התייעצות בלימודי רפואה לומדים גם חינוך ?

  • הוסף לסימניות
  • #1
כי אם לא אז למה כל פעם שאני באה עם הילדים שלי לרופא אני מקבלת שיחת מוסר על כל דבר שזז אצלי בחיים גם אם זה לא ממש קשור לעניין שלשמו באתי

ועכשיו ברצינות... איך אפשר להעלות את המודעות לנושא זה כבר התחיל להיות מציק אני צריכה כל פעם לפני שאני חושבת ללכת לרופא להכין את עצמי לקבל את מנת המוסר הקבועה ולא... לא תמיד יש לי כח לזה

מעבר לכך יש כאן עניין של סכנת נפשות ממש אנשים יכולים להגיע למצבים של פיקוח נפש אנשים לא פונים לקבלת טיפול רפואי בגלל זה חברה שלי שהיא אמא לשני ילדים עם אלרגיה מסכנת חיים אמרה לי כי היא שוקלת כל פעם עשרות פעמים אם להתקשר לאמבולנס כי פשוט קשה לה עם החקירות והטפות המוסר של הפרמדיקים

אני אישית בפעם האחרונה שהייתי אצל רופא והוא התחיל לתחקר אותי ולשאול שאלות מציקות ולא קשורות אמרתי לו בפשטות שאם הוא חושב שיש התנהגות רשלנית בטיפול שלי בילדים הוא מוזמן לדווח על כך ללשכת הרווחה כרגע באתי לרופא בשביל לקבל מענה למשהו מסוים
ואני לא מוכנה לזה שהוא הופך לעו"ס על דעת עצמו זה בדיוק כמו שהוא ילך להסתפר והספר יחליט על דעת עצמו לעשות לו גם דיקור סיני בראש

אשמח לעצות ושיתופים בנושא....
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
כי אם לא אז למה כל פעם שאני באה עם הילדים שלי לרופא אני מקבלת שיחת מוסר על כל דבר שזז אצלי בחיים גם אם זה לא ממש קשור לעניין שלשמו באתי

ועכשיו ברצינות... איך אפשר להעלות את המודעות לנושא זה כבר התחיל להיות מציק אני צריכה כל פעם לפני שאני חושבת ללכת לרופא להכין את עצמי לקבל את מנת המוסר הקבועה ולא... לא תמיד יש לי כח לזה

מעבר לכך יש כאן עניין של סכנת נפשות ממש אנשים יכולים להגיע למצבים של פיקוח נפש אנשים לא פונים לקבלת טיפול רפואי בגלל זה חברה שלי שהיא אמא לשני ילדים עם אלרגיה מסכנת חיים אמרה לי כי היא שוקלת כל פעם עשרות פעמים אם להתקשר לאמבולנס כי פשוט קשה לה עם החקירות והטפות המוסר של הפרמדיקים

אני אישית בפעם האחרונה שהייתי אצל רופא והוא התחיל לתחקר אותי ולשאול שאלות מציקות ולא קשורות אמרתי לו בפשטות שאם הוא חושב שיש התנהגות רשלנית בטיפול שלי בילדים הוא מוזמן לדווח על כך ללשכת הרווחה כרגע באתי לרופא בשביל לקבל מענה למשהו מסוים
ואני לא מוכנה לזה שהוא הופך לעו"ס על דעת עצמו זה בדיוק כמו שהוא ילך להסתפר והספר יחליט על דעת עצמו לעשות לו גם דיקור סיני בראש

אשמח לעצות ושיתופים בנושא....
רופא דואג לבריאות הפיזית והנפשית של הילדים
אם הוא רואה את האבא מעשן על התינוק- זה מסוכן והוא יעיר לו
אם הוא רואה ילדים מאוד מאוד מוזנחים - אז הוא גם יעיר
מעולם שום רופא לא העיר לי,
הגענו בדק, רשם אנטיביוטיקה והבייתה...
דווקא היינו אצל כמה והיו חייכנים וסבלניים
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #5
מכירה את התופעה - היה לי רופא ילדים כזה - היה לא נעים אחרי פעם אחת וגם פעם שניה: פעם אחת הילדה מנוזלת (נכון, לכן הגענו..) ופעם אחת איך זה שעדין לא עשית בדיקת דם (הילדה בת שנה וחודשיים ומרגישה מצוין לא הרגשתי צורך לרוץ ביום ההולדת הראשון לעשות בדיקה.)
- עברתי רופא, הרופא החדש סימפטי ונעים, בודק את הילדים בעדינות וביסודיות, מקשיב למה שאני אומרת, מסביר בצורה נינוחה,
אם קשה לך עם התנהלות של רופא את מוזמנת לעבור רופא או קופת חולים ולציין בסיבת המעבר את חוסר הנוחות מול ההערות החודרות
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
הרופא לא מוצא חן בעיניך?
חפשי רופא אחר או מרפאה אחרת
(אפשר גם לעבור קופת חולים אם אין)
אבל כן
הרבה פעמים רופא מגיע לחנך, מתוך רצון לעזור או התנשאות...
תלוי
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
רופא דואג לבריאות הפיזית והנפשית של הילדים
אם הוא רואה את האבא מעשן על התינוק- זה מסוכן והוא יעיר לו
אם הוא רואה ילדים מאוד מאוד מוזנחים - אז הוא גם יעיר
מעולם שום רופא לא העיר לי,
הגענו בדק, רשם אנטיביוטיקה והבייתה...
דווקא היינו אצל כמה והיו חייכנים וסבלניים
מכירה את התופעה - היה לי רופא ילדים כזה - היה לא נעים אחרי פעם אחת וגם פעם שניה: פעם אחת הילדה מנוזלת (נכון, לכן הגענו..) ופעם אחת איך זה שעדין לא עשית בדיקת דם (הילדה בת שנה וחודשיים ומרגישה מצוין לא הרגשתי צורך לרוץ ביום ההולדת הראשון לעשות בדיקה.)
- עברתי רופא, הרופא החדש סימפטי ונעים, בודק את הילדים בעדינות וביסודיות, מקשיב למה שאני אומרת, מסביר בצורה נינוחה,
אם קשה לך עם התנהלות של רופא את מוזמנת לעבור רופא או קופת חולים ולציין בסיבת המעבר את חוסר הנוחות מול ההערות החודרות
הרופא לא מוצא חן בעיניך?
חפשי רופא אחר או מרפאה אחרת
(אפשר גם לעבור קופת חולים אם אין)
אבל כן
הרבה פעמים רופא מגיע לחנך, מתוך רצון לעזור או התנשאות...
תלוי
אני לא מדברת על מקרה ספציפי אצל רופא ספציפי אני מדברת על תופעה רחבה הרבה יותר רוב ככל הרופאים הם כאלה
אכן יש רופאים שפשוט עושים את עבודתם בשקט ובאדיבות אבל מדובר ממש ביחידי סגולה וכאן המקום לציין אותם לשבח הם פשוט גורמים לי לנשום לרווחה כאשר אני פוגשת רופא כזה

יישר כח...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
כי אם לא אז למה כל פעם שאני באה עם הילדים שלי לרופא אני מקבלת שיחת מוסר על כל דבר שזז אצלי בחיים גם אם זה לא ממש קשור לעניין שלשמו באתי

ועכשיו ברצינות... איך אפשר להעלות את המודעות לנושא זה כבר התחיל להיות מציק אני צריכה כל פעם לפני שאני חושבת ללכת לרופא להכין את עצמי לקבל את מנת המוסר הקבועה ולא... לא תמיד יש לי כח לזה

מעבר לכך יש כאן עניין של סכנת נפשות ממש אנשים יכולים להגיע למצבים של פיקוח נפש אנשים לא פונים לקבלת טיפול רפואי בגלל זה חברה שלי שהיא אמא לשני ילדים עם אלרגיה מסכנת חיים אמרה לי כי היא שוקלת כל פעם עשרות פעמים אם להתקשר לאמבולנס כי פשוט קשה לה עם החקירות והטפות המוסר של הפרמדיקים

אני אישית בפעם האחרונה שהייתי אצל רופא והוא התחיל לתחקר אותי ולשאול שאלות מציקות ולא קשורות אמרתי לו בפשטות שאם הוא חושב שיש התנהגות רשלנית בטיפול שלי בילדים הוא מוזמן לדווח על כך ללשכת הרווחה כרגע באתי לרופא בשביל לקבל מענה למשהו מסוים
ואני לא מוכנה לזה שהוא הופך לעו"ס על דעת עצמו זה בדיוק כמו שהוא ילך להסתפר והספר יחליט על דעת עצמו לעשות לו גם דיקור סיני בראש

אשמח לעצות ושיתופים בנושא....
לשאלתך, חינוך לאורח חיים בריא הוא בהגדרה חלק מתפקיד של רופא. ואם לא אז פותחים עליו אשכולות עצבניים בפרוג ש"למה הוא לא אמר לי ש..."
את באמת מעדיפה שהוא ידווח לעו"ס במקום לדבר קודם איתך?
מאמינה שלא.
בכל אופן, אם את מעדיפה חפשי רופא אחר. ראש קטן יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני לא מדברת על מקרה ספציפי אצל רופא ספציפי אני מדברת על תופעה רחבה הרבה יותר רוב ככל הרופאים הם כאלה
אכן יש רופאים שפשוט עושים את עבודתם בשקט ובאדיבות אבל מדובר ממש ביחידי סגולה וכאן המקום לציין אותם לשבח הם פשוט גורמים לי לנשום לרווחה כאשר אני פוגשת רופא כזה

יישר כח...
את יודעת, אם רוב האנשים מעצבנים/ מעליבים/ נצלנים, זה מלמד על מספר הסיפור יותר מאשר על האנושות....
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לשאלתך, חינוך לאורח חיים בריא הוא בהגדרה חלק מתפקיד של רופא. ואם לא אז פותחים עליו אשכולות עצבניים בפרוג ש"למה הוא לא אמר לי ש..."
אבל איך זה עונה על השאלה? היא כתבה מפורש ששואלים שאלות לא קשורות

"כי אם לא אז למה כל פעם שאני באה עם הילדים שלי לרופא אני מקבלת שיחת מוסר על כל דבר שזז אצלי בחיים גם אם זה לא ממש קשור לעניין שלשמו באתי


אני אישית בפעם האחרונה שהייתי אצל רופא והוא התחיל לתחקר אותי ולשאול שאלות מציקות ולא קשורות"
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
@מירי זוננבנד , לא מכירה אותך, באמת שלא.
אבל התשובה לשאלה למה הרופא חופר לך יכולה לנוע ל2 קצוות.
החל מ: " שונא חרדים, ברוכת ילדים, מתנשא, מחנך".
עד ל: " תקשיבי מותק, את מעוררת חשד להזנחה/פגיעה".

תבררי אצל אחיות, שכנות, נשים שמכירות אותך.
הם ידעו להחכים אותך יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לשאלתך, חינוך לאורח חיים בריא הוא בהגדרה חלק מתפקיד של רופא. ואם לא אז פותחים עליו אשכולות עצבניים בפרוג ש"למה הוא לא אמר לי ש..."
את באמת מעדיפה שהוא ידווח לעו"ס במקום לדבר קודם איתך?
מאמינה שלא.
בכל אופן, אם את מעדיפה חפשי רופא אחר. ראש קטן יותר.
אני חושבת שהדבר גורם יותר נזק אם אנשים יחשבו כמה פעמים לפני שהם פונים לטיפול רפואי מאשר התועלת שתהיה מה"חינוך לאורח חיים בריא" שבכל מקרה לא נופלים על אוזן קשבת בעיקר בשל הצורה שבה הם משמיעים את הביקורת

אין לי בעיה שיפנה לעו"ס ברוך ה' אני אמא מצוינת אם זה מה שהתכוונת לרמז
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אני חושבת שהדבר גורם יותר נזק אם אנשים יחשבו כמה פעמים לפני שהם פונים לטיפול רפואי מאשר התועלת שתהיה מה"חינוך לאורח חיים בריא" שבכל מקרה לא נופלים על אוזן קשבת בעיקר בשל הצורה שבה הם משמיעים את הביקורת

אין לי בעיה שיפנה לעו"ס ברוך ה' אני אמא מצוינת אם זה מה שהתכוונת לרמז
שאלת אם תפקידו לחנך, התשובה כן.
יש שיעורים כאלה כחלק מלימודי רפואה.


זה הכל.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #16
נראה לי שצריך לתת דוגמא בכדי לקבל התיחסות ענינית.

אני כותבת מידיעה שהיום הרופאים נמצאים תחת מכבש לחץ לבדוק כל מטופל בכמה תחומים גם אם לא התכוון לשאול.
למשל כל מבוגר שמגיע - הרופא חייב בדוק BMI אז כמובן שהרופא מחויב לשאול על המשקל.
וכן מקבל הכוונה מלמעלה להציע בדיקת דם סמוי ועוד כמה בדיקות .

נערה מתבגרת סבלה מכאב גרון הלכה לרופאה ועוד לפני שנוצר קשר של אמון ביניהן
הרופאה מציעה לה זריקות הרזיה ...
מאז הנערה לא הולכת לרופאה (בינתיים לא"א)
היתה לי רופאת ילדים אצילה ומאופקת שפעם העירה /הציעה משהו (לא זוכרת בדיוק)
היה לי אמון גבוה בטיפולה המקצועי וקיבלתי את העצה.
גם אני חושבת שטוב לחפש רופא שאתה מרגיש איתו בנוח!

אוי נזכרתי בד"ר מיכל וילן (ב"ב) שעלתה לכותרות כי כעסה שלא שואלים אותה מה שלום בניה וחתנה המגוייסים .
מאחלת שרות טוב וחזרה הביתה בריאים בגוף ונפש - מה קשור לביקור רופא???
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
סתם ככה למי שחושב שהמצאתי או משהו:

מתוך הסילבוס:
חינוך רפואי ותקשורת ("חיבוקי")– למידת המיומנויות הקליניות בקשר מטפל-מטופל, וביחסי מטובל עם סביבתו ועם עצמו.
הציון מורכב מהשתתפות קבוצתית ב-9 מפגשים (40%) + יומן מסע עם 10 דיווחים (30%) + פרויקט התקשורת בסימולציות (30%).
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לא נתקלתי אף פעם ברופא ילדים חופר או מתנשא (רופאת נשים אחת כן)
ב"ה כולם מאז היותי ילדה ועד עכשיו, כשבאה עם הילדים שלי, נחמדים ואדיבים
בהחלט קרה שהרופא מזכיר לעשות בדיקת דם לילד בן שנה וכו'
אבל לא רואה את זה כהתנשאות אלא נטו כמילוי תפקיד וזה עוזר לי מאוד
אם נתקלת ברופא מתנשא תחליפי רופא, יש גם הרבה סימפטיים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה