מידע שימושי דורבן מי מכיר אותו טוב?

  • הוסף לסימניות
  • #21
נכתב ע"י necami1250;n5062657:
כבעלת ניסיון, וכבת לבעלת ניסיון.
אין כזה דבר דורבן 'שנעלם'.

נתחיל מהתחלה - דורבן זהו גיד הצמוד לעצם העקב שמקבל דלקת (ולא דוקא מגיל או מעודף משקל, זה יכול להיות גם משפחתי...) ומסיבה זו הוא מזדקר ממקומו ומזכיר בצורתו את הקוצנים של ה'דורבן' (מצורפת תמונה)
הדורבן אינו יכול להעלם. במידה והדלקת חולפת הדוקרן מתגמש ולכן הוא אינו כואב יותר. בצילום רנטגן רואים אותו בברור, גם בזמן שהוא אינו כואב יותר.

מדרס יכול מאוד לעזור לכאבים, כי הוא נותן תמיכה טובה לעקב.
טיפול בשמן קיק עוזר לרפא את הדלקת, כמו כל דלקת אחרת, ומסיבה זו הכאב חלף, אם כי זו 'תרופת סבתא' שפגה אחרי כמה ימים....

מה שבאמת עוזר לכאב - גם בזמן שהדלקת עדיין קיימת - זהו המגנט, משהו בקוטר של כחצי ס"מ בעל שפיץ מעט מחודד, בודקים על הבוקר (עוד לפני הקימה מהמיטה) את מיקומו המדויק של מקור הכאב (כביכול היכן נמצאת ההזדקרות באותו רגע) ומצמידים אותו למקום בעזרת פלסטר ייעודי.
זוהי אינה תרופה לדלקת. זהו רק אמצעי מניעה לכאב. אני הייתי איתו כשלוש שנים עד שהדלקת חלפה מעצמה.

אבד לי המספר של מי שניתן לקנות אצלה את המגנט.

אאדכן בבוקר.

רפואה שלמה לכולם!

אפשר בבקשה את המספר של זו שמוכרת את המגנט?
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
נכתב ע"י אלפא;n5064801:
מה????
אף אחד לא מכיר את הפתרון של הקפאה???
אולי אין את זה בארץ.
יש רופא בבורו פארק בשם ד"ר פרלשטיין, רופא חרדי
שמקפיא את המקום ע"י זריקה.
ו.....כמה שנים לא מרגישים כלום!!!!!!
פעם בכמה שנים זריקה בעקב, ושכחנו מהדרבן!!
מנסיון של קרובי משפחה שעברו את זה ושכחו שהיה להם פעם דרבן.
אה, ומדובר על דרבן בשלב מאד מתקדם, ממש לא התחלתי.
מי שזה רלוונטי לה, אוכל לתת פרטים באישי.
בהצלחה!!

גם בארץ יש רופאים אורטופדיים שמטפלים בשיטה של הזריקות.
לא יודעת למה לא כולם מציעים את זה, או משום שזה לא מתאים לכל מקרה בכל שלב
או משום שלא כל הרופאים סוגדים לאותה שיטה,
אבל כמו שכתבת את ממליצה על זה 'מנסיון של קרובי משפחה',
כי בתור אחת שעברה את זה ואכן נושעה לכמה שנים, אבל עכשיו זה חזר ובענק וגם ב-2 הרגליים
(ולא רק באחת כמו בפעם הקודמת), עדיין אין לי אומץ לחזור עליהן שוב. כשהמקום מודלק (ואז בד"כ מגיעים לרופא עם כאב בלתי נסבל)
ומזריקים ישר לתוך הדלקת - הכאבים בלתי נסבלים!!!
מסוג הכאבים שאפי' צעקה לא נשמעת כי זה הרבה מעבר לכך...
ועוד לחשוב שזה עלול לחזור...
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
נכתב ע"י ורדוש;n5103907:
גם בארץ יש רופאים אורטופדיים שמטפלים בשיטה של הזריקות.
לא יודעת למה לא כולם מציעים את זה, או משום שזה לא מתאים לכל מקרה בכל שלב
או משום שלא כל הרופאים סוגדים לאותה שיטה,
אבל כמו שכתבת את ממליצה על זה 'מנסיון של קרובי משפחה',
כי בתור אחת שעברה את זה ואכן נושעה לכמה שנים, אבל עכשיו זה חזר ובענק וגם ב-2 הרגליים
(ולא רק באחת כמו בפעם הקודמת), עדיין אין לי אומץ לחזור עליהן שוב. כשהמקום מודלק (ואז בד"כ מגיעים לרופא עם כאב בלתי נסבל)
ומזריקים ישר לתוך הדלקת - הכאבים בלתי נסבלים!!!
מסוג הכאבים שאפי' צעקה לא נשמעת כי זה הרבה מעבר לכך...
ועוד לחשוב שזה עלול לחזור...

זה "הקפאה" או זריקת קורטיזון?
אולי רופאים לא ממליצים כי באופן כללי לא ממהרים לתת קורטיזון.
בכל אופן, כל בעיה יכולה לחזור, במיוחד אם לא טיפלו בשרש, וזה היתרון הגדול של הפיזיותרפיה.
פיזיוטרפיסתית טובה, מלבד הטיפול יכולה להדריך ולתת תרגילים לשיפור כללי שימנעו או לפחות יקטינו את הסיכון לדרבן חוזר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
לפני כעשרים שנה, כשהייתי צעירה ו... הזריק לי אורטופד 3 פעמים קורטיזון בעקב, ותשקוט כף הרגל. כעת הולכים הכאבים ומתגברים. משום מה איני שומעת על זריקות אלו כטיפול מקובל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
נכתב ע"י טוהר השלום;n5104019:
לפני כעשרים שנה, כשהייתי צעירה ו... הזריק לי אורטופד 3 פעמים קורטיזון בעקב, ותשקוט כף הרגל. כעת הולכים הכאבים ומתגברים. משום מה איני שומעת על זריקות אלו כטיפול מקובל.

אולי כי הרפואה התקדמה, וגלי הלם+תרגילים יעילים יותר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
נכתב ע"י ורדוש;n5103907:
גם בארץ יש רופאים אורטופדיים שמטפלים בשיטה של הזריקות.
לא יודעת למה לא כולם מציעים את זה, או משום שזה לא מתאים לכל מקרה בכל שלב
או משום שלא כל הרופאים סוגדים לאותה שיטה,
אבל כמו שכתבת את ממליצה על זה 'מנסיון של קרובי משפחה',
כי בתור אחת שעברה את זה ואכן נושעה לכמה שנים, אבל עכשיו זה חזר ובענק וגם ב-2 הרגליים
(ולא רק באחת כמו בפעם הקודמת), עדיין אין לי אומץ לחזור עליהן שוב. כשהמקום מודלק (ואז בד"כ מגיעים לרופא עם כאב בלתי נסבל)
ומזריקים ישר לתוך הדלקת - הכאבים בלתי נסבלים!!!
מסוג הכאבים שאפי' צעקה לא נשמעת כי זה הרבה מעבר לכך...
ועוד לחשוב שזה עלול לחזור...

את מדברת על הקפאה, או על זריקות קורטיזון?
זה שני דברים שונים.
בכל מקרה, כל מי שאני מכירה שעבר את הפרוצדורה של ההקפאה אצל הרופא הזה- שכח מהדורבן!!!!
מדובר על מעל 8 שנים
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
אני סבלתי מדורבן לקחתי כדורים אנטי דלקתיים ולא עזר...... הלכתי לרפלקסולוגיה אחרי 2 טיפולים הכל עבר!!! ב"ה כבר שנתיים ששכחתי מהדבר הזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
סבלתי מאד מדורבן ואז קצת העמקתי בנשא.
כמו שכתבו פה לפני, הדורבן הוא דלקת המתחילה בגיד הראשי התומך את כף הרגל. בגיד הזה נוצרים קרעים מיקרוסקופיים, בזמנן מנוחה הם כאילו מתאחים, ואז בתנועה חוזרת הם שוב נקרעים. החיזוק לגיד הזה הוא על ידי מתיחות מתוכננות.
קבלתי עצה מרופא כף רגל איך להתחיל את ההליכה בכל פעם במינימום כאב, וכמו כן, קבלתי טיפול באולטרסאונד והעיקר הדרכה לתרגילי מתיחה וחיזוק. אם הדורבן התחיל כתוצאה משינוי בנעל [ואצלי זה היה דווקא ממדרס....], כמובן שחשוב להמנע מהגורם.
ממליצה מאד לפנות לאורטופד כף רגל [לא אורטופד רגיל!!!!]. השליח שלי היה ד"ר קובי שיף מרמת גן.
מוכנה להדריך בעצות למתיחה שקבלתי ממנו. המייל שלי <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
כבעלת ניסיון, וכבת לבעלת ניסיון.
אין כזה דבר דורבן 'שנעלם'.

נתחיל מהתחלה - דורבן זהו גיד הצמוד לעצם העקב שמקבל דלקת (ולא דוקא מגיל או מעודף משקל, זה יכול להיות גם משפחתי...) ומסיבה זו הוא מזדקר ממקומו ומזכיר בצורתו את הקוצנים של ה'דורבן' (מצורפת תמונה)
הדורבן אינו יכול להעלם. במידה והדלקת חולפת הדוקרן מתגמש ולכן הוא אינו כואב יותר. בצילום רנטגן רואים אותו בברור, גם בזמן שהוא אינו כואב יותר.

מדרס יכול מאוד לעזור לכאבים, כי הוא נותן תמיכה טובה לעקב.
טיפול בשמן קיק עוזר לרפא את הדלקת, כמו כל דלקת אחרת, ומסיבה זו הכאב חלף, אם כי זו 'תרופת סבתא' שפגה אחרי כמה ימים....

מה שבאמת עוזר לכאב - גם בזמן שהדלקת עדיין קיימת - זהו המגנט, משהו בקוטר של כחצי ס"מ בעל שפיץ מעט מחודד, בודקים על הבוקר (עוד לפני הקימה מהמיטה) את מיקומו המדויק של מקור הכאב (כביכול היכן נמצאת ההזדקרות באותו רגע) ומצמידים אותו למקום בעזרת פלסטר ייעודי.
זוהי אינה תרופה לדלקת. זהו רק אמצעי מניעה לכאב. אני הייתי איתו כשלוש שנים עד שהדלקת חלפה מעצמה.

אבד לי המספר של מי שניתן לקנות אצלה את המגנט.

אאדכן בבוקר.

רפואה שלמה לכולם!
אפשר המלצה למי שמוכר מגנט כזה? האם זה אכן עוזר?
מחפשת דחוף עזרה למשהי שסובלת נוראות מדורבן ולא מצאה עדין פתרון, על המגנט עוד לא שמענו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אפשר המלצה למי שמוכר מגנט כזה? האם זה אכן עוזר?
מחפשת דחוף עזרה למשהי שסובלת נוראות מדורבן ולא מצאה עדין פתרון, על המגנט עוד לא שמענו...
לא מגנט אבל משהו שעזר פלאים:
שמים גאזה עם שמן קיק על הדורבן, חובשים ומשאירים במשך הלילה כך כמה לילות עד להיעלמות בס"ד
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אף אחד פה לא מדבר על "נעלי נדנדה" שפשוט הצילו אותי. תסבירו לי למה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אף אחד פה לא מדבר על "נעלי נדנדה" שפשוט הצילו אותי. תסבירו לי למה.
גם אני נעלתי נעלי נדנדה וזה עזר לי אבל לא היה לי ברמה של כאב כמו של הכותבים כאן [נעלי נדנדה יש לטוניקה שאש ועוד]
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אף אחד פה לא מדבר על "נעלי נדנדה" שפשוט הצילו אותי. תסבירו לי למה.
יש מקום בנעלי הנדנדה הללו למדרסים?
אם מדובר בראשה ששנים נזקקת למדרסים, זה מעשי בכלל? מן הסתם זו נעל יקרה, וחשוב להבין אם תתאים למקרה דנן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
לכאורה בבית מר
שמן קיק היכן ניתן לקנות
לכאורה בבית מרקחת, או להזמין באייהרב
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
לא מגנט אבל משהו שעזר פלאים:
שמים גאזה עם שמן קיק על הדורבן, חובשים ומשאירים במשך הלילה כך כמה לילות עד להיעלמות בס"ד
יש לזה מקור מדעי?
ניסיון?
אשמח לעוד מידע
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
אות לי , אני רואה שאת מבינה בנושא, אז אשמח אם תעני לי:
כאבים בכפות הרגליים, בעיקר ממוקד בעקב, אחרי עמידה ממושכת או הליכה ארוכה, במיוחד בהריון, זה דורבן?
לא חשבתי על הכיוון אבל אחרי שקראתי את דברייך פתאום אני מתחילה לחשוש שזה זה.
[קצת מוזר לי כי אני לא שמנה ולא מבוגרת - ואלו שני גורמים עיקריים לדורבן, עד כמה שידוע לי]
היי,
אני סובלת בדיוק כך.
מה עזר לך בסוף?
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
הדורבן אינו יכול להעלם. במידה והדלקת חולפת הדוקרן מתגמש ולכן הוא אינו כואב יותר. בצילום רנטגן רואים אותו בברור, גם בזמן שהוא אינו כואב יותר.
האם ניתן ללמוד מכך שהדלקת כן חולפת? נעלמת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
בסוף עבר...

זה היה במהלך שנות הסטאז' שלי כשעמדתי הרבהההה על הרגליים והלכתי, כנראה זה היה הגורם.
זה מה שאני מנסה להבין, זה עובר לבד בסוף? בדרך כלל? לעיתים רחוקות?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה