דרוש מידע האם תקופת החל"ת משפיעה על הדמי לידה?

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום,
אני לפני לידה ועובדת כרגיל,
אני רוצה לקחת חודש חל"ת ולקבל בגינו דמי אבטלה. (70% מהמשכורת הרגילה)
השאלה שלי אם החודש הזה יפגע בי בדמי לידה?
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מחשבים את הדמי לידה לפי החודשים שלפני החלת
(כמובן שצריך 10חודשי עבודה לפני כן ללא החלת)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
מתוך כמה? שנה וחצי לא... מתוכם חלק חלת
צריך או 10 מתוך 14 או 15מתוך 22.
הכוונה היא עד ללידה ולא עד הכניסה להריון.
ולעצם השאלה האם חלת נקרא חודשי עבודה לזכאות לדמי לידה אין לי מושג אבל מהגיון לא נראה לי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
צריך או 10 מתוך 14 או 15מתוך 22.
הכוונה היא עד ללידה ולא עד הכניסה להריון.
ולעצם השאלה האם חלת נקרא חודשי עבודה לזכאות לדמי לידה אין לי מושג אבל מהגיון לא נראה לי.
אז... חזרתי לעבוד לחינם? יכולתי להמשיך לקבל חלת וזהו? אוי!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
  • הוסף לסימניות
  • #12
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
?????????????????????
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
  • הוסף לסימניות
  • #15
  • הוסף לסימניות
  • #16
השאלה שלה
QUOTE="racheli., post: 8273891, member: 60317"]
שלום,
אני לפני לידה ועובדת כרגיל,
אני רוצה לקחת חודש חל"ת ולקבל בגינו דמי אבטלה. (70% מהמשכורת הרגילה)
השאלה שלי אם החודש הזה יפגע בי בדמי לידה?
תודה.
[/QUOTE]

ביטוח לאומי משיב
אני בהיריון, הוציאו אותי לחופשה ללא תשלום ועכשיו אני מקבלת דמי אבטלה, האם זה ייפגע בדמי הלידה שלי?
לא. אם הפסקת לעבוד בזמן ההיריון, קבלת דמי אבטלה לא פוגעת בסכום דמי הלידה שתקבלי.
אנחנו מחשבים את דמי הלידה לפי החודשים שקדמו למועד שבו הפסקת לעבוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
השאלה שלה
QUOTE="racheli., post: 8273891, member: 60317"]
שלום,
אני לפני לידה ועובדת כרגיל,
אני רוצה לקחת חודש חל"ת ולקבל בגינו דמי אבטלה. (70% מהמשכורת הרגילה)
השאלה שלי אם החודש הזה יפגע בי בדמי לידה?
תודה.

ביטוח לאומי משיב
אני בהיריון, הוציאו אותי לחופשה ללא תשלום ועכשיו אני מקבלת דמי אבטלה, האם זה ייפגע בדמי הלידה שלי?
לא. אם הפסקת לעבוד בזמן ההיריון, קבלת דמי אבטלה לא פוגעת בסכום דמי הלידה שתקבלי.
אנחנו מחשבים את דמי הלידה לפי החודשים שקדמו למועד שבו הפסקת לעבוד.
[/QUOTE]
התפתח כאן כבר עוד שאלה וחשבתי שעכ אתם עונים
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
חודשי אבטלה נחשבים ג"כ לצורך חודשי הזכאות להלן ציטוט מאתר הביטוח לאומי:

חודשים נוספים שיכולים להיכלל בתקופת האכשרה

אחד מתנאי הזכאות לקבלת דמי לידה, הוא צבירת תקופת אכשרה.
כלומר, את עובדת שכירה או עובדת עצמאית, ושילמת דמי ביטוח לאומי. בהתאם לתקופת האכשרה שצברת נקבעים ימי הזכאות לדמי לידה:
  • אם שילמת דמי ביטוח לאומי עבור 10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה, או עבור 15 חודשים מתוך 22 החודשים – תהיי זכאית לדמי לידה מרביים עבור 15 שבועות (105 ימי זכאות).
  • אם שילמת דמי ביטוח לאומי עבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה – תהיי זכאית לדמי לידה חלקיים עבור 8 שבועות (56 ימי זכאות).
חודשים שנכללים בתקופת האכשרה:
  • חודשים שבהם היית עובדת שכירה או עובדת עצמאית המועסקת בישראל (גם אם אינך תושבת ישראל).
  • חודשים שבהם עבדת כשכירה מחוץ לישראל – בתנאי שאת ומעסיקך תושבי ישראל וחוזה העבודה נחתם בישראל.
  • חודשים שבהם היית עובדת מקומית ישראלית
  • חודשים שבהם קיבלת ממעסיקך דמי חופשה.
  • חודשים שבהם קיבלת דמי מחלה או תמורת חופשה שנתית מקופת גמל.
  • שני החודשים הראשונים של חופשה ללא תשלום, שבהם המעסיק חייב בתשלום דמי ביטוח עבורך.
  • חודשים שבהם קיבלת מהביטוח הלאומי אחת מהקצבאות הבאות: דמי פגיעה בעבודה, דמי אבטלה, דמי תאונה, דמי לידה (עבור לידה קודמת), קצבה לשמירת היריון (עבור לידה קודמת) או קצבת נכות מעבודה בשיעור 100%.



****
אשמח אם מישהו שנעזר בי ויוכל לעזור לי במצווה חשובה זו
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
חודשי אבטלה נחשבים ג"כ לצורך חודשי הזכאות להלן ציטוט מאתר הביטוח לאומי:

חודשים נוספים שיכולים להיכלל בתקופת האכשרה

אחד מתנאי הזכאות לקבלת דמי לידה, הוא צבירת תקופת אכשרה.
כלומר, את עובדת שכירה או עובדת עצמאית, ושילמת דמי ביטוח לאומי. בהתאם לתקופת האכשרה שצברת נקבעים ימי הזכאות לדמי לידה:
  • אם שילמת דמי ביטוח לאומי עבור 10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה, או עבור 15 חודשים מתוך 22 החודשים – תהיי זכאית לדמי לידה מרביים עבור 15 שבועות (105 ימי זכאות).
  • אם שילמת דמי ביטוח לאומי עבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה – תהיי זכאית לדמי לידה חלקיים עבור 8 שבועות (56 ימי זכאות).
חודשים שנכללים בתקופת האכשרה:
  • חודשים שבהם היית עובדת שכירה או עובדת עצמאית המועסקת בישראל (גם אם אינך תושבת ישראל).
  • חודשים שבהם עבדת כשכירה מחוץ לישראל – בתנאי שאת ומעסיקך תושבי ישראל וחוזה העבודה נחתם בישראל.
  • חודשים שבהם היית עובדת מקומית ישראלית
  • חודשים שבהם קיבלת ממעסיקך דמי חופשה.
  • חודשים שבהם קיבלת דמי מחלה או תמורת חופשה שנתית מקופת גמל.
  • שני החודשים הראשונים של חופשה ללא תשלום, שבהם המעסיק חייב בתשלום דמי ביטוח עבורך.
  • חודשים שבהם קיבלת מהביטוח הלאומי אחת מהקצבאות הבאות: דמי פגיעה בעבודה, דמי אבטלה, דמי תאונה, דמי לידה (עבור לידה קודמת), קצבה לשמירת היריון (עבור לידה קודמת) או קצבת נכות מעבודה בשיעור 100%.
@יהודה מילר
דמי האבטלה הם 70% מהשכר הרגיל שלי, משכך נראה שהדמי לידה יפגעו כתוצאה מקבלת דמי האבטלה. האם?
ואיך זה מסתדר ועם מה שכתוב באתר הביטוח לאומי? אתר הביטוח לאומי
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה