ביצת עין...?

  • פותח הנושא aser
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
תגידו,

גם לכן כשאתן מכינות ביצת עין במחבת, השמן לא גומר לקפץ ולהשפריץ?

וזה קורה לי רק בהכנה של ביצת עין, לא בחביתה רגילה ולא במקושקשת..
חשבתי אולי יש קצת מים במחבת, או בצלחת, או על המזלג...

אבל לא... ועדיין זה קופץ... וזה ממש מסוכן,

מישהי מזדהה איתי? ומכירה גם את התופעה?

וכמובן, למי יש פיתרון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
למה שלא תפחיתי שמן?
גם בריא יותר וגם לא ישפריץ לך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
ביצת עין זה סתם דבר לא מומלץ
כדי שכל החיידקים שבביצה יושמדו צריך לבשל/לטגן אותה לגמרי.
ובביצת עין- זה לא קורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אני אלמד להכין ביצת עיין מדליקה וגם לא משפריצה
ואפילו עם ארומה של בצל מטוגן..

כשיש לך ביד בצל גדול לפני שאת קוצצת אותו תחצי אותו לחצי ותפרסי פרוסה,
מהפרוסה תפרקי את הטבעת החיצונית הכי גדולה של הבצל ושימי במקרר,
את הבצל תמשיכי לקצוץ למטרה שהוא נועד.

בערב מחממי מחבת תניחי את טבעת הבצל במרכז המחבת ותרססי בשמן בתוך העיגול
תשברי פנימה ביצה ו...יש לך חביתה מדליקה..גם עגולה באופן מושלם וגם עם ארומה של בצל מטוגן..
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
רעיון מקסים!
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י אות לי;2385278:
אני אלמד להכין ביצת עיין מדליקה וגם לא משפריצה
ואפילו עם ארומה של בצל מטוגן..

כשיש לך ביד בצל גדול לפני שאת קוצצת אותו תחצי אותו לחצי ותפרסי פרוסה,
מהפרוסה תפרקי את הטבעת החיצונית הכי גדולה של הבצל ושימי במקרר,
את הבצל תמשיכי לקצוץ למטרה שהוא נועד.

בערב מחממי מחבת תניחי את טבעת הבצל במרכז המחבת ותרססי בשמן בתוך העיגול
תשברי פנימה ביצה ו...יש לך חביתה מדליקה..גם עגולה באופן מושלם וגם עם ארומה של בצל מטוגן..
איזה רעיון חמדמד....
ביצה שלימה בתוך טבעת בצל?
בטוח שזה יכנס שם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י ירושלמית0;2385722:
איזה רעיון חמדמד....
ביצה שלימה בתוך טבעת בצל?
בטוח שזה יכנס שם?

תבחרי בצל גדול..:)
ואם הוא קטן תחתכי אותו עבה יותר,
יהיה לך פחות בקוטר ויותר בעובי..ממש לא בעיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
בעיה קולינרית או הלכתית?
מה הבעיה להכניס טבעת בצל לשקית אוכל קטנה ולקשור?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מבחינה הלכתית אסור להשאיר לילה,
ולכן אות לי הדגישה להוציא אותו בערב ולהשתמש.
מבחינה קולינרית זה יאבד מעט מהחריפות
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אפשר לטגן מייד, ולשמור במקרר כמה ימים, כשרוצים להשתמש לחביתה- שמים במחבת לטיגון קל לפני הוספת הביצה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אפשר אותו דבר בתוך טבעת של פלפל אדום
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אנחנו עושים כך ביצת עין הפתעה :
עם קורצן של עוגיות גורעים חור מפרוסת לחם, מנחים את הפרוסה במחבת משומן קלות ולתוכה יוצקים את הביצה.
את החתיכה שנגרעה מקשטים בממרח + ירקות.

חגיגה לילדים בקלי קלות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אות-לי, רעיון נהדר

שימו לב רק לחתוך בסכין המתאימה מבחינת חלבי/בשרי/פרווה
כי הבצל הוא דבר חריף שמעביר טעם
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
ואפשר להכין גם ביצת הפתעה למבוגרים ולא רק לילדים..
לא, לא ביצה משוקולד עם צעצוע קטן..
עגבנייה במילוי ביצת עיין מדליקה במיוחד..
בוחרים עגבנייה בגודל בינוני אדומה ובשלה (אל לא רכה מדי..)
חותכים בראש העגבנייה מעיין כיפה ושומרים אותה בצד,
בעזרת כפית מרוקנים את תוכן העגבנייה (את התוכן לא זורקים מכינים ממנו מטבל..
שמן זית, שום, מלח ופלפל)
לתוך "קערית העגבנייה" מכניסים מעט בצל קצוץ, פלפל חריף קצוץ (לחובבות החריף)
כמה טיפות שמן זית, מלח ופלפל לפי הטעם,
שוברים 2 ביצים פנימה..
סוגרים למעלה עם הכיפה ששמרנו ומכניסים לתנור לאפייה קצרה (רק עד שהביצה מוכנה)

מגישים חם לצלחת שמקושטת בירקות ירוקים ומטבל העגבניות מתוכן העגבנייה,
פיתה חמה בצד לניגוב הצהוב הנוזלי זה חלק מהמתכון... :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אתם מטגנים ביצת עין?
הילדים שלי משתגעים לביצת עין, ואמא שלי הזהירה אותי ב-1000 אזהרות של סלמולנה ועניינים.


עכשיו אני רואה שזה לא כזה גורף ה'איסור' הזה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י bracha;2392075:
אתם מטגנים ביצת עין?
הילדים שלי משתגעים לביצת עין, ואמא שלי הזהירה אותי ב-1000 אזהרות של סלמולנה ועניינים.


עכשיו אני רואה שזה לא כזה גורף ה'איסור' הזה...

אז איך את מכינה גלידה בבית, ואיך את מכינה מוס בבית?
שם הם לגמרי ביצים חיות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אצלי אין "אחותת ערב" בלשון הקטן בלי חביתת עין או ביצה בקן,
פרוסת לחם שמוצאים את רוב הלבן שמים במחבת שקצת ישחים הופכים לצד שני ושופכים את הביצה בפנים עד שמבושלת היטב,את מה שהוצאתי משחימה סתם במחבת ליד הביצת קן.
אות לי המקסימה שופעת הרעיונות תודה על השידרוג ננסה היום,כמובן רק לאוהבי הבצל:eek:
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה