בית חולים ליולדות- עזרתכן...

נכתב ע"י sh12;1503124:
אני חושבת שאפשר להביא את בית החולים הדסה הר הצופים כדוגמה למחלקה שעשתה שינוי כדי להביא עוד חרדיות...
מקצועיות ושרות - מקסימים ונהדרים
קבלה וחדרי לידה - מקסימים ורגועים
מחלקה מקצועיות והקשבה לכל בקשה
תינוקיה - אף פעם לא שמעתי צרחות רבות... גם לא בלילה.

כשרות - למרות שכל בית החולים הוא בהכשר הרבנות (ואפשר להזמין "מנות קרב" גלאט) מחלקת היולדות כולה בהכשר הבד"ץ, כולל בשרים וחסלט. ליולדות החרדיות יש כלים חד פעמיים כדי שלא לאכול מהכלים הרב פעמיים שמשמשים גם את אלו שלא מקפידים על כשרות.
הפרדה בין המגזרים - יש הפרדה ברורה מאד בין יהודיות לערביות (בד"כ מחלקות נפרדות ככל האפשר). ובד"כ משתדלים להפריד בין חילוניות לחרדיות.
הצוות מעורב, מכל הסוגים. אבל ממש מכירים ומודעים להלכות רבות וממש עזרו לנו (כשהבעל לא יכול וכו')
כל יולדת מקבלת לילה חינם בהדסה בייבי (אולי מבצע זמני ארוך טווח?) ואם היה לחץ במחלקה שחררו יולדות במצב מצוין לכמה לילות בהדסה בייבי.

הלכתי לראות את הבי"ח הזה לפני הלידה וברחתי משם, לא רציתי לראות אותו שוב.
רק מלראות את כל הערבים המפחידים מסתובבים שם.... ושאין חדר אמבטיה בכל חדר לידה......
אבל תכלס על כל בי"ח שומעים דברים טובים ולא, אין דברים חד משמעיים,
הכל תלוי באיך עברה הלידה.
 
נכתב ע"י אמא פלוס;1504634:
ואם היו מחלקים שם את מגזין אמא פלוס עם הכתבה ההלכתית של הרה"ג יצחק שמואל רוזנבלט מב"ב, "שלושה ימי חופשת מחלה" - היית קוראת ומבינה שאת חייבת לצלצל בפעמון ואסור לך לרדת מהמיטה!!!
יולדת בשלושה ימים ראשונים אחרי הלידה, חייבת לעשות בעצמה וחייבים לעשות לה כל פעולה שנדרשת, בלי התחשבות כלל בכל מניע הלכתי - וזו ההלכה!!!
כשרות, שמירת שבת וחג, צומות, תרופות ועוד - הכל מקבל התייחסות אחרת ומחייבת.
על זה נאמר - ביטולה הוא קיומה!

היא כתבה כבר שזה לא היה במחלקת יולדות.
לא צריך לערב את המגזין בלי קשר
 
נכתב ע"י קשר כשר;1504642:
הלכתי לראות את הבי"ח הזה לפני הלידה וברחתי משם, לא רציתי לראות אותו שוב.
רק מלראות את כל הערבים המפחידים מסתובבים שם.... ושאין חדר אמבטיה בכל חדר לידה......
אבל תכלס על כל בי"ח שומעים דברים טובים ולא, אין דברים חד משמעיים,
הכל תלוי באיך עברה הלידה.
בואי תספרי לי באיזה בי"ח יש חדר אמבטיה בכל חדר לידה?
באמת אמשח לשמוע.
 
אמא פלוס, ממליצה לחלק גם בבית החולים איכילוב.
יש קהל נשים גדול שמגיע לשם, והם מאד פתוחים לקראת הציבור החרדי.
 
נכתב ע"י ariels;1504502:
רק בנוגע לשבת -
זה לגמרי לא עניין של נייר חתוך ושער חשמלי......
אלא הדרכה מפורטת לצוות שחסר כל מודעות לנושא של שמירת שבת
לדוגמה - את מבקשת משהו קטן - מיד רושמים
או כמו שמישהי כתבה פה - קוראים לה ברמקול כי ביקשה שלא יתקשרו לטלפון בשבת
המון פרטי הלכות שמי שלא שומר שבת פשוט אין לו מושג בזה.
להעביר את הצוות למודעות של שמירת שבת זה הרבה יותר מסובך (לעניות דעתי) מלהעסיק אחיות\מיילדות שמלכתחילה שומרות שבת ומכירות את הנושא וגם אכפת להן ממנו.
אני יודעת שיש עוד הרבה מה להוסיף בנושא השבת, ילדתי פעמיים בשבת בבתי"ח חילוניים ואני מכירה היטב את בעיתיות הענין, אבל כמו שכתבתי למעלה אנחנו בגלות, ולא נהפוך את כל הצוות לשומרי שבת, וגם לא סביר שבי"ח יביא רק צוות חרדי גם אם הוא אכן מעונין ביולדות החרדיות, (כמה אחיות ומילדות חרדיות כבר יש? וכמה מהן עושות משמרות בשבת?..)לעומת זאת לדאוג לכך שהיולדת עצמה לא תאלץ לחלל שבת, זה משהו שסביר לדרוש, ולגבי זה שכותבים כל דבר וקוראים ברמקול זה מאד לא נעים ולא אוירה שבתית אבל יש הבדל משמעותי גם מבחינה הלכתית בין זה לבין חילול שבת בפועל. יש ספר הלכה ששכחתי את שמו שעוסק בהלכות בי"ח בשבת, מומלץ מאד. כמובן שמי שמתאים לה וטוב לה בבי"ח חרדי- הכל טוב ויפה, היא ממילא לא קהל היעד של בי"ח חילוני שמנסה להביא יולדות חרדיות. תשימי לב שהשאלה לא היתה איך מחזירים את מחלקת היולדות בתשובה והופכים אותה לחרדית...
 
נכתב ע"י אמא פלוס;1504634:
ואם היו מחלקים שם את מגזין אמא פלוס עם הכתבה ההלכתית של הרה"ג יצחק שמואל רוזנבלט מב"ב, "שלושה ימי חופשת מחלה" - היית קוראת ומבינה שאת חייבת לצלצל בפעמון ואסור לך לרדת מהמיטה!!!
יולדת בשלושה ימים ראשונים אחרי הלידה, חייבת לעשות בעצמה וחייבים לעשות לה כל פעולה שנדרשת, בלי התחשבות כלל בכל מניע הלכתי - וזו ההלכה!!!
כשרות, שמירת שבת וחג, צומות, תרופות ועוד - הכל מקבל התייחסות אחרת ומחייבת.
על זה נאמר - ביטולה הוא קיומה!

גם בלי לחלק זה מסוכן כן ולפעמים הרגש שאומר לך לא הוא במקום הלא הנכון...
 
נכתב ע"י חביבה;1504646:
בואי תספרי לי באיזה בי"ח יש חדר אמבטיה בכל חדר לידה?
באמת אמשח לשמוע.

במעייני הישועה
 
נכתב ע"י חביבה;1504646:
בואי תספרי לי באיזה בי"ח יש חדר אמבטיה בכל חדר לידה?
באמת אמשח לשמוע.

בביקור חולים.
טיפת פרטיות ליולדת!
 
נכתב ע"י קשר כשר;1504642:
הלכתי לראות את הבי"ח הזה לפני הלידה וברחתי משם, לא רציתי לראות אותו שוב.
רק מלראות את כל הערבים המפחידים מסתובבים שם.... ושאין חדר אמבטיה בכל חדר לידה......
אבל תכלס על כל בי"ח שומעים דברים טובים ולא, אין דברים חד משמעיים,
הכל תלוי באיך עברה הלידה.
כל אחת מה שמתאים לה
ואכן אין אמבטיות בחדרי לידה - וזה חיסרון!
ערבים - יש בכל בית חולים בירושלים, לא ראיתי שבהר הצופים הם יותר מפחידים.
בסך הכול, מבחינתי המעלות של הר הצופים עולות בהרבה על החסרונות שלו.
 
נכתב ע"י rachelis;1504653:
גם בלי לחלק זה מסוכן כן ולפעמים הרגש שאומר לך לא הוא במקום הלא הנכון...

אני מעלה את הכתבה, לטובת כל הרוצות לקבל תקציר הלכתי חשוב זה,
שמורנה אותו, כדי לשים במזוודה בזמן המתאים.
 

קבצים מצורפים

  • שלושה ימי חופשת מחלה - הרהג יצחק שמואל רוזנבלט שליטא.pdf
    KB 85.8 · צפיות: 39
נכתב ע"י חביבה;1504646:
בואי תספרי לי באיזה בי"ח יש חדר אמבטיה בכל חדר לידה?
באמת אמשח לשמוע.

מעיני הישועה.
 
גם באיכילוב יש אמבטיה בחדרי לידה
 
נכתב ע"י efrat1;1504645:
היא כתבה כבר שזה לא היה במחלקת יולדות.

כל ההלכות הרלוונטיות ליולדת, זה בגלל שהיא בגדר חולה שיש בו סכנה,
וודאי שהן רלוונטיות לחולה הזה בעצמו...
זה מסוג ההלכות שאנחנו לא נתקלים בהם בשוטף,
אבל חייבים לדעת אותם.
עד כדי כך שכתוב, שרב ששואלים אותו הלכה כזאת, זה גנאי בשבילו (הביטוי קשה יותר),
כי זה דבר שעליו להחדיר בקהלו, בלי שיעלה על דעת מישהו לעשות שאלה,
כשפיקוח הנפש כבר כאן.
 
אני יכולה להגיד מהניסיון שלי,
ילדתי 3 לידות בתל השומר, שזה לא מקום חרדי לכל הדעות.
לידה ראשונה ארוכה, קשה ובסופה ניתוח.
ו2 לידות אחרי זה ברוך ה' הרבה יותר טובות.

הגעתי לשם בלידה הראשונה בגלל החשש מניתוח וההמלצה של הרופאת נשים ששם הכי מקצועי מבחינת ניתוח וכו'.
וגם היום אחרי 3 לידות כשברוך ה' הלידות רגילות אני לא מוכנה להחליף אותו בעד שום דבר.

היחס והאנושיות שקבלתי מהצוות שם, והתנאים הסביבתיים זה דבר שהיה לי הכי שווה בלידה.
מבחינת התנאים הסביבתיים באמת חדרי לידה מרווחים ונוחים, ב3 לידות אף פעם לא יצא לי לחכות שיתפנה חדר לידה וגם לא שמעתי על אחרות שחיכו.
ומעל הכל בלידה האחרונה הפתיעה אותי שהאחות של המיון יולדות זכרה אותנו מהלידה הקודמת (שעברו ממנה 3 וחצי שנים!!!!) והתרגשה שהגענו שוב וכו'.
אעפ"י שהצוות לא חרדי ורובו גם לא דתי. היחס היה מכובד, אוהד, סימפטי, ממש הלידות זכורות לי כחוויות טובות אעפ"י שלא בכולם הלידה עצמה היתה קלה כ"כ.

אז נכון שאין שם אוכל מהדרין נורמלי ונאלצתי להתבסס על אוכל מהבית.
וגם שהיתי שם שבת בלידה הראשונה ובאמת זה לא הכי נוח אבל סביר ויש מודעות, ולדברים הבעיתיים כמו דלת חשמלית וכו', למיטב זכרוני היה פתרון בשבת.

מבחינתי, המקצועיות והיחס של הצוות עולה על הכל.
בשביל 2-3 ימי אשפוז, אווכל זה הבעיה האחרונה שמטרידה אותי.

ואגב לגבי ביות, בתל השומר הביות הוא מ8 עד 2 בצהריים, בהתחלה חששתי מזה בלידה האחרונה, אבל בפועל זה עובד מהר, והבנתי שמי שקשה לה יכולה להחזיר קודם.
 
מזל, חדרי לידה פנויים כשמך כן הם - ענין של מזל :)
ב"ה גם במעיני הישועה לא הייתי צריכה לחכות, אבל שמעתי על אחרות שילדו בפרוזדורים - בכל בתי החולים הקיימים. זה עלול לקרות בכל מקום.
 
נכתב ע"י חביבה;1504646:
בואי תספרי לי באיזה בי"ח יש חדר אמבטיה בכל חדר לידה?
באמת אמשח לשמוע.

באיזה לא?
הייתי כבר ב3 בתי חולים ובכולם היה.
 
נכתב ע"י פקאן;1504651:
וגם לא סביר שבי"ח יביא רק צוות חרדי גם אם הוא אכן מעונין ביולדות החרדיות, (כמה אחיות ומילדות חרדיות כבר יש? וכמה מהן עושות משמרות בשבת?..)
לכן כתבתי "שומרות שבת" ולא "חרדיות". כי יש המון מסורתיים בארצנו הקדושה ששומרים שבת - אנשים שיש להם מודעות מינימלית. יש לא מעט אחיות ומיילדות דתיות (לא חרדיות) ואפילו רופאות.
האם זה אפשרי? אין לי מושג.
זה לא תלוי בי אלא בהנהלת המוסד שרוצה למשוך אליו קהל ספציפי.
המינימום הנדרש הוא להתאים את המחלקות וחדרי לידה בהכוונת רב שמקובל על רוב הציבור החרדי.
 
מה שחשוב מאד אחרי המקצועיות והנוחות,
זה הכבוד והזרימה עם היולדת.

כאחת שיולדת תמיד בביה"ח חילוני ולא חושבת להחליף אותו, למרות שיש בו ביות באים כל הזמן להציע עזרה עם העולל (ובלילה יש תינוקיה) יחס מכבד מאד מאד ליולדת ולמשפחתה.
(ואני מסכימה עם מי שאמרה שזה גם תלוי ביולדת)

בכל מקרה תמיד חשבתי שאם תהיה לי לידה סמוכה ל/בשבת, אלך לביה"ח דתי, אך לאחר שנכחתי לצערי באופן אחר בשבת בביה"ח "דתי" וראיתי כמה חילול שבת שלא לצורך נעשה בו... והרבה גם ע"י צוות יהודי לחלוטין.

זה מה שלדעתי יולדת צריכה: רפואה מתקדמת, יחס וכבוד - ביחס וכבוד אני כוללת גם התאמת חדרים... כמובן שכשרות מהודרת היא בונוס אך לא הכרח.
 
נכתב ע"י אמא פלוס;1504634:
ואם היו מחלקים שם את מגזין אמא פלוס עם הכתבה ההלכתית של הרה"ג יצחק שמואל רוזנבלט מב"ב, "שלושה ימי חופשת מחלה" - היית קוראת ומבינה שאת חייבת לצלצל בפעמון ואסור לך לרדת מהמיטה!!!
יולדת בשלושה ימים ראשונים אחרי הלידה, חייבת לעשות בעצמה וחייבים לעשות לה כל פעולה שנדרשת, בלי התחשבות כלל בכל מניע הלכתי - וזו ההלכה!!!
כשרות, שמירת שבת וחג, צומות, תרופות ועוד - הכל מקבל התייחסות אחרת ומחייבת.
על זה נאמר - ביטולה הוא קיומה!

ישר כח על הכתבה.
הרב כותב שם שלכתחילה (לפי המג"א ושו"ע הרב)
צריך להכין הכל מראש, כולל מזון כשר.
ורק במקרה שלא הספיקה - אז מקלים.
נראה שיש פסיקות שונות בנושא, לא?
(אין לי עניין להפוך פה את הנושא לדיון הלכתי, רק להאיר את הנקודה שיש פוסקים שונים, נתקלתי במקרים של רבנים שונים שפסקו בצורה שונה לגמרי לגבי יולדת)
 
נכתב ע"י ariels;1504939:
ישר כח על הכתבה.
הרב כותב שם שלכתחילה (לפי המג"א ושו"ע הרב)
צריך להכין הכל מראש, כולל מזון כשר.
ורק במקרה שלא הספיקה - אז מקלים.
נראה שיש פסיקות שונות בנושא, לא?
(אין לי עניין להפוך פה את הנושא לדיון הלכתי, רק להאיר את הנקודה שיש פוסקים שונים, נתקלתי במקרים של רבנים שונים שפסקו בצורה שונה לגמרי לגבי יולדת)

וודא שכך.
אך כשאת בבית חולים ובמצב הזה ויש משהו שאת צריכה ולא הכנת,
אז הלכתחילה הוא לעשות כל מה שצריך!!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה