מידע שימושי האיום החדש לתת לילדים חיסון שפעת

  • הוסף לסימניות
  • #1
במודיעין עילת נפטרו בשבוע האחרון שתי ילדות צעירות ובריאות רח"ל
אחת בת 11 כנראה משפעת קשה
והשניה, בת 12, מחיידק טורף שפגע בריאות

בכתבה שהתפרסמה בפטירת הילדה הגר כתבו שהיא לא התחסנה לשפעת (כאילו לכן נפטרה)
היה לזה צליל של האשמה ממש לא נעים ולא במקום כאילו ההורים שלא חיסנו אשמים ח"ו במוות...

ועכשיו- איום חדש וטרי מהבוקר בקופת חולים:
שתי ילדות נפטרו השבוע משפעת - למה אתם לא מחסנים?
כאילו, יש מידע אמין להבטיח שהחיסון עוזר לא להדבק
האם ההנחיה לחסן את כל האוכלוסיה? כי מה שידוע לי שההמלצה בעיקר לאנשים בסיכון ומבוגרים

מה מסע ההפחדה הזה??
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
במודיעין עילת נפטרו בשבוע האחרון שתי ילדות צעירות ובריאות רח"ל
אחת בת 11 כנראה משפעת קשה
והשניה, בת 12, מחיידק טורף שפגע בריאות

בכתבה שהתפרסמה בפטירת הילדה הגר כתבו שהיא לא התחסנה לשפעת (כאילו לכן נפטרה)
היה לזה צליל של האשמה ממש לא נעים ולא במקום כאילו ההורים שלא חיסנו אשמים ח"ו במוות...

ועכשיו- איום חדש וטרי מהבוקר בקופת חולים:
שתי ילדות נפטרו השבוע משפעת - למה אתם לא מחסנים?
כאילו, יש מידע אמין להבטיח שהחיסון עוזר לא להדבק
האם ההנחיה לחסן את כל האוכלוסיה? כי מה שידוע לי שההמלצה בעיקר לאנשים בסיכון ומבוגרים

מה מסע ההפחדה הזה??
שתיהן, בגלל שזה היה פתאומי מאוד, סביר להניח שזה לא היה שפעת אלא חיידק טורף.
(לא אופיני בכלל לשפעת התדרדרות מהירה כ"כ. לחיידק טורף כן.)
אגב גם בחצבת.
שמעתי מכלי ראשון על ילדה שנמצאת בט"נ עם חצבת אחרי חיסון ראשון, ואחרי שקיבלה חיסון שני כשכנראה כבר נדבקה ולא ידעו שנדבקה.
עוד סיפור ששמעתי מכלי ראשון.
ילדה הגיעה מיובשת לטר"ם לקבל נוזלים. מאובחנת עם דלקת גרון! אח"כ התברר שכן היה לה גם חצבת, אבל עם משטח גרון חיובי.
האמא רצתה שיתנו לילדה נוזלים.
הרופא עוד לפני שבדק אותה שאל את האמא אם היא מחוסנת?
האמא אמרה שלא. (אגב, הילדה בת שנתיים. רוב הילדים בגיל הזה לא מחוסנים באופן מלא)
הרופא לא הסכים לבדוק אותה! ולא לחבר לנוזלים! רק הטיח באמא שהיא מפיצת מחלות והזמין לה אמבולנס!
למה אמבולנס? ככה.
למה לא נתן לה נוזלים במקום? ככה.
האמא לקחה את הילדה הביתה וטיפלה בה בבית עם מזרקים ומינרלי (אבקה יעודית לטיפול בהתייבשות). ב"ה הילדה בסדר. לא רצתה לפנות אותה לבית חולים כי תיארה לעצמה שהמצב שם לא יותר טוב... הילדה נשמה מצויין, רק הייתה צריכה נוזלים! דבר שנותנים אפילו במרפאה רגילה! ולא הסכימו לתת לה כי "היא מפיצת מחלות" בזמן שהיא בכלל לא הייתה מאובחנת עם חצבת אלא עם מחלה אחרת, ורק מאוחר יותר התפרצה גם הפריחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
במודיעין עילת נפטרו בשבוע האחרון שתי ילדות צעירות ובריאות רח"ל
אחת בת 11 כנראה משפעת קשה
והשניה, בת 12, מחיידק טורף שפגע בריאות

בכתבה שהתפרסמה בפטירת הילדה הגר כתבו שהיא לא התחסנה לשפעת (כאילו לכן נפטרה)
היה לזה צליל של האשמה ממש לא נעים ולא במקום כאילו ההורים שלא חיסנו אשמים ח"ו במוות...

ועכשיו- איום חדש וטרי מהבוקר בקופת חולים:
שתי ילדות נפטרו השבוע משפעת - למה אתם לא מחסנים?
כאילו, יש מידע אמין להבטיח שהחיסון עוזר לא להדבק
האם ההנחיה לחסן את כל האוכלוסיה? כי מה שידוע לי שההמלצה בעיקר לאנשים בסיכון ומבוגרים

מה מסע ההפחדה הזה??
על היגר הרופאים אמרו שזה או החיידק הטורף או דלקת קרום המח
שניהם אופייניים לכתמים שהיו לה על הגוף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
ילדה הגיעה מיובשת לטר"ם לקבל נוזלים. מאובחנת עם דלקת גרון! אח"כ התברר שכן היה לה גם חצבת, אבל עם משטח גרון חיובי.
האמא רצתה שיתנו לילדה נוזלים.
הרופא עוד לפני שבדק אותה שאל את האמא אם היא מחוסנת?
האמא אמרה שלא. (אגב, הילדה בת שנתיים. רוב הילדים בגיל הזה לא מחוסנים באופן מלא)
הרופא לא הסכים לבדוק אותה! ולא לחבר לנוזלים! רק הטיח באמא שהיא מפיצת מחלות והזמין לה אמבולנס!
אם היית מגיעה לטרם עם תינוק שצריך לשים לו גבס והיו מושיבים לידו ילדה עם חצבת
מה היית אומרת?
בטרם אין מספיק אמצעי בידוד ולכן ילדה עם חצבת בהחלט לא אמורה להיות מטופלת במקום המוני כזה ולהדביק את כולם!
ילדה בת שנתיים בהחלט אמורה להיות מחוסנת לפחות פעם אחת בחצבת (ובשנה האחרונה במוקדי ההתפרצות אמורה בפירוש להיות מחוסנת מלא לפי המלצות משרד הבריאות)
והנה - הרופא צדק :)
כנראה ברוח הקודש ראה שיש לה חצבת ונס שלא הסכים לטפל בה שם ולהדביק עוד ועוד ילדים
(במוקדי התפרצות ילד לא מחוסן עם חום זה בהחלט נורת אזהרה רצינית למחלה מדבקת)

נכון שמסע ההפחדות מעצבן ומרגיז
אבל פרופורציות- ילדים מתים מחוסר חיסונים , כן!
ואמורים להיות מחוסנים בזמן בחיסוני שגרה
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #6
במודיעין עילת נפטרו בשבוע האחרון שתי ילדות צעירות ובריאות רח"ל
אחת בת 11 כנראה משפעת קשה
והשניה, בת 12, מחיידק טורף שפגע בריאות

בכתבה שהתפרסמה בפטירת הילדה הגר כתבו שהיא לא התחסנה לשפעת (כאילו לכן נפטרה)
היה לזה צליל של האשמה ממש לא נעים ולא במקום כאילו ההורים שלא חיסנו אשמים ח"ו במוות...

ועכשיו- איום חדש וטרי מהבוקר בקופת חולים:
שתי ילדות נפטרו השבוע משפעת - למה אתם לא מחסנים?
כאילו, יש מידע אמין להבטיח שהחיסון עוזר לא להדבק
האם ההנחיה לחסן את כל האוכלוסיה? כי מה שידוע לי שההמלצה בעיקר לאנשים בסיכון ומבוגרים

מה מסע ההפחדה הזה??
גם לי הרגיש לפי הניסוחים אתמול שמישהו מנסה לרכב על המקרים האלו כדי להפחיד את כולם להתחסן לשפעת.

ממש מכעיס!
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אם היית מגיעה לטרם עם תינוק שצריך לשים לו גבס והיו מושיבים לידו ילדה עם חצבת
מה היית אומרת?
בטרם אין מספיק אמצעי בידוד ולכן ילדה עם חצבת בהחלט לא אמורה להיות מטופלת במקום המוני כזה ולהדביק את כולם!
ילדה בת שנתיים בהחלט אמורה להיות מחוסנת לפחות פעם אחת בחצבת (ובשנה האחרונה במוקדי ההתפרצות אמורה בפירוש להיות מחוסנת מלא לפי המלצות משרד הבריאות)
זה לא היה ילדה מאובחנת עם חצבת! החשש אצלה לחצבת היה זהה או אפילו פחות! מכל ילד עם חום!
היא הייתה מאובחנת אצל רופא ילדים עם דלקת גרון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
זה לא היה ילדה מאובחנת עם חצבת! החשש אצלה לחצבת היה זהה או אפילו פחות! מכל ילד עם חום!
היא הייתה מאובחנת אצל רופא ילדים עם דלקת גרון!
אבל למה לא היתה מחוסנת?
וכמו שכתבתי- הנה הרופא צדק!
כבר דגרה אצלה חצבת!!

ילדים לא מחוסנים במוקדי התפרצות שיש להם חום אני בהחלט לא רוצה שרופאים יטפלו בהם ליד התינוקים שלי,
מי שלא מחסן- זכותו
אבל שיקח בחשבון שכשיגיע עם חום למרפאה יחשדו שהוא חולה במחלה מדבקת מאד ולא ירצו לטפל בו ליד כולם
ושוב- הרופא צדק כך שהחשש שלו היה מוצדק!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
באו נשאל ככה -
האם יש הוראות גורפות להתחסן לשפעת?
פעם זה היה לתינוקות, נשים לפני לידה ואנשים מבוגרים, לא?
למה שילדה בת 10 תהיה מחוסנת לשפעת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מדברים שהשנה השפעת קשה מהרגיל.
כל אחד שיקבל החלטה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
באו נשאל ככה -
האם יש הוראות גורפות להתחסן לשפעת?
פעם זה היה לתינוקות, נשים לפני לידה ואנשים מבוגרים, לא?
למה שילדה בת 10 תהיה מחוסנת לשפעת?
לאוכלוסיה בסיכון זו המלצה רפואית להתחסן, היות ויש להגם גורמי סיכון שעלולים להפוך תחלואה לקשה חלילה (מחלות רקע, נשים בתקופות שונות בחייהן, מבוגרים)
האינטרס של משרד הבריאות שכלל האוכוסיה יהיה מחוסן לשפעת. כך כמות המקרים הקשים, הסיבוכים יורדת בהכרח (אחוזים...)
האם האינטרס של משרד הבריאות בהכרח זהה לאינטרס האישי של כל אחד? קשת הדעות רחבה מאד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
משהי אמרה לי שכל פעם שהיא התחסנה היא חלתה בשפעת,
ובשנים שלא אז היא לא חלתה.
לא אומרת שזה הגורם,
אבל כן יש כמה סוגים של שפעת, ומנסים לשער איזו שפעת מסתובבת ולפי זה לחסן,
אבל זה לא החלטי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
החיסון לשפעת בד"כ מועיל בכ 50% תלוי בשנים.
לכן אני לא מחסן את ילדי לשפעת.
משרד הבריאות הוא לא טלית שכולה תכלת.
ולכן אין לי אמון מיידי בכל קמפיין שלהם.
חיסונים אחרים שהם יותר יעלים ומגנים ממחלות שיש בהם יותר סבירות לסיבוכים אני כמובן מחסן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
שתיהן, בגלל שזה היה פתאומי מאוד, סביר להניח שזה לא היה שפעת אלא חיידק טורף.
(לא אופיני בכלל לשפעת התדרדרות מהירה כ"כ. לחיידק טורף כן.)
אגב גם בחצבת.
שמעתי מכלי ראשון על ילדה שנמצאת בט"נ עם חצבת אחרי חיסון ראשון, ואחרי שקיבלה חיסון שני כשכנראה כבר נדבקה ולא ידעו שנדבקה.
עוד סיפור ששמעתי מכלי ראשון.
ילדה הגיעה מיובשת לטר"ם לקבל נוזלים. מאובחנת עם דלקת גרון! אח"כ התברר שכן היה לה גם חצבת, אבל עם משטח גרון חיובי.
האמא רצתה שיתנו לילדה נוזלים.
הרופא עוד לפני שבדק אותה שאל את האמא אם היא מחוסנת?
האמא אמרה שלא. (אגב, הילדה בת שנתיים. רוב הילדים בגיל הזה לא מחוסנים באופן מלא)
הרופא לא הסכים לבדוק אותה! ולא לחבר לנוזלים! רק הטיח באמא שהיא מפיצת מחלות והזמין לה אמבולנס!
למה אמבולנס? ככה.
למה לא נתן לה נוזלים במקום? ככה.
האמא לקחה את הילדה הביתה וטיפלה בה בבית עם מזרקים ומינרלי (אבקה יעודית לטיפול בהתייבשות). ב"ה הילדה בסדר. לא רצתה לפנות אותה לבית חולים כי תיארה לעצמה שהמצב שם לא יותר טוב... הילדה נשמה מצויין, רק הייתה צריכה נוזלים! דבר שנותנים אפילו במרפאה רגילה! ולא הסכימו לתת לה כי "היא מפיצת מחלות" בזמן שהיא בכלל לא הייתה מאובחנת עם חצבת אלא עם מחלה אחרת, ורק מאוחר יותר התפרצה גם הפריחה.
סיפור מצוין-
שמוכיח על מקצועיות גבוהה של הרופא,
ועל האחריות שלו בשמירה על מטופליו.
זה הלקח היחיד שראיתי מהסיפור הנ"ל
אם האמא שבטח זעמה בהתחלה תהיה מספיק ישרה עם עצמה- היא גם תודה שהרופא היה האחראי והמיקצועי והצודק במקרה הנ"ל.
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה