"גשרים? המרכז החרדי??

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
חברים יקרים!

סיפור מעניין ומתהה לפניכם, ואני מחכה לתגובתכם:

לפני כחודשיים ביקר אצלינו בבית הכנסת איש במראה חרדי מושלם, שהציג את עצמו בשם חיים מארגון "גשרים" וביקש מאברכים [שנשואים לפחות 5 שנים] להירשם לסקר שייערך לדבריו בין מאות משפחות בציבור החרדי, ותמורת מילוי השאלונים יקבלו מילגה ע"ס 1000 ₪ למשפחה.

אכן לפני כשבוע הגיע אלי בדואר 2 חוברות של הסקר, שכל אחד מהם כ32 עמודים [!!] צפופים, חוברת אחת לבעל וחוברת אחת לאישה. ובהם הרבה שאלות שונות ומשונות לגבי אורח חיים בבית החרדי וגם שאלות אישיות ורגשיות מאוד [ממש נכנס לקישקע'ס]. וכשבסופו של דבר הם נותנים רק 450 ₪ עבור מילוי 2 השאלונים ולא 1000 ₪ כפי שהובטח בתחילה, [לידיעתכם, אין מה לרוץ להירשם, היות וכעת אין כבר אפשרות למלאות את השאלונים – רק למי שנרשם מראש].

על פי דברי הארגון שכותבים בתחילת השאלון כי המטרה היא כדי לדעת את אורח החיים בבית החרדי ובנפש החרדי פנימה, כדי להקל על ציבור בעלי התשובה ולהדריכם בצורה נאותה כדי שיוכלו להתאקלם בקלות בציבור החרדי. וכל זה בהדרכת הרבנים [??].

את האמת אומר לכם, זה נראה לי קצת מוזר ומחשיד!

השאלות שהם מציגים (למשפחה החרדית) עוסקת גם בעניני דת ואמונה בסיסיים ביותר לדוגמא: האם אני שומר שבת, האם אני מאמין בשכר ועונש, האם אני מאמין בה' ועוד רבות כהנה. ועל כן כל הסיפור המוזר הזה מדליק אצלי נורת אזהרה אדומה ומצפצפת!!!. האם לא מדובר בגורמים עוינים או חשודים שמנסים לדעת ולברר את אורח החיים בבית החרדי לצורך אינטרסים פסולים ומפוקפקים?!!. נכון שהם אומרים שהמטרה שלהם היא עבור בעלי-תשובה, אבל באמת! השאלות לא כ"כ מתאימים למטרה...

וגם כשהם כותבים שהכל על פי הדרכת רבנים ואנשי חינוך – מי אומר?! אולי לא? ואם הם כן צודקים אז למה הם מפחדים לומר מי הרבנים האלה ומי עומד מאחורי הפורייקט המחשיד?.

בקיצור: מי שיודע פרטים בעניין שיכולים לשפוך אור על הנושא המעורפל מוזמן להגיב ולהסביר.

כדי להקל מעליכם את המלאכה אציין מספר פרטים שמופיעים על גבי השאלון:
שם הארגון – "גשרים" המרכז החרדי [??] למחקר וסיוע חברתי. טל' 02-6508776, ת.ד. 16517 ירושלים 91164.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
פשוט וברור שאל תענה מילה בלי לדעת מי הרבנים ולדבר איתם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י TIP X;630053:
פשוט וברור שאל תענה מילה בלי לדעת מי הרבנים ולדבר איתם.

אבל אולי זה משהו טוב?
חבל להפסיד כסף!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י bshemesh;630059:
אבל אולי זה משהו טוב?
חבל להפסיד כסף!

משהו טוב זה לא.
הכסף יענה את הכל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י ליבי;630064:
משהו טוב זה לא.
הכסף יענה את הכל?

אלי זה כן טוב? מי אומר?
לכן באמת אני רוצה לברר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
גם אנחנו קיבלנו את השאלונים, כשלנו הצע מראש 400 ש"ח. בלי לדעת מה הרבנים אומרים על זה החלטנו שהכסף, באמת, לא יענה את הכל. מאוחר יותר נודע לנו שהרב שטיינמן הורה שלא להגיש את השאלונים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אין להם שום איזכור בנט מה שאומר שהמטרה שלהם זה לא מה שהם אומרים
(יש איזכור אחד וזה שאלה שלך במקום אחר)

גם אם המטרה שלהם טובה היות והדרך שהם פועלים לא נכונה ולא טובה (בלשון המעטה) הם לא שווים יחס ולו בשביל שזה לא יקרה שוב עם עמותות אחרות, (ולא ילדים שדופקים לי בדלת לבקש צדקה לא מקבלים צדקה לצומת ליבכם אנשי קרית ספר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אפשר לברר אצל אירגוני המחזירים בתשובה האם הם שמעו... מכירים...
שם כולם יודעים על כולם. ועוזרים לכולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני מקווה לקבל את השאלונים במייל, ולהעלות אותם, ואז תכלו להבין בייתר בהירות במה מדובר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
כמה כסף מינימום אתם מוכנים לקבל לשעה?
יש לי חבר שנרשם לזה, והוא בילה הרבה מאוד זמן על מילוי השאלונים.
ובסופו של תהליך הוא חישב שקיבל כ15 שקלים לשעה בתלושים, צריך לחפש חנות שמכירה בתלושים ולקנות שם ביקר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י נפוליאון;630127:
כמה כסף מינימום אתם מוכנים לקבל לשעה?
יש לי חבר שנרשם לזה, והוא בילה הרבה מאוד זמן על מילוי השאלונים.
ובסופו של תהליך הוא חישב שקיבל כ15 שקלים לשעה בתלושים, צריך לחפש חנות שמכירה בתלושים ולקנות שם ביקר.

ומה הוא אומר על השאלונים האלה?
הוא אומר שזה נראה משהו טוב???
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
נכתב ע"י תקוה;630117:
אפשר לברר אצל אירגוני המחזירים בתשובה האם הם שמעו... מכירים...
שם כולם יודעים על כולם. ועוזרים לכולם.
אני חושבת שעדיף ללכת לבדוק בלב לאחים... בלי להכיר ההרגשה שלי נוטה לשם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
כסף לא בא מהאויר ולא בא ממילוי שאלונים............. קוראים לזה משהו כמו פתי מאמין........
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
בעלי תשובה??? ברצינות? ומי שמחזיר אותם בתשובה לא מכיר מספיק את אורח החיים החרדי?
אם כן, איזו מן תשובה הוא יספק לשומעי לקחיו?

ברור שזה לא זה.

ומי שהזכיר לב לאחים ודאי התכוון ליד לאחים.
(לב לאחים= אירגון החזרה בתשובה. יד לאחים= אירגון הנלחם במסיון, נישואי תערובת ועוד...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לי זה נשמע יותר משהו בסגנון רפרומי, ואם כן זה לא קשור ליד לאחים.
צריך לתפוס מה השאלות הרגישות שהוחבאו בתוך שלל השאלות, בדרך כלל הם אמורים להיתפס לנושא שולי ולטחון אותו מכל הכיוונים.
ואגב, אני קיבלתי בימים האחרונים חוברת סקר של TGI לאחר שהם שאלו אותי אותי בטלפון אם אני מסים, וגם זה לוקח שעות לענות, ותמורת זה קיבלתי צ'ק של 25 ש"ח, פלוס כניסה להגרלה.
אבל זה כבר סיפור אחר כי מדובר בחברת סקרים מוכרת שמתמקדת מכל האוכלוסיה ובודקת הרגלי צריכה וכדומה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י שולה;630243:
אני חושבת שעדיף ללכת לבדוק בלב לאחים... בלי להכיר ההרגשה שלי נוטה לשם.

כנראה שאת באמת לא מכירה....
לב לאחים זה לא. מי זה כן? לא יודעת, אבל בטוח מישהו מפוקפק.
לדעתי, אל תמלאו את השאלונים!!! ברור שיש להם מטרה אחרת מהמוצהר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
מריח במימון קרן מסוג הקרן לישראל החדשה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לדעתי לבקש מיד לאחים לבדוק את העניין אם זה לא מהמסיון
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
משהו מוזר-
לyent יש מכון שעושה עבורו (או שזה שלהם ) סקרים והם מתמקדים בשאלות הנוגעות לחרדים לעומת חילוניים,
למכון הזה קוראים "גשר"-יש קשר??
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה