קורונה הבטחת הכנסה לאשת אברך בצל הקורונה

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני נאלץ לפתוח אשכול בענין לאחר ששאלתי באשכול אחר ולא קיבלתי מענה (אולי בעוון הקפצת האשכול ההוא)

בימים אלו כאשר בשלוש שבועות אחרונים בלבד דרשו עבודה בלשכת התעסוקה 250,000 אנשים!!!
מסתבר שלא יהיה לרשות התעסוקה הצעות עבודה להציע, ובתכל'ס גם אין אפשרות לעבוד.

אם כן לכאורה ניתן להפסיק לקבל את ה-500 ש"ח המסכנים של הדתות של הכולל ו'כביכול' שגם הבעל יחפש עבודה...
ואז ניתן לקבל הבטחת הכנסה מביטוח לאומי ללא עבודה כלל!!!
ובימים האלו יתכן גם ללא התייצבות.

זוג מעל גיל 55 עם לפחות 2 ילד יכולים לעבוד ולהרויח סכום של 7,158 ש"ח ועדיין לקבל הבטחת הכנסה בסכום של 4358 ש"ח
זוג עד גיל 55 עם לפחות 2 ילד יכולים לעבוד ולהרויח סכום של 5,457 ש"ח ועדיין לקבל הבטחת הכנסה בסכום של 2949 ש"ח

אשמח אם יחכימוני אם יש לי טעות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לפי הבנתי עקב המשבר הלאומי ניתן לחתום על אבטלה מי שהוצא לחל"ת בעקבות המשבר הלאומי וככל הנראה יוחזר לעבודה על ידי המעסיק בתום המשבר. על הבטחת הכנסה לא שמעתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
הבטחת הכנסה לא קשור כלל לדמי אבטלה
זה ניתן גם למי שלא עבד מעולם וגם למי שעדיין עובד
כל זמן שגובה ההכנסה שלו אינה מגיעה לסכום המינימלי שהמדינה קבעה שמשפחתו צריכה כדי לחיות
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
יצא לכם משהו למעשה?
האם באמת מי שרשום כאברך, רעייתו לא זכאית?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
יצא לכם משהו למעשה?
האם באמת מי שרשום כאברך, רעייתו לא זכאית?
ברור שכך.

אם כן לכאורה ניתן להפסיק לקבל את ה-500 ש"ח המסכנים של הדתות של הכולל ו'כביכול' שגם הבעל יחפש עבודה...
ואז ניתן לקבל הבטחת הכנסה מביטוח לאומי ללא עבודה כלל!!!
ובימים האלו יתכן גם ללא התייצבות.

זוג מעל גיל 55 עם לפחות 2 ילד יכולים לעבוד ולהרויח סכום של 7,158 ש"ח ועדיין לקבל הבטחת הכנסה בסכום של 4358 ש"ח
זוג עד גיל 55 עם לפחות 2 ילד יכולים לעבוד ולהרויח סכום של 5,457 ש"ח ועדיין לקבל הבטחת הכנסה בסכום של 2949 ש"ח

אשמח אם יחכימוני אם יש לי טעות?
יש לך טעות חמורה, כי לוותר על הדתות יש לזה הרבה השלכות למשל דחיית גיוס וכד', וביטול דרגה במעון תמ''ת (אברך נחשב כעובד משרה מלאה), ועוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
באתר כתוב שהוא לא זכאי, אבל האם זה אומר שאשתו לא זכאית?
ומה בדבר מי שלומד ורשום כלומד, אבל לא מקבל את מלגת הדתות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
באתר כתוב שהוא לא זכאי, אבל האם זה אומר שאשתו לא זכאית?
ומה בדבר מי שלומד ורשום כלומד, אבל לא מקבל את מלגת הדתות?
גם אשתו לא זכאית, וזה דברים ידועים לא נולד היום.

הוא לא רשום במשרד הדתות? אלא סתם לומד בבית הכנסת? מי ידע מזה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
רשום, אבל לא מקבל כסף מסיבות שונות, נניח שהיה בחו''ל יותר מ-14 יום
כלו' האם עצם הרישום בדתות פוסל, או רק קבלת הכסף?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
רשום, אבל לא מקבל כסף מסיבות שונות, נניח שהיה בחו''ל יותר מ-14 יום
כלו' האם עצם הרישום בדתות פוסל, או רק קבלת הכסף?
עצם הרישום, כי זה הסטטוס שלו בביטוח לאומי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
יישר כוח, אולי אתם יודעים מה הסכום המירבי שאפשר לקבל, 3 ילדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אולי אני כבר יכול לכתוב את כל השאלות, ניסיתי להבין מהאתר, ממש לא הצלחתי
השאלות שעומדות לפני הן כדלהלן:

א. האם אשת אברך זכאית להבטחת הכנסה. [באם לא, האם כדאי לאברך לעזוב את משרתו במשרד הדתות].

ב. האם 2 בני הזוג חייבים להירשם כמבקשי עבודה?

ג. כתוב שישנה זכאות, אפילו אם ישנה הכנסה עד סך מסויים, מאיפה הכנסה זו יכולה להגיע? [הרי אם המבקש עובד, ולו בשכר נמוך, איך הוא יכול להרשם בלשכת התעסוקה?]

ד. כשלא צריכים להתייצב בלשכת התעסוקה [כגון מי שיש לו ילד מתחת לגיל שנתיים] האם פירושו שלא צריכים להיענות להצעות עבודה?

ה. כמה כסף למייעשה מקבלים זוג שלא עובדים כלל. [כלו' מאיזה סכום שווה להתחיל לעבוד?]

ו. האם מי שיש לו הכנסה מסויימת מקבל יותר או פחות? [האם שווה לעבוד...]
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אולי אני כבר יכול לכתוב את כל השאלות, ניסיתי להבין מהאתר, ממש לא הצלחתי
השאלות שעומדות לפני הן כדלהלן:

א. האם אשת אברך זכאית להבטחת הכנסה. [באם לא, האם כדאי לאברך לעזוב את משרתו במשרד הדתות].

ב. האם 2 בני הזוג חייבים להירשם כמבקשי עבודה?

ג. כתוב שישנה זכאות, אפילו אם ישנה הכנסה עד סך מסויים, מאיפה הכנסה זו יכולה להגיע? [הרי אם המבקש עובד, ולו בשכר נמוך, איך הוא יכול להרשם בלשכת התעסוקה?]

ד. כשלא צריכים להתייצב בלשכת התעסוקה [כגון מי שיש לו ילד מתחת לגיל שנתיים] האם פירושו שלא צריכים להיענות להצעות עבודה?

ה. כמה כסף למייעשה מקבלים זוג שלא עובדים כלל. [כלו' מאיזה סכום שווה להתחיל לעבוד?]

ו. האם מי שיש לו הכנסה מסויימת מקבל יותר או פחות? [האם שווה לעבוד...]

א. עניתי לך שלא, וגם בד''כ לא כדאי לוותר על הרישום הדתות.

ב. לא תמיד, תלוי במספר הילדים.

ג. מעבודה רגילה, וודאי שהוא יכול להרשם, זה נועד גם למחפשי עבודה נוספת

ד. כן זה פועל יוצא.

ה. נראה לי לאנשים רגילים כלום (יש קריטוריונים), אא''כ עבדו בעבר ואז זה קשור לאבטלה.

ו. בשורה התחתונה כמעט תמיד שווה לעבוד יותר, לפעמים יש מקרים שהתשלום על מטפלות וכד' מוריד את הכדאיות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יישר כוח על התשובות המפורטות
תשגע עוד קצת
א. יש עוד סיבות לא לוותר על דתות? [כי יש כבר פטור, ולא שולחים למעון אף פעם]
ב. כמה ילדים?

ה. לא הבנתי, מי שלא עובד הוא כן זכאי.
ו. שווה לעבוד, הכוונה באיזה שכר, אם יש עבודה עם משכורת של 3,000 ש''ח לחודש, ובהכנסת הבטחה מקבלים 2910, עדיף כבר לא לעבוד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
עוד שאלה אחת חשובה מאוד

במידה והבעל בחר לוותר על הדתות, ואינו רשום בשומקום שום דבר
האם הוא חייב להיות רשום בלשכת התעסוקה כדורש עבודה, או מספיק שהאשה רשומה. [שניהם מעל גיל 25]
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
עוד שאלה אחת חשובה מאוד

במידה והבעל בחר לוותר על הדתות, ואינו רשום בשומקום שום דבר
האם הוא חייב להיות רשום בלשכת התעסוקה כדורש עבודה, או מספיק שהאשה רשומה. [שניהם מעל גיל 25]
תכנס לכאן, ותשחק עם האפשרויות עד שתקבל תשובה
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
האמת שזה מה שעשיתי, אבל מגיל 25 אין אפשרות לבחור אם הבעל דורש עבודה או לא, אולי לא צריך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אולי אתם יודעים, אם יש ילד מתחת לגיל 2, האם שני ההורים פטורים מהתייצבות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
  • הוסף לסימניות
  • #20
שם כתוב שרק הורה אחד פטור?
כן, בדיוק
הורים לילד עד גיל שנתייםהורים שיש להם ילד שטרם מלאו לו שנתיים, יכולים לבחור מי מהם יהיה פטור מהתייצבות בשירות התעסוקה.
הפטור ניתן גם להורה עצמאי (חד-הורי) וגם להורה במשפחת אומנה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

ישנו מיתוס נפוץ, כביכול במגזר החרדי יש הרבה יותר מקבלי קצבת נכות מאשר בציבור הכללי.
הסיבות ברורות הכנסה נמוכה, לא עובדים וכו'.

הלכתי לבצע בדיקה מקיפה והופתעתי מהתוצאות
מתברר שבמגזר החרדי יש הרבה פחות מקבלי קצבת נכות מאשר במגזר הכללי
בעוד הממוצע הארצי של מקבלי קצבת נכות עומד על 3.6% כל הערים החרדיות שבדקתי נמצאות מתחת לממוצע.
אם נבדוק באופן פרטני לפי ערים נוכל לראות שבמודיעין עילית יש פחות מקבלי קצבת נכות (באחוזים)
מאשר בתל אביב (ואם מדברים על ערים חולון, בת ים, חיפה ונתניה, הפערים כבר הופכים להיות דרמטיים הרבה יותר).
ראו קובץ מצורף עם הנתונים, ערים חרדיות מסומנות בצהוב, מעורבות בתכול, וחילוניות בירוק (מקור הנתונים, אתר ביטוח לאומי
כאן)
נתוני קצבאות בערים חרדיות מול ערים כלליות.png

מצד אחד זה משמח, אולי זה מראה שבציבור החרדי שומרים יותר על אורח חיים בריא וחולים פחות.

אבל יש גם אפשרות נוספת
אולי אולי יכול להיות שבציבור החרדי יש הרבה אנשים שזכאים ופשוט לא מבקשים את המגיע להם?


לצערי אני חושש שהתשובה השניה נכונה.
במסגרת עבודתי אני נתקל כל העת במקרים רבים של אנשים שהיו זכאים לקצבה במשך שנים ופשוט לא טרחו לבקש.

לאחרונה נתקלתי באשה שמטופלת בשל בעיות פסיכאטריות במשך שנים שלא הגישה בקשה לקצבה כיוון שחששה מהתהליך, לקח לנו זמן לשכנע את המשפחה שעוד 8,374 ש"ח כל חודש (או מאה אלף ש"ח בשנה) מצדיקים את המאמץ.

לעיתים אנשים כלל לא מעלים בדעתם שהם זכאים לקצבה, לפני תקופה טיפלתי באדם בן 50 שפנה בעקבות שבר בקרסול, והתברר שהוא סובל מבעיה חמורה בראיה במשך שנים והוא פשוט לא חשב לבקש קצבה...

יודעים מה, עוד לפני שנלך על בעיות חמורות שמזכות בקצבה קבועה לצמיתות, בא נדבר על קצבה זמנית.
כמעט מדי שבוע אני נתקל באנשים שסבלו מבעיות רפואיות זמניות (שבר ברגל, ניתוחים, צינתורים) ולא עלה בדעתם לבדוק אולי הם זכאים לקצבה, זו ממילא רק בעיה זמנית תכף אני חוזר לעבודה, הם הפטירו.
ובכן קצבת נכות זמנית של 8,300 ש"ח כפול חמישה חודשים זה יותר מ 40,000 ש"ח !!!
איזו סיבה הגיונית יש לזרוק לפח סכום כזה? רק בגלל קצת טרחה ומאמץ.

השוואה של נתוני מקבלי קצבת נכות במגזר החרדי למול המגזר הכללי מובילה למסקנה הבלתי נמנעת
בציבור החרדי ישנם אלפי אנשים (ויתכן שעשרות אלפים) שזכאים לקצבת נכות ולא מקבלים.

בחלקם מדובר במקרים מורכבים שנדרש תהליך כדי לקבל את הקצבה.
אך ישנם גם מקרים בהם מדובר בכאלו שאם רק יגישו את הבקשה יאשרו להם ללא בעיה, ועדיין הם לא מבקשים קצבה.

חייבים לעצור את זה עכשיו

אם אתם סובלים מבעיה רפואית הפוגעת בתפקוד שלכם
או אם אתם מכירים בסביבה שלכם מישהו כזה
לכו עכשיו לבדוק את הזכאות,
בכל יום שאתם דוחים את הבדיקה אתם שורפים כסף!!!

אל תניחו הנחות מוקדמות, מקסימום תרוויחו.

הכנתי עבורכם מדריך עם הדרכה מפורטת איך לקבל את הקצבה, עם הסבר שלב אחרי שלב לכל התהליך, כולל טיפים יחודיים כיצד להתנהל בוועדה הרפואית ומאלו טעויות צריך להזהר.

הורידו כעת את המדריך המלא לקבלת קצבת נכות ותפסיקו לשרוף שטר של 200 ש"ח בכל יום.
להורדת המדריך לחצו
כאן
לביקור בעולם הידע של קל זכות לחצו כאן

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה