דרוש מידע דירת טאבו משותף

  • הוסף לסימניות
  • #2
יש ערים שזה יותר מקובל ויש ערים שלא
קודם כל זה יותר זול, אבל מה שכן זה לא דירה שלך
אמנם בדיני תורה אולי כן, אבל מבחינת החוק א"א לדעת מה יהיה
אם אתם רוצים לקנות רק בשביל לגור, זה פחות בעיה
אבל אם בשביל למכור וכו'
תחשבו פעמיים
(לא ידע מקצועי, אלא קצת ממש על קצה המזלג)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
יש ערים שזה יותר מקובל ויש ערים שלא
קודם כל זה יותר זול, אבל מה שכן זה לא דירה שלך
אמנם בדיני תורה אולי כן, אבל מבחינת החוק א"א לדעת מה יהיה
אם אתם רוצים לקנות רק בשביל לגור, זה פחות בעיה
אבל אם בשביל למכור וכו'
תחשבו פעמיים
(לא ידע מקצועי, אלא קצת ממש על קצה המזלג)
חושבים על מגורים
יש לנו הון עצמי נמוך, וזה הסיכוי לדירה בעיר מגורינו
(גרים בשכירות כבר עשור שנים..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
1. שאכן היא ניתנת לחלוקה.
2. השותף אמין.
3. חוזה חתום בדין תורה. ישנם מתווכים שדואגים לזה. ( אני מכיר בבית שמש)
4. שיוכלו לפתוח דלת נוספת והשכנים לא יתלוננו או שייקחו בחשבון לשלם קנס ולחיים טובים..
5. חלוקה שווה בין השנים.
6. אפשר לפנות אלי בבית שמש..
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
1. שאכן היא ניתנת לחלוקה.
2. השותף אמין.
3. חוזה חתום בדין תורה. ישנם מתווכים שדואגים לזה. ( אני מכיר בבית שמש)
4. שיוכלו לפתוח דלת נוספת והשכנים לא יתלוננו או שייקחו בחשבון לשלם קנס ולחיים טובים..
5. חלוקה שווה בין השנים.
6. אפשר לפנות אלי בבית שמש..
תודה על המידע המפורט
מחפשת באלעד, מכירים מישהו באזור?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לא דרך תיווך,
שמענו פעם על הרעיון והיה נראה לנו מתאים.
אהה, ועדיין לא מצאתם מישהו ספציפי שמוכר ככה?
צריך לבדוק אצל המתווכים האמינים באלעד
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
השאלה אם באופן כללי זה כדאי?
כמה עולה דירה כזאת? פחות או יותר
מאוד אינדיבידואלי. אי אפשר לענות על שאלה כזו.
יתכן 1 שגם לזה הוא נחנק ועדיף מאשר שכירות ויתכן 1 שעדיף שיוסיף 200000 שקל ולפעמים פחות ויהיה לו דירה מסודרת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
1. שאכן היא ניתנת לחלוקה.
2. השותף אמין.
3. חוזה חתום בדין תורה. ישנם מתווכים שדואגים לזה. ( אני מכיר בבית שמש)
4. שיוכלו לפתוח דלת נוספת והשכנים לא יתלוננו או שייקחו בחשבון לשלם קנס ולחיים טובים..
5. חלוקה שווה בין השנים.
6. אפשר לפנות אלי בבית שמש..
עוד כמה גורמים שצריכים לקחת בחשבון:

1. משכנתא. האם ניתן לקבל ע"ש שניהם? (כל בנק מתייחס לכך אחרת)
2. בטחונות. במידה וצד אחד אינו עומד בתשלומים כל שהם, (לפעמים גורם לעיקול חשבון)
3. ביטוחים. השטחים החריגים בדירה אינם מבוטחות. איזה צד יספוג את ההפסד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מה יהיה כשאתם או השותפים תרצו למכור, האם תמצאו משהו אמין מספיק?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כשאר שותף אחד מוכר את הדירה הוא ישלם מס שבח,
אפילו שמדובר בדירה יחידה.
מאחר וע"פ החוק לשני השותפים יש בעלות על כל הדירה.
והתנאי הבסיסי לקבלת פטור ממס שבח לדירה זה רק אם מוכר את כל החלק שלו בדירה מה שלא קורה במקרה זה.
והשבח בטאבו משתוף עשוי להיות גבוה מהרגיל במידה וקונים דירה בקומה אחרונה ומוסיפים גג-שאז ההשבחה גבוהה מאד
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מבחינה זו, יש אפשרות לחכור חלק מהדירה ואז לא נראה לי שיש מס שבח כיון שמוכרים את כל החכירה. במקרה זה עדיף לכתחילה לרשום בטאבו כחכירה עם תשריט (בתנאי שתוכלו לקבל אישור עיריה לטאבו). ואם לא אז אפשר לרשום את החכירה בהערת אזהרה. מבחינת משכנתא יותר בעייתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
3. חוזה חתום בדין תורה. ישנם מתווכים שדואגים לזה. ( אני מכיר בבית שמש)
מה הכוונה?
שלום רב,
אשמח למידע,
האם כדאי לרכוש דירה כזאת? מה הסיכונים? מהם הדגשים שצריך לבדוק ברכישה?

כל מידע יתקבל בברכה!
יום טוב,

אנחנו הסתבכנו עם דירה כזו
אשמח לעזור באישי
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
גם מכירת חכירה לתקופה ארוכה חייבת במס שבח
זה בדיוק כמו מכירה של דירה רגילה, והמעלה היא שיש לך את הפטורים הרגילים של דירה יחידה וכו יש הרבה דירות שרשומות כך (רק צריך לוודא שאפשר לקבל אישור עיריה כפי שציינתי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מאוד חשוב.
יש משכנתא על הדירה ולא מצליחים לשלם, באיזה שלב מותר לדייר השני למכור את החלק של ההוא.
שבחיים לא יצטרכו להגיע למצב כזה,
אבל שמעתי שזה משהו שמכניסים בחוזה של טאבו משותף.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה