התייעצות האממ... סליחה, הבית שלכם מסודר או מבולגן?

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני אשמח לשמוע מנשים חלומיות כאלו את כל השיטות שלהן
אולי אתן עובדות ומסדרות בלי הפסקה? אולי אין לכם בבית כמעט דברים ולכן הבית מסודר?
אולי כל בני המשפחה מחונכים לתרבות קפדנית?





*אל תגידו לי שום דבר בנושא של לזרוק פריטים ושלכל דבר יש מקום - אני יודעת ומיישמת.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
  • הוסף לסימניות
  • #6
כמו שכתבתי בעצמך ואחרות גם הוסיפו, לשים כל דבר מיד במקום, ולכל חפץ שיהיה מקום מסודר וידוע מראש לכל דרי הבית, הגדולים והקטנים כאחד.
אני רואה בזה ניסים, שחוץ מהזמן שהילדים משחקים בסלון והמשחקים מפוזרים על המזרון שלהם, כל שאר הזמן מסודר ברוך ד’.
אני יודעת שצריך בשביל זה קצת אובססיביות, אבל רק ככה זה עובד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אני רואה בזה ניסים, שחוץ מהזמן שהילדים משחקים בסלון והמשחקים מפוזרים על המזרון שלהם, כל שאר הזמן מסודר ברוך ד’.
לא יודעת כמה יש לך, אצלי זה החזיק כשהיו 3 ילדים קטנים.

היום אנחנו בכפולות, והמצב חצב.
אני ממש מצטרפת לשאלתה של פותחת האשכול, או שארד לשכנה מהקומה השניה לשאול על הסוד .. :rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
טוב, אז אני מאלו שהבית שלהן מבולגן :p
אבל אני עובדת על זה ....
אז אין לי טיפים לבית מרקחת , אבל ....

ראיתי שמה שעוזר לי, זה לרכז במקום אחד את כל הפרטים שצריכים בשביל פעולה מסוימת.
למשל, בבוקר כל המטבח היה הפוך, כי ממקום אחד הוציאו שקיות ניילון, ממקום אחר ממרחים, ממקום אחר נשנושים וכו',
עשיתי סלסלה שבה יש ממרחים שממשתמשים איתם בבוקר, קופסאות אחסון עם נשנושים, שקיות לסנדוויצים,
ואז כדי להכין סנדוויצים מוציאים רק סלסלה אחת, אפשר להשאיר את רוב הדברים בתוך הסלסלה, אבל גם אם מוציאים,
בתוך 2 שניות זה חוזר להיות מסודר.
גם לדגני בוקר, קניתי מתקן כזה על השיש שמסובבים ונשפך לצלחת (נראה לי קוראים לזה דיספנסר דגנים או משהו כזה),
וזה חסך מלאאא בלגן שכל בוקר כל אחד היה מוציא סוג של דגני בוקר שרצה, והוציא את השקית (למה ? למה לא...) וחלק נשפך וכו' - זה גם ממש עזר לי :)

כביסה - אני עדיין ממיינת, אבל יש מקום מוגדר ששם הילדים שמים כביסה, ואז לא צריך ללכת בכל הבית ללקט בגדים... (מה שהיה בעבר)....


ועוד דבר - לזכור שבית שמתבלגן זה בית שחיים בו
(אולי יש כאלו שמצליחות יותר לתחזק, אז אפשר להתייעל, אבל בלי לחץ, במיוחד למי שזה לא טבעי לה) ....
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לא יודעת כמה יש לך, אצלי זה החזיק כשהיו 3 ילדים קטנים.

היום אנחנו בכפולות, והמצב חצב.
אני ממש מצטרפת לשאלתה של פותחת האשכול, או שארד לשכנה מהקומה השניה לשאול על הסוד .. :rolleyes:
צודקת, אני עם 2 שובבים ומתוקים. האמת שאני חושבת שצריך ללמד את הילדים, השאלה כמה נכנס לראש וכמה לא...
השכנה זה רעיון טוב, תעדכני מה היא אמרה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
ראיתי בחיי שני "בתי מרקחת" כאלו
וזה בהחלט היה על חשבון הילדים.
יש טיפים ויש פתרונות למזער את הבלגן, אבל בית מסודר 24/7 זה לגמרי על חשבון הילדים
עדיף לילד בית פחות מסודר ופחות מלחיץ מבית מצוחצח ומלחיץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
כתבו פה שלכל דבר יש מקום.
בעיני, זה לא מדויק.

השאלה היא איזה מקום!
מקום נכון צריך להיות נגיש, מתאים לשימוש ולא צפוף!

כי נניח שאת המיקסר את מאכסנת בארגז המצעים של המיטה שלך-זה לאא מקום שיעזור לסדר.
ואם את מאכסנת פריט וכדי להוציא אותו-את צריכה להוציא שלוש ערמות-זה לא שווה כלום.

מה הפטנט שלי?
כמה שפחות חפצים.
ממילא-מקומות האחסון מרווחים.
פתרונות אחסון פרקטיים.

ועוד רעיון-כשאת עוברת מחדר לחדר להרגיל את עצמך לבדוק אם צריך להחזיר חפץ למקומו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מי שלא יכולה לראות דברים זרוקים, תמיד תרים.
מי שלא יכולה לראות פירורים תמיד תטטא,
מי שלא מפריעה לה תמיד יישארו דברים,
הבעיה שבסוף זה כן מפריע.
לכן כדאי לקבוע זמנים למשל, בוקר צהריים וערב,
סיבוב לסדר, פעם בשבוע יותר יסודי.
וגם כדאי שיהיו תפקידים אפילו קטנים לילדים,
כך שהם ייתרמו את חלקם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
לא מומלץ להסתכל במבט ''מקנא'' על בתים מסודרים כבית מרקחת,
ובכלל לאיך שבתים ( ואנשים ) נראים למסתכל באופן שטחי מבחוץ.
השאלה היא אם גדלים בבית הזה ילדים בריאים נפשית,
אישה ובעל בריאים, בלי לחץ, בלי אובססיות (לנקות ולהתכופף כל הזמן), בלי טירוף, בלי כעס, (על מי שמפר את הסדר או לא עוזר בקיומו)
החיים זורמים, והבית מתבלגן יחד איתם, צריך לחיות נורמלי,
לא לתת לבית להיראות סדום ועמורה , אבל גם לא בית מרקחת, קיצוניות מסוכנת.
לסדר כל ערב, פעם בשבוע לסדר ולנקות יותר יסודי, ופעם בשנה ניקיון מושלם,
לא צריך להיות בית מרקחת, למה זה טוב, הנפש רגועה יותר כשהבית בית מרקחת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
בית בלגן זה בית שאי אפשר לחיות בו. וזה גם על חשבון בילדים
כשמחפשים חפצים,אין בגדים בארון וכו. ופעם בשבוע לסדר זה ממש לא מספיק
לא מומלץ להסתכל במבט ''מקנא'' על בתים מסודרים כבית מרקחת,
ובכלל לאיך שבתים ( ואנשים ) נראים למסתכל באופן שטחי מבחוץ.
השאלה היא אם גדלים בבית הזה ילדים בריאים נפשית,
אישה ובעל בריאים, בלי לחץ, בלי אובססיות (לנקות ולהתכופף כל הזמן), בלי טירוף, בלי כעס, (על מי שמפר את הסדר או לא עוזר בקיומו)
החיים זורמים, והבית מתבלגן יחד איתם, צריך לחיות נורמלי,
לא לתת לבית להיראות סדום ועמורה , אבל גם לא בית מרקחת, קיצוניות מסוכנת.
לסדר כל ערב, פעם בשבוע לסדר ולנקות יותר יסודי, ופעם בשנה ניקיון מושלם,
לא צריך להיות בית מרקחת, למה זה טוב, הנפש רגועה יותר כשהבית בית מרקחת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
  • הוסף לסימניות
  • #18
וגם טיפ קטן. אל תשאירי לך לסדר את כל הבית בבת אחת בערב
תחלקי לחלקים
תסדרי חדר אחד מלמעלה ,תחליטי שאת שמה 50 דברים במקום..... אחרי כמה זמן תעברי לחדר שני וכו. וזה תוך כדי להיות עם הילדים. כשהם משחקים ורגועים
ככה אני עושה. ובערב אחרי שהולכים לישון יש לי זמן לסדר יותר רציני
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
איפה אתם שמים דברים שאין להם מקום מוגדר כמו מטבח/ אמבטיה שאז זה ברור
נגיד כלי עבודה כלי כתיבה דפים וקלסרים כבלים בטריות ניירות עטיפה תרופות(שחלק באמבטיה וחלק לא)
יש לי ארון גדול לכל אלו והוא תמיד מתבלגן ועמוס.
בנוסף תקועים לי על השולחן קבוע מפתחות, כרטיסים, מסמכים לטיפול מיידי ועוד כל מיני שמונצס או חלקים של דברים בדרך למצוא להם מקום או להחליט לזרוק-
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה