עזרה גמילה לילד מיוחד בגיל צעיר

  • הוסף לסימניות
  • #22
קביעה כללית היא אף פעם לא טובה ולא נכונה.
הבן שלי נגמר הרבה הרבה לפני גיל 10 ורק בהבנה!! והוא ממש לא היחיד.
התכוונתי ברמות מסוימות של פיגור.
ילדים בתפקוד בינוני- נמוך הן באוטיזם והן בפיגור, לחכות להבנה זה לחכות עד....
לכן גומלים באילוף. וזה היה השאלה שלי כי הבת שלי בתפקוד בינוני בערך. (היא קטנה, אבל זה בערך בהתאמה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
התכוונתי ברמות מסוימות של פיגור.
ילדים בתפקוד בינוני- נמוך הן באוטיזם והן בפיגור, לחכות להבנה זה לחכות עד....
לכן גומלים באילוף. וזה היה השאלה שלי כי הבת שלי בינוני בתפקוד בינוני בערך. (היא קטנה, אבל זה בערך בהתאמה)
השאלה בפתיחת האשכול היה כללית על ילדים מיוחדים,
אז התשובה היתה בהתאם,
אם את רוצה תשובות שמותאמות לילדה שלך, כדאי שתפרטי או שתחפשי הורים לילידם באותה רמה פחות או יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
ראיתי סרטון בהידברות בתוכנית גבר מי שמדבר עם אבי מימרן שיש לו ילד בתפקוד נמוך ושם הוא אומר שילדים על הרצף בתפקוד נמוך חייבים להיגמל בגיל צעיר אחרת בלתי אפשרי..
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
כתבת שהבת שלך בת שנתיים, גם ילדים רגילים לא ממהרים לגמול בגיל הזה.
לדעתי כדאי לחכות
אפשר להתחיל להכין אותה עם סיפור בשפת התת"ח
לא חוזה עתידות אבל מניסיון זה מורכב ולוקח יותר זמן מילדים רגילים.
וכמובן תעזרי בצוות המעון הם הרבה יותר מנוסות.
ראיתי סרטון בהידברות בתוכנית גבר מי שמדבר עם אבי מימרן שיש לו ילד בתפקוד נמוך ושם הוא אומר שילדים על הרצף בתפקוד נמוך חייבים להיגמל בגיל צעיר אחרת בלתי אפשרי..
זו דעה של אבא, לא של איש מקצוע
לא שוללת אותה
אבל אני לא בטוחה שזה גורף לכל הילדים בתפקוד נמוך ASD
יש הבדל גם בין פיגור לתקשורת
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
כתבת שהבת שלך בת שנתיים, גם ילדים רגילים לא ממהרים לגמול בגיל הזה.
לדעתי כדאי לחכות
אפשר להתחיל להכין אותה עם סיפור בשפת התת"ח
לא חוזה עתידות אבל מניסיון זה מורכב ולוקח יותר זמן מילדים רגילים.
וכמובן תעזרי בצוות המעון הם הרבה יותר מנוסות.

זו דעה של אבא, לא של איש מקצוע
לא שוללת אותה
אבל אני לא בטוחה שזה גורף לכל הילדים בתפקוד נמוך ASD
יש הבדל גם בין פיגור לתקשורת
היא לא מאובחהת לא פיגור ולא תקשורת. לא מאובחנת בשום דבר חוץ מעיכוב התפתחותי. אבל הכיוון הוא תקשורת בינוני/ פיגור קל/ גם וגם.
ולגבי ההמלצות- תודה.
בעצם אולי כדאי לחכות לראות אם שנה הבאה היא עוברת לכיתת תקשורת, שם הם רגילים לזה. ילדים רוסיים שנגמלים בגיל שנה וחצי שנה ושמונה. המנהלת שם אמרה לי ששנתיים אצלם זה כמעט מאוחר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
היא לא מאובחהת לא פיגור ולא תקשורת. לא מאובחנת בשום דבר חוץ מעיכוב התפתחותי. אבל הכיוון הוא תקשורת בינוני/ פיגור קל/ גם וגם.
ולגבי ההמלצות- תודה.
בעצם אולי כדאי לחכות לראות אם שנה הבאה היא עוברת לכיתת תקשורת, שם הם רגילים לזה. ילדים רוסיים שנגמלים בגיל שנה וחצי שנה ושמונה. המנהלת שם אמרה לי ששנתיים אצלם זה כמעט מאוחר...
ילדים "מבלבלים" נותנים להם עד גיל 3 במעון שיקומי
בגיל 3 אפשר יותר לראות לאיזה כיון הילד מתקדם

ולא מתאפקת מלומר שאת נשמעת אמא מיוחדת!
כל הכבוד על ההשקעה
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
ילדים "מבלבלים" נותנים להם עד גיל 3 במעון שיקומי
בגיל 3 אפשר יותר לראות לאיזה כיון הילד מתקדם

ולא מתאפקת מלומר שאת נשמעת אמא מיוחדת!
כל הכבוד על ההשקעה
יש במעון שלה כיתת תקשורת והיא אמורה לעבור בקרוב אבחון תקשורת מסודר. (אחרי שבועות.)
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
כגננת חנ"מ
ממליצה לך להתחיל בחשיפה - אם היא אוהבת ללכת לשירותים ולהתיישב את יכולה לנצל את המומנט לספר לה סיפור על שירותים ( X ילד גדול, הולך לשירותים ואחרי שעושה XXXXXX ו XXXXXXX אימא מביאה לו הפתעה.)
את יכולה לבקש סיפור מוחשי מצוות הגן שיכין לך. ולקחת אותה בזמנים קבועים (בבוקר כשקמים, אחרי ארוחת ערב לפני מקלחת וכו')
לא מבטיחה לך שילך אבל תנצלי את זה שהיא אוהבת ובעזרת ה' שתתחילו את הגמילה יהיה הרבה יותר קל.
בהצלחה המון המון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
לא מניסיון עם חנ"מ
אם היא אוהבת לשבת שם, את יכולה לפתוח את הברז לידה, הצליל יגרום לה לעשות
וזה יעזור לך להסביר לה מה באמת עושים שם
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
מה הכוונה גמילה באילוף?
עושים יומן מעקב יציאות במשך כשבועיים- שלוש, ואז מתחילים לקחת את הילד לשרותים בזמנים משוערים לפי המעקב יציאות.
או לחילופין לוקחים את הילד קבוע כל חצי שעה, שלושת רבעי שעה, שעה וכן הלאה, עולים לאט לאט במרווחים של הזמנים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

אט אט אני מבינה שאני לא מיוחדת בכלל.
בכלל.
אומנם אני ייחודית כמו שכל אדם ייחודי, אך אין לי סגוליות.
אני לא מיוחדת.
איך אני יודעת את זה?
סימנים קטנים מכל מקום, הוכחות.
כמו למשל אנשים כמוני בדיוק בדיוק.
כמו למשל הבנה שאם אני מיוחדת - זו כפירה.
*
ההבנה הזו נושאת בתוכה משהו מדהים.
אמנם תמיד ידעתי שאני לא מיוחדת אבל היתה לי גם חשיבה גרנדיוזית. וגם מחשבה/חשש אולי כן, אולי חושבים שאני מיוחדת (כאילו חושבים עלי...)
אבל לא.
אנשים מדברים כמוני, חושבים כמוני, מתמודדים כמוני, יצאו לאור כמוני, עברו דרך כמוני.
אין בי משהו יותר.
מצד אחד זה רוגע נפשי להבין שאני לא מיוחדת. אני גם לא מיוחדת לשלילה. אני לא חריגה.
מצד שני זה... המ... קצת מאתגר את הרגש.
כי עדיין קשה לי לשמוע אנשים שמדברים כמוני או חושבים כמוני או אפילו מחדשים לי.
תחושה של: הם כמוני לגמרי.
וזה קצת מאתגר להרגיש את זה כי זו תחושה והבנה/ הסקנת מסקנות שגם לאחרים קשה לשמוע אותי כמו שלי קשה לשמוע אותם (לא שהם בדיוק שומעים אותי).
ואז הבנה של: למה לי להתאמץ לדבר, להביע את עצמי, אם בכל זאת כולם חושבים כמוני וכולם כמוני.
ואם יש אנשים שזה מרגיז אותם שאני מתבטאת, כמו שאותי מרגיז לשמוע אנשים מתבטאים, אולי עדיף לא לכתוב וזהו.
*
אבל התשובה לכל זה היא - שאני בסדר.
זו הדרך שלי.
אולי אני לא מיוחדת אבל בלי קשר מותר לי ללכת בדרך שלי, אני לא צריכה למחוק את הדרך הזו. גם אם אנשים יתאכזבו.


שמעתי שכולנו הוויה,
צריך להגיע לשם-
להבנה שאנו הוויה ולא אגו.
הוויה זה אומר: אני נוכח כאן, אני הוויה טובה משדרת אהבה.
וכל השאר, כל בני האדם גם הם הוויה. אין כאן תחרות יש כאן מסע של כל אחד בדרך לעצמו האמיתי, האור שלו שרוצה להתגלות.


בעוד אגו זה יותר הסיבוך הזה סביב 'אני' ו'היא'.
כן, ככל שאדם יכיר בכך ויפעל בהבנה שהוא כלי מלא אור, שהוא הוויה טובה, הבעיות שלו יפתרו.
כי זו האמת, כל אדם יש לו שליחות ואין אף אחד מיוחד יותר.
לפעמים אני רואה אנשים לא מושלמים שמפרגנים לאנשים אחרים, שהם כן מאוד מוכשרים מוצלחים יותר מהם ואני קצת רוצה ללמוד: מה המהות של פרגון?
האמנם המפרגן כל כך מלא בעצמו ובטוח בעצמו שהוא מסוגל לפרגן?
למה אדם לא מסוגל לפרגן?
מה זה החסר הזה שגורם לאדם לחוש שהוא נאלץ להלחם על המקום שלו... האם יש אנשים שהמקום שלהם בעולם לא מובטח או שזה רק דמיון שהאדם יוצר לעצמו?
זה כנראה רק דמיון.
זו מלחמה על ריק.
כי יש לכל אחד מקום מבוסס, איתן, מלא ערך, מששת ימי בראשית.
הוא צריך לעמול עבור המקום הזה כי לעמל אדם יולד אבל המקום שלו קיים, מדויק ויציב.
ולחינם אדם מסתכל על הזולת כדי לחפש עוד קמצוץ של אושר, אישור, הכרה, כי הנפש לא תימלא.
והנשמה מלאה מעצם היותה והיא לא צריכה דבר.
*
אבל אנחנו כאן בעולם הזה, עולם מלא נסיונות, תחרותיות, קנאה, פחד, מוסר מול אינטרס, חוקי תורה מול הרצון האישי, אנחנו בעולם מקסים, וגם כל מה שיש בו שזה בין השאר גם צרות עין, קנאה ותחרות וכו' גם זה יכול להיות תועלתי כשאדם מודע לעצמו ומנסה למלא את המקומות החסרים שיש בו - באהבה עצמית.
כשאדם מוכן לקבל עצמו ולהתקדם במידותיו, מסגל סבלנות אורך רוח כובש את המידות הרעות.
אז הוא זוכה לאושר אמיתי.
לא צריך להיות מושלם, צריך להסכים שאני לא מושלם.
ולהתמלא בענווה בשפלות יחד עם הבנה שיש לי נקודות יחודיות רק לי והן נקודות האור שלי לעצמי ואולי גם לעולם.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה