בית חולים ליולדות- עזרתכן...

  • הוסף לסימניות
  • #41
הכי חשוב וכולן רשמו את זה זה יחס מכבד
יותר מחרדי
שמיילדת צועקת עלייך למה את נאנחת מכאבים..... כי היא לא יכולה לתשאל אותך פורצדוראלית תוך כדי אנחות...
שמה שתי מספרי זהות שונים לתינוק
זורקת את המזרקים של הבדיקות דם על הרצפה מתחת למיטה:rolleyes:
אז לא מעניין אותי שזה בית חולים חרדי/ חדרים גדולים / נקיון...
מעניין אותי שיתייחסו אליי כבן אדם! ולא עוד פרה שבאה להמליט...
ושתחכה עד השניה האחרונה כי חבל שתתפוס חדר לשלש שעות
(מדברת על מקרה ספציפי שלי..פעמיים)
ואני כן מבינה את הקושי להיות במקום חילוני ג"כ מנסיון...
אבל הכי חשוב לי זה היחס כמו לבן אדם
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
נכתב ע"י pr;1502264:
אף אחת לא הולכת רוצה ללדת אצל 'סנדלר',
אבל יחס מכבד, מתחשב וסבלני - יוביל לידה בטוחה יותר בכל מקרה.

שירי, אם היה אפשר הייתי מצלצלת לך 10 צלצלולים.
הרוגע של היולדת משפיע באחוזים מאוד גבוהים על לידה בטוחה, חלקה ובריאה.
זה נבדק מחקרית, בחו"ל קרו כמה מהפכות בתחום הזה
ובארץ... עדיין לא...
כל הקורסים וכל הנשימות בעולם לא יעזרו אם היולדת בלחץ,
או מרגישה שלא מכילים אותה, או נאבקת על דברים שחשובים לה.
מבחינה פיזיולוגית לגמרי -
יש תהליכים שלא יכולים לקרות במצבי דחק.

אני לא הולכת להשתלט על האשכול, וזה גם לא המקום כאן על גבי פורום פתוח....
אבל יש כל כך הרבה מה לעשות בתחום הזה של מניעת סיבוכים.
זה הרבה יותר בידיים שלנו (בעזרתו יתברך!) ממה שנשים חושבות בד"כ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
אציין את מה שחשוב לי: (לפי סדר יורד)
1. מקצועיות
2. יחס מכבד, סבלני וסובלני(אלי כאדם בכלל ואלי כאדם משויך מגזרית בפרט)
3. תנאים ואוירה נעימה

מנסיון של לידה במקום מקצועי וידוע מאד, תנאים מעולים - אולם מינוס יחס מצד המיילדת וצוות האחיות במהלך ולאחר הלידה
ומנסיון במקום אחר - מקצועי לא פחות, מינוס תנאים (הייתי 'הזקנה מהמסדרון' יותר מ-12 שעות לאחר הלידה) כשהיחס והאוירה היו מעולים ומעלה - ונהניתי הרבה יותר!!!

ובהמשך לשירי ואריאלס: אני יכולה להעיד שהלידה במקום בו היחס היה מעולה - היתה הרבה יותר חלקה וללא סיבוכים !!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
נכתב ע"י einkamoni;1502273:
רוב התגובות התייחסו ליחס מכבד ומקצועיות, שזה כמובן הכי חשוב,
כמעט ולא ראיתי תגובות על מתנה ליולדת וכו'...

אם בי"ח ייצא במבצע של לילה בבית החלמה, זיכוי כספי או כל מתנה אחרת שווה,
זה ישכנע אותך? ישפיע בשיקול הדעת?

רעיון נוסף- משחקיה מטופחת לילדים המבקרים, מעניין אותך?

זאת בדיוק הבעיה.
שמנסים לקנות את היולדת עם מתנות.
אם היא סבלה מיחס לא טוב, או רשלנות, או טיפול לא-משהו בתינוקיה,
באמת הזיכוי הכספי יחפה על זה?
מצטטת מה שכתבתי קודם -
"אולי אם יעשו שינוי מהשורש יהיה ערך אמיתי למיתוגים הורודים המהממים."
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
נכתב ע"י ariels;1502268:
אבל ביות זה רק אם את רוצה, בכל המקומות שיש ביות יש גם מחלקה "רגילה" עם תינוקיה.

מסתבר שבהדסה הביות הוא חובה ולא רשות
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
נכתב ע"י ariels;1502268:
אבל ביות זה רק אם את רוצה, בכל המקומות שיש ביות יש גם מחלקה "רגילה" עם תינוקיה.

גם אני חשבתי כך... ושם המחלקה הרגילה זה ביות.
ויש ביות מלא שאין שם תינוקיה, התינוק איתך 24 שעות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
רוב התגובות התייחסו ליחס מכבד ומקצועיות, שזה כמובן הכי חשוב,
כמעט ולא ראיתי תגובות על מתנה ליולדת וכו'...

אם בי"ח ייצא במבצע של לילה בבית החלמה, זיכוי כספי או כל מתנה אחרת שווה,
זה ישכנע אותך? ישפיע בשיקול הדעת?

רעיון נוסף- משחקיה מטופחת לילדים המבקרים, מעניין אותך?

כשבית חולים יוצא במבצעים אותי אישית זה מחשיד, וזה גם לא מעניין אותי
מה שחשוב לי זה קודם כל מקצועיות
אח"כ הבנה של הצוות לצרכים הדתיים
וכמובן יחס ומקום מטופח.

אין לי שום מושג איך אישה יכולה ללדת בבית חולים חילוני, אני בפעמים שהייתי בשבת הלכתי רק למקומות דתיים, (רק במקום אחד, דתי, הגיעה רופאה והתחילה לדבר איתי כשהייתי באמצע שמונה עשרה, והטיפשה לא הבינה למה אני לא עונה לה)
אחיות שלי שהיו בבתי חולים חילוניים סיפרו שזה קטסטרופה, כל מה שהיולדת אומרת רושמים, אחת האחיות באה לשאול את אחותי למה היא לא באה לארוחת צהריים והיא אמרה שהיא מקבלת מנות מעזר מציון (בגלל הכשרות) מיד היא רשמה,
במקום אחר אחותי הייתה אמורה להשתחרר במוצאי שבת והכינו לה את כל המסמכים בשבת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
אריאלס כל מילה זהב!
אני אוכלת עכשיו את פרות הסיבוכים של בית חולים חרדי/ מפנק/ מתנות / הכל ורוד
אבל יחס:((((( וכל הסיבוך היה ממש מצורת ההתיחסות ישירות! לללא ספק
ועכשיו שבעלי כהן חייבים ללכת לבית חולים אחר חילוני רק כדי לשמר ולמזער את הנזק שנעשה מיחס משפיל ומזלזל
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
נכתב ע"י einkamoni;1502273:
רוב התגובות התייחסו ליחס מכבד ומקצועיות, שזה כמובן הכי חשוב,
כמעט ולא ראיתי תגובות על מתנה ליולדת וכו'...

אם בי"ח ייצא במבצע של לילה בבית החלמה, זיכוי כספי או כל מתנה אחרת שווה,
זה ישכנע אותך? ישפיע בשיקול הדעת?

רעיון נוסף- משחקיה מטופחת לילדים המבקרים, מעניין אותך?
היה מבצע של הדסה יום נוסף במחלקה/בהדסה בייבי תלוי בעומס. אבל עד הרגע של השחרור לא יכולתי לדעת האם אני יכולה להשאר או לא. מה שקרה שנתקעתי, הייתי צריכה להודיע לבית החלמה עד 6 בערב יום קודם האם אני מגיעה. וכאשר לא ידעתי מראש, העדפתי את הבטוח מהספק. כי לאחר מכן, לא היה מקום בבית החלמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
נכתב ע"י שיפי;1502292:
כשבית חולים יוצא במבצעים אותי אישית זה מחשיד, וזה גם לא מעניין אותי
מה שחשוב לי זה קודם כל מקצועיות
אח"כ הבנה של הצוות לצרכים הדתיים
וכמובן יחס ומקום מטופח.

אין לי שום מושג איך אישה יכולה ללדת בבית חולים חילוני, אני בפעמים שהייתי בשבת הלכתי רק למקומות דתיים, (רק במקום אחד, דתי, הגיעה רופאה והתחילה לדבר איתי כשהייתי באמצע שמונה עשרה, והטיפשה לא הבינה למה אני לא עונה לה)
אחיות שלי שהיו בבתי חולים חילוניים סיפרו שזה קטסטרופה, כל מה שהיולדת אומרת רושמים, אחת האחיות באה לשאול את אחותי למה היא לא באה לארוחת צהריים והיא אמרה שהיא מקבלת מנות מעזר מציון (בגלל הכשרות) מיד היא רשמה,
במקום אחר אחותי הייתה אמורה להשתחרר במוצאי שבת והכינו לה את כל המסמכים בשבת.
אני אתן לך מושג למה: ליולדת מותר לחלל שבת כדי ללדת במקום שהיא מרגישה בו יותר בטוח.
כך שאם יולדת מרגישה יותר רגועה ללדת בבית חולים שיש בו יותר חילול שבת מותר לה ללכת אליו, גם אם יווצר חילול שבת
אני ילדתי את הלידה הראשונה שלי בבית חולים 'דתי' ואני לא רוצה להיזכר בזה. סיוט.
אחר כך הלכתי לבית חולים 'חילוני' - מאוד מאוד נהניתי! ובכל אופן תמיד חשבתי לעצמי שאם אלד בשבת או סמוך לה - אלך בכל אופן לבית חולים 'דתי', כדי למעט בחילולי שבת.
בסופו של דבר, כשילדתי סמוך לשבת חששתי מאוד ללכת לבית חולים ה'דתי' שילדתי בו בעבר והלכתי לבית חולים שאני רגילה אליו.


ולפותחת האשכול:
הכי חשוב לי:
יחס של הצוות בחדר לידה ובתינוקיה (יש תינוקיות שלא מלאות צרחות, תבדקו!)
שיאפשרו לידה טבעית ולא ינדג'זו
אפשרות לשמור שבת, כלומר מודעות של הצוות.

ולגבי איך ליצור אווירה חרדית -
להביא רק חרדיות :rolleyes:


איך ליצור אווירה של שמירת מצוות -
נראה לי שזה נוגע בעיקר לשמירת שבת וכשרות המזון
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
נכתב ע"י einkamoni;1502273:
רוב התגובות התייחסו ליחס מכבד ומקצועיות, שזה כמובן הכי חשוב,
כמעט ולא ראיתי תגובות על מתנה ליולדת וכו'...

אם בי"ח ייצא במבצע של לילה בבית החלמה, זיכוי כספי או כל מתנה אחרת שווה,
זה ישכנע אותך? ישפיע בשיקול הדעת?

רעיון נוסף- משחקיה מטופחת לילדים המבקרים, מעניין אותך?
אני תמיד מתפלאת על המבצעים האלה שבתי החולים עושים...
יש אישה שמחליטה ללדת בבית חולים מסוים בגלל מתנה????? נראה לי לא הגיוני שדבר כזה ישפיע על שיקול הדעת.

מה שחשוב אצלי לפי סדר יורד:
1. מקצועיות (שזה מה שגורם לי לרוגע, אגב.)
2. פתיחות ונכונות לקבל העדפות שונות של היולדת - לידה טבעית, דולה, וכדו'.
3. תינוקיה שמטפלים שם "באמת" בתינוקות, ולא שומעים שם רק צרחות... אפילו אם זה ביות חלקי ואני מכניסה רק בלילה את התינוק, שאני אהיה רגועה שמטפלים בו כמו שצריך.
4. יחס אדיב ומכבד.
5. כשרות וחרדיות - לאחר השטיפת מוח של בעלי :) אני יודעת שזה לא אמור להיות שיקול אצלי, כי כיולדת, ההלכות שונות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
GRN
כתבנו יחד, וכמעט אותו דבר... ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
נכתב ע"י פיקצר פרפקט;1502312:
אני תמיד מתפלאת על המבצעים האלה שבתי החולים עושים...
יש אישה שמחליטה ללדת בבית חולים מסוים בגלל מתנה????? נראה לי לא הגיוני שדבר כזה ישפיע על שיקול הדעת.

אלף צלצולים!
אי אפשר לחפות על יחס גרוע בשובר מתנה!
מתנות יכולות לבוא בתור בונוס, אבל לא במקום הדברים החשובים באמת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
לדעתי יחס מקצועי וכו' זה לא דבר שאפשר לשפר לכבוד הפרסומות.
אבל במקום לבזבז כסף על מתנות ליולדת עדיף להשקיע את הכסף בתשלום שכר מינימום לעוד כח עזר בתינוקיה (לא אחיות, רק נשים שירגיעו תנוקות בוכים),
ואז לצאת בפרסום "אצלנו בתינוקיה לא בוכים. בדוק" ולספר מה היחס בין מספר התינוקים למטפלות ביחס לבתי חולים אחרים.

אני לא יכולה לישון בלילה כשאני חושבת על התינוק שנשאר בתינוקיה עם 2 אחיות ששומרות על כללל התנוקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
בעיקר יחס ומקצוענות בכללי ובפרט בקבלה

בינתיים ניסיתי רק בית חולים אחד כי ילדתי פעמיים ביום חמישי
אז שהיה את השיקול של שבת אבל אחרי היחס בקבלה
אמרתי שאני לא חוזרת לשם יותר ואפילו ניסינו לעבור ביה"ח בזמן ההמתנה הארוך....

יש לציין שבלידה השניה המילדת היתה מדהימה כך שהיא הצילה את המצב
שיכול להיות שאני יחזור לשם שוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
אני הולכת להביא כאן דיעה שונה מהמקובל כאן.
אבל כן, אם אני מתלבטת בין שני בתי חולים, (ולא שזה בי"ח שלא חשבתי ללכת לשם)
ובי"ח אחד יוצא במבצע של לילה בבית החלמה חינם (אבל חינם בלי קשקושים והתניות) הייתי בוחרת בו.
וכך גם אולי עם מתנה אחרת.
אבל שוב אני מדגישה- בית חולים שהתלבטתי עליו מראש, לא בית חולים שכלל לאחשבתי עליו ולא משנות הסיבות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
נכתב ע"י זלפה;1502377:
אני הולכת להביא כאן דיעה שונה מהמקובל כאן.
אבל כן, אם אני מתלבטת בין שני בתי חולים, (ולא שזה בי"ח שלא חשבתי ללכת לשם)
ובי"ח אחד יוצא במבצע של לילה בבית החלמה חינם (אבל חינם בלי קשקושים והתניות) הייתי בוחרת בו.
וכך גם אולי עם מתנה אחרת.
אבל שוב אני מדגישה- בית חולים שהתלבטתי עליו מראש, לא בית חולים שכלל לאחשבתי עליו ולא משנות הסיבות.
מתוך דבריך מבינים שיש לך קודם כל, את השיקולים שלך, ורק אח"כ קורצת המתנה.
אם כך, מה השיקולים הקודמים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
נכתב ע"י ch3;1502388:
מתוך דבריך מבינים שיש לך קודם כל, את השיקולים שלך, ורק אח"כ קורצת המתנה.
אם כך, מה השיקולים הקודמים?

אני ירושלמית.
יש לי בעקרון 4 אופציות: (מחוץ לירושלים לכתחילה זה לא אופציה אצלי)
הדסה עין כרם - רחוק מאוד
הדסה הר הצופים - פחות חרדי וגם נשמע לי יותר ערבי
נשארתי עם:
שערי צדק
ביקור חולים
אפשר להגיד שיש לי העדפות לפה ולשם,אבל ברור שאם אחד מהם היה יוצא במבצע מושך- הייתי הולכת אליו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
זהו, גם אני ילדתי בבי"ח "חילוני" את שני הגדולים שלי אצל הגדול הלידה היתה פחות חוויתית בגלל הלחץ של הצוות. אבל בתכל'ס, אצל השני נחקקה כחויה מדהימה, היחס, הסבלנות, הטיפול, הרגישות גם למי שאני וגם לעקרונותיי, בפרט שהצוות (גם המיילדת הערביה) ידעו קצת הרבה בנושא מול ההלכה היהודית הקלו עלי מלהסביר כל דבר.
השיחות הקלילות וההומור שהשרו אווירה מקצועית אבל בלי לחץ.
אצל השלישית הלידה התמשכה שעות, ילדתי בבי"ח "חרדי", בגלל הפחד והלחץ שלי, אף אחד לא ניסה לתרום לשלוות הנפש שלי, כל אמירה של הצוות הגבירה אצלי את הפחד, וכל הזמן חיפשו איך להתערב רפואית ולזרז את הזמן, בל"נ לא אחזור לשם, כי שמתי לב שרוב המכאובים של אחרי הלידה נוצרים אצלי רק כשאני מפחדת ולחוצה מהלידה.
גם שישכנעו אותי בהכל, שלוות הנפש שלי חשובה יותר.

סתם ככה קוריוז מהלידה האחרונה, בבוקר, אחרי הלידה, באה אלי אחות לתת לי את התינוקת, היא קראה משהו בטפסים, הרימה אותה והפכה כשהראש כלפי מטה, היא פתחה לה את הפה ואמרה לי "רשום פה שיש לה חך גבוה מידי" לא הבנתי מה זה אומר, היא הסבירה לי שמדובר בתסמונת כלשהי נדירה, והטיפול מורכב, בכל אופן זה מראה על בעיה מוחית. ועוד מעט יבוא רופא ועו"ס להסביר את המהלכים והלכה.
אני, יולדת, אחרי פחות מ-8 שעות מהלידה, לבד, ערב שבת, כולם מאושרים מהתינוקת החדשה, מבועתת, מה יש לתינוקת המקסימה שלי?
עברה שעה עברו שעתיים, לא רציתי לשתף אף אחד, כי לא רציתי לפגום בשמחה שלהם, בכל אופן, התקשרתי לבעלי רטעדת וסיפרתי לו מה אמרו לי, הוא היה בהלם, כי לא אמרו לנו כלום כשנולדה, הכל היה תקין.
בכל אופן, אחרי 4 שעות שהסתכלתי על התינוקת ולא ראיתי שום דבר מוזר, אפילו להאכיל אותה פחדתי, הרגשתי שעצביי פוקעים, ניגשתי לתינוקיה ושאלתי את האחות ההיא מה קורה, היא לא הבינה מה אני רוצה, הסברתי לה-התינוקת שלי, עם חך גבוה... "אה", היא אמרה לי "טעיתי"...
זהו, 4 שעות מטורפות על יולדת מסכנה, תבואי, תאמרי שטעית, מה את זורקת אותי???
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
נכתב ע"י שושיה;1502423:
זהו, גם אני ילדתי בבי"ח "חילוני" את שני הגדולים שלי אצל הגדול הלידה היתה פחות חוויתית בגלל הלחץ של הצוות. אבל בתכל'ס, אצל השני נחקקה כחויה מדהימה, היחס, הסבלנות, הטיפול, הרגישות גם למי שאני וגם לעקרונותיי, בפרט שהצוות (גם המיילדת הערביה) ידעו קצת הרבה בנושא מול ההלכה היהודית הקלו עלי מלהסביר כל דבר.
השיחות הקלילות וההומור שהשרו אווירה מקצועית אבל בלי לחץ.
אצל השלישית הלידה התמשכה שעות, ילדתי בבי"ח "חרדי", בגלל הפחד והלחץ שלי, אף אחד לא ניסה לתרום לשלוות הנפש שלי, כל אמירה של הצוות הגבירה אצלי את הפחד, וכל הזמן חיפשו איך להתערב רפואית ולזרז את הזמן, בל"נ לא אחזור לשם, כי שמתי לב שרוב המכאובים של אחרי הלידה נוצרים אצלי רק כשאני מפחדת ולחוצה מהלידה.
גם שישכנעו אותי בהכל, שלוות הנפש שלי חשובה יותר.

סתם ככה קוריוז מהלידה האחרונה, בבוקר, אחרי הלידה, באה אלי אחות לתת לי את התינוקת, היא קראה משהו בטפסים, הרימה אותה והפכה כשהראש כלפי מטה, היא פתחה לה את הפה ואמרה לי "רשום פה שיש לה חך גבוה מידי" לא הבנתי מה זה אומר, היא הסבירה לי שמדובר בתסמונת כלשהי נדירה, והטיפול מורכב, בכל אופן זה מראה על בעיה מוחית. ועוד מעט יבוא רופא ועו"ס להסביר את המהלכים והלכה.
אני, יולדת, אחרי פחות מ-8 שעות מהלידה, לבד, ערב שבת, כולם מאושרים מהתינוקת החדשה, מבועתת, מה יש לתינוקת המקסימה שלי?
עברה שעה עברו שעתיים, לא רציתי לשתף אף אחד, כי לא רציתי לפגום בשמחה שלהם, בכל אופן, התקשרתי לבעלי רטעדת וסיפרתי לו מה אמרו לי, הוא היה בהלם, כי לא אמרו לנו כלום כשנולדה, הכל היה תקין.
בכל אופן, אחרי 4 שעות שהסתכלתי על התינוקת ולא ראיתי שום דבר מוזר, אפילו להאכיל אותה פחדתי, הרגשתי שעצביי פוקעים, ניגשתי לתינוקיה ושאלתי את האחות ההיא מה קורה, היא לא הבינה מה אני רוצה, הסברתי לה-התינוקת שלי, עם חך גבוה... "אה", היא אמרה לי "טעיתי"...
זהו, 4 שעות מטורפות על יולדת מסכנה, תבואי, תאמרי שטעית, מה את זורקת אותי???

סיפור מזעזע, לא הייתי יושבת בשקט אחרי כזה דבר!



בקשר לשאלה הראשונית, אם את עושה את זה לפרויקט, תעשי ורוד ונוצץ ומגרה ותסעי הלאה אף אחד לא יכול לפתור דרך פרסום את כל הבעיות של בתי החולים ומחלקות היולדות, זה משהו הרבה יותר שורשי, במסגרת פרסום הייתי לוקחת יתרון גדול של הבי"ח ומבליטה אותו במקום לפרסם על משהו שהוא לא, ולגרום לאכזבה.
אה, ועוד נקודה, לכי תתחילי עם יולדות, כשיש להן לידה קשה במיוחד ועוד דברים שלא תמיד קשורים באופן ישיר לבית החולים הן יקללו במרץ את ביה"ח וכשהיתה להן לידה קלה וזורמת ושכנה נחמדה בחדר, והבעל קנה מתנה יוצאת מגדר הרגיל והסבתא פינקה במשהו מיוחד וההורמונים שיחקו הפעם לטובתה, גם אם היחס לא היה הכי בעולם הן יעבירו.

אני יכולה לספר על עצמי שלפני הלידה הראשונה התכניות לאיזה בי"ח ללכת היו מאוד ברורות, אך מס' ימים לפני הלידה כשנאלצתי לקחת רופא פרטי בגלל משקל מאוד גבוה של הילד שהסכים לילד בלידה רגילה ולא בניתוח, ויש לו הסכם עם בי"ח מסוים שהיה ברור לי שכף רגלי לא תדרוך שם לעולם, הלכתי וגם החלטתי להנות ממה שכן טוב שם, כי היה חשוב לי יותר לא לעבור ניתוח מאשר יחס, ועוד אלף דברים אחרים.
בלידות הבאות בשיא הטבעיות הלכתי לשם ונהניתי ומצאתי שם הרבה דברים טובים שלא חשבתי שיהיו שם.:)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה