גמילה בלילה. המשך סיפור

  • הוסף לסימניות
  • #1
התייעצתי פה לפני כמה חודשים על גמילה בלילה.
מדובר בילדה בת 4. כבר חצי שנה בלי טיטול בלילה.
כתבו לי אז תגובות שחבל שלא גמלתי הכל יחד, אבל זה לא הנושא עכשיו.
הנושא הוא כזה:
היא כמעט כל לילה מרטיבה.
הולכת לישון בסביבות 7-8, הולכת לפני כן לשירותים, שותה מעט לפני השינה ולא מוותרת על זה, ואני לוקחת אותה 3 פעמים לשירותים עד שאני הולכת לישון. לפעמים אני מפספסת בכמה דקות את "שעת" הלקיחה, והיא מרטיבה. לפעמים קורה שהיא מתיישבת מתוך שינה, ובוכה ומרטיבה, וכשאני שומעת אותה זה מאוחר מידי. היא עדין לא שולטת. אבל את הטיטול לא מחזירים.
אילו עיצות יכולות להיות טובות כאן? מתי נראה לכם שהיא תקום בשביל זה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
פעם אחותי שאלה רופא ילדים מה לעשות עם הבת שלה שהיתה אז בת 4 +- שעדיין מרטיבה בלילה, והוא ענה לה בפליאה: אולי את גם רוצה לשלוח אותה לאוניברסיטה?
אז נכון שאולי הוא הקצין אבל זה לגמרי לגמרי נורמלי בגיל הזה עוד לא לשלוט בזה.

דבר שני- אפשר לחזק אצלה את השריר ע"י רפלקסולוגיה

בכל מקרה בגיל הזה עוד לא מטפלים בזה לא פסיכולוגי ולא טכני עם הזמזם וכד'

ו- לא לשכוח להתפלל גם על זה!
לא נראה לי כיף לילדה לקום פעם- פעמיים בלילה ולגלות שהיא רטובה, ולהריח לא משהו בבוקר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י bason1661;1503284:
ואני לוקחת אותה 3 פעמים לשירותים עד שאני הולכת לישון. לפעמים אני מפספסת בכמה דקות את "שעת" הלקיחה, והיא מרטיבה.


כל שיטות הטיפול, אבל כולן, ממליצות לא לקחת את הילד באמצע השינה משום שכשאת לוקחת אותה מתוך השינה היא מתרגלת לעובדה שאפשר לעשות תוך כדי שינה, היא לא מבחינה אם זה בשירותים או במיטה. מומלץ להטיל את האחריות כולה על הילדה, זה לוקח זמן וסבלנווווווות, אבל בסוף זה קורה. בעז"ה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
ע"ע אשכול מקביל.
ועצה קטנה
לא להאמין לכל העצות / סיפורים של כל האמהות.
ולא לקחת את זה תורה למשה מסיני
(טיטול לא מחזירים? מי אמר?
אצלי כולם נגמלו בן לילה יום ולילה ונגמר? יופי לך... וגם זה לא תמיד 100% נכון
זה בטוח פסיולוגי נפשי תינוקי... לא נכון... רוב מוחלט של המקרים זה פיזיולוגי עם נטייה תורשתית עזה...
בגיל 4 לא יטפלו לך בשום דרך, זה החלטה שלך אם לסבול ולהסביל את החלפת המצעים והפיג'מה היום יומית, או לחכות עד יעבור זעם ולטפח את איכות הסביבה עם עוד כמה טיטולים מלוכלכים...)
וגם הודעה זו בכלל זה :)
בהצלחה, את בחברה מעולה.
(מה שכן - באמת כולם ממליצים לא לקחת בלילה...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
הבת שלי בגיל 4 עדיין היתה עם טיטול בלילה ומה שעזר לה ב"ה היה שאחותה הקטנה נגמלה ביום והחליטה לגמול את עצמה גם בלילה. סרבה בכל תוקף לטיטול ואחרי שבדקתי כמה בקרים והטיטול אכן היה יבש, ניסיתי לא לשים לה טיטול בלילה. אחרי כמה לילות מצחיקים שבהם ילדה בת שנתיים וחצי ישנה בלילה ללא טיטול וילדה בת 4+ ישנה עם טיטול היא גמרה אומר בנפשה לא לתת לביזיון הזה להמשיך והודיעה שגם לה אין טיטול בלילה. כמה לילות של פיספוסים, ועוד כמה לילות לא רצופים של פעם כן ופעם לא, ב"ה, יש לי 2 טיטולים פחות כל בוקר.

והיא עדין מפספסת לעיתים רחוקות מה שלא קורה אצל אחותה הקטנה.

מה שמוכיח היטב שיש ילדים עם שליטה פחות טובה על הסוגרים.

לכן כדאי לך להרפות ממנה ובמיוחד שחורף עכשיו וקר. מטפלים בהרטבת לילה רק אחרי גיל 5.

הרבה הצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
הבן שלי בן 4.5 גם עדין לא גמול בלילה.
כל לילה הוא עושה במיטה.

עקבתי וראיתי שהוא עושה בערך שלוש ארבע שעות אחרי שהוא הולך לישון.
לכן כל ערב בשעה 9:00 אני מעירה אותו, הולכת איתו לשירותים, והוא חוזר לישון וקם יבש.

יכול להיות שזה לא נכון לקחת אותו לשירותים, אבל במשך שנה לא לקחתי אותו לשירותים וזה לא עשה כלום.
אז עדיף שיקום יבש וירגיש טוב עם עצמו.

להחזיר את הטיטול בגיל הזה? אין על מה לדבר!!!!!! הנפש של הילד יותר חשובה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י estigr;1503351:
ע"ע אשכול מקביל.
ועצה קטנה
לא להאמין לכל העצות / סיפורים של כל האמהות.
ולא לקחת את זה תורה למשה מסיני
(טיטול לא מחזירים? מי אמר?
אצלי כולם נגמלו בן לילה יום ולילה ונגמר? יופי לך... וגם זה לא תמיד 100% נכון
זה בטוח פסיולוגי נפשי תינוקי... לא נכון... רוב מוחלט של המקרים זה פיזיולוגי עם נטייה תורשתית עזה...
בגיל 4 לא יטפלו לך בשום דרך, זה החלטה שלך אם לסבול ולהסביל את החלפת המצעים והפיג'מה היום יומית, או לחכות עד יעבור זעם ולטפח את איכות הסביבה עם עוד כמה טיטולים מלוכלכים...)
וגם הודעה זו בכלל זה :)
בהצלחה, את בחברה מעולה.
(מה שכן - באמת כולם ממליצים לא לקחת בלילה...)

ואני באה לסתור גם את העצה הזו! אני בהחלט גמלתי ילדים ע"י כך שהייתי לוקחת אותם לשירותים לפני שהלכתי לישון. וגם אם זה לא עוזר לכולם - נמנע חוסר הנעימות של ההרטבה. בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
הבן שלי בן 6, עד לפני חצי שנה רשמית היה עם טיטול, וקם כל בוקר ענן ספוג. יום אחד קם יבש, ושוב יבש, ואחרי שראיתי שבוע של יובש, החלטנו להוריד את הטיטול. והכל בלי לחצים, בלי דיבורים, לתת לזמן לעשות את שלו, היום הוא ב"ה יבש, עם פישולים מידי פעם, אני אף פעם לא כעסתי עליו כשהוא מרטיב.
אם היה מגיע לגיל שבע אולי הייתי מתחילה לחשוב שמשהו לא כל כך בסדר, אבל בגיל 4??? הכי לגיטימי שיכול להיות.
זה גם לא נכון להגיד שטפשי שלא ייבשת בביום ובלילה יחד, כי זה תלוי בבשלות הילד.
אני הייתי מייעצת להחזיר את הטיטול ולתת לה לגדול, היא סתם אומללה כשהיא קמה רטובה וזה לא בשליטתה. זה מין הסתם גם גורם לך לתסכולים...

אגב, הבן שלי השני התייבש לבד (!) קודם בלילה וכתוצאה מזה, ייבשתי אותו ביום.
תנו לילדים לגדול בנחת, בקצב שלהם, בלי להציק להם יותר מידי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
קופצת על האשכול.
הבכור שלי בן הארבע - גמילה לסירוגין.
רב הלילות קם יבש. לפעמים אני מעירה - לא תמיד זה עוזר אך גם לדעתי זה נורמלי ויעבור.
הבעיה הגדולה שלי זה היום. הוא תמיד יבש. אבל מלוכלך! נסיתי כבר הכל - פרסים. עידוד. גם קצת גערה והסבר שזה לא נעים וכו'. ו... כלום.
"אמא, ממחר אני גדול. החלטתי." ו... כלום!
ובמצב, ממש קשה לי לנקות ולשטוף. את ה"בגד הקטן" אני זורקת.
ומה שהכי מתסכל אותי שזה נראה שלא מפריע לא להיות מלוכלך. פעם, הוא אפילו נרדם ככה לילה כי הוא התעקש שהוא לא צריך שאשטוף אותו: "אני נקי אמא! באמת!" ולא רציתי לערער על האמינות שלו...
מכירים את זה? מה אפשר לעשות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י golea;1503549:
הבן שלי בן 6, עד לפני חצי שנה רשמית היה עם טיטול, וקם כל בוקר ענן ספוג. יום אחד קם יבש, ושוב יבש, ואחרי שראיתי שבוע של יובש, החלטנו להוריד את הטיטול. והכל בלי לחצים, בלי דיבורים, לתת לזמן לעשות את שלו, היום הוא ב"ה יבש, עם פישולים מידי פעם, אני אף פעם לא כעסתי עליו כשהוא מרטיב.
אם היה מגיע לגיל שבע אולי הייתי מתחילה לחשוב שמשהו לא כל כך בסדר, אבל בגיל 4??? הכי לגיטימי שיכול להיות.
זה גם לא נכון להגיד שטפשי שלא ייבשת בביום ובלילה יחד, כי זה תלוי בבשלות הילד.
אני הייתי מייעצת להחזיר את הטיטול ולתת לה לגדול, היא סתם אומללה כשהיא קמה רטובה וזה לא בשליטתה. זה מין הסתם גם גורם לך לתסכולים...

אגב, הבן שלי השני התייבש לבד (!) קודם בלילה וכתוצאה מזה, ייבשתי אותו ביום.
תנו לילדים לגדול בנחת, בקצב שלהם, בלי להציק להם יותר מידי...

יש הבדל גדול אם הוא כבר היה בלי והחזרת. או שמלכתחילה השארת לו את הטיטול בלילה.
וזה גם לא נכון להקיש מילד לילד, יש ילדים שזה לא אכפת להם, הבן שלי אני יודעת שהוא מאד מאד רגיש וכל מילה שהוא רק חושב שצוחקים עליו הוא כבר נעלב עד עמקי נשמתו.

וברור שאין על מה לצעוק עליו כשהוא מרטיב, אני גם אף פעם לא החמאתי לו על הפעמים שהוא קם יבש. כי כשאת מחמיאה על זה שהוא יבש הוא מבין שאת לא מרוצה כשהוא קם רטוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
שתיקה אוי משתתפת בצערך
לבן שלי גם היה את זה תקופה ועבר לו
כי הוא טיפוס שמתאפק ורק כשאין לו בררה הוא הולך לשרותים
אז את הנוזל הוא מצליח לעצור ואת הלכלוך לא
הייתי צריכה להכריח אותו ללכת לשרותים כשהוא צריך וזה עזר

תבדקי את האוכל שהוא אוכל
לפעמים זה תלוי בזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י שתיקה בתרי;1503559:
קופצת על האשכול.
הבכור שלי בן הארבע - גמילה לסירוגין.
רב הלילות קם יבש. לפעמים אני מעירה - לא תמיד זה עוזר אך גם לדעתי זה נורמלי ויעבור.
הבעיה הגדולה שלי זה היום. הוא תמיד יבש. אבל מלוכלך! נסיתי כבר הכל - פרסים. עידוד. גם קצת גערה והסבר שזה לא נעים וכו'. ו... כלום.
"אמא, ממחר אני גדול. החלטתי." ו... כלום!
ובמצב, ממש קשה לי לנקות ולשטוף. את ה"בגד הקטן" אני זורקת.
ומה שהכי מתסכל אותי שזה נראה שלא מפריע לא להיות מלוכלך. פעם, הוא אפילו נרדם ככה לילה כי הוא התעקש שהוא לא צריך שאשטוף אותו: "אני נקי אמא! באמת!" ולא רציתי לערער על האמינות שלו...
מכירים את זה? מה אפשר לעשות?

אחיין שלי בן 4 וחצי היה עם אותו סיפור בדיוק, רק לאחרונה ממש נגמל מהסיפור של הלכלוך.
מה שקרה זה שתמיד ביקש טיטול ליציאה גדולה.
יום אחד הוא בקש טיטול, גיסתי ניסתה את מזלה ושאלה-אולי אתה רוצה לנסות בסיר?
ו...הוא הסכים!
מאז-הסתדרו העניינים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מניסיון הזמן עושה את שלו אני כן הייתי לוקחת פעם אחת בלילה ובסוף לאט לאט בהדרגה הפסקתי גם עם זה
ולגיל 4 ודאי טיטול
אני שמה לבן 4 רק אחרי שהוא נרדם את הטיטול קודם לכן הוא מסרב בתוקף אבל אין ברירה אחרת בבוקר כשהוא עדיין מנומנם אני מיד מוציאה

ואני קופצת על האשכול:
משהו יודע איפה משיגים זמזם הרטבה?
ויש למשהו ניסיון עם זה האם זה עוזר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
הבת שלי בגיל שנתיים היתה יבשה יום ולילה, בגיל 3 וחצי היא התחילה להתעורר בצרחות כל לילה שהיא צריכה, פשוט היה לה קר לצאת מהפוך, אמרתי לה שעד שיעבור החורף היא יכולה לישון עם טיטול ולא יקרה כלום. זה הרגיע אותה מאוד ואחרי תקופה היא עזבה אותו מעצמה.
בחורף קשה לילדים לקום, בפרט ילד בן 4 ובפרט אם הוא לא היסטרי להרטיב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י שתיקה בתרי;1503559:
קופצת על האשכול.
הבכור שלי בן הארבע - גמילה לסירוגין.
רב הלילות קם יבש. לפעמים אני מעירה - לא תמיד זה עוזר אך גם לדעתי זה נורמלי ויעבור.
הבעיה הגדולה שלי זה היום. הוא תמיד יבש. אבל מלוכלך! נסיתי כבר הכל - פרסים. עידוד. גם קצת גערה והסבר שזה לא נעים וכו'. ו... כלום.
"אמא, ממחר אני גדול. החלטתי." ו... כלום!
ובמצב, ממש קשה לי לנקות ולשטוף. את ה"בגד הקטן" אני זורקת.
ומה שהכי מתסכל אותי שזה נראה שלא מפריע לא להיות מלוכלך. פעם, הוא אפילו נרדם ככה לילה כי הוא התעקש שהוא לא צריך שאשטוף אותו: "אני נקי אמא! באמת!" ולא רציתי לערער על האמינות שלו...
מכירים את זה? מה אפשר לעשות?
הכרתי את זה טוב מאד, לצערי. מפריע לו מאד שהוא מלוכלך, אבל עוד יותר מפריע לו הכשלון- "אמא תראה ששוב פישלתי" ולכן עדיף לו הלכלוך ע"פ תחושת ה"איכזבתי" והכישלון. בכ"א, אני השתדלתי לתפוס את הרגעים שהיה נראה לי שזה עומד לקרות ולקחתי לשרותים.השתדלתי להעצים את ההצלחות ולמרות זאת עדיין היה קשה ופתאום, ביום בהיר אחד זה נגמר, השבח לקל. בלי הסבר. אולי תחושת ההצלחה שחוותה גברה על תחושת הפחד. (שלדעתי ממנה נבע כל העסק, הפחיד אותה הרעיון...)
בכ"א מאחלת המון הצלחה וס"ד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י RacheliArt;1503595:
אחיין שלי בן 4 וחצי היה עם אותו סיפור בדיוק, רק לאחרונה ממש נגמל מהסיפור של הלכלוך.
מה שקרה זה שתמיד ביקש טיטול ליציאה גדולה.
יום אחד הוא בקש טיטול, גיסתי ניסתה את מזלה ושאלה-אולי אתה רוצה לנסות בסיר?
ו...הוא הסכים!
מאז-הסתדרו העניינים.
הוא לא רוצה בשום אופן לשים טיטול. האמת, שאיימתי עליו שאם הוא ימשיך כך אז אשים לו טיטול... "אני לא תינוק כמו חיהלה!"
נכתב ע"י חיננית;1503616:
הכרתי את זה טוב מאד, לצערי. מפריע לו מאד שהוא מלוכלך, אבל עוד יותר מפריע לו הכשלון- "אמא תראה ששוב פישלתי" ולכן עדיף לו הלכלוך ע"פ תחושת ה"איכזבתי" והכישלון. בכ"א, אני השתדלתי לתפוס את הרגעים שהיה נראה לי שזה עומד לקרות ולקחתי לשרותים.השתדלתי להעצים את ההצלחות ולמרות זאת עדיין היה קשה ופתאום, ביום בהיר אחד זה נגמר, השבח לקל. בלי הסבר. אולי תחושת ההצלחה שחוותה גברה על תחושת הפחד. (שלדעתי ממנה נבע כל העסק, הפחיד אותה הרעיון...)
בכ"א מאחלת המון הצלחה וס"ד.
לפעמים אני תופסת בזמן ומבטיחה תגמול וזה עוזר. אבל לא תמיד אני יכולה לעקוב אחריו...
בעלי טוען שבנוסף לכל, הוא לא יודע לנקות את עצמו היטב ומתבייש לבקש שינקו אותו.
ה' יעזור, אני מאמינה שהכל יעבור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
תודה לכולם על התגובות.
הבת שלי מאוד בוגרת ומרצונה לא מעוניינת בטיטול בלילה, זה מציק לה וגם בגלל שהיא חושבת שהיא גדולה מספיק. ואני איתה. לא עושה משהו בכוח.
עצם זה שאני לוקחת אותה בלילה, זה מה שגרם לה לקום לפעמים, או אפילו להתיישב על המיטה. ולדעתי זה לא נכון "לא לקחת בלילה" כי לפעמים ילד צריך עזרה למרות שלא נראה לנו.
ומי שאומר לי- עכשיו חורף, לרגע לא חשבתי אחרת, הבעיה שהתחלתי את זה מהקיץ!!! ונכון, עכשיו חורף וזה לא אומר שצריך להפסיק מהלך בגלל חורף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
כואב לי שיש ילדים שסובלים כי ככה אמרו...
יש גיל שלא מטפלים לפני זה לא כי סתם חיפשו חוק. אלא כי הגוף לא מסוגל!!!
יש לנו במוח הורמון כלשהו שהוא אחראי על הפעילות הזו. ולעיתים יש בעיה בהורמון הזה...אז אפשר לעזור. למה לסבול? אתם חושבים שהדימוי עצמי טוב יותר אם קמים כל לילה רטובים? ובבוקר צריך להתרחץ, כי זה לא נעים, ולכבס את הכל??? לא עדיף לשים טיטול והכל נעים יותר? (ככה גם אפשר להתארח בלי בעיות, ובלי הרגשת חוסר נעימות!)
תתיעצו! יש לזה רופא!
מתחילים ברופא משפחה/ילדים ומגיעים לאורלוג, הוא אחראי על זה!
למה לא להחזיר טיטול או הרבה יותר יפה ויעיל (אם אפשר תקציבית) לקנות את הטיטולים בצורת לבנים? הרבה יותר נח ומכבד.
הרבה יותר מכבד לקום יבש בלילה ואף אחד(!) לא יודע שיש טיטול. מלבישים את זה בשקט בחדר אחר ולא רואים!!! (כן גם האח הקטן יותר שהוא היה יבש...-לכל אחד הסודות שלו!)
וסתם לא כדאי לאיים שישימו טיטול.. כי אם מישהו לא רואה טוב לא מאיימים עליו שישימו לו משקפיים!:)
ככה אותי לימדו...
אני אנסח בפרטי יותר מאוחר את משנתי ומי שמעונין. אני אשלח לו...
(אני מדברת מנסיון.. ב"ה אנחנו אחרי... טפו טפו טפו.- בלע"ר!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
יש לי צמרמורות כשאני מנסה לדמיין מה הילדים האלו מרגישים......
מקווה שלפחות כשיגדלו, ישכחו מהכל בע"ה.

המון הצלחות לכולם ורוב נחת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
גיל 4 זה גיל נורמלי ביותר לא לשלוט בלילה...

הבת שלי התייבשה לילה ויום ועם כל זה עם בא האזעקות לתחום מושבינו היא חזרה להרטיב בלילה...
לא נלחצנו והחזרנו את הטיטול (בשיתופה) למרות שכמעט כל בוקר היא מורידה אותו יבש.

בעז"ה יבוא האביב והקיץ אני חושבת שבעז"ה היא תגמל חזרה בלי הרבה דיבורים.

ולא להלחץ, הלחץ זה הגורם הכי מפריע בתהליכים האלו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה