דרוש מידע הבן מתחתן בגיל 38 , כמה לתת לו לדירה , ביחס לאחיו ?

  • הוסף לסימניות
  • #22
1200000 ש"ח
השקיעו אחרי כמה שנים שיפוצים 100000
עליית ערך היא 1200/450 (כולל השיפוצים) סה"כ תוספת של 167%
בהתאם ה80 דאז יש לו ערך כיום של של כ215 אש"ח
(התרגיל: 1200 חלקי 450 כפול 80)
אם ההנחה שכל עליית הערך היא מהאזור ולא מהשיפוץ, נוכל לחשב 1100 חלקי 350 כפול 80= כ-250 אש"ח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
הבן בן 38
מבין "קצת" בחשבון וכלכלה ........
לא צריך להבין בזה בשביל לדעת שמה שנותנים היום ,הערך שלו לא כבעבר.
אבל 800 זה דירה בפריפריה.
וזה יפה מאד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
  • הוסף לסימניות
  • #27
לא הבנתי מה הקשר כמה עלה ערך הדירה. זה מתייחס למה הוא עשה עם הכסף ואיפה הוא קנה. שמה זה רלונטי, זה עניין של מזל.
צריך לראות מה היחס של הסכום שנתתם לבן השני ביחס למחיר הדירה. כשליש דירה? אז תתקנו היום סכום שמתאים לשליש דירה כמה שהיא עולה היום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
מופתעת מרוב התגובות,
חושבת ששווה בשווה, אם לא פחות.
בן 38 'אמור' להיות יציב יותר כלכלית מאשר בן 20.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
מופתעת מרוב התגובות,
חושבת ששווה בשווה, אם לא פחות.
בן 38 'אמור' להיות יציב יותר כלכלית מאשר בן 20.
הבן 20 עבד גם לפני וגם אחרי החתונה ....
ויש לו היום שני דירות ....[אחד במרכז]
הבן בן 38 יושב ולומד ואין לו שקל .........
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אצלינו ההורים נתנו לכל אחד סכום אחר. וידענו בדיוק מה כל אחד קיבל. הכל היה ענין לפי דרישות הבחור הספציפי, והמצב הכלכלי של הילד
זה היה ברור לנו שאין חלוקה שווה והכל זה אילוצים . ברור שאחי שהתחתן לפני 20 שנה יכל לקנות דירה גם ללא עזרה של ההורים. () והיום מי שתתחתן גם אם יתנו לה XXX שקלים היא תתאתגר בקנית הדירה
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
למה אתם רוצים להשוות?

אני בספק אם 80000 היום מתחילים להספיק להון עצמי לדירה בקריית שמונה.

תחשבו לאן אתם חותרים בחיפוש השוויון,

כמו שהראשון יכל לקנות דירה גם השני יוכל?
שלא תהיה השוואה וחוסר נוחות בין האחים?
וכן כמה אתם טכנית יכולים לתת.

כל הנוגעים בדבר מבינים שאין מה להתחיל להשוות בין הסיטואציות מכל היבט שהוא, לכן, למה לשאוף להשוות דווקא את הסכום?
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #33
תעשו הגרלה על 160 אלף בין 2 האחים
שלפחות יועיל למישהו ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
פעם בציבור הליטאי יכלו לתת לבנות 200 וזה היה נחשב יפה ומספיק, היום 500 זה ממוצע.

אז לא נכון להשוות למה הבן הקודם לפני מלא שני שמחיר הדירות היה חצי.

הגיוני שיתנו עליו יותר, ובציבור הליטאי הממוצע נע בין 100-200 וכמובן שגם יש יותר ופחות
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
הבן 20 עבד גם לפני וגם אחרי החתונה ....
ויש לו היום שני דירות ....[אחד במרכז]
הבן בן 38 יושב ולומד ואין לו שקל .........
אם כך נראה שלבן הלומד, כדאי לתת יותר,
יש לכם עוד ילדים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
סליחה שאני מתערבת בדיון של  גדולים אבל לדעתי לא כדאי בכלל לתת
אנחנו לא קיבלנו והמצב שלנו היום (עדיין צעירים) הרבה יותר טוב מההורים שלנו
שקיבלו דירה שלימה עשר שנים שילמו להם את המכולת עם משכורת טובה מאוד
והגיעו לבר מצווה הראשונה בחובות
לדעתי כשעובדים על הכסף מעריכים אותו נכון
התחלנו חיים כשקיבלנו שכירות עבדתי מספיק כמו רוב הבנות היום שמתחתנות עם עבודה קנינו דירה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
למה להתחשבן, כבר ה' הוכיח לכם ש"רבות מחשבות בלב איש..."
למה לא לתת בשמחה כמה שאפשר, גם אם זה יותר מאחרים.
ולמי שיתלונן?
לסבר את אוזנו שיש עוד כמה דברים לא שווים בחיים.
שיתחילו להסתכל על שלהם ולשמוח בחלקם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
מופתעת מרוב התגובות,
חושבת ששווה בשווה, אם לא פחות.
אני מופתעת לגמרי מהתגובה הזו, של שווה בשווה, איזה מן חישוב זה?
אם יש, נותנים כמה שיכולים וצריך
ואם אין נותנים כמה שמקובל לתת לבחור
מה זה הקטע של שווה בשווה? העולם לא שווה, המציאות לא שווה,
אחותי התחתנה 15 שנה אחרי, אז היא קיבלה כפול ממני, כי הדירות עלו, ולכן נותנים עכשיו יותר
ומעולם לא חשבתי ש"הגיע" לי יותר,אמרתי תודה רבה מאד על מה שנתנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אחותי התחתנה 15 שנה אחרי, אז היא קיבלה כפול ממני, כי הדירות עלו, ולכן נותנים עכשיו יותר
פעם בציבור הליטאי יכלו לתת לבנות 200 וזה היה נחשב יפה ומספיק,
כשאנחנו היינו בחורות תמי היו נותנים 700-800 לא 200
דווקא הסכומים ירדו היום.
שתי הציטוטים פה באתי לאמר דבר אחד-
זה שהמחירים עלו לא הוסיף כסף להורים
נותנים מה שיכולים, לא לפי ערך הדירות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה