התייעצות גם אתם מהטועמים את הענבים בסופר לפני הקנייה??

  • הוסף לסימניות
  • #21
פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה בסופר
בחנויות פיצוחים זה יותר מצוי , ואולי אף בהסכמה
תמיד יש את האלה שיטעמו מכל הבא ליד
ובסוף ישבעו ואז כבר למה לשלם?

מעולם לא טעמתי גם כשהמוכר הציע לי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
מעולם לא טעמתי גם כשהמוכר הציע לי...
אז יש לכם בעיה סובייקטיבית
שמעתי ראיון עם בעלת רשת 'נוי השדה'
בראיון היא מעודדת את הלקוחות של הרשת לטעום את הענבים שהיא מוכרת ולהחליט מה טעים להם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
מאפה הבאתם את זה שזה גזל....
זה אולי לא מכובד.
אולי זה לא מעושר לחומרא
אולי זה לא נקי

אבל מי שהחליט לטעום, כי הוא רוצה לקנות ולא חתול בשק?
אכן פירות גדולים כמו תפוח אגס וכו' לא מקובל, אבל דברים קטנים ופתוחים! מקובל יותר (מכובד פחות)

שמעתי על כאלה שקונים מינימום האפשרי, הולכים לצד, טועמים ומחליטים..
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
מידיעה, בעלי החנות רוצים שתטעמו את הסחורה לראות אם זה טוב.
וגם כדי לפתוח לכם את התיאבון
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
מאפה הבאתם את זה שזה גזל....
זה אולי לא מכובד.
אולי זה לא מעושר לחומרא
אולי זה לא נקי

אבל מי שהחליט לטעום, כי הוא רוצה לקנות ולא חתול בשק?
אכן פירות גדולים כמו תפוח אגס וכו' לא מקובל, אבל דברים קטנים ופתוחים! מקובל יותר (מכובד פחות)

שמעתי על כאלה שקונים מינימום האפשרי, הולכים לצד, טועמים ומחליטים..
לפני שאתה עושה כועס פשוט תשאל דיין.
מה הדין ללא שאילת רשות מבעה"ב-בסתמא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
כל פעם שקונים ענבים/פיצוחים בסופר
{שלא כמו בחנות קטנה שם הבעה״ב ליד ואפשר פשוט לשאול רשות..}

אני תוהה לעצמי האם מותר להעתיק מאותם עשרות אנשים לידי,
שפשוט טועמים להנאתם מהענבים ומחווים את דעתם המלומדת לציבור הקונים..
{לא משהו אבל בסדר.. מתוק אבל קצת חמצמץ אח״כ..}

אמנם זהו לא פורום הלכתי,
אבל מישהו יודע לומר אחת ולתמיד,
האם זה מוגדר בחוק/הלכה שמותר?

כי אני גם רוצה לטעום,
אלא שהחינוך שלי לא מאפשר בלי לברר את זה,
ואין כ״כ את מי לשאול שאלה בלי שהתשובה תהיה תבקש רשות..
{מהסודני של אושר עד או הערבי של יש.. כמובן!}
אם רוצים לקנות - אני חושב שמותר, כי יש אומדנא בדעת הבעלים שהוא רוצה שיקנו, ויותר מזה, שמעתי פעם שמותר לדוגמא לשים בושם מהטסטר בחנות אפילו אם לא מתכוונים לקנות, כי הם רוצים שאם תקנה בושם, תקנה אצלם. למרות שאני לא בטוח שזה הדין, ולמרות שזה לא אותו דבר, כי זה מיועד שישימו, מסברא נראה שאפשר (כמובן אם זה בגדר טעימה ותו לא, ראיתי פעם מישהו באושר עד שהיה בטוח שהוא הגיע ל"שלום - זכר";)), אבל תמיד מומלץ לשאול רב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
תחשבו שכל אחד יגיד "אני רק לוקח ענב אחד, לא אשכול שלם, מה הבעיה ?!"
ויעשו כך עוד הרבה אנשים ויגמר כך קופסת ענבים
כאמור בהודעה הקודמת שלי ההלכה מתירה את זה אם זה על מנת לקנות....

נראה לי שאם כל אחד יקח ענב אחד ע"מ לקנות קופסת ענבים ובגלל זה ילך לחנות קופסא זה עדיין מאוד מאוד משתלם להם...

וכל אחד מאיתנו יסכים שזה משתלם לו אם באמת טועמים מהסחורה שלו לדעת אם כדאי לקנות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
באופן כללי ביחס לחנויות הפיצוחים מסתבר שרוב בעלי החנויות נוטים להסכים לטעימות [יוצא לי הרבה לבקש רשות ואף פעם אף אחד לא אמר לי לא]
וגם אם לא נשאל אותם מסתבר שיש "אומדן דעת" ברור שהם מסכימים שיטעמו,
וודאי שאין למחות במי שסומך ע"כ
ההשוואה לאנשי דור המבול היא מופרכת לגמרי וחסרת אחיזה מציאותית
אולי יואיל בטובו הכותב הנ"ל ולא יקטרג סתם על עמ"י [וודאי לא בעיתוי הזה]
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
כאמור בהודעה הקודמת שלי ההלכה מתירה את זה אם זה על מנת לקנות....

נראה לי שאם כל אחד יקח ענב אחד ע"מ לקנות קופסת ענבים ובגלל זה ילך לחנות קופסא זה עדיין מאוד מאוד משתלם להם...

וכל אחד מאיתנו יסכים שזה משתלם לו אם באמת טועמים מהסחורה שלו לדעת אם כדאי לקנות...
אמרת הכל
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אבל מי שהחליט לטעום, כי הוא רוצה לקנות ולא חתול בשק?
אכן פירות גדולים כמו תפוח אגס וכו' לא מקובל, אבל דברים קטנים ופתוחים! מקובל יותר (מכובד פחות)
מקובל זה סיבה להתיר?
בפרט שהרבה כאן מעידים שהם לא יודעים מהדבר הזה {לגבי סופר} כך שזה מקובל סוביקטיבית.

ובכלל הרי ניתן לקנות גם עינב בודד או קשיו בודד,
תקנה, תטעם, ואז תחליט האם לקנות קופסא!
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
פורסם כמה פעמים ביתד נאמן (לא יודע אם נכון)
שחנויות פיצוחים לא משלמות על 100% מהפיצוחים (אני חושב שמשלמים על 90%)
כי זה רשמי שיש טעימות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
כל פעם שקונים ענבים/פיצוחים בסופר
{שלא כמו בחנות קטנה שם הבעה״ב ליד ואפשר פשוט לשאול רשות..}

אני תוהה לעצמי האם מותר להעתיק מאותם עשרות אנשים לידי,
שפשוט טועמים להנאתם מהענבים ומחווים את דעתם המלומדת לציבור הקונים..
{לא משהו אבל בסדר.. מתוק אבל קצת חמצמץ אח״כ..}

אמנם זהו לא פורום הלכתי,
אבל מישהו יודע לומר אחת ולתמיד,
האם זה מוגדר בחוק/הלכה שמותר?

כי אני גם רוצה לטעום,
אלא שהחינוך שלי לא מאפשר בלי לברר את זה,
ואין כ״כ את מי לשאול שאלה בלי שהתשובה תהיה תבקש רשות..
{מהסודני של אושר עד או הערבי של יש.. כמובן!}
אחד הפירושים על "האוכל בשוק דומה לכלב" - הוא שהכוונה על האנשים שטועמים אוכל בשוק טרם הקנייה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
פורסם כמה פעמים ביתד נאמן (לא יודע אם נכון)
שחנויות פיצוחים לא משלמות על 100% מהפיצוחים (אני חושב שמשלמים על 90%)
כי זה רשמי שיש טעימות.
כששאלתי את המוכר בחנות הירקות אם הענבים מתוקים, אמר לי- אם לא תטעמי לא תדעי....
השאילה היא במקומות כמו ״אושר עד״
ולא בחנויות קטנות כמו חנות פיצוחים או ירקן.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה