שאלה גם את מרגישה מיתון בשוק העיצוב והאדריכלות?

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני בעלת מקצוע וותיקה בתחום העיצוב והאדריכלות- עצמאית (יש לי ניק אחר שמעדיפה לא להיחשף בו)
בחודש חודשיים האחרונים קורה לי משהו שבחיים לא קרה לי בכל שנות עבודתי
פשוט. אין. עבודה!
ואם יש- זה טפטופים של דברים קטנים ולא רווחיים.
אני רגילה ב"ה לשטף ועומס של פרויקטים, בד"כ אני נאלצת לסרב לעבודות
ועכשיו פתאום אני מרגישה כמו מתחילה מהוססת שמייחלת לאיזשהו מייל/ טלפון של לקוח.
משהו שם במעיין התייבש, הפסיק לזרום..
מענין אותי אם זה משהו נקודתי אצלי או שזו מגמה שמורגשת אצל עוד.
אשמח לשמוע תובנות מחברותיי לענף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
את לא לבד :(
דיברתי עם עורכת דין בתחום הנדל"ן שהייתה רגילה ל-30 עסקאות בחודש
בחודשים האחרונים היא סגרה עסקאות בודדות בלבד
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אני לא מהתחום, אבל שמעתי מבעלי מקצוע שעוסקים בעיקר בנדלן, שיש ירידה חדה בעסקאות בחודשים האחרונים.
(עו"ד, אדריכליות, יועצי משכנתאות וכו')
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בהמשך לשאלה,
ברור לי שכל מי שיש לו כאן ניק מזוהה מנוע מלענות
(הייתי פותחת את השאלה בפורום עיצוב הסגור אך הניק הזה לא חבר בו לכן אין לי אפשרות)
אם יש לכם ניק אנונימי או שאתם לא מהתחום אך יש לכם היכרות עם נותני שירותים מתחום הנדלן
אשמח ממש לשיתופים

סביר להניח שעלויות הריבית עוצרות את אפשרויות המימון, וברגע שיכולות המימון התמעטו- פחות יש לאנשים כסף לקנות/ לבנות/ לשפץ ובסופו של דבר המיתון הזה מחלחל לכל מי שמתפרנס מענף הנדלן.
חשוב לי להבין אם משהו בעסק הפרטי שלי דורש שינוי. או שזו מגמת שוק שתחלוף בע"ה, וכרגע מה שנותר זה להרכין את הראש בפני הגל ואולי לנסות להכניס בדרכים אחרות זמניות.

הייתי שמחה מאוד לשמוע דעות של עוד אנשים. תודה מראש לכל אחד שמוכן לשתף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
זו מגמת שוק, מידיעה.
אבל עדיין כדאי לנסות לחשוב מה את יכולה לעשות כדי להתגבר על זה ולהיות מהאלו שכן יש להם עבודה.
בהצלחה!
אל דאגה, זה יעבור...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בהמשך לשאלה,
ברור לי שכל מי שיש לו כאן ניק מזוהה מנוע מלענות
(הייתי פותחת את השאלה בפורום עיצוב הסגור אך הניק הזה לא חבר בו לכן אין לי אפשרות)
אם יש לכם ניק אנונימי או שאתם לא מהתחום אך יש לכם היכרות עם נותני שירותים מתחום הנדלן
אשמח ממש לשיתופים

סביר להניח שעלויות הריבית עוצרות את אפשרויות המימון, וברגע שיכולות המימון התמעטו- פחות יש לאנשים כסף לקנות/ לבנות/ לשפץ ובסופו של דבר המיתון הזה מחלחל לכל מי שמתפרנס מענף הנדלן.
חשוב לי להבין אם משהו בעסק הפרטי שלי דורש שינוי. או שזו מגמת שוק שתחלוף בע"ה, וכרגע מה שנותר זה להרכין את הראש בפני הגל ואולי לנסות להכניס בדרכים אחרות זמניות.

הייתי שמחה מאוד לשמוע דעות של עוד אנשים. תודה מראש לכל אחד שמוכן לשתף.
פורום הסגור סגור לתגובות, לא לקריאה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כדאי לנסות לחשוב מה את יכולה לעשות כדי להתגבר על זה ולהיות מהאלו שכן יש להם עבודה

הסבת מקצוע? ;)
כי כל מה שהוכשרתי אליו ושיש לי נסיון בו (כלומר- תחום התכנון והבניה) לכאורה אין בו פוטנציאל כרגע, לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
פורום הסגור סגור לתגובות, לא לקריאה
אני חברה בפורום העיצוב הסגור- עיצוב פנים EXTRA אך תחת הניק הרגיל שלי (המזוהה)
מהניק הזה אין לי אפשרות להיכנס לשם כלל, לא להגיב ולא לצפות
אולי התכוונת לקהילת אדריכלים ומעצבי פנים? יש שם יותר תנועה מאשר פה? דווקא היה נראה לי שכאן יותר פעיל..
ואגב, לא בטוח שבסגור יהיה יותר מענה כי גם שם המעצבות לא תשושנה להתוודות בפני הקולגות.. בקיצור, בעיה :)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #11
זה מענין.. מצד אחד זה ברור וידוע ששוק הנדלן פחות פעיל עכשיו
מצד שני- הייתי חושבת שכל מי שמתלבט בין שיפוץ למעבר דירה- יבחר בשיפוץ,
ואז לכאורה אמורה להיות עבודה לאדריכלית ..
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
זה מענין.. מצד אחד זה ברור וידוע ששוק הנדלן פחות פעיל עכשיו
מצד שני- הייתי חושבת שכל מי שמתלבט בין שיפוץ למעבר דירה- יבחר בשיפוץ,
ואז לכאורה אמורה להיות עבודה לאדריכלית ..
ייתכן שפשוט פלח גדול מאילו שצריכים יותר מקום/ רוצים לשדרג וכו, פשוט יושבים על הגדר ולא עושים כלום?
מחכים לזמנים שיהיה קל יותר מבחינה כלכלית להוציא לפועל את רצונותיהם וצרכיהם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
@כוסברה, יש מיתון והוא כאן. אין משק בית במדינה שלא מרגיש את הכאב בכיס.
המשכנתאות התייקרו לכולם (חוץ למי שאין לו)
מי ששמר כסף מתחת לבלטות יוכל לעשות הרבה פחות איתו ממה שתכנן
מי שהשקיע את הכסף, לרוב, יודע שעכשיו לא זמן טוב למשוך השקעות.
מי שתכנן לקחת משכנתא או הלוואה ישלם הרבה יותר ריבית ובסופו של דבר העלויות יהיו גבוהות הרבה יותר.
בשנים האחרונות הרבה חגגו על הכסף הזול ושפצו בטירוף.
אבל היום אפילו משפחה שרוצה להרחיב ולבנות יחידה, השיקול יהיה שונה ממה שהיה לפני שנתים ואפילו שנה. עלות הבניה התייקרה מאוד, עלות הכסף התייקר מאוד. הרבה פעמים העסקה כבר לא משתלמת
וכמו שאמרת אנשים יושבים על הגדר.
כדאי לנשום עמוק ולחכות לגל לעבור ובינתים או להוריד מחירים או לפרסם מוצרים זולים יותר, כמו סטיילינג או שינויי דיירים שלרוב עולים פחות ואנשים יכולים לעמוד בזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
ייתכן שפשוט פלח גדול מאילו שצריכים יותר מקום/ רוצים לשדרג וכו, פשוט יושבים על הגדר ולא עושים כלום?
מחכים לזמנים שיהיה קל יותר מבחינה כלכלית להוציא לפועל את רצונותיהם וצרכיהם?
מזדהה, בתור מי שזקוקה לשיפור דיור
שקלנו מעבר דירה והוא עדיין לא ירד לחלוטין מעל הפרק, אבל מחירי הדירות האמירו מאד.
הבאנו לדירתנו אדריכלית למפגש ייעוץ, היא סיפקה סקיצה מאד משכנעת, אבל יש בנו חשש גדול להיכנס להרפתקה בעידן הנוכחי.
האם צפויה איזו רגיעה מתישהו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
יש מיתון בכללי לא רק בתחום הנדל"ן
יש פחות עסקאות נדל"ן אבל אני לא יודע כמה זה משפיע על עיצוב הפנים
יש דבר אחר בציבור החרדי שבעשור האחרון היה גל מטורף של לימודי עיצוב פנים, וכנראה השוק מגיע לרוויה, דבר שלא הבנתי איך לא קרה עד עכשיו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יש מיתון בכללי לא רק בתחום הנדל"ן
יש פחות עסקאות נדל"ן אבל אני לא יודע כמה זה משפיע על עיצוב הפנים
יש דבר אחר בציבור החרדי שבעשור האחרון היה גל מטורף של לימודי עיצוב פנים, וכנראה השוק מגיע לרוויה, דבר שלא הבנתי איך לא קרה עד עכשיו.
אני חשבתי שכולם לומדים את מקצועות ההייטק
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
@כוסברה, יש מיתון והוא כאן. אין משק בית במדינה שלא מרגיש את הכאב בכיס.
המשכנתאות התייקרו לכולם (חוץ למי שאין לו)
מי ששמר כסף מתחת לבלטות יוכל לעשות הרבה פחות איתו ממה שתכנן
מי שהשקיע את הכסף, לרוב, יודע שעכשיו לא זמן טוב למשוך השקעות.
מי שתכנן לקחת משכנתא או הלוואה ישלם הרבה יותר ריבית ובסופו של דבר העלויות יהיו גבוהות הרבה יותר.
בשנים האחרונות הרבה חגגו על הכסף הזול ושפצו בטירוף.
אבל היום אפילו משפחה שרוצה להרחיב ולבנות יחידה, השיקול יהיה שונה ממה שהיה לפני שנתים ואפילו שנה. עלות הבניה התייקרה מאוד, עלות הכסף התייקר מאוד. הרבה פעמים העסקה כבר לא משתלמת
וכמו שאמרת אנשים יושבים על הגדר.
כדאי לנשום עמוק ולחכות לגל לעבור ובינתים או להוריד מחירים או לפרסם מוצרים זולים יותר, כמו סטיילינג או שינויי דיירים שלרוב עולים פחות ואנשים יכולים לעמוד בזה.
מכירה אישית משפחה ששנה שעברה תכננה להרחיב רציני
היה להם עיכוב ועכשיו ביררו שוב - ומחיר הבניה זינק מה שגרם להם לבנתיים להקפיא את ההרחבה
מאמינה שיש עוד כאלו
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
רצינו לבנות, היינו בטוחים עד פסח להגדיל סלון, בשבת רגילה כבר צפוף מאוד, ליל הסדר, בכלל סרדינים.

עלויות הבניה היום הזויות, אני לא רואה איך עושים את זה.

הקפאנו הכל.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה