולה מהבינה המלאכותית
מה המחשב לא יכל לעשות, שעם הבינה המלאכותית הוא כן יוכל לעשות

גם אשמח מאד אם יואיל משהו להסביר למה מבחינה רוחנית זה יותר גרוע ממה שהאינטרנט הציע עד היום?
הי העלית שאלה ממש במקום!
”המוח היהודי” - מושא קנאת הגויים, ע”פ מחקרי העכו”ם, הוא התפתח ע”י לימוד הגמרא במשך דורי דורות.
לימוד הגמ’ הינו - ”תחשוב בעצמך”
להבדיל אינספור הבדלות ה”בינה מלאכותית” הזו,
היא תפסיק לחשוב בעצמך!!
דעתך כבר לא חשובה יותר!!!
מה יהיה עם הדורות הבאים?!
 
הדורות הבאים ימשיכו ללמוד גמרא
יש לכם בכלל צד שבינה מלאכותית תחליף חלילה את הגמרא?
למה לא??
יהיו חידושי הבינה מלאכותית בנושא מיגו זה כח הטענה שלדעת ruby זה נאמנות ולדעת chatgpt זה כוח הטענה, יהיה להם ראיות מתוספות, הם יקשרו את זה ל... ויפריכו. זה יעשה הרבה מצב
(מזומנים הם בטח יודעים...)
 
כרגע...
בעתיד זה אמור להשתפר
הנה תשובתו לגבי מיגו - תשובה דיפלומטית:

1689799380916.png


בתשובה אחרת הוא מחדש שזה תלוי בנסיבות המקרה:

1689799423291.png
 
הנה תשובתו לגבי מיגו - תשובה דיפלומטית:

צפה בקובץ המצורף 1426913

בתשובה אחרת הוא מחדש שזה תלוי בנסיבות המקרה:

צפה בקובץ המצורף 1426919
מכיר
אצלי הוא כתב משהו אחר ואני לא מוצא כעת
אני מקווה שאתה לא רציני, כי הרי ברור שאנחנו רק בהתחלה, זה כמו שתטען שהיא לא משתלטת על העולם עובדה שהיא עוד לא השתלטה (מקווה שהמילה הזו לא שגיאה)
 
למה לא??
יהיו חידושי הבינה מלאכותית בנושא מיגו זה כח הטענה שלדעת ruby זה נאמנות ולדעת chatgpt זה כוח הטענה, יהיה להם ראיות מתוספות, הם יקשרו את זה ל... ויפריכו. זה יעשה הרבה מצב
(מזומנים הם בטח יודעים...ר
אני די בטוח שהיה סיפור כזה במוסף סיפורים של משפחה לפני כמה שנים(שאדם נתן לגירסה הוירטואלית שלו ושל החברותא שלו ללמוד ביחד והם כתבו ספר חידושים) אני לא זוכר של איזה סופרת
 
ברור שזה כותב קוד.
אני יודע שזה כותב קוד, אמרתי שמהנדסי תוכנה לא משתמשים בזה, כיום.
זה הצחיק את @יואל ארלנגר - קקטוס אולי הוא תפס במצלמה מישהוא שכן משתמש בזה
אני משתמשת בזה גם לשפר שאילתות
תסכימו איתי שמהנדסי תוכנה לא צריכים "לשפר שאילתות"
 
אני יודע שזה כותב קוד, אמרתי שמהנדסי תוכנה לא משתמשים בזה, כיום.
זה הצחיק את @יואל ארלנגר - קקטוס אולי הוא תפס במצלמה מישהוא שכן משתמש בזה

תסכימו איתי שמהנדסי תוכנה לא צריכים "לשפר שאילתות"
זה מצחיק כי אני מכיר כמה מהנסי תוכנה שמשתמשים בזה ביום יום.
אבל כמובן שזה תלוי בתרבות הארגונית של כל חברה, ואולי במודלי פיתוח כאלה ואחרים.
יש מפתחים יותר שמרנים, ויש כאלה שאוהבים לנסות דברים חדשים.
הדבר היחיד שבטוח, זה שאתה כמהנדס תוכנה לא משתמש בזה, וזה בסדר גמור.
 
ויש כאלה שאוהבים לנסות דברים חדשים.
אז יש גם מהנדסי תוכנה שאוהבים לאכול בננה
אבל זה כבר לא קשור לעבודה

אני מכיר כמה מהנסי תוכנה שמשתמשים בזה ביום יום.
תשאל אותם אם הם משתמשים בזה לקבל קוד במקום שהם יכתבו אותו (כי על זה דובר כאן)
באמת מעניין אותי.

יש כאן בפורום אנשי היי-טק בכירים, אחרי שהם יגמרו לחסום את איילון אולי יבואו לענות לנו כאן


ואגב, אני עדיין לא מהנדס תוכנה.
 
אז יש גם מהנדסי תוכנה שאוהבים לאכול בננה
אבל זה כבר לא קשור לעבודה


תשאל אותם אם הם משתמשים בזה לקבל קוד במקום שהם יכתבו אותו (כי על זה דובר כאן)
באמת מעניין אותי.

יש כאן בפורום אנשי היי-טק בכירים, אחרי שהם יגמרו לחסום את איילון אולי יבואו לענות לנו כאן


ואגב, אני עדיין לא מהנדס תוכנה.
חופשי
אגב בתעשיה מדברים על זה שמתפתח מקצוע חדש "כותב פרומפטים"
ואגב אני לא מהנדס תוכנה
הייתי בודק
ועזבתי את התחום לפני כעשור, אבל חברים נשארו לי.
 
נטפרי לא חוסמים את הסכנה הזו בצורה הרמטית
כי בארץ חרדי ממוצע לא נותן לילד שלו לשאול את הבינה המלאכותית שאלות, באמריקה כל השימוש באינטרנט מסונן הרבה פחות מפותח מאשר בארץ ולכן גם נכנס שם הרבה יותר הבינה המלאכותית, הם צריכים למזער נזקים, אצלנו לא ברור בכלל שיש נזקים, וגם אם יש התועלת הרבה יותר גדולה ביחס לנזק. כי מי שמחזיק אינטרנט זה בד"כ (בתקווה) רק לצרכי עבודה ולא לצרכי פנאי ובילוי. בטח מי שמחזיק נטפרי.
 
תשאל אותם אם הם משתמשים בזה לקבל קוד במקום שהם יכתבו אותו (כי על זה דובר כאן)
באמת מעניין אותי.
ברור ב1000%, מי שעדיין לא משתמש הוא נחשב הרבה פחות יעיל.

תסכימו איתי שמהנדסי תוכנה לא צריכים "לשפר שאילתות"
לא מסכים, מעשים שבכל יום לכל מהנדס תוכנה. זה אחד השימושים הכי שכיחים של הבינה המלאכותית בתכנות.

ועצם ה"תסכימו איתי" מאוד מפריע לי כי הוכחת שאתה לא מהמקצוע הזה בכלל, תסכים איתי שרואה חשבון לא צריך לראות חשבוניות. אתה מתייחס למשהו בסיסי בהגדרת התפקיד בתור מובן מאליו שזה משהו שלא צריך לעשות, מהיכי תיתי.
 
נערך לאחרונה ב:
אז יש גם מהנדסי תוכנה שאוהבים לאכול בננה
אבל זה כבר לא קשור לעבודה


תשאל אותם אם הם משתמשים בזה לקבל קוד במקום שהם יכתבו אותו (כי על זה דובר כאן)
באמת מעניין אותי.

יש כאן בפורום אנשי היי-טק בכירים, אחרי שהם יגמרו לחסום את איילון אולי יבואו לענות לנו כאן


ואגב, אני עדיין לא מהנדס תוכנה.
אני מכירה כמה אנשי הייטק, לא מתחילים ולא זוטרים בכלל
משתמשים המון בבינה מלאכותית - במקומות שזה לא נוגד את נהלי אבטחת המידע
כמובן שגם כשמשתמשים בבינה מלאכותית עוברים על הקוד, בודקים שאין טעויות, מייעלים אם יש צורך
וזמי שיודע להשתמש בזה זה חוסך לו המון זמן
 
כי בארץ חרדי ממוצע לא נותן לילד שלו לשאול את הבינה המלאכותית שאלות, באמריקה כל השימוש באינטרנט מסונן הרבה פחות מפותח מאשר בארץ ולכן גם נכנס שם הרבה יותר הבינה המלאכותית, הם צריכים למזער נזקים, אצלנו לא ברור בכלל שיש נזקים, וגם אם יש התועלת הרבה יותר גדולה ביחס לנזק. כי מי שמחזיק אינטרנט זה בד"כ (בתקווה) רק לצרכי עבודה ולא לצרכי פנאי ובילוי. בטח מי שמחזיק נטפרי.
אז אפשר לסכם שזה "מצוות התלויות בארץ";)
כנראה שלא סתם רמ"ה הירש מדבר ע"ז באנגלית ולא בעברית....
ולא סתם ישנם אנשים בארץ הקודש שלא ברור להם על מה המהומה...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

מרתק אותי ההשפעה של בינה מלאכותית בתחומים רבים.
התחום הוויזואלי משותף גם לעיצוב גרפי, אבל אין ספק שצילום תופס חלק נכבד.
צילום אמיתי & בינה מלאכותית.



1760699328044.png

יאללה, נפתח את זה רגע.

לבלבל אנשים? קל.
להטעות חובבים? עוד יותר.
אבל להטעות צלם מקצועי – פה כבר צריך לעבוד.

ועכשיו... לפני שמישהו יקפוץ –
זה לא פוסט על AI.
לא טיפים לפרומפטים.
ולא “תראו מה יצרתי”.

זה פוסט על צילום.
על איך חושבים כמו צלם.
על מה עושה תמונה לטובה באמת – גם אם היא בכלל לא צולמה.

כי כשאני עובד עם בינה מלאכותית,
אני עדיין חושב כמו צלם.


לוקיישן.
תאורה.
קומפוזיציה.
צבעים.
פוזה.
פרצוף.
סיפור.

אם אני לא מבין איך אור נופל על פנים,
איך רקע משפיע על תחושה,
או למה שיער בתנועה נראה “אמיתי” רק מזווית אחת –
לא משנה כמה ה-AI חכם, זה עדיין ייראה מזויף.

אז כן, זה קשור לצילום.
במאה אחוז.

כי כדי לדעת לזהות תמונה אמיתית,
צריך להבין מה גורם לה להרגיש אמיתית.
וכדי לגרום לתמונה דיגיטלית להיראות מציאותית,
צריך לדעת איך מצלמה באמת “חושבת”.


אני רוצה לפתוח דיון.
להבין יחד איפה עובר הגבול.
מה עין אנושית תופסת,
ומה רק צלם קולט.

נושאים שאני חופר בהם:
🎨 התאמת צבעים – לא לפי חוקים, לפי תחושה.
🧍‍♂️ פוזה טבעית מול פוזה “מושלמת מדי”.
👀 מבט אמיתי לעומת מבט שמחושב מדי.
💡 תאורה שמספרת סיפור – לא רק מאירה.
📷 עומק שדה אמיתי, כזה שנושם.
🎭 טקסטורות אמיתיות – קמט, לכלוך, הצללה.
👕 בגדים ש“נופלים” נכון על הגוף ולא נראים מודבקים.
🪞 השתקפויות אמיתיות – כאלה שמפתיעות, לא מתוכננות.
🧠 פרצופים עם פגמים קטנים – כי מושלם זה חשוד.
🎬 רגע תנועה, לא פוזה.
📸 טעויות קטנות שהופכות צילום לחי.
🏙️ פריימים לא סימטריים בכוונה – כי ככה אנשים באמת רואים.
🧩 עומס ובלגן אמיתי ברקע, לא סטרילי מדי.
🌇 משחק בין חדות לרכות – כמו בעדשה אמיתית.
🧤 אינטראקציה עם חפצים – לא רק “נמצא לידם”.
🎤 רגש. מתח. נשימה. משהו שקורה מתחת לתמונה.

אז כלללל הרשימה הזו מביאה להישג אחד.
ידע מקצועי מעמיק בתחום הצילום.
ואת זה אפשר ללמוד רק כאן בפורום.

זה מסע ארוך.
סבלנות תניב כאן המון.



הגעתם עד כאן?
תודה.
עכשיו הזמן לחשוב, להגיב.
נתראה כאן למטה...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה