דרוש מידע האם אקבל החזר מס על תרומות?

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני כרגע עובדת בעבודה שלא גורמת לי לשלם מס הכנסה
אך בעתיד, בשנה שנתיים הקרובות אעבור בעז"ה לעבודה שכן אשלם בה מס הכנסה
האם אוכל להזכות בגין תרומות שאני תורמת כעת לעמותות מוכרות לפי סעיף 46
או שאין לי למה לשמור את הקבלות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אני כרגע עובדת בעבודה שלא גורמת לי לשלם מס הכנסה
אך בעתיד, בשנה שנתיים הקרובות אעבור בעז"ה לעבודה שכן אשלם בה מס הכנסה
האם אוכל להזכות בגין תרומות שאני תורמת כעת לעמותות מוכרות לפי סעיף 46
או שאין לי למה לשמור את הקבלות?
יש מה לשמור את הקבלות, יש אפשרות להזדכות עד 4 שנים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
  • הוסף לסימניות
  • #6
הדעות חלוקות...
מי יכריע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
ניתן לדחות זיכוי בגין תרומות רק אם בשנת התרומה סך התרומות עלו על 30% מההכנסה החייבת
אם התרומות לא זיכו כי יש מספיק נקודות זכוי למשל, לא ניתן להעביר לשנה הבאה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
הדעות חלוקות...
מי יכריע?
אז חיפשתי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב...
כנראה שהדעות חלוקות בכל מקום, ואין משהו ברור....
מוזמנים להסיק את המסקנה מאנשי המקצוע:
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אז חיפשתי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב...
כנראה שהדעות חלוקות בכל מקום, ואין משהו ברור....
מוזמנים לשאול בקהילה של חשבונאות ומס ושם יש אנשי מקצוע שיעזרו לכם!

 
  • הוסף לסימניות
  • #10
החזר מס על קבלות לתרומות זה אך ורק באותה שנה שנתרמו!
כלומר- מה שאת תורמת בשנת 2024 לא יוכל לחזור לך ב 2025 באם ירד לך מס ב 2025.
כמובן שזכות הצדקה עדיין שמורה לך :)
לפי החוק החדש, את בכלל לא תצטרכי לשמור קבלות כי חלה חובה על העמותה לדווח למס הכנסה, ואז חשב השכר בעבודה שלך מחשב זאת אוטומטית בתלוש.
כמובן שיקח כמה חודשים עד שזה יכנס לתוקף, ולכן בינתיים גם ככה לא רלוונטי כי לא יורד לך מס.
כשירד לך מס תבדקי אם זה כבר נכנס לתוקף.
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
החזר מס על קבלות לתרומות זה אך ורק באותה שנה שנתרמו!
לא מדויק.
Screen Shot 2024-12-02 at 13.35.25.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אני כרגע עובדת בעבודה שלא גורמת לי לשלם מס הכנסה
אך בעתיד, בשנה שנתיים הקרובות אעבור בעז"ה לעבודה שכן אשלם בה מס הכנסה
האם אוכל להזכות בגין תרומות שאני תורמת כעת לעמותות מוכרות לפי סעיף 46
או שאין לי למה לשמור את הקבלות?
אפשר עד 3 שנים מהתרומה
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אני כרגע עובדת בעבודה שלא גורמת לי לשלם מס הכנסה
אך בעתיד, בשנה שנתיים הקרובות אעבור בעז"ה לעבודה שכן אשלם בה מס הכנסה
האם אוכל להזכות בגין תרומות שאני תורמת כעת לעמותות מוכרות לפי סעיף 46
או שאין לי למה לשמור את הקבלות?
כפי שענו לך - אלא אם מדובר על סכומי עתק... אי אפשר להזדכות רק על אותה שנה.
אבל, אין צורך לשמור קבלות.
אני תמיד בסוף כל שנה מבקשת מכל הקופות/עמותות שתורמת להם - קבלות על כל השנה. הרבה יותר נוח ומסודר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אבל, אין צורך לשמור קבלות.
סליחה שאני חולקת עליך.
מכירה מקרוב את הנושא.
אם הקבלות ידניות- בוודאי שחובה לשמור (הסיכוי שימצאו לך אח"כ את הקבלות ממש אפסי, וגם לא תמיד רוצים להתאמץ לחפש ידנית)
אם זה דיגיטלי-ממליצה לשמור ליתר ביטחון. מנסיון לא תמיד שולחים את כל הקבלות וכדו'.
הכי טוב ששולחים למייל ככה את מקסימום מוצאת בקלות
 
  • תודה
Reactions: scw
  • הוסף לסימניות
  • #16
סליחה שאני חולקת עליך.
מכירה מקרוב את הנושא.
אם הקבלות ידניות- בוודאי שחובה לשמור (הסיכוי שימצאו לך אח"כ את הקבלות ממש אפסי, וגם לא תמיד רוצים להתאמץ לחפש ידנית)
אם זה דיגיטלי-ממליצה לשמור ליתר ביטחון. מנסיון לא תמיד שולחים את כל הקבלות וכדו'.
הכי טוב ששולחים למייל ככה את מקסימום מוצאת בקלות
וואלה. יש היום קבלות ידניות? :oops:
כמובן שהתכוונתי לדיגיטלי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני כרגע עובדת בעבודה שלא גורמת לי לשלם מס הכנסה
אך בעתיד, בשנה שנתיים הקרובות אעבור בעז"ה לעבודה שכן אשלם בה מס הכנסה
האם אוכל להזכות בגין תרומות שאני תורמת כעת לעמותות מוכרות לפי סעיף 46
או שאין לי למה לשמור את הקבלות?
אין לך מה לשמור קבלות אם לא שלמת מס באותה שנה קבלות מזכות במס רק במידה ושולם מס
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
קצת מצחיק האירוע פה, כולם החלטיים להחריד, בעוד הנושא הוא לא חד משמעי...
 
  • תודה
Reactions: scw
  • הוסף לסימניות
  • #20
מניסיון אישי ניתן להזדכות על שנים קרובות +- באם לא שולמו מס
וכן ניתן להזדכות על חשבוניות של ילדים באותה שנת מס
מה שכן זה תלוי ברצונו ואישורו של הפקיד המאשר כנראה בעקבות כך הדעות חלוקות בנושא
כן הייתי משאירה אצלי קבלות על שנים שעברו כי אצלינו למשל פתאום הופיעו עם חוב מלפני כמה שנים כך שעזר מאד הקבלות שנשמרו - כמובן שהן היו ידניות ולכן היה טוב ששמרנו
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה