התייעצות האממ... סליחה, הבית שלכם מסודר או מבולגן?

גם אני אשמח לרעיונות איפה מיבשים 6 מגבות של המשפחה ולא בחדר האמבטיה.
להורים שלי היה מרפסת סגורה עם מתקן כביסה תלוי כזה שמתקפל. אבל למי שאין מה עושה?
הרעיון לכל הנעלים
אני לקראת שיפוץ ואשמח לרעיונות
אני שמה במייבש
לאחר מכן תולה מאחורי הדלת של האמבטיה שזה מקום נסתר
פעם הייתי מקפלת אותם אחרי הייבוש ומניחה מעל המייבש שהיה במקום נסתר
היום רואים את המייבש אז לא מניחה שום דבר מעל-שיהיה נקי לעין
 
איפה אתם שמים דברים שאין להם מקום מוגדר כמו מטבח/ אמבטיה שאז זה ברור
נגיד כלי עבודה כלי כתיבה דפים וקלסרים כבלים בטריות ניירות עטיפה תרופות(שחלק באמבטיה וחלק לא)
יש לי ארון גדול לכל אלו והוא תמיד מתבלגן ועמוס.
בנוסף תקועים לי על השולחן קבוע מפתחות, כרטיסים, מסמכים לטיפול מיידי ועוד כל מיני שמונצס או חלקים של דברים בדרך למצוא להם מקום או להחליט לזרוק-
עושים מגירה מסודרת של כל הדברים שאין להם מקום ..
מנסיון-זה נורא עוזר (לא ארון גדול ואז מאבדים ידיים ורגליים;))
בנוסף לדוגמא כלי עבודה שמים בארון נפרד בקופסא מסודרת ..
ואת כל הניירת שצריכה טיפול מיידי שמים במגירה שונה ונגישה יותר (לדוג' יחד עם הטישו והמגבונים במטבח -בערמה יפה ומסודרת).
זה עוזר מאד ומסדר את הראש...
אצלנו בכל אופן זה עובד ובעוד כמה בתים שאני מכירה שעושים בדיוק כך !!!!!
 
ברור. אף אחד לא מצפה מאישה במצב שכזה לשמור על הבית מסודר...
יש לי ילדים צפופים שובבים וקטנים (רובם בנים), אני חווה על בשרי יום יום את המצב הזה ב"ה :) עם תינוק שיונק ולא מוכן לישון יותר מ5 דקות רצוף בעגלה.
ובאמת אני נותנת לילדים שלי המון חופש עם משחקים. מביאים מזרונים ושמיכות לסלון, בונים אוהלים, עושים תערוכת מכוניות, משחקים עם כמה משחקים במקביל וכל מה שתיארו פה. (ויש גם מצבים שאני יכולה לומר להם - הפעם אמא לא מרשה להוציא עוד משחק. והכל טוב, לא תמיד מותר הכל. לא יהיה להם חסכים מפעם אחת).
אז הבית שלי ממש לא בית מרקחת כל היום ויש שעות שבהחלט הוא יכול להיות מבולגן - אבל זו החכמה. לדעת לשחרר כשצריך. אני לא הייתי מסוגלת לעשות את זה פעם, הייתי נלחצת כשהכל מתפזר על הרצפה חח אבל אי אפשר לחיות ככה - ברור שיהיה בלגן!! וזה הכי כיף, סימנים של חיים. מי רוצה לשבת כל היום בבית נוצץ ששום דבר לא זז בו ממקום למקום? אנחנו לא רובוטים.
כל הטיפים פה נועדו למצבים רגילים.
אם ממש אין זמן ואין אפשרות - אל תרגישו לא בסדר עם זה! אז עוד כמה שעות או מחר תהיה אפשרות. וגם אם לא תהיה אפשרות עוד שבוע - מה לעשות? את לא מסוגלת כרגע. (לא את ספציפית, מדברת באופן כללי).
צריך לקחת הכל בפרופורציות עם הרבה מסננים ולדעת מה שייך לי ומה לא.

גם אצלי יש שעות או ימים שהבית הפוך ואני בסדר עם זה. (זה כן מפריע לי באיזושהי מידה כי אני רגילה לסטנדרטים אחרים, אבל מבינה שכרגע אני במצב שלא מאפשר לי לסדר).
מה שכן, גם כשאין לי הרבה זמן והיו לי (ויש לי ב"ה) המון תקופות מאוד לחוצות בחיים - כל ההתנהלות שלי היא מאוד זריזה ואני יודעת ליצור מראה שפוי לבית גם אם אין אפשרות ממש להבריק ולצחצח אותו כרגע, בזכות הטיפים האלו.

מישהי כבר כתבה פה - לפעמים פעולה מסוימת נראית כאילו היא לוקחת הרבה זמן ואי אפשר לעשות אותה כרגע, אבל באמת? זה לא לוקח יותר מכמה שניות. ואז מפספסים אפשרות ליצור סדר בקלות כי הכל נראה לנו כמו הר.
אם זה בא לך בטוב זה מעולה
אבל לדעתי כשהילדים (ובעיקר הילדות) גדלים הבאלגן מתחיל להציק להם עצמם
ואין להם שום הרגלים כדי לשמו רעל הבית מסודר וכבר קשה להטמיע בגיל יותר בוגר

כשהייתי ילדה ממש קטנה הבית של ההורים שלנו היה פיקס כי תמיד היו עוזרות
כשהתחלנו לגדול אמא שלי הוציאה את העוזרות (שיקולים כלכליים כנראה) ואנחנו נשארנו עם בית בלגניסט
ובלי שום הרגלי סדר.
 
אם זה בא לך בטוב זה מעולה
אבל לדעתי כשהילדים (ובעיקר הילדות) גדלים הבאלגן מתחיל להציק להם עצמם
ואין להם שום הרגלים כדי לשמו רעל הבית מסודר וכבר קשה להטמיע בגיל יותר בוגר

כשהייתי ילדה ממש קטנה הבית של ההורים שלנו היה פיקס כי תמיד היו עוזרות
כשהתחלנו לגדול אמא שלי הוציאה את העוזרות (שיקולים כלכליים כנראה) ואנחנו נשארנו עם בית בלגניסט
ובלי שום הרגלי סדר.
נראה לי שפספסת את ההודעות הקודמות שלי.
אני ממש לא בעד בלגן והבית שלי מסודר רוב הזמן, אבל ניסיתי לומר פה שזה גם בסדר לשחרר במצבים מסוימים.
למשל: לתת לילדים לשחק מתוך שמחה ושחרור. לא בלגן בלי מטרה, אבל כן לאפשר להם קצת לבלגן בלי להיות בלחץ על כל דבר - ותתפלאו שבסוף הם גם מסדרים. לפעמים ביחד איתי ולפעמים בעצמם.

הילדים שלי כבר היום מתחילים להראות סימנים של הרגלי סדר.
לפעמים הילדה שלי בת השנתיים מתחילה להחזיר את המשחק למקום עוד לפני שאמרתי משהו.
או למשל אם הכנסתי אותה למקלחת והיא רואה שהשטיחון שם מקופל קצת בקצה - היא תעצור ותסדר את זה.
זה מה שקורה כשהילדים רואים שהבית במצב מסודר וגם משתפים אותם בסדר הזה לפעמים.
הכל תלוי גם בגישה (כתבו כבר לפניי) - אם תשדרי להם לחץ ועצבים - הם לא ירצו להיות חלק מזה.
אבל כשהסדר הוא חלק מהחיים וההרגל נעשה מתוך רוגע ומשחררים איפה שצריך - הם ישמחו להצטרף.
ואז גם אם הבית מבולגן קצת ממשחקים או בתקופות לחוצות - הרוב נשאר מסודר ונקי כי ההתנהלות היומיומית היא סביב סדר. וכשהילדים גדלים הרבה יותר קל לשמור על זה כי הם מצטרפים להתנהלות. מלמדים אותם דברים בסיסיים והם רואים גם את הדוגמא האישית (מן הסתם יש ילדים שיותר קשה להם).

מקווה שהובנתי.
סדר - אבל לא בלחץ.
(זה לא משהו שבא לי באופן טבעי. אני הייתי מאוד לחוצה על הסדר כל הזמן, עד שלמדתי לשחרר קצת וזה עושה רק טוב. ועדיין - הבית של נקרא בית מסודר. מי שנכנס אליי תמיד אומר את זה).
 
נראה לי שפספסת את ההודעות הקודמות שלי.
אני ממש לא בעד בלגן והבית שלי מסודר רוב הזמן, אבל ניסיתי לומר פה שזה גם בסדר לשחרר במצבים מסוימים.
למשל: לתת לילדים לשחק מתוך שמחה ושחרור. לא בלגן בלי מטרה, אבל כן לאפשר להם קצת לבלגן בלי להיות בלחץ על כל דבר - ותתפלאו שבסוף הם גם מסדרים. לפעמים ביחד איתי ולפעמים בעצמם.

הילדים שלי כבר היום מתחילים להראות סימנים של הרגלי סדר.
לפעמים הילדה שלי בת השנתיים מתחילה להחזיר את המשחק למקום עוד לפני שאמרתי משהו.
או למשל אם הכנסתי אותה למקלחת והיא רואה שהשטיחון שם מקופל קצת בקצה - היא תעצור ותסדר את זה.
זה מה שקורה כשהילדים רואים שהבית במצב מסודר וגם משתפים אותם בסדר הזה לפעמים.
הכל תלוי גם בגישה (כתבו כבר לפניי) - אם תשדרי להם לחץ ועצבים - הם לא ירצו להיות חלק מזה.
אבל כשהסדר הוא חלק מהחיים וההרגל נעשה מתוך רוגע ומשחררים איפה שצריך - הם ישמחו להצטרף.
ואז גם אם הבית מבולגן קצת ממשחקים או בתקופות לחוצות - הרוב נשאר מסודר ונקי כי ההתנהלות היומיומית היא סביב סדר. וכשהילדים גדלים הרבה יותר קל לשמור על זה כי הם מצטרפים להתנהלות. מלמדים אותם דברים בסיסיים והם רואים גם את הדוגמא האישית (מן הסתם יש ילדים שיותר קשה להם).

מקווה שהובנתי.
סדר - אבל לא בלחץ.
(זה לא משהו שבא לי באופן טבעי. אני הייתי מאוד לחוצה על הסדר כל הזמן, עד שלמדתי לשחרר קצת וזה עושה רק טוב. ועדיין - הבית של נקרא בית מסודר. מי שנכנס אליי תמיד אומר את זה).
נכון באמת אני לא עוקבת אחרי השמות כאן...
כיף לך שככה הילדים שלך מפתחים את ההרגלים הנכונים...

אני מרגישה שאני פשוט עובדת בלסגל לעצמי הרגלים של להחזיר למקום
זה לא בא לי בכלל בטבעי

נגיד ארוחות צהריים, בישולים וכדומה - אני כן תמיד תמיד מחזירה אפילו לא שמה לב

אבל אם נגיד התעסקתי בכמה דברים בשולחן המחשב, או הבגדים באמבטיה שצריכים לחזור לחדר, או נעליים
כל מיני דברים כאלו - אני תמיד צריכה כאילו לעצור ולהגיד לעצמי - את עכשיו מחזירה את זה למקום
מתוך מודעות ועבודה, לא מתוך הרגל טבעי
 
האמונה והתפילה עוזר להכל!!!!!
כל הכבוד לך!!

יש לי עצה אולי זה לא רלוונטי וכו
אבל אולי תקני ארון קטר ותשימי לך בחדר לדברים שלך?

בכל מקרה אולי כדאי לך לשאול ולהתייעץ מה לעשות
ושתירגעי שלא תגיעי למצב של אגרנות זה בטח יעשה לך טוב!
יש את מוקד השיבם3251*
באנונימיות לגמרי
ממליצה בחם!!

קשוח!
מה אחיות שלך עושות? רק לך מפריע?

איזה קשה!!!
איך את שורדת ככה?

אם זה כ''כ מפריע לך אז כנראה שאת תהיי מבעלי הריאקציה, רק תיזהרי שהבית שלך לא יהיה מדי מסודר :)
כל זמן שזה לא בשליטתך אין מה לעשות, כשזה יהיה הבית שלך את תנהלי אותו כמו שאת אוהבת.

מאחלת לך להתחתן כמה שיותר מהר
בכאלה מקרים הפתרון הוא לברוח

באמת אין הרבה מה לעשות..
כשאני סובלת ממשהו ואין לי הרבה מה לעשות אני מכוונת שייסורים מכפרים! ולקבל באהבה עד כמה שניתן חח
אז
תודה לאלה שהבינו את המצב
הרעיון של הארון כתר לא כל כך ישומי כי הבית כבר מלא בארונות כאלה שחשבו שזה יעזור לבלגן, אבל תוך שניה זה התחדש.
אני שורדת כי אני מאמינה שה' נתן לי את זה ובעיקר בגלל התפילות
ותודה לך שכתבת שאני יהיה מבעלי הריאקציה
כרגע לא הצלחת להפחיד אותי על בית מידי מסודר, כרגע אני מתפללת על הקיצוניות השניה 😊😊
ואני בת אחרונה במשפחה כך שכל האחיות שלי כבר נשואות, אז אני היחידה שסובלת
אבל יאלה זה החיים נעבור אותם בשימחה ובעז"ה בלי להיפצע
 
אז
תודה לאלה שהבינו את המצב
הרעיון של הארון כתר לא כל כך ישומי כי הבית כבר מלא בארונות כאלה שחשבו שזה יעזור לבלגן, אבל תוך שניה זה התחדש.
אני שורדת כי אני מאמינה שה' נתן לי את זה ובעיקר בגלל התפילות
ותודה לך שכתבת שאני יהיה מבעלי הריאקציה
כרגע לא הצלחת להפחיד אותי על בית מידי מסודר, כרגע אני מתפללת על הקיצוניות השניה 😊😊
ואני בת אחרונה במשפחה כך שכל האחיות שלי כבר נשואות, אז אני היחידה שסובלת
אבל יאלה זה החיים נעבור אותם בשימחה ובעז"ה בלי להיפצע
לפחות יש עם מי להשיח...
אחיות נשואות במקרה כזה זה נכס
 
הם יודעים טוב מאוד מה יש שם, וגם אם לא אז התרוקנות הקרטונים מכניסה את אחד מהם ללחץ מה זרקו לו
מניסיון, מרגישים כאילו זרקו אבל זה סתם מכניס עצבים לבית ומשום מקום נוצר חדשים ויותר מהכמות הקודמת.
2 אחיות שלי עם בתים בסדר גמור, ואחות אחת מראה סימנים של אגרנות
הפחד שלי זה על עצמי, אני רועדת מזה!
ולכן שאלתי פה מה אני יכולה לעשות בעתיד (כרגע אין לי אפשרות) כדי שהבית שלי יהיה מסודר עם כמות חפצים נצרכת ?
זה חומר שניתן ללמוד אותו.
תשקיעי בלמידה בעת הצורך ותתפללי
תצמדי לחברות שאת יכולה ללמוד מהן, והן מסכימות כמובן....
 
הם יודעים טוב מאוד מה יש שם, וגם אם לא אז התרוקנות הקרטונים מכניסה את אחד מהם ללחץ מה זרקו לו
מניסיון, מרגישים כאילו זרקו אבל זה סתם מכניס עצבים לבית ומשום מקום נוצר חדשים ויותר מהכמות הקודמת.
2 אחיות שלי עם בתים בסדר גמור, ואחות אחת מראה סימנים של אגרנות
הפחד שלי זה על עצמי, אני רועדת מזה!
ולכן שאלתי פה מה אני יכולה לעשות בעתיד (כרגע אין לי אפשרות) כדי שהבית שלי יהיה מסודר עם כמות חפצים נצרכת ?
בגדול למנוע חפצים מיותרים- כל דבר לשאול את עצמך עד כמה את באמת צריכה את זה ואפילו שזה במצב טוב, אולי מישהו אחר יותר יהנה מזה ואני יכולה למסור..
הרבה פעמים אנחנו שומרים סתם דברים כי זה ממש יפה אבל זה לא באמת משמש אותנו..
לדוג' אני קיבלתי סרפנים לבנות שלי ממש יפים, אבל בגלל שהם לא ממש נוחים הם לבשו את זה בקושי פעם אחת.. אז מסרתי.. או שהיה לי כל מיני מצעים שלא אהבתי והם סתם העמיסו על הארון- אז פשוט העפתי..
משחקים לילדים חופשי אני זורקת כל מיני דברים שיוצרים מלא בלאגן והם בקושי משחקים בזה.. (כל הקישקושים הקטנים)
ארון שלא עמוס בבגדים, הרבה יותר קל לסדר, ארונות מטבח יכולים להיות מאוד עמוסים ואפשר גם להעיף את כל הצלחות/כוסות/סירים שאין בהם כ"כ שימוש..
עם הזמן גם לומדים לא לקנות דברים רק כי זה ממש זול או ממש יפה ובא לי את זה.. אלא לקנות מה שאני באמת צריכה (או פשוט להעיף את הישן ולהתחדש)
 
יש לי כמה נקודות להבהיר:
  1. לפעמים, לא תמיד! מדובר באימא שהיא חולת ניקיון. היא פשוט משתגעת מבלגן ולכלוך אז היא מקדישה את כל כוחותיה להרים/ לנקות משהו שנפל/ לכלך, הייתי פעם בבית כזה, הבת טאטאה חדר מטואטא לחלוטין... וכמובן שזה מועבר לחינוך הילדים, אא"כ הם מחליטים שהבית שלהם יהיה בית שמח, רגוע ומבולגן כמובן...
  2. למה את מתכוונת ב"בבית מסודר"? שנראה מסודר, אבל רואים בו חיים, או ריק לחלוטין מחפצים, הכל מוכנס בתוך ארונות / מחסנים, כמו בית מהניילונים?
  3. או שמא את מתכוונת לבית נקי, שהחלונות והרצפה בו מבריקים ללא רבב? לגבי זה, חושבת שמדובר בניקיון בתדירות קבועה [לא יכולה להגיד לך בדיוק כי אני בעצמי אימא לילד יחיד :) ], ובחינוך - ***לא לנגוע בחלונות סתם, ***לשפשף נעליים בכניסה/ להוריד ולהניח בארון נעליים מיוחד או במרפסת, ***נשפך משהו? מביאים סמרטוט ומנגבים.
  4. כסטייליסטית בתים שמתי לב, שלפעמים מראה נקי נוצר מתאורה נכונה, שנותנת דגש במקומות הנכונים ומייפה את המציאות :) ...
  5. רצפה- יש גווני מרצפות בהירים שרואים עליהם כל כתם, לכן בבחירת ריצוף מדירת קבלן עדיף לבחור גוון כהה יותר. אני בחרתי בגוון כהה ואני לא מתחרטת לרגע [משתדלת לשטוף פעמיים בשבוע ולטאטא בערך כל יום].

אני, אישית, בעד "בלגן מסודר". כל חפץ במקומו, אבל הבית נראה מקום שגרים בו, ולא כמו חנות יוקרה.


וסתם כך, אפשר לחפש רעיונות לסדר וניקיון בגוגל/ פינטרסט.
וגם באתר שלי... ;) העליתי לאחרונה מאמר בנושא [הקישור בחתימה]

אני מאוד בעד קופסאות אחסון [או שקיות קשיחות], הן יוצרות מראה מוקפד ומסודר, לכל הבגדים, שמיכות, והפיצ'יפקעס...

גילוי נאות: הבית שלי לא מסודר ונקי 24/7, אבל מאמינה שכיף להיכנס אליו, בגלל התאורה ובזכות העיצוב הקליל שלו [פוסט מעורר השראה בקרוב בעזרת השם]


אופס. לא תכננתי שייצא כזה ארוך, זה פשוט נושא שקרוב לליבי :)
המון הצלחות, לך ולכל מי שקרא אותי עד כאן :) !!
 
נערך לאחרונה ב:
גם אני אשמח לרעיונות איפה מיבשים 6 מגבות של המשפחה ולא בחדר האמבטיה.
להורים שלי היה מרפסת סגורה עם מתקן כביסה תלוי כזה שמתקפל. אבל למי שאין מה עושה?
הרעיון לכל הנעלים
אני לקראת שיפוץ ואשמח לרעיונות
אני מייבשת במרפסת. על מתקן ייעודי.
לא יודעת איך אנשים מייבשים במקלחת. זה עושה ריח נורא..........
 
אני חושבת באמת שמה שמשפיע על האירגון הפנימי בבית זה המנטרה הבא:
כמות המקום קובעת את כמות הפריטים
ולא כמות הפריטים את כמות האחסון...

כמה מקום שיש בבית - זה הנתונים ואיתם צריך להסתדר
אני זוצית, במטבח הקבלן הפיצקי שיש לי ביחידה הגעתי למצב שאין לי איפה לשים קופסאות אחסון!
פשוט אין!

הייתי בדילמה קשה אם לשים את זה מעל הארון... (הוא נמוך, חד משמעית היה עושה מצב של באלגן בבית)
אבל בסוף לא נכנעתי, ופשוט העברתי לגנזך איזה מכשיר לא שימושי שקיבלתי לחתונה ולא השתמשתי וכנראה גם לא אשתמש...
 
הפחד שלי זה על עצמי, אני רועדת מזה!
ולכן שאלתי פה מה אני יכולה לעשות בעתיד (כרגע אין לי אפשרות) כדי שהבית שלי יהיה מסודר עם כמות חפצים נצרכת ?
אגרנות עלולה להיות מוגדרת כהפרעה.
ויתכן שיש סיבות נפשיות לאגירה הזו.
אני חושבת שחשוב לגשת ולקבל מידע מאשת מקצוע לגבי החשש הזה והדרכה כיצד ניתן להתמודד גם בסיטואציה הנוכחית וגם בהמשך החיים בס"ד.
המון הצלחה לך!
 
גם לי קשה עם הנושא הזה תמיד אני היחידה שרואה את הבית מסודר
 
לגבי מגבות מאחורי כל דלת של חדר תולים על גבי מתלה את המגבות ששייכות לילדים שישנים באותו החדר

הם יודעים טוב מאוד מה יש שם, וגם אם לא אז התרוקנות הקרטונים מכניסה את אחד מהם ללחץ מה זרקו לו
מניסיון, מרגישים כאילו זרקו אבל זה סתם מכניס עצבים לבית ומשום מקום נוצר חדשים ויותר מהכמות הקודמת.
2 אחיות שלי עם בתים בסדר גמור, ואחות אחת מראה סימנים של אגרנות
הפחד שלי זה על עצמי, אני רועדת מזה!
ולכן שאלתי פה מה אני יכולה לעשות בעתיד (כרגע אין לי אפשרות) כדי שהבית שלי יהיה מסודר עם כמות חפצים נצרכת ?
לגבי זה יש ספר נראה לי קוראים לו
סוד הקסם היפני אישה שמסבירה אחד על אחד איך לסדר ולא לאגור
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה