גמילה ממטרנה

  • הוסף לסימניות
  • #1
איך גומלים ילד בן עוד מעט 3 ממטרנה?
שותה בוקר ערב, ולפעמים צהרים.
הורדתי את הכמות אבל הוא לא מוכן לוותר...

(אפרופו גיל 3 - עוד מעט נדבר על הכנה לחלאקה...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לדעתי להוסיף לאט לאט חלב,
ולהוריד לאט לאט את המטרנה.
עד שישתה חלב, ויוריד את המטרנה לגמרי
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אולי לחדד לו את עובדת היותו גדול, וזה כבר לא מתאים לך וכו'.
אני הייתי אומרת פעם אחת ברורה וזהו. הוא כבר ישלים את העבודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אני חושבת שילד בגיל הזה מבין ואם מעצימים אותו ומסבירים לו שמטרנה היא לקטנים ומציעים לו תחליף - זה יכול לעזור

גם אני בתהליך גמילה של בן שנתיים שקם כל 3 שעות לבקבוק בלילה, לא מסוגלת לשמוע בכיות וצרחות של תינוקים וילדים.
חיכיתי עד שהוא קיבל הבנה, במשך כל היום אני משננת לו כמה הוא גדול ולא צריך סימילאק בבקבוק אלא רק מים, בלילה כשהוא מתעורר אני פשוט חוזרת על הדברים, אתה כבר גדול ושותה רק מים בלילה... הוא קצת מיילל ואני לצידו, ואז מבין שאין מה לעשות.
בהתחלה הוא התעורר כל כמה דקות במשך שעה ועד שהצליח להרדם. כרגע - המצב בשיפור ניכר
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
התנסיתי בתופעה דומה עם בני שהסכים להיפטר מהמטרנה רק בגיל 3 וחצי...
מה שאני עשיתי- נפטרתי מהבקבוק וממילא גם מהמטרנה.
אולי שווה לנסות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ילד ששותה הרבה מבקבוק, לא הייתי לקוחת לו את הבקבוק ב"מכה" ועוד ביחד עם המטרנה. גם חורף עכשיו אז פחות שותים.
הרעיו של החלב דווקא נשמע טוב.
ו-גולדס, למה את גומלת ילד בן שנתיים ממטרנה? זה מאוד עוזר להתפתח, ולפעמים שהם חולים ולא אוכלים זה משלים ארוחות. הרופא של הבן שלי מקצועי מאוד הוא טוען שזה אוכל לכל דבר. אני הייתי נותנת לו להמשיך בינתיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אצלינו פשוט הראנו לקטן שהקופסא עוד מעט מתרוקנת... ואז יגמר המטרנה...
ואז כבר לא קנינו חדשה.
במקום זה אפשר לתת לשתות חלב פרה.
וגם, לא כדאי יותר מידי כי חלב גורם לרגישות, ליחה וצינון. בעיקר בחורף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מה הבעיה במטרנה?(חוץ מהמחיר)הילד מכניס לגופו אוכל בריא ומזין. אני מבטיחה לך שעד הישיבה הוא יעזוב את זה מעצמו.אני לא רואה סיבה לעשות מזה עסק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י bason1661;1492102:
ילד ששותה הרבה מבקבוק, לא הייתי לקוחת לו את הבקבוק ב"מכה" ועוד ביחד עם המטרנה. גם חורף עכשיו אז פחות שותים.
הרעיו של החלב דווקא נשמע טוב.
ו-גולדס, למה את גומלת ילד בן שנתיים ממטרנה? זה מאוד עוזר להתפתח, ולפעמים שהם חולים ולא אוכלים זה משלים ארוחות. הרופא של הבן שלי מקצועי מאוד הוא טוען שזה אוכל לכל דבר. אני הייתי נותנת לו להמשיך בינתיים.

אני לא גומלת אותו לגמרי אלא רק במהלך הלילה, לא נראה לי שבן שנתיים אמור לקבל 3-4 בקבוקים במהלך הלילה ולקום רטוב מכף רגל ועד ראש בשעה ארבע וחצי לפנות בוקר...
לפני השינה הוא מקבל בקבוק וגם בבוקר
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
גולדס צודקת
זה מתאים לגיל כמה חודשים לא לגיל שנתיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י bason1661;1492102:
ו-גולדס, למה את גומלת ילד בן שנתיים ממטרנה? זה מאוד עוזר להתפתח, ולפעמים שהם חולים ולא אוכלים זה משלים ארוחות. הרופא של הבן שלי מקצועי מאוד הוא טוען שזה אוכל לכל דבר. אני הייתי נותנת לו להמשיך בינתיים.

עוזר להתפתח?
לא ברור לי למה.
אצלי כל הילדים בגיל שנה זרקו מעצמם את בקבוק המטרנה ועברו לבקבוק עם מים בלילה - אחרי זה כבר די מהר עברו לכוס מעבר.
לא ראיתי שהיו להם בעיות בהתפתחות. ואדרבא לדעתי זה גם מונע בעיות של אכילה בעתיד.
הילד מתרגל מגיל שנה שאם הוא רעב אוכלים אוכל ואין פתרון אחר. וממילא אוכל כמו הגדולים, ארוחת ערב מסודרת ומזינה ומתרגל למגוון טעמים, ירקות וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
ברור שמטרנה עוזר להתפתח כי היא מכילה את כל אבות המזון שהתינוק צריך
מצד שני ילד בגיל 2-3 ואפילו קצת פחות שכבר אוכל ארוחות מסודרות מקבל את הדברים החיוניים שהגוף שלו צריך בארוחות עצמן וממילא כבר לא זקוק למטרנה
גם מבחינת שובע, אם הוא אוכל ארוחת ערב לחם, חביתה, גבינה, ירקות, לבן וכו' הוא אמור להיות שבע,
מקסימום אם קשה לו להרדם בלי בקבוק אפשר להכין רק דייסה עם מעט חלב פרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אני גם גומלת עכשיו את הבת (בת שנה וחצי) שלי מדייסה בלילה.
היא שותה אחת לפני שהולכת לישון, אחרי ארוחת ערב ואחת בבוקר.
הגעתי למסקנה שכשהיא מתעוררת בלילה זה סתם מפינוק והרגל והתחלתי לתת לה מים.
כשהיא קמה באמצע הלילה, אני אומרת לה בהחלטיות שעכשיו שותים מים והולכים לישון.
מדהים לראות כמה שהיא מבינה מה אני רוצה ממנה...
אז ילד גדול יותר- בוודאי יכול להבין. במיוחד אם מסבירים לו גם במהלך היום שהוא גדול וכו'.
הרעיון הוא לעשות את זה ברוגע ובהחלטיות יחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אצלי מגיל שנה אני גומלת (אם אני נותנת בכלל) ממטרנה. הקטנה שלי ניזונה מחלב אם עד גיל שנה וחודשיים, אח"כ נקלעתי לבעיות רפואיות ונאלצתי להתאשפז לעיתים קרובות ולכן היא לא כעסה מידי, אבל נגמלה, במקום נתתי חלב פרה עם דייסה דגנים מעורבים או אורז.

בכל מקרה אני דוגלת בשיטה של "לדבר" אני משוחחת עם הילד גם אם הוא עדיין לא בן שנה ע"כ שכשיהיה בן שנה, הוא מפסיק לקבל מטרנה ויתחיל לקבל חלב אני מספרת לו שהוא כבר יהיה גדול מאוד כי מטרנה זה רק לתינוקות קטנים שאסור להם חלב...
לא נתקלתי בבעיה שילד סרב לקבל חלב ניגר אח"כ.

אגב אצלי באיזשהו גיל גם מתחילים להגעל מדייסה, הקטנה שלי בת שנה ו-10 כבר חודשיים שלא מסכימה להסתכל על דייסה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
הבן שלי בן 3.5 ורק לפני שבועות בודדים הסכים לגמור עם המטרנה אחרי שאמרתי לו שהרופא אמר שזה לא טוב לשתות מבקבוק לפני השינה. התפשרנו על מטרנה בכוס בבוקר ולפעמים הוא מבקש תה במקום. לא מפריע לי המטרנה - עדיף מאשר שוקו.
מה אתן נותנות לילדים לשתות בבוקר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אצלי אין זמן בבוקר (אני עובדת בעלי צריך להתחיל כולל ב-9:00 והדרך ארוכה), שותים מים ואוכלים עוגיה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
ובלילה מה אפשר לתת במקום מטרנה ובלי סוכרים שחוגגים בשיניים כל הלילה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
מה הבעיה לתת מים בלילה?
למה ילד בגיל שנה ומעלה לא יכול לאכול ארוחת ערב מלאה וללכת לישון עם מים?
במידה ואת מרגישה שלא אכל מספיק תמיד ניתן להוסיף יוגורט/שמנת/לבן וכו'. לבטחון ששבע.
אצלי ארוחת ערב כזו מספיקה לילד מגיל שנה עד הבוקר.
בבוקר שותה מים ומקבל שקית עם מס' עוגיות/קורנפלקס/בייגלה וכו'.
אין זמן ליותר מזה והולך למעון ושם כבר ב8.5 אוכל ארוחת בוקר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
שושיה הרבה יותר טוב לאכל פרי בבוקר תפוח או בננה אפילו רק חצי אם אין פנאי
זה גם טוב לעיכול וגם ממריץ הרבה יותר מעוגיה
אני מנסה את זה כבר שבוע ואני רואה שהילדים יותר ערניים אחרי פרי
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
שמעתי מחברה לתת חלב פרה עם קצת מים חמים

אצלה וגם אצלי זה עבד ב"ה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה