דג לשבת

  • הוסף לסימניות
  • #1
מחפשת מתכון מוצלח לדג סלמון שאפשר לחמם גם בשבת בבוקר.
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לפרוסות פילה:
מיונז+קצת חרדל+מלח
מערבבים ומורחים מכל הצדדים
מצפים בפירורי לחם זהב
אופים בחום גבוה 20 דק' בדיוק
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
יש לי דומה אפילו יותר פשוט (מעולה עם סלמון טרי)
לטבול כל פרוסה בקטשופ ובפרורי לחם, לאפות 40 ד'
ילדים משוגעים על זה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
או לשלב את שניהם: קטשופ עם מיונז וחרדל
אני מוסיפה גם פרוסות שום ומתבלת במעט בגריל דג
ולצפות אפשר בפירורי לחם ואפשר לפזר מעל שומשום
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מתאים גם מושט עם הפרורי לחם? משהי נסתה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י מרים אדריכל;1495764:
יש לי דומה אפילו יותר פשוט (מעולה עם סלמון טרי)
לטבול כל פרוסה בקטשופ ובפרורי לחם, לאפות 40 ד'
ילדים משוגעים על זה!!

40 דקות נשמע לי הרבה.
אני אופה סלמון ל12 דקות על 200.

אולי את אופה על טמפרטורה נמוכה יותר?
זה לא יוצא יבש?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מתכון קל פשוט וטעים שאני מכינה לאחרונה
לסדר את הפילה בתבנית
לשפוך מעל רוטב צ'ילי ולפזר פרורי לחם
לאפות 20 דק'
מעדן!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
משהו מעניין, פשוט ומעודן. (קרדיט לדבורה שלימדה אותי)
מרכיבים:
פילה סולומון,
ראש שום,
מלח גס,
פלפל שחור גרוס,
שמן זית.
הכנה:
קוצצים את השום לפיסות קטנטנות
מניחים את הדג כשהעור כלפי מטה (הוא חייב להיות מופשר לגמרי)
נועצים בבשר הדג את שיני השום, בצורה אחידה.
מפזרים פלפל שחור גרוס, מעט מלח גס (תכף תבינו למה רק מעט) ושתים שלוש כפת של שמן זית.
הופכים את הדג, (השומים לא אמורים ליפול, הם אמורים להיות נעוצים מספיק עמוק) ומפזרים במרכז העור של הדג, פס של מלח גס.
עוטפים את הדג בנייר אפייה, או בנייר אלומיניום.
אופים בתנור חם 200 מעלות, למשך 17 דקות.

אחרי שמוציאים את הדג מן התנור, הדבר הכי פשוט הוא לשלוף את עור הדג בקלילות. (זה הקטע של המלח).
טעים לכל גיל..
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י קקטוס;1495816:
משהו מעניין, פשוט ומעודן. (קרדיט לדבורה שלימדה אותי)
מרכיבים:
פילה סולומון,
ראש שום,
מלח גס,
פלפל שחור גרוס,
שמן זית.
הכנה:
קוצצים את השום לפיסות קטנטנות
מניחים את הדג כשהעור כלפי מטה (הוא חייב להיות מופשר לגמרי)
נועצים בבשר הדג את שיני השום, בצורה אחידה.
מפזרים פלפל שחור גרוס, מעט מלח גס (תכף תבינו למה רק מעט) ושתים שלוש כפת של שמן זית.
הופכים את הדג, (השומים לא אמורים ליפול, הם אמורים להיות נעוצים מספיק עמוק) ומפזרים במרכז העור של הדג, פס של מלח גס.
עוטפים את הדג בנייר אפייה, או בנייר אלומיניום.
אופים בתנור חם 200 מעלות, למשך 17 דקות.

אחרי שמוציאים את הדג מן התנור, הדבר הכי פשוט הוא לשלוף את עור הדג בקלילות. (זה הקטע של המלח).
טעים לכל גיל..

זה בוודאי מגיר נוזלים - ואי אפשר לחמם בשבת בבוקר
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י bo;1495812:
40 דקות נשמע לי הרבה.
אני אופה סלמון ל12 דקות על 200.

אולי את אופה על טמפרטורה נמוכה יותר?
זה לא יוצא יבש?

לכן כתבתי שזה מתאים לסלמון טרי- סלמון קפוא אני אכן אופה על הרבה פחות כמו שאמרת- 12 ד'
בכל מקרה 40 ד, 200 מעלות יוצא עסיסי ורטוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י גולדס;1495819:
זה בוודאי מגיר נוזלים - ואי אפשר לחמם בשבת בבוקר
לא מהווה בעיה.
א. אפשר לנקז את הנוזלים בקלות, וזה ממש לא הרבה נוזלים. פשוט מניחים על רשת למשך כמה דקות.
ב. אם לאחר הניקוז של הנוזלים, במהלך החימום של הדג בבוקר ייזל עוד קצת נוזל זה לא בעיה (לענ"ד)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
שמן זית. מלח וקצת שום. ולאפות לא הרבה זמן.
מעדן וטעים גם קר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מתכון מאמא שלי (יוצא טעים שאין מקום למרק אח''כ..)
חותכים בצל ועגבניה , פרוסות תפו''א ובטטה מכניסים לקערה
בצלחת עמוקה שמים: פפריקה , מלח , פלפל שחור, גריל דג א. מרק
שופכים לצלחת קצת שמן ומים , מערבבים ושופכים על הירקות
מערבבים היטב ושמים בתבנית , מכניסים לתנור לרבע שעה (כדי לרכך
את התפו'א והבטטה)
ושמים בקערה קטנה - בינונית תבלינים (מלח, פפריקה ,פלפל שחור, גריל גד)
קטשופ, חצי כוס רוטב סויה ,חצי כוס שמן וקצת מים לערבב היטב.
את פרוסות הדג מורחים במעט דבש ועם הדבש ביחד
מכניסים כל פרוסה לתוך הבלילה , טובלים טוב כך שכל הצדדים
יהיו מתובלים , שמים מעל הירקות שכבר הוצאו מהתנור
מעל אפשר לשים פרורי לחם , שמים ל20-25 ד'ק בתנור
(אפשר להשתמש בקערה של התבלינים אחרי שתיבלתם את כל הפרוסות
ולשים עוד קצת פפריקה , פלפל וכו' מים ולשפוך על הירקות , זה עושה רוטב
טעים במיוחד)
להוציא ומיד לפלטה...
בתאבון !!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י start;1495805:
מתאים גם מושט עם הפרורי לחם? משהי נסתה?

מושט הולך יופי עם : מיונז+חרדל, ולטבול בפירורי לחם, אופים בתנור.
החרדל מנטרל את הטעם ה'פישי'...
עם קטשופ לא ניסיתי אבל הגיוני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
פרוסום סלומון
מתבלים משני הצדדים:
מלח
שום גבישי
מעט שמן זית
גריל דג
רוטב טריאקי או רוטב סויה

אופים בתנור כ-20 דק' עד שהדג מזהיב והרוטב קצת מבעבע

מעדן אמיתי עם טעם מעניין
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לא חייבים להוציא את הדג מהתנור לפלטה
אפשר להכניס אותו לתנור הכי קרוב לשבת
ולפני הדלקת נרות מכבים ומשאירים בתנור
זה נשאר ממש חם גם אם אוכלים אותו אחרי 3 שעות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה