האם היועצים מרגישים מיתון בשוק הנדל"ן?

  • הוסף לסימניות
  • #1
מקווה שזה המקום הנכון לשאלה.
מדברים כבר כמה חודשים על מיתון בשוק הדירות, מכמה סיבות בעיקר מעליית הריבית והמדד, אבל גם נראה שהמחירים מאוד גבוהים לדוגמה בבית שמש רמה ד דירת 3 חדרים כ 1,900,000 לא מכיר זו"צ חרדי אחד שיכול לרכוש דירה במחיר הזה.

לכן השאלה האם היועצים מרגישים משהו בשוק, לדוגמה אחד שלא הצליח לקבל משכנתא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מקווה שזה המקום הנכון לשאלה.
מדברים כבר כמה חודשים על מיתון בשוק הדירות, מכמה סיבות בעיקר מעליית הריבית והמדד, אבל גם נראה שהמחירים מאוד גבוהים לדוגמה בבית שמש רמה ד דירת 3 חדרים כ 1,900,000 לא מכיר זו"צ חרדי אחד שיכול לרכוש דירה במחיר הזה.

לכן השאלה האם היועצים מרגישים משהו בשוק, לדוגמה אחד שלא הצליח לקבל משכנתא?

יש מיתון מסוים. פחות אנשים קונים.. יותר נכון מחכים לראות מה יהיה כי כרגע המצב לא שפוי גם המחירים עלו וגם הריביות עלו.
חבר מתווך אמר לי בפירוש מרגישים מיתון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
היועצים פחות מרגישים את זה
יש להם עדיין חוזים ישנים לעבוד עליהם
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אני לא שמתי לב למיתון, ולענ"ד גם אם מישהו מרגיש זה פיקציה.
הסיבה היא שההתייקרות היא לא רק בריבית אלא בהכל, כמו שאנשים לא מפסיקים לעשות קניות בסופר הם לא יפסיקו לקחת משכנתאות.
זו כמובן דעתי (ואדגיש שאיני איש מקצוע בתחום), והסימוכין שלי זה מקרי עבר של מצבים דומים שלא הרגיעו את השוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אני שמעתי כבר ב2 בנקים שמשוועים ללקוחות חדשים
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בשנים האחרונות עם סביבת רבית אפסית גדל אחוז המשקיעים ביחס לעבר, וכשהרבית עולה המשקיעים יוצאים ראשונים
על חסרי הדיור ומשפדי"ם זה פחות משפיע
והם הרוב המכריע ברוכשי הדירות
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
בשנים האחרונות עם סביבת רבית אפסית גדל אחוז המשקיעים ביחס לעבר, וכשהרבית עולה המשקיעים יוצאים ראשונים
על חסרי הדיור ומשפדי"ם זה פחות משפיע
גם לגבי חסרי הדיור זה משמעותי יותר מבעבר
העליה המטאורית של מחירי הקניה בשנים האחרונות ביחס לשכירות, הפכו את הקניה לפחות משתלמת אלא אם יש צפי לעליה משמעותית נוספת , וכעת זה פחות ברור
חוץ מזה שיש גבול ליכולת החזר
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני שמעתי כבר ב2 בנקים שמשוועים ללקוחות חדשים
אני אישית קיבלתי בקשות מבנק פועלים ומבנק ירושלים לתיקים חדשים,
ואני גם רואה שהבנקים הרבה יותר פנויים מבעבר,
לדעתי יש מיתון גדול בקניית דירות,
1. משום העלאת מס הרכישה, ועליית הריבית של בנק ישראל שזה מבריח את המשקיעים,
2. משום האי בהירות בגלל ריביות הפריים ,אנשים לא ממהרים לקנות דירה משום אי הוודאות.

ובנוסף יש מיתון במחזורים משום אי הכדאיות אחרי עליית הריביות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
בעיניים שלי
אני מרגיש שהתקשורת מפחידה הרבה יותר מהמציאות.
לדעתי השוק כרגע מתחלק ל2 סוגים בין אנשים שקונים דירה ראשונה. או משפצים. מאחדים הלוואות למשכנתא. שאלו ימשיכו להיות גם בשוק הזה.
דירה ראשונה אפשר גם בפריפריה ואפשר גם לקבל 90% בקניית נכס מקבלן ולמחזר אחרי זה לבנק אחרי גמר הנכס בחזרה לבנק ל75%.
2. המשקיעים או דירה שניה יצאו קצת מהשוק וזה מהסיבה של המס רכישה פחות בגלל הריביות הרי בינינו המחירים לא ירדו... וכל האינפלציה בסוף יתאזן.. ואז כולנו נבכה למה לא קנינו דירה..
זה לדעתי... הבנקים תמיד מבקשים תיקים אני לא ראיתי שינוי משמעותי עדיין הבנקים מפוצצים בבקשות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
2. המשקיעים או דירה שניה יצאו קצת מהשוק וזה מהסיבה של המס רכישה פחות בגלל הריביות הרי בינינו המחירים לא ירדו...
גם אם המחירים לא ירדו, אבל תרד התשואה: א בגלל הרבית הגבוהה, ב. אם לא תמשיך העליה כמו קודם
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה