מידע שימושי האם גלי צאנז חזר לפעול ואיך הוא נראה כעת

  • הוסף לסימניות
  • #21
נסחפו בגדול
מרגישים ניר עציון חפץ חיים וכו ....
 
  • תודה
Reactions: A F
  • הוסף לסימניות
  • #22
המלון באמת עלה רמה
בהכל---
אוכל,מיטות,חדרים,אווירה,פותחים שם גם מסעדות..
וזכותם להסחף.
המציאות היא שאין שם כבר חדרים פנויים
לסוכות כל המלון היה תפוס,
אני מכירה אישית את האדריכל, ראיתי את התוכניות ואת הרהיטים ואת ההדמיות ותמונות של המציאות ולדעתי זה לא פחות יפה מניר עציון וחפץ חיים...
אל תשכחו שזה קרוב לים וזה באווירה חרדית שדקה אחת ויש לכם בית כנסת ,מקווה וכו וכו
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
זה קרוב לים או ממש על שפת הים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
על ר"ה שמעתי שהיה תפריט משוגע לגמרי מרב סטייל...
החדרים מפוארים, הלובי והכל- בלי שום השוואה למה שהיה קודם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
מחירים מטורפים לחלוטין, הבנו שרוצים לסנן את החילונים, אבל יש עוד דרכים חוץ מלהעלות מחירים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
אם הם רוצים לעשות בשכל שיתנו שם חדש למלון ויפרסמו שההנהלה חדשה. (גם אם זה לא נכון...)
השם 'גלי צאנז' זה כנראה פחות אסוציאציה למלון ויותר לאכסניה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אם הם רוצים לעשות בשכל שיתנו שם חדש למלון ויפרסמו שההנהלה חדשה. (גם אם זה לא נכון...)
השם 'גלי צאנז' זה כנראה פחות אסוציאציה למלון ויותר לאכסניה....
אם עמוס שם גם ככה. למה להם להחליף את השם?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אם עמוס שם גם ככה. למה להם להחליף את השם?!
גלי צאנז באמת לא נשמע מידי מושך בשם, במיוחד מי שמכיר את המקום לפני השיפוץ.
אם יחליפו שם זה לדעתי ימשוך יותר אנשים, שכרגע מסתבר שאנשים נרתעים ששומעים אם השם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
גלי צאנז באמת לא נשמע מידי מושך בשם, במיוחד מי שמכיר את המקום לפני השיפוץ.
אם יחליפו שם זה לדעתי ימשוך יותר אנשים, שכרגע מסתבר שאנשים נרתעים ששומעים אם השם.
רב הקהל יעד שלהם הם לא אנשים שמחפשים לנפוש ..
על הדרך לוקחים חדר במלון בשביל הנופש
ובכלל שאין להם עניין שיגיעו כל ה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
רב הקהל יעד שלהם הם לא אנשים שמחפשים לנפוש ..
על הדרך לוקחים חדר במלון בשביל הנופש
ובכלל שאין להם עניין שיגיעו כל ה....
למה, אני חושבת שאם המקום יהיה באמת ברמה מתוחזקת כמו שצריך אנשים שרגילים לרמדה, ניר עציון וכו' גם יתחילו לבוא.
זה מקום גיוון נוסף שלא היו שם עד היום, מול חוף הים, במרכז ועוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
למה, אני חושבת שאם המקום יהיה באמת ברמה מתוחזקת כמו שצריך אנשים שרגילים לרמדה, ניר עציון וכו' גם יתחילו לבוא.
זה מקום גיוון נוסף שלא היו שם עד היום, מול חוף הים, במרכז ועוד
אבל איתם יגעו כל ה... שאין להם ממש עניין בזה!
זה מקום שמור שמתאים לקהל שלנו וברגע שהיו שם גם....יגיעו פחות הציבור השמרני וזה גלגל
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
ובגלל שלא רוצים ש... יגיעו, צריכים לקחת מחירים הזויים????!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
הבנו שרוצים לסנן את החילונים,
לא נראה לי שזה הסיבה.
יש להם עשרות מלונות בנתניה עצמה ומאות בארץ ובעולם. הם לא צריכים את גלי צאנז....
לכאורה המחיר היקר במלונות עם כשרות טובה זה בגלל שהביקוש גדול מההיצע.
כשיהיו יותר מלונות המחירים ירדו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

אתמול הייתי בקניון. בדיוק עמדתי לעלות במדרגות הנעות, וראיתי עשרות ילדים קטנים רצים לבד, עולים ויורדים שוב ושוב, כאילו זה לונה פארק.
בלי הורה אחד בסביבה. זה נראה להם כמו אטרקציה - אבל זה ממש מסוכן.

כשאני מגיעה לסוף המדרגות, אני רואה ילדה קטנה, אולי בת 4-5, שוכבת על הרצפה וצורחת.
רציתי לעזור לה לקום, ואז ראיתי למה היא לא זזה: החצאית שלה נתפסה בתוך המדרגות.
היא בוכה, מבוהלת, תקועה, ואף מבוגר אחד לא ליד.

ניסיתי למשוך את החצאית, לא הצלחתי.
למזלי זוג שהיה שם ראה ועצר לעזור.
האישה עזרה לי לשחרר את הילדה, הצלחנו להוציא אותה מהחצאית, והיא נשארה רק עם חולצה וגרביון.
הבעל חיפש את כפתור העצירה של המדרגות, רק אחרי זמן הצליח למצוא ולעצור.

שאלנו את הילדה עם מי היא, מסתבר שהיא עם אח בן 3 ועוד "אחראי" בן 6.
אמרתי לו לרוץ לקרוא לאמא. אחרי כמה דקות הוא חזר עם ילדה קצת יותר גדולה, אולי בת 8.
בסוף הצלחנו למשוך את החצאית קרועה לגמרי, ונתתי אותה ל"ילדה הגדולה".
והם פשוט ירדו למטה.
אני רק מקווה שהיה איזה הורה בסביבה... כי לא ראינו אף אחד.

הורים, אל תיתנו לילדים קטנים לשוטט לבד בקניון. בטח לא לשחק במדרגות נעות. זה לא משחק - זה מסוכן!
ילד יכול להיתפס, ליפול, להידחף...
גם אם אתם "רק בחנות ליד" זה לא מספיק.
תשמרו עליהם. תשימו עין. תהיו שם.

תשתפו. אולי זה יעזור למנוע את הפעם הבאה.
אני יודע שהמאמר קצת ארוך, אבל הוא שווה את זה!

המאמר משתף אתכם בידע שמתי מעט יודעים אותו.

למי שרוצה
כאן השאלות הידועות והמחשבות הקדומות על היפנוזה.

אז קדימה,

מתחילים!

היפנוזה!

מה אנחנו יודעים עלייך?


זה שנים רבות מסעירה ההיפנוזה את דעתו של כל מי ששמע עליה.

נשמעת כמו קסם יותר מאשר כמדע.

ונתונה למחלוקת רבה בדעתם של האנשים...

אבל מה באמת אנחנו יודעים עליה? לא הרבה יותר ממה שאמרו לנו...

אנשים רבים מפחדים מהיפנוזה, אבל האם יש צדק בפחד הזה?

האם היא לא הצטיירה כמפלצתית מדי?

אז בוא נפתח את כל הקלפים!
  • מהי היפנוזה?
  • מהי מדיטציה?
  • מהו דמיון מודרך?
  • איך הם קשורים?
  • ואיך כל זה קשור לשיטת הטיפול NLP?

מהי היפנוזה?

במשמעות הדבר היפנוזה היא תהליך כדי לגרום לשינויים בתת-מודע, שינויים שבמצב רגיל לא ניתן לעשות אותם בקלות.

אבל איך זה עובד?

בשביל זה נגדיר קצת את המודע ואת התת-מודע:

המוח שלנו מחולק לשני חלקים עיקריים: המודע והתת-מודע,

(ישנו עוד חלק ה"לא-מודע" שאחראי לתהליכים הפיזיולוגיים והביולוגיים, אבל הוא לא הנידון כרגע).

המודע הינו בסך הכול כ-5 אחוזים מהמוח בלבד, וכל השאר זה התת-מודע.

בקצרה: למודע ישנם 4 תפקידים עיקריים:

  1. "המוח האנליטי" החלק בנו שמנתח נתונים, משווה אותם וכו'.
  2. "הרציונל" שזה בעצם ההיגיון.
  3. "זיכרון לטווח קצר" כפשוטו.
  4. "כוח הרצון" הכוח שמניע אותנו להתחיל דברים.
לתת-מודע נשאר כל השאר:

זיכרון לטווח ארוך, רגשות, רצונות, אמונות, ערכים, ידיעות וכו'.

כל מה שאנחנו עושים/מרגישים/שומעים/רואים ולא שמים לב אליו (לדוגמה נשימות, תחושת מנח כף הרגל בנעל וכו'), נמצא בתת-מודע,

וכל מה שאנחנו עושים/מרגישים/שומעים/רואים ושמים לב אליו - זה נמצא במודע.

לתת-מודע אין שום היגיון או מוח מנתח, ואם נצליח להחדיר אליו "סוגסטיה" (כלומר הצעה), היא תתקבל (כמעט) בלי עוררין.

לדוגמה: אם נצליח להחדיר לשם שסיגריות הן דבר מגעיל, אז האדם כבר לא יוכל לראות סיגריות.

אבל הקב"ה לא השאיר אותנו חשופים,

ויצר בנו את "הגורם הביקורתי".

הוא השומר שמחליט איזה מידע נכנס לתת-מודע ואיזה לא.

כדי לעשות את תפקידו נאמנה משתמש הגורם הביקורתי בכל הכלים של המודע, ומנתח את הנתון החדש: בודק אם הוא הגיוני, ואז משווה אותו למידע שכבר נמצא בתת-מודע.

אם הנתון לא מסתדר הגיונית או לא תואם מידע שכבר נמצא, אז השומר פשוט לא נותן לו להיכנס!

ולכן כל מעשן שתגיד לו שסיגריות הן דבר מגעיל, זה אולי יחדור למודע שלו, אבל התת-מודע שמנהל לו את הרגשות והרצונות לא יאמין לזה.

חשוב להדגיש שהגורם הביקורתי הוא חלק מהמודע, ולא מהתת-מודע.

בעצם התפקיד שלנו בהיפנוזה הוא לעקוף את אותו "גורם ביקורתי".

אז איך עושים את זה?

יש בזה שתי גישות עיקריות: הגישה הקלאסית והגישה האריקסונית.

בקצרה:

  • הגישה האריקסונית: בשונה מהגישה הקלאסית, היא לא מנסה "להרדים" את הגורם הביקורתי, אלא להתחמק ממנו.
היא נקראת גם שיטת הערפול, ומשתמשת בשיטות מיוחדות כדי להסיח את המודע ואת ה"גורם הביקורתי", ומתחת לפני השטח להשחיל "סוגסטיה" (הצעה).

כרגע נתמקד יותר בגישה הקלאסית:

בגישה הקלאסית
: הרעיון הוא להרדים את המודע, וכך גם את הגורם הביקורתי.

המודע והתת-מודע פועלים כמו מאזניים: כשהמודע בשיא פעילותו התת-מודע מתחבא עמוק עמוק, אבל כשהמודע יורד – התת-מודע נחשף.

לדוגמה, חלומות נובעים מהתת-מודע והם מגיעים במצב שבו המודע חלש מאוד.

לכן הדרך שלנו לחשוף את התת-מודע היא להרחיק את המודע – פשוט להירגע. כן!

ההיפנוזה שכולם רועשים ממנה היא בסך הכול רגיעה!

אבל כדי להגיע לשינויים עוצמתיים צריך רגיעה עוצמתית,

ופה נכנס שלב ה"אינדוקציות" – שזה תהליך איך לעזור לאדם להגיע לרגיעה עוצמתית.

(אם תבקשו אולי אני אכתוב גם על זה מאמר).

אך אל דאגה, גם ברגיעה העוצמתית ביותר תמיד המודע עדיין נוכח. בלתי אפשרי להגיע למצב שבו המודע לא נוכח בכלל,

ואם כן, דבר שינגוד את רצונו של האדם לעולם לא יוכל לחדור פנימה גם במצב של היפנוזה! כפי שנרחיב בהמשך.




רמות פעילות המוח

ושוב בקצרה:

המוח עובד על גלי חשמל בתדרים מסוימים; ככל שהגלים מהירים יותר, זה מראה שהמוח פעיל יותר.

  • גלי ביתא: המצב שבו המוח נמצא רוב היום – פעילות אינטנסיבית ומחשבה רודפת מחשבה.


  • גלי אלפא: המצב של המוח כשהוא ברגיעה קלה או בהתרכזות (פעילות נמוכה יותר), כמו בקריאת ספר, שחמט או שמיעת מוזיקה.


  • גלי תטא: מצב של רגיעה עמוקה. בשלב הזה המחשבות איטיות מאוד ומעורפלות. זה המצב של המוח כשאנחנו חולמים, וכן כמה שניות לפני שינה.


  • גלי דלתא: גלי מוח איטיים ביותר, כמעט ואין מחשבות. זה המצב של המוח כשאנחנו ישנים.
בהיפנוזה אנחנו מחפשים להגיע לגלי תטא, או לפחות לגלי אלפא.

בקיצור: התחושה במצב ההיפנוטי דומה לתחושה של הרגעים האחרונים לפני שינה.

בשלב הזה התת-מודע הרבה יותר נגיש, והמודע עם הגורם הביקורתי הרבה פחות ביקורתיים, וכך נוצר מצב שבו התת-מודע גמיש ומוכן לשינויים.




מה זה מדיטציה ודמיון מודרך?

למען האמת, גם מדיטציה ודמיון מודרך הם מצב היפנוטי לכל דבר, אם כי בדרך כלל הם נעשים ברמה יותר חלשה של רגיעה (גלי אלפא).

ההיפנוזה שקוראים לה "היפנוזה" היא בדרך כלל בגלי תטא.

עכשיו אנחנו מבינים שאין הרבה מה לפחד בהיפנוזה; אדם נכנס למצב היפנוטי בין 7 ל-12 פעמים ביום וזה תהליך טבעי לחלוטין.

אבל רגע לפני שנשפוט – נעבור לשאלות המעניינות...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה