שיתוף - לביקורת דפיקה, על הדלת שלי

  • הוסף לסימניות
  • #1
בעקבות השיתוף שלי 'דפיקה ולב'...

כל השנה חשבתי לעצמי, איך זה בעצם עובד, מערך הנפגעים?
לא רציתי להתעסק בזה יותר מידי, אבל הדימיון, מה לעשות, עובד שעות נוספות.
אז באותם שבתות קיץ, בשעות הארוכות שנמתחות לאיטם עד צאת שבת, הייתי מתעסקת באותן שאלות שהטרידו אותי.
למשל, מה קורה אם צריך להודיע בשבת?
איך יודעים איפה כל המשפחה נמצאת, אם לא נסעו לשבת?
ומה עושים אם חלק מבני המשפחה לא בבית?
ואיך דואגים שאף אחד מבחוץ לא ידע לפני שהמשפחה הקרובה יודעת?

אז ישבתי וטוויתי אפשרויות.
איך באים, איך דופקים, מי מגיע…
וכל פעם אני מתנערת ואומרת לעצמי: אבל זה לא יקרה, שניאור הכי מקצועי, הכי חייל, הכי חי. לנו זה לא יקרה.
ואם זה יקרה, כמה דרמטי זה יהיה..?

וזה קרה. עם כל הקלישאות שיכולות להצטרף ליום שכזה.
בשבת לא הייתי בבית, הייתי עם אחי אצל דודים שלנו.
בבוקר דוד שלי ואחי יצאו לבית הכנסת והכל הרגיש נפלא. אולי נפלא מידי. מן שבת של רוגע קסום כזה, ממש יום אידיאלי.
ואז דפקו בדלת. לא רציתי ללכת לפתוח, אולי זה שכן שצריך משהו ואני לא אדע להביא לו, לא נורא. שיחזור יותר מאוחר, עדיין בוקר…
אבל הדפיקות לא מפסיקות, הן שומרות על הקצב שלהן ועל חוסר הדחיפות אבל הופכות לתובעניות. מישהו שם גם קורא את השם של דודה שלי. לקום? מכריעה שוב שלא.
וכשהדפיקות ממשיכות אני שומעת את בת דודה שלי יורדת למטה ואני נרגעת, בערך. כי תחושה עמומה מתנחלת לי בלב. אולי קרה משהו למישהו?
מה פתאום, מאיפה הבאת את זה? את מתוחה מידי…
מי שזה לא יהיה בדלת קורא לדודה שלי החוצה, והתחושה שלי מתעצמת. ואז דודה שלי נכנסת לחדר, מסתכלת ויוצאת עם פרצוף מבולבל והתחושה שלי תופחת.
אחרי כמה דקות כשהיא חוזרת ומבקשת ממני לבוא לסלון כי היא צריכה את העזרה שלי, כבר ברור לי שמשהו קרה. והתחושה מקבלת שם. חרדה גדולה, אדומה ומאיימת מתחילה להבהב בי. להרעיד אותי מבפנים. והרגליים שהופכות לג'לי לא מסכימות להתיישר, והידיים רועדות כשאני מצחצחת שיניים ומעבירה מים על התלתלים ורואה במראה את דודה שלי עם פרצוף מבועת.
וכל מה שהלב שלי דופק בי זה מה קרה. אלוקים, מה קרה??
אני יוצאת לסלון, מרגישה שאני הולכת על גשר, סחרחורות מקיפות אותי והרצפה לא ישרה. ואז אני רואה אותם.
שלושה חיילים, במדי א' מגוהצים. קצין יושב על הספה, קצינה עומדת על יד הפסנתר, וקצינה שלישית נכנסת בדלת הפתוחה.
הבית אפלולי מעט ומהדלת הפתוחה נכנסת אלומת אור בדיוק על החיילת שעומדת על יד הפסנתר.
וכשאני רואה אותם, אני מבינה הכל.
כי לא צריך יותר מידי כדי להבין. לא אחרי ששנה שלימה הלב שלך לוחש לך את זה, מכין אותך בלי ידיעתך.
לא צריך והשחור ממלא לי את העיניים ואני נזכרת שבעצם, אני חולה. אני רוצה לחזור למיטה, זה בטח טעות, מה הקשר, בכלל?
אני נעצרת, מסתובבת מבועתת לדודה שלי, מנסה לחייך ובקול שמנסה להשתלט על עצמו אני קובעת- קרה משהו לשניאור. מה קרה לו..? ודודה שלי רק דוחפת אותי מאחור, קדימה. קדימה. קדימה.
החיילת שליד הפסנתר מתקרבת אלי ואני רוצה לצעוק לה- לכי מכאן, מה את עושה? את לא רואה שאני חולה? שאני לא יכולה לעמוד בשום דבר שתגידי לי?
ותוך כדי שאני הולכת את כמה הפסיעות האלה שמפרידות ביני לבין הסלון, והכיסא והחיילת, מתפוצצת לי ההבנה בראש.
שניאור מת. שניאור. מת. שני. אור. מת. שניאור. שלי.
אני יושבת על הכיסא והחיילת יושבת מולי, מחזיקה לי את הידיים ומסתכלת עלי ואני רועדת ובוכה. הדמעות שלי פשוט יוצאות לבד.
מה קרה לשניאור? אני מתחננת. תגידי כבר. והיא אומרת.
יקירך שניאור זלמן נפל ברצועת עזה.
אני רועדת. וקר לי, וחם לי ואני בכלל הוזה. זה רק חלק מהחלומות והדמיונות שדמיינתי לעצמי במיטה.
אבל הלב שלי שדופק בלי הפסקה מכריע:
זה אמיתי. שניאור שלי מת.

למה דווקא שניאור?
זה מה שהפה שלי שואל. ואני מתקנת את עצמי בראש, היית רוצה שמישהו אחר ימות? שאח אחר?
אז הפה שלי מסביר בקול: הוא החבר הכי טוב שלי בבית.
ואני אומרת את זה בהשלמה, כמעט באדישות.
והלב שלי, הלב שלי כואב. כל כך כואב.
והדמעות שלי רותחות וכשהן מתגלגלות על הלחיים הקפואות אני מרגישה שהן משאירות אחריהן פסי כוויות אדומות וצורבות.
השעון מתקדם אבל אני לא רואה כלום חוץ מירוק ושחור שמתערבבים לי מול העיניים, לא מרגישה כלום חוץ מכאב איום בלב, ואת מלח הדמעות צורב את הלחיים.
אני רוצה לעצום עיניים ולתת למציאות להסתדר חזרה במקום, לחזור למיטה ולישון ולא לקום יותר. לתת לכאב האיום הזה לבלוע אותי.
אבל אני לא יכולה לאבד את עצמי עכשיו. אח שלי שעדיין לא יודע כלום כי הוא בתפילה צריך אותי. אחים שלי שבבית צריכים אותי. אני צריכה את עצמי.

IMG-20241127-WA0026.jpg

אח שלי, החייל הקדוש שניאור זלמן הכהן הי"ד
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שיתוף - לביקורת החלום שלי
החלום שלי הוא,
להגיע לגיל שבעים,
להסתכל אחורה בסיפוק,
אל כל השנים שעברו,
ולחייך.
אני רוצה לדעת,
שתמיד עשיתי את הנכון ביותר,
שתמיד רציתי את מה שעשיתי,
שלא בזבזתי את הזמן שלי פה,
שהייתי משמעותי,
שתרמתי,
שהשארתי משהו פה בעולם.
אני רוצה לדעת,
שתמיד הייתי פה
בשביל האנשים שקרובים אליי,
לחייך,
לתמוך,
לעזור,
לתת.
אני רוצה לדעת,
שהייתי נאמן לעצמי,
למי שאני,
לתכונות שלי,
לשאיפות שלי,
לרצונות שלי,
למה שטוב לי.
נאמן למקור,
כמו שנוצרתי.
אני רוצה לדעת,
שלא בגדתי בתוכנית האלוקית.
שלא החלפתי
עיקר בטפל,
אור בחושך,
חיי עולם בחיי שעה.
שלא נפלתי קרבן,
לחיצוניות ולשטחיות.
אני רוצה לדעת,
שתמיד עשיתי
נחת רוח ליוצרי,
שפעלתי
למען ריבוי כבוד שמיים,
שעבדתי אותו
בשמחה ובטוב לבב.
אני רוצה לדעת,
שאף פעם לא עמדתי במקום,
שתמיד הייתי
בהתקדמות,
בעלייה,
בצמיחה.
אני רוצה להגיע לגיל שבעים,
אהוב למעלה ואהוב למטה.
בלי קפידות,
בלי מריבות,
בלי חובות.
לא של אחרים עליי,
ולא שלי על אחרים.
להסתכל אחורה בסיפוק,
לחייך,
ולהמשיך את כל זה
עד מאה ועשרים.
זה החלום שלי.
אין אף אחד בעולם
שיכול להגשים לי אותו,
חוץ ממני.
אין הדבר תלוי אלא בי.
גיל שבעים זה עוד הרבה זמן,
עד אז אני צריך
כמה שאפשר,
לחיות ת'חלום.
הקטע הראשון שלי כאן:)

בבוקר ההוא התגלגל אל מפתן הדלת משהו שלא ראיתי מעולם.

לא ידעתי לקרוא לו בשם, כמעט התפקעתי מרגשות, כמו בתוך סצנה בסרט שלא העזתי מעולם לכתוב.

שנים אחר כך אזכר בבוקר ההוא;
אהיה גאה במי שהפכתי להיות, אשמח במי שהייתי אז, ואתפלא על הכוחות שניתנו לי מאת כותב התסריטים הגדול מכולם.

הלב שלי פרפר בין צלעותי במתח עצום, שקלתי כל מילה וכל פעולה.
חיי, חירותי, שפיותי ונשמתי היו תלויים בבוקר ההוא.

׳שיצא כבר מהבית׳; היה כל מה שהעזתי לחשוב עליו, משחקת משחק שלא רציתי להיות בו.

הכנתי לו אוכל, מוציאה בכח מילים ריקות למלא את החלל ביננו.
הערתי את הילדים, יודעת מה שאף אחד לא ידע בבוקר ההוא; זה הבוקר האחרון שלהם ושלנו כמשפחה אחת.

מה שהיה לא ישוב עוד לעולם;
אם רק ירצה השם,
אם רק יעזוב את הבית.

לא לפני שארגיע אותו שלא קרה כלום בלילה, שהשיחה מאמא שלי שהוא רואה על הצג מהשעה 4 לפנות בוקר, היא רק טעות ואין מה לדאוג ממנה.

לא לפני שאגיד לו שאני מחכה לו בצהרים, ואנחנו צריכים לדבר.

הבטן שלי מתהפכת, לא רוצה לדבר איתו עוד לעולם.

מאחורי הקלעים של הקטע הראשון שלי כאן:

ביקשתי מצ׳אט ג׳יפיטי לתת לי תרגילי כתיבה
אחד מהם היה זה:
תחילת משפט נתון
המשיכי קטע שמתחיל כך:
“בבוקר ההוא התגלגל אל מפתן הדלת משהו שלא ראיתי מעולם…״

הוא יצא לי מעומק הנשמה והוא אמיתי לגמרי
מכירה את הסיפור מקרוב קרוב
אולי יום אחד השם יתן לי אומץ להרחיב ממש ולהוציא אותו לאויר העולם
שיתוף - לביקורת הכאב הזה

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה