בניית אישיות

  • פותח הנושא 10893
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
בחורה בת 18 שאומרים לה שאין לה אישיות והיא עדיין תינוקת..
היא שואלת אותי מה זה אישיות...
איך בונים אותה, מה היא צריכה לעשות...
וכו' וכו' וכו'
תעזרו לי להסביר לה...
מודה מראש לעוזרים
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני ממליצה דווקא על מטפלת רגשית, או יועצת לגיל ההתבגרות.
בד"כ זה עוזר ל"בניית אישיות"
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י 10893;1481450:
בחורה בת 18 שאומרים לה שאין לה אישיות והיא עדיין תינוקת..
היא שואלת אותי מה זה אישיות...
איך בונים אותה, מה היא צריכה לעשות...
וכו' וכו' וכו'
תעזרו לי להסביר לה...
מודה מראש לעוזרים
מי אמר לה שאין אישיות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י קקטוס;1481708:
מי אמר לה שאין אישיות?

זה הדבר הראשון שעלה בדעתי לשאול! אומרים לה...
מי אומר?
אמא שלה, שלחוצה שה"כרטיס ביקור" שלה לא מספיק מרשים ולא מספק את כל מה שהיא לא סיפקה בשעתו...?;)
אחים שלה, שאוהבים לקנטר את אחותם...
מורה, שבאמת אכפת לה והעירה את תשומת ליבה...
יועצת חינוכית שהתבקשה לענין לאחר שהתנהגויות שלה דרשו בירור...
ואולי, היא אומרת את זה לעצמה כשהיא משווה את עצמה לבנות אחרות בגילה???

אם זה סתם קנטור, שתלמד לחזק את ההערכה העצמית שלה.
ואם זה מישהו שבאמת רוצה לעזור לה, שתשאל אותו למה (ל' בשווא) בדיוק הוא מתכוון כשהוא אומר לה שאין לה אישיות... דוגמאות ממוקדות שיעזרו להבין האם זה ענין של "טקט"- כישורים חברתיים, קלילות ראש וחוסר רצינות כפי שמתאים לגילה, חוסר יכולת לדחות סיפוקים או נושא אחר שבד"כ כבר אמור לאפיין בן אדם בגילה והיא עדיין לא התפתחה בו ואז אפשר יותר לעזור איך לפתח את הכישורים הנצרכים ולעבוד על זה נקודתית.

ואגב, את יכולה להרגיע אותה שיש לה אישיות! בטוח! אם היא שאלה את השאלה הזו סימן שהיא אישיות חושבת, אישיות שואפת להתקדם, אישיות שרוצה טוב!

מאחלת לה הצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י 3012;1481722:
ואגב, את יכולה להרגיע אותה שיש לה אישיות! בטוח! אם היא שאלה את השאלה הזו סימן שהיא אישיות חושבת, אישיות שואפת להתקדם, אישיות שרוצה טוב!

מאחלת לה הצלחה!

אולי יש לה ואולי לא.
מה שבטוח משאלה אחת את לא יכולה לקבוע שבטוח יש לה,
ואגב גם ילד בן 5, אם מישהוא יספר לו שצריך לבנות אישיות , יכול לשאול אותה שאלה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אין דבר כזה אדם בלי אישיות. אישיות היא מכלול התכונות והנטיות של האדם, בין חיוביות ובין שליליות - אופי, בקיצור. יש נטייה לכנות בכינוי אישיות בני אדם שהם משכמם ומעלה, אך מבחינת ההגדרה זו טעות.

אני חושבת שאמירה כזו, 'אין לך אישיות', ממי שלא תגיע, היא אמירה פושעת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י מקופלת;1481725:
אולי יש לה ואולי לא.
מה שבטוח משאלה אחת את לא יכולה לקבוע שבטוח יש לה,
ואגב גם ילד בן 5, אם מישהוא יספר לו שצריך לבנות אישיות , יכול לשאול אותה שאלה...

אולי הייתי צריכה להוסיף קריצה או משהו מעין זה:rolleyes:
אישיות, כמו שכתבה ארבע היא "מכלול הנפשיות הנרכשות והמולדות המכתיבות את ההתנהגות, המחשבות והתחושות של הפרט במצבים בהם פרטים אחרים לא בהכרח יתנהגו, יחשבו ויחושו כמותו"
ועל כך, אישיות בטוח יש לה. בתור בן אנוש. (יש אפילו אנשים שיש להם אפילו 2:cool:) השאלה אם "מכלול התכונות שלה" תואם את "מכלול התכונות המתאים לגילאי ה-18" או לא.
אה, והנס הוא שהמכלול הזה לא מסתכם רק במה ש"מולד" אלא גם עם אפשרות ל"נרכש"!
נ.ב. זה שנתתי פירוש חיובי לשאלה ששאלה והדגמתי איך אפשר ללמוד מזה על תכונה טובה או נטיה חיובית שיש לה זה כדי לעזור לפותחת האשכול לאזן את ה"פשיעה" שבאמירה "אין לך אישיות"!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
ברור שאין דבר כזה אדם בלי אישיות, זה סוג של ביטוי...
הכוונה בד"כ לאדם ש"לא סגור על עצמו" אין לו דעה אישית ויציבה, ומשנה את דעתו בהתאם למצב הרוח של הסביבה.
וזה אכן קיים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י מקופלת;1481756:
ברור שאין דבר כזה אדם בלי אישיות, זה סוג של ביטוי...
הכוונה בד"כ לאדם ש"לא סגור על עצמו" אין לו דעה אישית ויציבה, ומשנה את דעתו בהתאם למצב הרוח של הסביבה.
וזה אכן קיים!

לפי דברייך... כנראה לרוב האנשים אין אישיות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
זה חמוד איך כולם נחלצים להגנתה... ואולי באמת זה מגיע לה?...
לדעתי מה שחסר לבן אדם בעיקר זה 'אחריות'... תחשבו על זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אני לא אכנס לשאלה מי אמר ועד כמה זה נכון
אלא אדון בסוגיה באופן כללי, מתוך הנחה שלכל אדם יש מה לשפר ולצמוח.

רוב רובם של האנשים נסמכים על סביבתם החברתית הקרובה
רק למעטים יש דעה עצמאית ויכולת לפרוץ את גבולות הנהוג המוכר והרגיל,
יתכן, ואני אומר זאת בזהירות, שהחברה החרדית עוסקת קצת פחות בפיתוח היחודי שבכל אחד. מעצם הדגשת החשיבות של ההתבטלות לאחד הגדול שבשמיים, למשימות שהוא מטיל עלינו, ואף לגדולי הדור.
יחד עם זאת כל אדם צריך מודעות למצבו, ליחודו ולאתגרים העומדים לפניו.
נסי לשוחח איתה על מצבים בהם היא נדרשת לשליטה עצמית, לבחירה, ולהבנת מצבים חברתיים. נסי לפתוח איתה את המודעות ליחודיות שלה, לחשיבות שלה.

כמובן טוב ללכת למטפלת ריגשית או ליועצת בעלת לב ושכל, או למומחה בפסיכולוגיה חברתית. אך העיקר נבנה בהתנהלות היום יומית עם החברה הקרובה.
בתפילה להצלחת כולם.
מנחם
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
נכתב ע"י טקסטיב;1481759:
לפי דברייך... כנראה לרוב האנשים אין אישיות...

למה? רוב האנשים משנים דעה כל שעתיים?
כמובן שלא התכוונתי לאדם שמידי פעם משנה את דעתו.
אלא לסוג שמישהוא אומר להם "אני לא אוהב ... " הם מיד יענו "גם אני לא אוהב..."
למרות שאתמול הם טענו שהם כן אוהבים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י מקופלת;1481756:
ברור שאין דבר כזה אדם בלי אישיות, זה סוג של ביטוי...
הכוונה בד"כ לאדם ש"לא סגור על עצמו" אין לו דעה אישית ויציבה, ומשנה את דעתו בהתאם למצב הרוח של הסביבה.
וזה אכן קיים!

רוב האנשים אין להם דעה אישית ויציבה,
ומשנים את דעתם בהתאם למצב הרוח של הסביבה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י טקסטיב;1481772:
רוב האנשים אין להם דעה אישית ויציבה,
ומשנים את דעתם בהתאם למצב הרוח של הסביבה..

אז את ואני שייכות למיעוט?
הרי לא שינינו את דעתנו בינתיים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י estigr;1481760:
זה חמוד איך כולם נחלצים להגנתה... ואולי באמת זה מגיע לה?...
לדעתי מה שחסר לבן אדם בעיקר זה 'אחריות'... תחשבו על זה.

אין שום אדם בעולם שמגיע לו לשמוע משפט ממנו משתמע אתה לא שווה כלום / לא שווה הרבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אסור להגיד לבחורה בגיל כזה שאין לה אישיות!!!
זה יכול להפיל אותה יותר! יתכן וחסר לה קצת בגרות או הבנה, אבל - אישיות? אין דבר כזה שחסר!

בבקשה ממך, תגידי לה שהיא יכולה להרגע, כי אין דבר אדם בריא בנפשו בלי אישיות - ומבחינתי אדם שיש לו יראת שמים - יש לו כבר אישיות מסוימת - הוא מחובר לרוח, כשהנשמה והנפש מחוברים לרוח, הם נבנים ומתעלים!

וכן - העובדה שהיא שואלת אותך ומתענינת - זה מראה על בגרות.

אם יש לה קושי או הבנה בדברים מסוימים - כמובן שאפשר לטפל - אבל כל דבר לגופו.

(ואגב, היום משום מה, נהיה מאד מודרני להגיד על כל אדם / ילד שני - שחסר לו משהו.)

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י estigr;1481760:
זה חמוד איך כולם נחלצים להגנתה... ואולי באמת זה מגיע לה?...
לדעתי מה שחסר לבן אדם בעיקר זה 'אחריות'... תחשבו על זה.
גם אני חושבת כמוך.
לכן כדאי לתת לה אחריות בלעדית על עניין חשוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
חלילה לא התכוונתי שמגיע לה שיגידו לה.
התכוונתי מצד העובדות... אם יש לה משהו לעבוד עליו, אז שתעבוד. ותרוויח גם מענה לאנשים שאומרים לה
(גם אמירות יכולות להיות לא כ"כ פושעניות נוסח: 'אוי באמת, מה הסכמת לה? אין לך אישיות???' :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
כמובן, גם אני לא התכוונתי
התכוונתי רק שעניין האחריות הוא המשמעותי כאן.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה