מידע שימושי דג מושט טעים יש דבר כזה?

  • הוסף לסימניות
  • #22
מתכון שאני מכינה הרבה
ובגלל שאנחנו אשכנזים
אני שמה חצי פלפל חריף
ופטרוזליה במקום כוסברה
 

קבצים מצורפים

  • דג מרוקאי.jpg
    דג מרוקאי.jpg
    KB 229.2 · צפיות: 635
  • הוסף לסימניות
  • #23
כל המתכונים עם הבישול האם אפשר להכין את הרוטב לשפוך על הדג ולאפות ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
המושט האהוב עלי - מושט בעשבי תיבול
עשבי תיבול קצוצים (כוסברה, פרטוזליה, שמיר) עם הרבה שמן זית, מלח ושום כתוש.
לערבב עם פרורי לחם זהובים, למרוח על המושט ולאפות כ20 דקות מגולה...
בתאבון.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #25
אני ממליחה את המושט כשהוא חצי קפוא למשך כחצי שעה או יותר.
אח"כ שוטפת היטב.
מכינה תערובת של שמן ,מלח,פפריקה ושום גבישי .
מורחת היטב מכל הצדדים.
אפשר לאפות עם העור כלפי מעלה או למטה.
אם הבשר כלפי מעלה אפשר לשים שכבה יפה של פרורית זהב.
מעדן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אחרי נסיונות רבים-
הצלחתי להכין מושט ששני הבחורים של (בן 4.5 ו-2.5) סימו עד הפרור האחרון
הסוד הוא שהדג לא יהיה "חליקי" שהם נרתעים מהמרקם
אני משרה לילה שלם את המושט עם מיץ לימון ומלח בנדיבות
למחרת (שישי בבוקר) שוטפת שטוף היטב.
ומכינה בכוס- מעט שמן, רוטב סויה, פפריקות, מעט פלפל שחור ומלח.
מורחת היטב משני הצדדים ומשאירה את זה 3-4 שעות ואז מכניה לתנור ל25-30 דקות.
ולבסוף מיבשת פתוח
הטעם עדין וטעים, והמרקם- כמו עוף
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
העיקר חסר מן הספר.

אם רוצים להנות מדג מושט, לקנות רק דג טרי. נכון שזה יקר יותר, אבל אין מה להשוות בכלל. המושטים הסיניים יש להם טעם וריח של חול למרות כל השיטות עם המלח, הלימון וכו'.

אחר כך להתחיל לחפש מתכון. לנו יש 2 סוגי מתכונים לזה:

לפרוס פרוסות תפוחי אדמה עם קליפה ולשטח בתבנית (אם זה לשבת וזה נשאר הרבה על הפלטה אז פרוסות עבות בשביל שלא יידבק).
להוסיף מעל מלח, פלפל שחור, שמן זית וקצת שום. להוסיף מים עד גובה חצי תפוח אדמה. להכניס לתנור ל 30-40 דקות. יוצא מעדן כי טועמים את טעם הדג נקי בלי תוספות.

ויש את המתכון הידוע בסיר עם עגבניות ופלפלים פפריקה, מלח, פלפל לבן קורט, חצי כף רסק, שמן זית, שום, עלים, לימון סחוט טרי, קצת קימל, שתי כוסות מים. לבשל את הכל 20 דקות, ואת הדגים להוסיף אחרי לעוד 20 דקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
אוהבים אצלי מושט (גם סלמון...) אשמח לקבל מתכון טעים טעים!
כזה שמכינים ולא נשאר פירור...

תודה :)
אני השבוע הכנתי את המתכון שמצאתי באתר הזה :p , וכמו שאת רוצה לא נשאר פרור (לא היה לי צ'ילי גרוס אז שמתי רוטב צ'ילי חריף מאד קצת -פחדתי לעשות מידי חריף אנחנו אשכנזים;):);))
אבל יצא עסיסי אני מכינה כל שבוע השבוע יצא ממש שונה שהחלטתי לאמת את המתכון,
עוד הערה: הכוסברה ממש משדרגת את האוכל
נ.ב.: המושט היה טרי שגם זה שינוי אצלי השבוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אם זה לא לשבת, משהו בשתי דקות וטעים-טעים:
הסוד הוא בתבלין שקונים בחנויות תבלינים ושמו: טוסקנה
הוא נותן טעם מיוחד, חריף במידה אך רענן.
(מתאים, אגב, גם לתיבול גבינה )
מעבר לזה, זה פשוט לגמרי: שמן זית משובח, טיפה מיץ לימון סחוט טרי, תבלינים: טוסקנה, מעט מלח גס, פלפל ופפריקה. ומעל הכל לפזר שכבה יפה של פרורי לחם מהסוג הקרנאנצ'י.
לאפות לא יותר מ12 דקות.

גם אני ממליצה על התבלין טוסקנה,
לא ניסיתי על מושט, אלא על סלומון, וזה באמת תבלין אגדי,
לטעמי לא צריך להוסיף מלח, התבלין עצמו מלוח מספיק,
ומעל אני מפזרת שביבי בצל מטוגן(מוכן מהחנות).
יוצא יפה וחגיגי!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
מתכון קליל וטעים!
טובלים כל דג בקמח,
מכניסים לטיגון ובינתיים שופכים מעל, פלפל שחור, פפריקה מתוקה, אבקת שום ומלח,
(כפול 2 צדדים)
הדג יוצא קריספי ועדין,
לאחר הטיגון של הדגים מוסיפים טבעות בצל בכמות נדיבה, ומטגנים "בלכלוך" שיש במחבת.
שמים על הדג ואוכלים.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
מתכון > דג סלמון ברוטב בטטות (סגנון מתקתק)

מרכיבים:

2 פרוסות סלמון
2 בצל (רצועות דקיקות)
בטטה גדולה (פרוסה לרצועות קטנות)
כף רוטב צ'ילי מתוק
כף סילאן
כפית שטוחה מלח
קורט פלפל שחור

אופן ההכנה:

פורסים את הבצל לרצועות דקיקות, מטגנים עם שמן ולאחר 5 דק' טיגון מוסיפים את הסילאן וממשיכים לטגן עד לחצי הזהבה.
מוסיפים רצועות בטטה וממשיכים לטגן עד לריכוך מלא של הבטטה והבצל.
מוסיפים את כל שאר התבלינים ומערבבים.
מניחים את שני פרוסות הסלמון על תבנית, שופכים את רוטב הבטטות מעל פרוסות הדגים ומכניסים לתנור ל-20 דק', לא יותר, כדי למנוע ייבוש.

בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
כף מיונז לא גדושה
כפית גדושה חרדל
כף קטשופ
כף דבש
קורט קטן מלח
2/3 שיני שום
גריל דג
מערבבת הכל שופכת על הסלמון ומפזרת מעל עוד קצת גריל דג
פשוט וטעים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
אני ממליחה את המושט כשהוא חצי קפוא למשך כחצי שעה או יותר.
אח"כ שוטפת היטב.
מכינה תערובת של שמן ,מלח,פפריקה ושום גבישי .
מורחת היטב מכל הצדדים.
אפשר לאפות עם העור כלפי מעלה או למטה.
אם הבשר כלפי מעלה אפשר לשים שכבה יפה של פרורית זהב.
מעדן.
לעניות דעתי...
להוסיף חתיכות של בצל עגבניה וגמבא + קצת מים, שיהיה עם רוטב עסיסי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
יש למישהו מתכון לפרוסות פורל ים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
קודם כל חייבים להשרות את הדג 20 דק' במיץ לימון כדי להוציא ממנו את טעם הלווי.
מתכון פצצה קל וטעיייםםם

מערבבים בצלחת
צילי מתוק
אבקת שום
קצת חרדל
הרבה תבלין דג

שוטפים את הדג מהלימון מורחים בנדיבות מהרוטב
אופים על 200 כ 15 דק' פתוח

מעדןן!!!
אם זה לא לשבת, משהו בשתי דקות וטעים-טעים:
הסוד הוא בתבלין שקונים בחנויות תבלינים ושמו: טוסקנה
הוא נותן טעם מיוחד, חריף במידה אך רענן.
(מתאים, אגב, גם לתיבול גבינה )
מעבר לזה, זה פשוט לגמרי: שמן זית משובח, טיפה מיץ לימון סחוט טרי, תבלינים: טוסקנה, מעט מלח גס, פלפל ופפריקה. ומעל הכל לפזר שכבה יפה של פרורי לחם מהסוג הקרנאנצ'י.
לאפות לא יותר מ12 דקות.
אני משתמשת עם הטוסקנה לעוף בתנור
שמה טוסקנה וזהו
תבלין מושלם
לדעתי כבד מדי לדג
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
3. מושט חריף חריף - לוקחים כמות גדולה של עגבניות, מבשלים אותם עד שהם מנפיקים כמות גדולה של מיצי עגבניה, ואז שום - פלפל שחור גרוס, פלפל צ'ומה, מעט מעט לימון כבוש, מלח, ונותנים לדג להתבשל בתוכו לא הרבה זמן...
והריח של שבת עולה לכל השכנים....

סורי על הבורות
מה זה פלפל צ'ומה?
ואיזה דג?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה