דרוש מידע האם את\ה עוסק פטור והגשת בקשה להנחה בארנונה?

  • פותח הנושא szn
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
אשמח לקבל מידע מבעלי עוסק פטור שהגישו בקשה להנחה בארנונה,
לדוגמא על שנת 2020 כשהגשתם בקשה להנחה, האם הגשתם שומת\דוח של שנת 2019 או שנת 2018?
כי אם צריך להגיש שומת מס של השנה הקודמת (2019) זה אומר שצריך להמתין עד שמגישים את הדוח בחודש 5-6 של שנת 2020
וגם צריך לחכות עד שמקבלים את השומה בדואר, ורק אז אפשר להגיש את הבקשה להנחה.

אני התקשרתי לעיריה ואמרו לי שצריך להגיש את הדוח של 2019 בשביל לקבל הנחה על 2020
ובאמת א"א להגיש עד החודש ה: 6-8.

מצד שני, כתבו לי כאן שאפשר להגיש דוח של שנת 2018:https://www.prog.co.il/threads/המענק-של-דרעי-הפרטים.628882/page-6#post-8726549

זה מאד משנה בשביל המענק של דרעי למקבלי הנחות

תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אשמח למידע.

תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
גם אני לא הגשתי 1301 על 2019, וגם אני מצטרפת וממתינה למידע על הנושא.
תודה מראש
 
  • תודה
Reactions: szn
  • הוסף לסימניות
  • #4
אשמח לקבל מידע מבעלי עוסק פטור שהגישו בקשה להנחה בארנונה,
לדוגמא על שנת 2020 כשהגשתם בקשה להנחה, האם הגשתם שומת\דוח של שנת 2019 או שנת 2018?
כי אם צריך להגיש שומת מס של השנה הקודמת (2019) זה אומר שצריך להמתין עד שמגישים את הדוח בחודש 5-6 של שנת 2020
וגם צריך לחכות עד שמקבלים את השומה בדואר, ורק אז אפשר להגיש את הבקשה להנחה.

אני התקשרתי לעיריה ואמרו לי שצריך להגיש את הדוח של 2019 בשביל לקבל הנחה על 2020
ובאמת א"א להגיש עד החודש ה: 6-8.

מצד שני, כתבו לי כאן שאפשר להגיש דוח של שנת 2018:https://www.prog.co.il/threads/המענק-של-דרעי-הפרטים.628882/page-6#post-8726549

זה מאד משנה בשביל המענק של דרעי למקבלי הנחות

תודה


הגשתי בקשה להנחה בשלב מוקדם ולכן הגשתי שומה של 2018.
זה לא סיפק את העיריה (עיריית ירושלים) והגשתי מאוחר יותר שומה של 2019.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
ה
אשמח לקבל מידע מבעלי עוסק פטור שהגישו בקשה להנחה בארנונה,
שאלה באיזה עיר?
בבני ברק אפשר להגיש מה שמתחשק, תמיד הגשתי מה שהיה לי משתלם, מעולם לא ביקשו שומה נוספת.
אני מאמינה שאם אגיש בקשה להנחה בחודש תמוז זה היה מגוחך להביא להם שומה של 2018.
ויאמר לזכותם, שהם מתאמצים שאנשים יקבלו מקסימום הנחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אנחנו הגשנו לאחרונה בקשה עם שומה של 2019
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
הגשתי בקשה להנחה בשלב מוקדם ולכן הגשתי שומה של 2018.
זה לא סיפק את העיריה (עיריית ירושלים) והגשתי מאוחר יותר שומה של 2019.
השאלה האם נתנו לך הנחה באופן זמני או שפשוט אמרו לך לחכות עד שתקבלי שומה בדואר
שזה אומר לחכות עד אוגוסט.

א"כ אין לעצמאים כל דרך לקבל את המענק של דרעי למקבלי הנחה של 70 אחוז (כי כבר יפוג תוקף המענק הזה).
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
הגשנו לפני כחודש על 2020 והשבוע קיבלנו תשובה (חור בפריפריה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
השאלה האם נתנו לך הנחה באופן זמני או שפשוט אמרו לך לחכות עד שתקבלי שומה בדואר
שזה אומר לחכות עד אוגוסט.

א"כ אין לעצמאים כל דרך לקבל את המענק של דרעי למקבלי הנחה של 70 אחוז (כי כבר יפוג תוקף המענק הזה).

לא נתנו שום הנחה. לא הסכימו להתיחס לשומה של 2018.
לי בכל אופן זה לא משנה כי קיבלתי הנחה של 40 אחוז.

לפי הציטוט הבא משתמע שאין בעיה בהגשה מאוחרת:
"במשרד הפנים הוחלט גם, כי כל מי שאינו רשום במחלקות הגביה של הרשויות, אך היה עומד בתנאים אלה אילו החזיק בנכס לעניין תשלום ארנונה ויש לו זיקה ישירה לרשות המקומית, רשאי להגיש בקשה לרשות המקומית לקבלת הכרטיסים וזו תיבחן ע"י הרשות ובפיקוח משרד הפנים. מי שיימצא זכאי, יקבל את הכרטיסים רטרואקטיבית במידה ויאחר את מועד חלוקתם ".

מקור:
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לא נתנו שום הנחה. לא הסכימו להתיחס לשומה של 2018.
לי בכל אופן זה לא משנה כי קיבלתי הנחה של 40 אחוז.

לפי הציטוט הבא משתמע שאין בעיה בהגשה מאוחרת:
"במשרד הפנים הוחלט גם, כי כל מי שאינו רשום במחלקות הגביה של הרשויות, אך היה עומד בתנאים אלה אילו החזיק בנכס לעניין תשלום ארנונה ויש לו זיקה ישירה לרשות המקומית, רשאי להגיש בקשה לרשות המקומית לקבלת הכרטיסים וזו תיבחן ע"י הרשות ובפיקוח משרד הפנים. מי שיימצא זכאי, יקבל את הכרטיסים רטרואקטיבית במידה ויאחר את מועד חלוקתם ".

מקור:

שם מדובר על מי שלא רשום במחלקת הגביה,
השאלה האם זה הולך גם על מי שהגיש בקשה להנחה מאוחר

זה מה שכתוב בחוזר מנכל:

מענק (1).JPG
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
שם מדובר על מי שלא רשום במחלקת הגביה,
השאלה האם זה הולך גם על מי שהגיש בקשה להנחה מאוחר

זה מה שכתוב בחוזר מנכל:
@szn

לא ברורה לי השאלה.
כתוב מפורש שהמבחן הוא הנחה או ב2020 או ב2021.
על שנת 2020 יש לכולם מידע כמה הנחה קיבלו והיא תהווה אסמכתא לקבלת השוברים.

1609243548183.png
 
  • תודה
Reactions: szn
  • הוסף לסימניות
  • #13
בביתר אפשר להגיש אישור מרו"ח על גובה ההכנסה ולקבל את ההנחה בתנאי ששולחים אחרי זה את השומה (עד אוגוסט)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
בצפת אפשר להגיש את השומה של 2019 עד סוף ינואר 2020
אח"כ אפשר להגיש רק אחרי שיש שומה
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
.
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

כאן כתב המשתמש המוערך @אז נדברו שמתכננים לשנות את החישוב של הזכאות להנחה בארנונה.
במקום שיהיה את האפשרות לבחור האם לחשב את ממוצע ההכנסה של שלוש חודשים אחרונים או של השנה האחרונה - זה תמיד יחושב לפי סך ההכנסה השנתי.
אשמח למידע בנושא, איפה זה אוחז עכשיו, מה הסיכויים שבאמת זה יקרה? ואיך אפשר להגיש התנגדות.
כי אם זה יקרה והחישוב יהיה שרירותי לפי ההכנסה הממוצעת בחישוב שנתי, ייצא שמי שההכנסה שלו התכווצה בחודשים האחרונים שבעצם - דווקא עכשיו הוא צריך את ההנחה יותר מתמיד, לא יאפשרו לו את זה בגלל שהממוצע של ההכנסה השנתית הוא גבוה.
השכל הישר אומר שאי אפשר להימנע מלהושיט עזרה לבנאדם דווקא מתי שהוא צריך אותה יותר מתמיד.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה