עזרה הגרלה לדירה בשכירות עד יום ראשון 2.3

  • הוסף לסימניות
  • #1
אין לי מושג על הדבר הזה, לא ביררתי ולא כלום, אני מעביר מה שראיתי אם יהיה למישהו תועלת

ביום ראשון הקרוב (02/03 למניינם), תיסגר ההרשמה להגרלה. לא, לא ‘מחיר למשתכן’, כי מסתמא כבר הייתם שומעים על זה כמה חודשים מראש, גם הגרלה זו מגיעה בערך מאותו מקור אך כאן למרבה הפלא לא רק שלא מפרסמים אלא יש תחושה שאפילו לא ממש רוצים שהציבור החרדי ידע עליה, בדיוק כפי שעשו לנו בתחילת המחיר למשתכן שדאגו לפרסם בכל מקום שאנחנו לא רואים, אז אנחנו כאן בשביל לפרסמה ולדאוג שכמה שיותר מאנ”ש יירשמו שם (ותודה לעיתון חדש בבית שמש שהיה הראשון לזהות וגם לאברך י.ק. עם הלב הרחב שעזר בהכנת החומר והנגשתו).
כמה מילים לפני שנמשיך איפה ומה וכמה ההגרלה נסביר קצת איפה היא אותה “דירה להשכיר”, ובכן מדובר בשם של חברה ממשלתית (כמו עמידר ודומותיה) אשר תפקידה היחיד הוא לדאוג שתהיינה כמה שיותר דירות להשכרה למי שאין לו, מודבר בפרויקטים שלמים אשר המדינה משווקת לשכירות בלבד, כאשר הקבלן שזוכה במכרז מתחייב להשכיר את רוב הדירות במחיר מפוקח (תיכף נסביר) ובתמורה הוא זוכה למחיר מוזל ביותר על הקרקע ולאחוז מסוים של דירות שהוא יכול למכור בשוק החופשי, כך שני הצדדים מרוויחים: המדינה ואזרחיה מקבלים ים של דירות להשכרה בזול, והקבלנים? אל תדאגו להם הם יוצאים עם רווחים נאים בדרך כלל.
אז אם זה כל כך טוב למה אנחנו לא מכירים את זה? כאן מונח העוקץ העיקרי של הדבר הזה: אי אפשר לבחור את המיקום ואת השכנים, כך שהציבור שלנו העדיף להמשיך לשלם שכר דירה מופקע העיקר שלא לגור במקום שאינו של תורה ועם שכנים מפוקפקים רוחנית.
אז למה עכשיו כן כדאי שנכיר? כי עכשיו אנחנו מדברים על פרוייקט כזה הגובל בשכונות החרדיות של בית שמש, איני יודע מי יזם את זה ומה היו מטרותיו וזה גם לא משנה, אלא העובדה הבסיסית שניתן לקבל דירה גדולה וחדשה מהקבלן, כזו שעולה ברמה ד’ 7000 ₪ (נכון לכתיבת השורות) וכאן תקבלו את זה בכמה אלפים פחות ולעשר שנים, בלי להיות תלויים בחסדיו של בעל הדירה או בחישובים מתי יסתיימו שבע שנות ההגרלה שלו והוא יוציא אותנו מהדירה.
כן ממש עכשיו, עד יום ראשון הקרוב וזהו, אלו הימים האחרונים הפתוחים להרשמה לדירות בשכר דירה מופחת לעשר שנים בפרויקט חדשני בבית שמש בשכונת המשקפיים הסמוכה לרמה ב’.
למי שחושש שמדובר בדירות סלאמס, נרגיע כי עסקינן בפרויקט יוקרתי של חברת דונה שכ-80 דירות אשר יוגרלו לציבור הזכאים בשכר דיור מופחת כאמור, וגם אין צורך באישורים או מסמכים מיוחדים, מלבד תעודת הזכאות של מחיר למשתכן, זו המשמשת אתכם להגרלות.
אז מה היתרונות בפרויקט הזה?
1.) שכונה חרדית (אם כי ברמה פחותה מהאחרים) בתוך בית שמש, ואם רוב הזוכים יהיו חרדים אז זה יהיה ממש היימיש.
2.) לא מאבדים את הזכאות לדירה בהנחה! בינתיים נכנסים לכלל ההגרלות של דירה בהנחה, ובעז”ה גם תגרילו דירה, וגם אז תוכלו להמשיך לשכור בזול כל זמן שלא קיבלתם מפתח.
3.) נהנים מסיוע בשכר דירה לזכאים בנוסף להנחה ממחיר השכירות.
4.) חברה מסודרת (דונה – מהטובות בתחום) שדואגת לתיקונים ואחזקה, ולא צריך לרוץ אחרי המכיר בשביל לתקן את הבוילר.
5.) החוזים מסודרים ונוסחו לטובתכם בידי המדינה, אין חשש שאיזה סעיף נסתר הכתוב בשפת עורכי דין יגרום לכם להפסיד את הדירה.
6.) המחירים מפוקחים וידועים מראש, אין הפתעות ואין תוספות.
7.) אמנם אפשר להניח שמי שיש לו כסף לקנות כעת דירה לא יילך לשכור לתקופה של 10 שנים, אך ישנם אלפי זוגות שמתמודדים עם הון עצמי נמוך, וכך כשישכרו דירה עם שכר דיור נמוך לתקופה של 10 שנים יוכלו לחסוך לבינתיים להון העצמי.
8.) הכי חשוב: את השנים היפות ביותר אפשר להקדיש לילדים, אין משכנתא על הראש.
אז אם כל כך טוב, איפה בכל זאת הקאצ’?
שני חסרונות עיקריים:
1) מדובר רק בהגרלה, וכמו בכל הגרלה חלק זוכים וחלק בוכים, אי אפשר להבטיח שכל נרשם יזכה בדירה.
2) אי אפשר לבחור את השכנים, כאן מגיעה האחדות החרדית ותפקיד הטור כאן: ככל שיירשמו יותר חרדים האזור יהיה יותר חרדי, מתמטיקה פשוטה של החיים.
תשאלו איך ייתכן שדבר כזה טוב לא מתפרסם בעיתונות החרדית בענק, בזמן שהמשרד נמצא בידיים הכי חרדיות, ואיך זה מפורסם רק באופן שאינו מתאים למשפחה חרדית?
אין לי תשובה אך יש לי לימוד זכות, שגם הם בעצמם לא מודעים לכך ומעכשיו ידאגו לפרסם כל דבר שיכול לסייע לאנ”ש להגיע לקורת גג מכל סוג שהוא.
אז מה עושים למעשה?
פשוט ביותר כותבים במחשב בחיפוש “דירה להשכיר” מחפשים את הפרויקט המבוקש, מעלים את תעודת הזכאות וצילומי ת.ז. ונכנסים להגרלה, כל מה שנותר לכם הוא להתפלל שתזכו.
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מי שזוכה שם חייב הוא בעצמו לגור שם או יכול להשכיר את זה?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

רקע: בשנתיים האחרונות השתנתה המציאות מחירי הדירות הרקיעו שחקים ואיתם עלו מחירי השכירות והריבית עלתה
פעם כל זוג ליטאי היה קונה דירה לפני החתונה היום זה לא כך כולם גרים בשכירות בשנים הראשונות
לא תמיד לעבור לפריפריה זה הפתרון (תעסוקה ומשפחה קהילה וכדו') וגם אם כן זה לוקח כמה שנים וגם שבשנים הקרובות הפריפריה מתפתתחת מאוד ויהיה קל לעבור אליה בעוד מס' שנים

אבל השינוי הגדול זה שפעם היה שווה לקנות דירה כי המשכנתא הייתה אחוז בודד והשכירות כ-3 % (באחוזים השכירות לא עלתה ואפי' ירדה)
היום לא שווה לקנות דירה מיד כי צריך לקחת משכנתא מטורפת בריבית גבוהה והחזרים חונקים ובעיקר שהשכירות פחות מהמשכנתא (שכירות 3% מקסי' וריבית משכנתא 5%- לשנה)

ולא רק הזוג הצעיר צריך לקחת משכנתא אלא גם הורי הכלה בדר"כ צריכים לקחת משכנתא על הנדוניא מה שבדר"כ אין להם את הכסף ואפי' להחזיר משכנתא בהחזר חודשי אין להם והדברים ידועים ואכמ"ל
והזוג הצעיר קורס ולוקח משכנתאות שלא יכול לעמוד בהם כשהיה לו הרבה ילדים וגם ההורים קורסים

לכן חשבתי שאולי כדאי לעבור לשכירות ויש בזה כמה רווחים וכמשנ"ת

רק אחד מהמניעים הגדולים זה שהזוג הצעיר משלם שכירות בלי לקבל שום תמורה ורווח כנגד הנדוניא שמובטחת לו כך שההורים הם בעיקר מרווחים ולא הזוג שברוב הפעמים מצבו גרוע מההורים ובעיקר הוא צעיר ולכן אפי' שעדיף שכירות הרבה מעדיפים בגלל זה לקנות דירה בפריפריה ולשכור ולהשכיר או בטאבו משותף שסכנותיו מרובות ואכמ"ל

לכן חשבתי שהפתרון זה להקל את השכירות מעל הזוג הצעיר ולהשתתף איתם עד שיקנו דירה כמה שנים וההורים מרווחים מזה כי רק הריבית שהם ישלמו על המשכנתא זה יותר מהשכירות (באחוזים מכל מחיר הדירה ולא רק מהנדוניא אבל גם שכירות הם ישלמו רק חלק) ויותר מזה מרוויחים את ההחזר החודשי שאין להם לשלם ומספיק שההורים ישתתפו רק את הריבית של הנדוניא שהיו משלמים לבנק ואפי' פחות מחצי מהשכירות

ויכולים לסכם את זה בתנאים שישתתפו מהשנה השניה בסכום מסוים עד שיקנו דירה או 5 שנים או עד שיתבססו וכפי המצב של הזוג וההורים וכפי ראות עיניהם

(ואם יכולים ללות מגמ"ח (המרכזי וכדו') שההורים ישימו את הכסף בקרן כספית בבנק שזה הכי בטוח בעולם וזמים מיד ותשואה של 4% בשנה שזה יותר משכירות -וצריך שאל"ח אם מותר )

וגם לכלל זה יעזור כי אם הציבור לא יהיה להוט קנות דירה בכל מחיר -המחירים ירדו וידוע שהיום שהשוק בקיפאון ובירידה וכל מה שצריך בשביל להמשיך לרדת זה לא להעיר את השוק מחדש בביקושים (והשוק היה יורד הרבה יותר וגם בריכוזים החרדים אם לא המשקיעים והלחוצים לקנות בכל מחיר ומרבית המשקיעים (ןהמפסידים) כיום זה בציבור החרדי כידוע)

רווח נוסף זה המחיר למשתכן שבכל מקום שתזכו (גם בפריפריה) זה רווח של חצי מליון (ושוב גםשם מטעים אותנו שבינתיים השכירות לפח זה היה נכון שהריבית הייתה נמוכה ולא היום שהריבית יותר משכירות)

ופרסמו בחצרות-סוכות בשם הגרמ"ה הירש שהיום עדיף לשכור
זכיתי במסגרת מחיר למשתכן לפני כשלש שנים, אך עדיין הקבלן לא השיג התרי בניה (כפי הנראה גם באשמתו).
בתנאי המכרז בו זכה הקבלן מופיע סעיף הכולל לוחות זמנים שהקבלן אמור לעמוד בהם, (הוצאת התרים, ושלבים שונים של הבניה) מהרגע בו קיבל את הקרקע לידיו מהמדינה, (דבר שהיה כבר מזמן) ובמקרה שבו לא יעמוד יוטל עליו קנס שמחושב לפי גובה השכירות במקום על ידי משרד השיכון לפי שיקול דעתם.
אשמח לדעת אם יש למישהו מידע
א למי הקבלן משלם את הקנס לזוכים או למדינה?
ב איך ומתי אפשר לדרוש את זה (גם אם זה הולך למדינה יש לי בזה ענין שלפחות יהיה משהו שיגרום לו להזדרז יותר)?
ג האם היו מקרים בעבר בהם באמת משרד השיכון הטיל על קבלנים קנסות?
יודגש כי הנושא לא קשור לקנסות שמוטלות על קבלנים על איחור במסירת דירה, אחרי שנחתם חוזה בין הקבלן לבין הרוכשים מכיון שבמקרה הזה עדיין אין היתרים, ולא היה בחירת דירות, וודאי שלא חוזה.
אודה לכל מי שיש מידע בעניין (ניסיתי לבדוק באתר של משרד השיכון ולא הופיע שום מידע על זה)
חשבתי היום על רעיון גאוני שובר שוק שישבור את הקיפאון ושישנה את כל שוק הנדל"ן
רק אסביר בקצרה מה היה עד היום:


משנת 23 אחרי עליית הריבית השוק נקפא בהתחלה היו ירידות עד שהקבלנים והבנקים יצאו בטריק שיווקי של הפריסליים וכך חזרו המשקיעים ונהיה ביקוש מזויף ועלו המחירים

בשנת 25 בנק ישראל ביטל את זה וחזר וגדל הקיפאון העליות שהיו נמחקו ואף התחילה ירידה כולנו היינו בטוחים שהקבלנים ישברו

אבל אז הקבלנים הנשימו את עצמם במשקיעי שוק ההון שהדמיון שלהם מפותח יותר ממשקיעי שוק ההון (ושמתמחרים את העליות שאחרי הירידות) ובכך נוצר מלחמת התשה כל אחד מחכה שהצד השני יכנע וכ"א מסביר למה השני יושב על הגדר ועוד רגע נשבר ומלחמות ההתשה יכולות להיגרר שנים (אנחנו במלחמה הזאת כבר שנתיים וכמו שעד היום לא זז כנראה שגם ההמשך לא יזוז הקבלנים לא פראיירים ויש להם רעינות חדשים כל הזמן ולקונים אין יכולת וכך אין איך לצאת מהסבך)
קחו דוג' את ישראל וחמאס כ"א מנסה להתיש את השני וזה לוקח ויקח שנים את שמישהו יכנע וינצח

כולם מחכים לשלום ופתרון שובר שוק אז הנה הוא אשמח לשמוע את דעתכם

הקדמה:
מי שבאמת יכול לשבור את השוק זה המדינה (שראשיה מצהירים שמעוניינים בירידות אז בוא נראה שזה אמיתי ולא קרדיטים על מה שלא עשו)
החוליא החלשה היום זה דווקא המשקיעים שקנו בקרונה ומחכים לממש את הרווח אבל הם מחכים שהקבלנים ישברו קודם או הקונים והם יושבים ומחכים אותם קל יותר לשבור וזה באמצעות הנחות ומבצעים

הרעיון: פשוט מאוד המדינה עושה הוראת שעה לחצי שנה (שזה מוגבל זה מזרז ואין הרבה הפסד למדינה כי רק צריך להניע את הגלגל ואחרי זה זה יסע לבד ואפשר אחרי זמן קצר לבטל)
1.שמס שבח יורד מ25% ל-15% או 20%
2.ונותנים שחרור לכל המחיר למשתכן גם מי שלא עברו לו 7 שנים (חד פעמי)
3.נותנים פטור מיידי למס שבח לדירה ראשונה
4.מורידים קצת את המע"מ לדירה ראשונה מה שיתן כח ותירוץ לקבלנים להוריד מחירים שמשם זה ימשיך וירד
5.מעלים את המס רכישה כדי שקונים יחזרו ולא משקיעים מה שעלול לעלות את המחירים כמו אחרי הקרונה ושהקונים שאין להם דירה ירוויחו ולא המשקיעים העשירים
כמובן שאם זה לחצי שנה זה יזרז את כולם למכור מיד והקונים יתחילו לחזור עד שהשוק יתקן את עצמו מהעליות של הקרונה וימשיל לעלות ולפרוח כמו שוק תקין (ולרובם ברור שהשוק יתקן אתעצמו אז מה העניין למרוח)


ומי שמפחד שיהיה עליה כמו אחרי הקרונה שהמדינה ידעה להתערב (לטובת הקבלנים) והורידה את המס רכישה
יש 2 הבדלים ענקיים
1.אחרי הקרונה חזרו הרבה משקיעים מה שעכשיו לא יקרה בגלל שזה יהיה תחילת ירידות וגם מעלים את מס הרכישה
2.היום יש מספיק דירות לכולם בשונה מאחרי הקורונה
3.שהמחירים עולים כולם לחוצים לקנות, שהמחירים יורדים כולם לחוצים למכור ולקנות לא לחוצים כי מחר ירד יותר (ולכולם ידוע שזה ירד עוד עד סיום התיקון שוק של עליות הקרונה)


מה המדינה תרוויח 1.רווח כלכלי לאזרחים (אם זה מעניין אותה) ירידה במחירים בקנייה ושכירות
2.המון הכנסות ממכירות וקניית דירות
3.השוק יפרח ויצא מקיפאון והכלכלה תנוע
4.ימכרו אח"כ את הקרקעות יותר יקר שכל עוד שבונים על ירידה הקרקעות זולות אבל אחרי הירידה הקרקעות יעלו ובכך המדינה תרוויח ולא הקבלנים שקונים קרקעות היום בזול בשביל למכור ביוקר עוד כמה שנים
5.הריבית תרד וכך הקרקעות יעלו עוד ובמקום שהבנקים ירוויחו המדינה והאזרחים ירוויחו
6. מניעת קריסת הבנקים והקבלנים שככל שיעבור הזמן כך המשבר יגדל והקבלנים יהיו להם הפסדים יות גדולים

לדעתי מי שיעשה את זה יהיה מנצח הבחירות הבאות כי זה שהכי מעניין אזרח ישראלי יותר מהמריבות הקטנוניות של המדינה ובג"ץ שנמאסו על כולם

ואם הח"כ החרדים יצליחו לעשות את זה זה יכפר על כל הכשלונות שלהם (שנעשו שלא על ידם) ויחזיר את אמון הציבור

אשמח לשמוע את דעתכם וכן כל מי שיש לו השפעה על ח"כ ויוכל לקדם להצלת הציבור והמדינה שכרו רב לאין שיעור בזה ובבא!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה