דרוש מידע דחוף !!!! ילד שגובס וסובל !!!

  • הוסף לסימניות
  • #1
הבן שלי בן 12 גובס לפני כמה שעות, שבר בכף רגל ...
סובל מכאבים נוראיים
איך אני אדע אם זה תקין ? ומה לעשות כדי להקל ???
קיבל נורופן ואקמול ולא עזר כלום ..
הצילו !!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
המרכז הרפואי גליל:

מתי יש לפנות באופן דחוף ומיידי לחדר המיון או לרופא המטפל:


  • כאבים חזקים ללא שיפור משמעותי אחרי נטילת נגד כאבים, או הרגשה של צריבה חזקה מתחת לגבס או באחד מקצותיו.​
  • שינוי בתחושת הגף המגובס, נימול, זרמים, אצבעות רדומות או קושי בהנעת האצבעות.​
  • שינוי בצבע של האצבעות בגף המקובע אצבעות כחולות או חיוורות.​
  • נפיחות באצבעות החשופות ברגל המקובעת.​
  • האזור החשוף בגף קר לעומת הגף השני.​
  • כאשר הגבס נשבר, נסדק או מתפורר.​
  • חום גבוה שאינו מוסבר על-ידי סיבה אחרת.​
  • הופעת כתמים על הגבס או ריח רע לעיתים, לעיתים זה סימן לזיהום או דימום מתחת לגבס.​
בכל מקרה בו חל שינוי לרעה במצבך יש לפנות לחדר מיון או לרופא משפחה.




לדעתי אם נראה לך חריג - תסעי לבדיקה חוזרת.
שמעתי על מקרים שהילד צדק והגיבוס לא היה תקין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אורטופד ממוקד מכבי רפואה דחופה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
המרכז הרפואי גליל:

מתי יש לפנות באופן דחוף ומיידי לחדר המיון או לרופא המטפל:

  • כאבים חזקים ללא שיפור משמעותי אחרי נטילת נגד כאבים, או הרגשה של צריבה חזקה מתחת לגבס או באחד מקצותיו.​
  • שינוי בתחושת הגף המגובס, נימול, זרמים, אצבעות רדומות או קושי בהנעת האצבעות.​
  • שינוי בצבע של האצבעות בגף המקובע אצבעות כחולות או חיוורות.​
  • נפיחות באצבעות החשופות ברגל המקובעת.​
  • האזור החשוף בגף קר לעומת הגף השני.​
  • כאשר הגבס נשבר, נסדק או מתפורר.​
  • חום גבוה שאינו מוסבר על-ידי סיבה אחרת.​
  • הופעת כתמים על הגבס או ריח רע לעיתים, לעיתים זה סימן לזיהום או דימום מתחת לגבס.​
בכל מקרה בו חל שינוי לרעה במצבך יש לפנות לחדר מיון או לרופא משפחה.




לדעתי אם נראה לך חריג - תסעי לבדיקה חוזרת.
שמעתי על מקרים שהילד צדק והגיבוס לא היה תקין.
למען הדיוק - אם את מחליטה לנסוע, אל תסעי למקום בו עשו לך את הגבס, שם מן הסתם תהיה להם נטייה להצדיק את עצמם... תסעי למקום אחר, שלא יהיה לו אינטרס לחפות על טעויות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אורטופד ממוקד מכבי רפואה דחופה..
היה לנו במשפחה מקרה ממש לא נעים של רופא מומחה, מנהל מחלקה, שעשה פעולה רפואית פשוטה
שלאחריה המטופל סבל במשך 5 ימים מכאבים, אבל לא העלה על דעתו שיכול להיות שזה לא תקין....
אדם שלא לקח משככי כאבים שנים, נזקק להם רצוף לאורך כל הימים האלה.
אחרי 10 ימים בטיפול המשך פתאום הוא גילה את מקור הכאבים. לא הבעיה הרפואית, אלא טעות של הפרופסור הנכבד....
אחות פשוטה שינתה משהו, ותוך שעה הכאבים נרגעו כמעט לגמרי.

לא תמיד חייבים לסבול בשקט. לפעמים עדיף לבדוק את העניין...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
הבן שלי בן 12 גובס לפני כמה שעות, שבר בכף רגל ...
סובל מכאבים נוראיים
איך אני אדע אם זה תקין ? ומה לעשות כדי להקל ???
קיבל נורופן ואקמול ולא עזר כלום ..
הצילו !!!
אני יכולה להגיד לך שאחותי פעם נפלה ואמרו לה שזה שבר רציני והיא צריכה גבס ואמרו לה שהיא תתחיל ללכת אחרי 3 ימים ....אחרי שעשו לה היא הרגישה כאבים חזקים אחרי 3 ימים היא רצתה להתחיל ללכת אבל לא יכלה לדרוך...היא ישר הלכה לעשות בדיקה והיתברר ששמו לה את הגבס הפוך!!ובנוסף לזב אמרו שהיה לה שיברון והיא לא היתה צריכה גבס.....
לדעתי שווה לחזור לרפוא ולהיתייעץ איתו!!!כי אחרת זה עלול להיסתבך
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
שבר כואב!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
הבת שלי בת 2.5 עם שבר ברגל
ב3 ימים הראשונים קבלה אקמול
ועבר כבר שבוע מאז שזה קרה
היא עדיין בוכה מדי פעם...
ולא דורכת על הרגל
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
הבת שלי בת 2.5 עם שבר ברגל
ב3 ימים הראשונים קבלה אקמול
ועבר כבר שבוע מאז שזה קרה
היא עדיין בוכה מדי פעם...
ולא דורכת על הרגל
זה נשמע הרבה יותר הגיוני מהסיפור המדובר
שבוע אחרי זה סביר שלא ידרכו על הרגל

ובקשר לסיפור שלשמו נתכנסנו, השאלה היא גם מי זה הילד והאם הוא בוכה על כל שטות או אחד כזה שמחפש שיפנקו אותו, או שזה נראה רציני יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
הבן שלי סבל נוראות מהגבס.
הוא היה בן 3, וחשבנו שככה זה ואין מה לעשות.
בסוף, מרוב בכי החלטנו שכנראה זה משהו שצריך לבדוק.
מסתבר שהשבר היה בחלק העליון של הרגל,
וגיבסו לו רק עד הברך.
אם זה כואב לו מדי, ממליצה ללכת לבדוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מצטרפת לכל ההמלצות - ללכת לבדוק!
מכירה מישהי בעלת סף סיבולת גבוה מאד שעברה ניתוח וגובסה, אבל הגבס הודק חזק מדי. היא לא מצאה מקום לעצמה מרוב כאבים, ונאלצה לחזור לאותו בי"ח בו נותחה. כשנסרו לה את הגבס ושמו חדש, באה הרווחה.
לתשומת לבכם, זה אותו בי"ח בו שמו לה את הגבס לראשונה. הצוות נוכח בטעות שנעשתה (ובמקרה הספציפי שלה - בתום לב.)

טעויות זה אנושי. לא לתקן אותן זה עוול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
  • הוסף לסימניות
  • #14
גם לי היה את אותו הסיפור,
כאבי תופת לאחר הנחת הגבס,
עד שלא היתה ברירה, ופשוט באמצע הלילה הורדנו אותו לבד...
(זה היה רק 3/4 גבס, ועוד לא הספיק להתגבש לגמרי) ואז באה הרווחה....
והלכנו אחרי יום לשים גבס חדש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
יכול להיות עצירת דם שיכולה לגרום לנמק
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
ממש תודה לכולם
הוא נרדם בסופו של דבר אתמול בלילה .. והבוקר מרגיש הרבה יותר טוב ב"ה !!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
הבת שלי בת 3 גם היתה עכשיו עם גבס בגלל שבר בקרסול
הלילה הראשון היה נורא בכתה כל הלילה
בבוקר כבר היתה יותר רגועה
ויומיים אח"כ היא כבר הלכה על הרגל
עשינו לה גבס במיון ועשו לה שוב פעם צילום
אחרי הנחת הגבס כדי לראות ששמו טוב
אחרי שבוע כדאי ללכת לאורטופד לבדוק שזה מתאחה טוב
אצל הבת שלי הבעיה היתה כשהורידו את הגבס היא לא הסכימה ללכת עליה כמעט שבוע
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה