מידע שימושי דג מושט טעים יש דבר כזה?

  • הוסף לסימניות
  • #41
דג מושט, טעים כמעט בכל האופנים (ובלבד שלא יהיה טפל או תיבול מוגזם). אהוב על כולם.
שאלת השאלות, לגבי אפיית מושט, האם לשים מים או להיפך לייבש לחלוטין - ורק שמן (כך יוצא יותר קריספי)
והאם לאפות בגריל 15 דקות או ב 200-220 כ 25 דקות
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
מה זה פלפל צ'ומה?

פלפלצ'ומה זה תבלין טריפולטאי, ברמת העיקרון אפשר להכין אותו בבית, אבל אנחנו קונים מוכן, הוא מורכב ממספר תבלינים, יש לו חריפות מאד מעניינת...
והוא טעים ברמות אחרות.

אני אישית אוהב אותו כמעט בכל מאכל.
וזה מאתר פרג [לא פרוג]
https://www.tavlineypereg.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=64&catId=3


ואם כבר לינקים...
אז זה לינק ללימון כבוש, הוא מתאים לכמה דברים, ויש לשים אותו במינון נמוך יחסית
https://www.tavlineypereg.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=66&catId=3
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
טיפ נוסף למושט ולכל דג!
אני לא מבשלת את המושט \ סלמון לפני שבת
אלא מניחה את הדג בכניסת שבת על הפלטה ואחרי חצי שעה בערך מעלה על כלי.
יוצא רך ברמות!!!
סלמון קפוא יוצא רך ממש ממש כמו סלמון טרי!!

באופן אישי אני משתמשת למושט ברוטב של עוז תלם לחרימה, אני לא מוסיפה פלפל חריף וכך זה יוצא פיקנטי.

https://www.thekitchencoach.co.il/מתכון-חריימה-דג-טריפולטאי/
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
קודם כל חייבים להשרות את הדג 20 דק' במיץ לימון כדי להוציא ממנו את טעם הלווי.
מתכון פצצה קל וטעיייםםם

מערבבים בצלחת
צילי מתוק
אבקת שום
קצת חרדל
הרבה תבלין דג

שוטפים את הדג מהלימון מורחים בנדיבות מהרוטב
אופים על 200 כ 15 דק' פתוח

מעדןן!!!
זה היה תשובה בשבילי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
לעניות דעתי...
להוסיף חתיכות של בצל עגבניה וגמבא + קצת מים, שיהיה עם רוטב עסיסי.
אצלינו אוהבים פחות את הירקות עם המושט.
הדג באפיה של 200 מעלות 15/20 דקות נותר עסיסי מאד.
כמובן לא עם כמות גדולה של רוטב כמו עם ירקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
  • הוסף לסימניות
  • #50
דג מושט, טעים כמעט בכל האופנים (ובלבד שלא יהיה טפל או תיבול מוגזם). אהוב על כולם.
שאלת השאלות, לגבי אפיית מושט, האם לשים מים או להיפך לייבש לחלוטין - ורק שמן (כך יוצא יותר קריספי)
והאם לאפות בגריל 15 דקות או ב 200-220 כ 25 דקות
אפייה בתכנית רגילה ללא מים 20 דקות בדיוק להכניס לתנור חם.
שום כתוש-שמן תבלינים מלח וכוסברה קצוצה לטבול את הדג יוצא מושלם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
  • הוסף לסימניות
  • #52
דג מושט בקלי קלות:
א. קני מושט ללא עור!! (או שתורידי את העור בעצמך...)
ב. שימי בתבנית קוביות בצל ומעליהן את חתיכות המושט כשהן מופשרות לגמרי.
ג. פזרי מעל כל חתיכה מלח וכן רוטב: חרדל, דבש / סילאן, פפריקה ופלפל שחור
ד. הכניסי לתנור לאפיה של 1/2 - 3/4 שעה.
ה. הוציאי מהתנור ושפכי מעט לימון.
הגישי חם!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אוהבים אצלי מושט (גם סלמון...) אשמח לקבל מתכון טעים טעים!
כזה שמכינים ולא נשאר פירור...

תודה :)

אם בפילה מושט עסקינן אז זו ההמלצה שלי:
א. להשרות כ- 10 דקות במים עם לימון ומלח ולשטוף.

ב. לערבב בקערה קטנה:
1. שמן קנולה (בערך כף לכל חתיכת דג).
2. שיני שום כתושות (שן לכל חתיכת דג)
3. צרור כוסברה/פטרוזיליה קצוצה
4. מלח, פלפל לבן (אם אין אפשר שחור), חצי כפית כורכום.

ג. להניח בתבנית ולאפות מכוסה כ20-25 דקות ב-180 מעלות
להסיר את הכיסוי ולאפות כ5-10 דק' נוספות.
מגישים בלווית אורז לבן.

קל וטעים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
א. קני מושט ללא עור!! (או שתורידי את העור בעצמך...)


לא מתערבת... אבל אין איזה בעיה עם הדגים שצריכים לראות שיש להם קשקשים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
שימי לב, שכשאת קונה מושט ללא עור את חייבת הכשר מהודר עם פלומבה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
יוצא מאד טעים במיוחד לאחר שמשרים לילה,אני מכניסה לתנור חצי שעה לפני שבת ומשאירה כך עד הסעודה.
שמן זית ,מים שיחסה חצי מגובה הדג,גריל דג,שום בנדיבות,מלח בכמות יפה,משרה לילה ,באפיה זה מכוסה עם נייר כסף כחצי שעה,יוצא רך וטעים אפשר להוסיף גם מיונז וחרדל נותן טעם מענין
בתאבון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
יש תבלין לדג מבושל שמוכרים באושר -עד בפתח תקווה שמים ממנו כמה כפיות פלוס ,שמן ,כפית מלח, וכפית סוכר וטובלים בו את חתיכות הדג, ושמים בתנור 8 דקות על 250 מעלות [ לא להשים יותר, הדג מתייבש] ותלקקו אח"כ את האצבעות. עונג שבת אמיתי .
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
מתכון > דג סלמון ברוטב בטטות (סגנון מתקתק)

מרכיבים:

2 פרוסות סלמון
2 בצל (רצועות דקיקות)
בטטה גדולה (פרוסה לרצועות קטנות)
כף רוטב צ'ילי מתוק
כף סילאן
כפית שטוחה מלח
קורט פלפל שחור

אופן ההכנה:

פורסים את הבצל לרצועות דקיקות, מטגנים עם שמן ולאחר 5 דק' טיגון מוסיפים את הסילאן וממשיכים לטגן עד לחצי הזהבה.
מוסיפים רצועות בטטה וממשיכים לטגן עד לריכוך מלא של הבטטה והבצל.
מוסיפים את כל שאר התבלינים ומערבבים.
מניחים את שני פרוסות הסלמון על תבנית, שופכים את רוטב הבטטות מעל פרוסות הדגים ומכניסים לתנור ל-20 דק', לא יותר, כדי למנוע ייבוש.

בהצלחה.
מה הכוונה רצועות בטטה? מקלות? קילופים?
זה אמור לצאת רוטב? הבטטה מתרסקת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
בגדול מושט צריך כמה שפחות זמן אפיה \ בישול, אחרת הוא מתייבש ו"מת",
זמן האפיה הוא תלוי תנור...
מתכון טעיםםם של 5 דקות הכנה:
פרורי לחם בצלחת,
שמן,
מלח,
תבלינים (פלפל שחור \ שום \ כורכום \ מה שאוהבים)
להדביק שכבה טובה על הדג, ולשלוח לתנור, השכבה של הפירורים שומרת עליו שישאר עסיסי,
יוצא טעים מאוד!!!!!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה