לימוד נהיגה הוצאת רישיון נהיגה

  • הוסף לסימניות
  • #21
כמה זמן בהערכה זהירה צריך ללמוד כדי לעבור את התאוריה?
?
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אתה יכול ללמוד ברמלה ולוד שם יש פחות תורים
אמרו לי פעם שקרית מלאכי זה גם אופציה טובה
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
צריך להזמין מראש תור (וא"כ הרבה מראש) או פשוט להגיע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
אתה יכול גם להגיד למורה שכבר עברת תאוריה למרות שלא באמת...

אין לו דרך לבדוק את זה, הוא שואל אותך וזהו,
אבל עד הטסט אתה תהיה חייב לעבור את התאוריה
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
הסדר הוא כדלהלן ואשתדל לרכז את כל המידע בצורה מסודרת, גם מה שכבר כתבו (ט.ל.ח. בכל אופן עברו כמה שנים מהוצאת הרישיון והיו גם שינויים מאז):
1. הנפקת טופס ירוק ואישור בריאות
*בעבר זה היה ידני אבל נראה לי שהיום עושים את זה רק דרך האתר.
2. בדיקת עיניים וצילום.
*עושים את זה באופטיקה (הלפרין) שבהסדר, תברר היכן יש לך באזורך.
3. תיאוריה
*מומלץ לקנות (או לקחת מחבר) ספר ללימודי תיאוריה, יש כמה אתרים שאפשר לעשות דרכם סימולציה של מבחן עלות הספר היא כ 100 ש"ח.
*לאחר שאתה מרגיש מוכן, משלמים אגרה (נדמה לי 63 ש"ח) והולכים לעשות מבחן. שוב, תצטרך לבדוק איפה יש באזורך.
*המבחן הוא 30 שאלות בסגנון אמריקאי במשך 40 דקות, מול עמדת מחשב פרטית.
*השאלות במבחן מחולקות לידע (כמה מותר ליסוע בכביש בינעירוני ללא פס הפרדה או משמעות תמרורים, זכויות קדימה וכדו') ולכללי זהירות (מה תעשה במקרה פלוני) בכל השאלות ובפרט בשאלות כללי זהירות מומלץ לקרוא את התשובות בנחת ובשימת לב כי יכול להיות תשובות מאוד זהות עם שינוי מזערי.
*צריך לענות על 26 שאלות נכון כדי לעבור.
4. לימוד נהיגה
*אתה צריך להחליט עם אתה רוצה ללמוד על ידני, אוטומט או בכלל על משאית (בינתיים, אחרי התיאוריה מותר לך לנהוג על אופניים חשמליות...) ולברר על מורה מתאים, לקבוע שיעורים ולהתחיל לנהוג!
*המינימום עפ"י חוק זה 28 שיעורים (כל שיעור 40 דק') כל שיעור עולה כ150 ש"ח.
*לאחר שאתה מוכן אתה עובר טסט פנימי שזה אומר שמורה אחר בוחן לראות שאתה כשיר לנהיגה, הטסט עולה קצת יותר (אני שילמתי על זה כמדומני 180 ש"ח).
*לאחר כל זה נרשמים לטסט, משלמים אגרה (בערך 140 ש"ח)+"העמדת רכב לטסט" ע"ס 229 ש"ח עוברים מבחן שלוקח 40 דק' ל 2 נבחנים - מגיעים 2 תלמידים לרכב, אחד ליד ההגה והשני מאחורה, לאחר 20 דק' לערך מתחלפים ואחרי כמה שעות מקבלים תשובה.
*אם התשובה חיובית למחרת אפשר כבר להוציא רישיון ואם לא, קובעים עוד מבחן (ומשלמים 140+229).
5. הנפקת רישיון
היום נדמה לי שאפשר להוציא דרך האתר (וכמובן לשלם!!!! כמו בכל דבר במדינתנו האהובה) ומקבלים את הרישיון למייל ואת הכרטיס בדואר ואז מתחיל הסרט של נהג חדש/נהג צעיר/מלווה ועוד, אבל יש כבר רישיון ביד!!!!!!!!!!

בהצלחה
נ.ב. בצילום, בתאוריה, בטסט פנימי ובטסט יש להגיע עם תעודת זהות
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
לסיכום.
כמה יצא לכם לשלם על כל הפרויקט הזה (תלמיד ממוצע)?
כמה זמן מהתחלה (חזרה ולימוד לקראת מבחן תאוריה) ועד שיש לך את הרישיון (ממוצע)?
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
בס"ד

מענין לענין באותו ענין
האם בגיל 40+ יותר קשה לעשות רשיון אם בכלל
משהו אמר לי שמשעושה רשיון בגיל כזה כל החיים יהיה לו בעיה האם זה נכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
לסיכום.
כמה יצא לכם לשלם על כל הפרויקט הזה (תלמיד ממוצע)?
כמה זמן מהתחלה (חזרה ולימוד לקראת מבחן תאוריה) ועד שיש לך את הרישיון (ממוצע)?
לעניין תשלום:
ספר תיאוריה 100
מבחן 63
בדיקת עיניים 50
סיכום ביניים: 213
רישום לבית הספר 150
28 שיעורים*150 4200
טסט פנימי 180
טסט 369
סה"כ: 5112
תיערך לפחות ל 6000-6500 ש"ח (עוד טסט ותוספת שיעורים), תמיד עדיף שיישאר ולא תתקע באמצע.

מבחינת זמן:
בממוצע 3-6 חודשים (תלוי ב3 גורמים, כמה זמן מאז שהחלטת להתחיל עד שגמרת עם התיאוריה, כמה זמינות יש למורה נהיגה וכמה שיעורים הוא נותן לך בשבוע, כמה שיעורים תצטרך וכמה טסטים תעשה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
בס"ד

מענין לענין באותו ענין
האם בגיל 40+ יותר קשה לעשות רשיון אם בכלל
משהו אמר לי שמשעושה רשיון בגיל כזה כל החיים יהיה לו בעיה האם זה נכון?
בגלל הרעיון שיותר קשה לקנות הרגלים ככל שהאדם יותר מבוגר.
תלוי בך, כמה אתה 'כבד'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
מה ההבדל המעשי ברכבים של היום בין ידני לאוטומט, ומה עושים היום רוב האנשים שעושים רישיון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
לעניין תשלום:
ספר תיאוריה 100
מבחן 63
בדיקת עיניים 50
סיכום ביניים: 213
רישום לבית הספר 150
28 שיעורים*150 4200
טסט פנימי 180
טסט 369
סה"כ: 5112
תיערך לפחות ל 6000-6500 ש"ח (עוד טסט ותוספת שיעורים), תמיד עדיף שיישאר ולא תתקע באמצע.

מבחינת זמן:
בממוצע 3-6 חודשים (תלוי ב3 גורמים, כמה זמן מאז שהחלטת להתחיל עד שגמרת עם התיאוריה, כמה זמינות יש למורה נהיגה וכמה שיעורים הוא נותן לך בשבוע, כמה שיעורים תצטרך וכמה טסטים תעשה)
המחיר של השיעורים זינק בשנה האחרונה ,
הממוצע הוא 160-170, ויש הרבה שלוקחים יותר .
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אבל איך נרשמים לבית הספר לנהיגה ואיך עושים טסט למי שאין לו SMS ?
ראיתי שם שצריך לקבל איזה קוד או הודעה בSMS !
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
מה ההבדל המעשי ברכבים של היום בין ידני לאוטומט, ומה עושים היום רוב האנשים שעושים רישיון?
ההבדל בין ידני לאוטומט מבחינת הנהיגה, אין הבדל בין פעם להיום. בידני צריך להעביר את ההילוכים ידני, וצריך ללמוד איך עושים את זה, ובאוטומט זה עובר לבד.
מבחינת הרכבים, אין היום כמעט רכבים ידני, מה שכן אלו שישנם נחשבים זולים יותר וחסכוניים יותר מהמקבילים שלהם באוטומט. (אני לדוגמא מחזיק ידני בגלל הסיבות הנ"ל). גם מחיר ההשכרה שלהם בחברות ההשכרה זול יותר, אבל שוב, אין כמעט כאלו רכבים.
ולגבי השאלה השניה, לדעתי רוב האנשים עושים היום על אוטומט. זה הרבה יותר קל ופשוט לשימוש. גם אני שנוהג כבר שנים על ידני, עדיין מעדיף את האוטומט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אתה יכול לחפש חבר/קרוב משפחה שיש לו SMS ולרשום את המספר שלו ,והוא יעדכן אותך,
אפשר ללמוד תאוריה דרך אתר 'עברתי' http://www.avarti.co.il/ מאד נח וקליל ויש לו גם מבחנים על כל חלק של הלמידה, וגם מבחנים באופן כללי,
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
*מומלץ לקנות (או לקחת מחבר) ספר ללימודי תיאוריה, יש כמה אתרים שאפשר לעשות דרכם סימולציה של מבחן עלות הספר היא כ 100 ש"ח.
בזבוז כסף. אפשר ללמוד דרך האינטרנט, למעלה הבאתי קישור לאתר 'למד שלי', אתר פצצה שלמדתי בו תאוריה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
אם תרצה לנהוג באירופה אז תצטרך רישיון על ידני, אבל אם אין לך צורך בזה אז תלך על אוטומטי כי השיעור נהיגה על רכב ידני יותר יקר ,וגם היום רוב הרכבים אוטומטים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם חברים,

אתמול קרה לי משהו שאני פשוט חייב לשתף פה בפורום עם כל מי שנושם עימוד וטיפוגרפיה. יצא לי להתפלל במרחב מוגן בבית של השכן שלי מעמד ותיק מאוד איש מקצוע שעובד כבר 30 שנה במערכת של 'יתד נאמן' (ועוד כמה הוצאות לאור גדולות). גם בתור אחד הכתבים וגם בתור מעמד שמלמד עימוד בתוכנה 3B2 דיברנו קצת על עבודה, על אינדיזיין, על תג, ואז הוא התחיל לדבר איתי על תוכנת 3B2 .

תשמעו, הייתי בשוק. תמיד שמעתי את השם הזה נזרק באוויר פה ושם בהקשר של עיתונים ישנים, אבל לא הבנתי איזו מפלצת של תוכנה זאת, ולמה עד היום המקצוענים הכבדים באמת לא מוכנים להישתחרר ממנה.

הוא הראה לי קצת איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים, וזה גרם לי להבין כמה אנחנו לפעמים מוגבלים בתוכנות שאנחנו עובדים איתן היום.

אז מה זה בעצם 3B2 (ולמה זה כל כך שונה)?

למי שלא מכיר, 3B2 (שהיום שייכת ל-PTC ונקראת Arbortext APP) היא פחות תוכנת עימוד ויזואלית ויותר מנוע עוצמתי שמבוסס על קוד ולוגיקה.פעם, בימים שהמחשבים היו איטיים, היא הייתה התוכנה היחידה שיכלה לקחת עיתון יומי שלם, עם כמויות פסיכיות של טקסט, ולעמד אותו במהירות שיא. אבל מה שמדהים זה היום. היום היא פשוט סוס עבודה של אוטומציה. הוא הראה לי איך הוא שואב קובץ XML עצום והתוכנה מסדרת אותו לפי חוקיות ברמת המילימטר – כמעט בלי מגע יד אדם.

למה הוא טוען שהיא לוקחת את 'תג' בהליכה? כמובן ששאלתי אותו על תג, הרי תג היא המלכה של ספרי הקודש. הוא חייך והסביר לי את ההבדל: תג היא תוכנה גאונית אבל ספציפית. היא בנויה לפתור בעיות נקודתיות של טקסט עוטף ורב-טקסט.
3B2, לעומת זאת, היא כמו שפת תכנות לעימוד.

  • האוטומציה: ב-3B2 אתה יכול להגדיר חוקיות מטורפת (למשל: "אם הטקסט הזה ארוך מ-X, תכווץ את הרווחים בפסקה הקודמת ב-2%, תשנה פונט ותעביר עמוד"). בתג דברים כאלה דורשים התערבות ידנית או סקריפטים חיצוניים מורכבים.
  • מהירות ויציבות: איפה שתג (ואפילו אינדיזיין) מתחילות לקרטע ולגמגם עם קבצים עמוסים ומאות עמודים של טקסט מורכב – 3B2 אוכלת את זה בלי מלח, בגלל שהיא לא מבזבזת משאבים על ממשק גרפי כבד.
  • שליטה טיפוגרפית: רמת הדיוק והשליטה על כל אות, רווח ומיקום בעמוד היא אבסולוטית. זה מבוסס קוד, אז אין דבר כזה "באג תצוגה", מה שאתה כותב זה מה שיוצא בפיקסל.
מה יש בה שאין באחרות?
מעבר לאוטומציה הקיצונית, התוכנה יודעת לייצר אינדקסים ותוכן עניינים תוך כדי תנועה, לעשות חישובים מתמטיים על מיקומי טקסט (ממש פונקציות בתוך העימוד), והיא בנויה לעבוד עם בסיסי נתונים. בעיתון יומי שיש בו מבזקים, מודעות שמשתנות ברגע האחרון וכתבות שמתארכות – המערכת יודעת להתאים את עצמה דינמית.

החיסרון היחיד שלה? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

מי בכלל משתמש בזה היום בעולם (ולמה שלא יעברו לאינדיזיין)?

שאלתי אותו בדיוק את זה: "אם זה כזה מסובך, מי בכלל קונה את זה היום?". התשובה שלו הפילה אותי.מתברר שהלקוחות הכבדים של התוכנה היום הם לא רק עיתונים ענקיים (שבנו סביבה מערכות אוטומטיות שלמות), אלא תאגידי ענק בינלאומיים:

  • תעשיות התעופה והביטחון (כמו בואינג ואיירבוס): תחשבו על ספר הוראות יצרן של מטוס. מדובר בעשרות אלפי עמודים שמתעדכנים כל הזמן וצריכים לצאת ב-20 שפות. אינדיזיין תקרוס מזה. ב-3B2, מהנדס של בואינג מעדכן שורת מידע במסד הנתונים, והתוכנה פולטת אוטומטית PDF מעומד מחדש של כל הספר תוך דקות.
  • הוצאות לאור אקדמיות ומדעיות (STM): ז'ורנלים מורכבים של רפואה ומדע עם נוסחאות קשות, גרפים וטבלאות שמוזנים ישירות ממאגרי נתונים.
  • גופים ממשלתיים ופיננסיים: מקומות שחייבים להפיק דוחות ענק באפס זמן ובלי אף טעות אנוש במיקומי הטקסט.
הסיבה שממשיכים לקנות אותה היא שבחברות כאלה, זמן ודיוק שווים מיליונים. ברגע שהקמת את ה"תבנית" (הטמפלט) וכתבת את הקוד, המערכת עובדת על אוטומט וחוסכת סוללה של עשרות ביצועיסטים שהיו צריכים לעמד ידנית.

אז כמה התענוג הזה עולה?

פה מגיעה שורת המחיר שמסבירה למה זה לא נמצא על המחשב של כל פרילנסר מתחיל.3B2 היא לא תוכנה של "20 דולר לחודש ענן" כמו אדובי. זו תוכנת אנטרפרייז (Enterprise) לחברות. רישיון בסיסי למחשב אחד יכול להתחיל באזור ה-4,000 דולר(!), ורוב החברות הגדולות בכלל קונות את גרסאות השרת שרצות ברקע, ומשלמות על הטמעה ופיתוח סכומים שמגיעים לעשרות אלפי דולרים. כשזה מחליף מחלקת עימוד שלמה, זה פשוט משתלם להם.
זה מה שג'מני כתב לי:

הערכת עלויות (בדיולר אמריקאי):​

  • רישיון בסיסי (Desktop): המחיר לגרסת שולחן עבודה בודדת (Node-locked) מתחיל לרוב באזור ה-$4,000 - $5,000 כרכישה ראשונית.
  • מודל מנוי (Subscription): ארגונים רבים עוברים למודל שנתי שנע סביב $2,000 - $3,000 למשתמש בשנה, הכולל תמיכה ועדכונים.
  • גרסאות שרת (Server/Publishing Engine): עבור מערכות אוטומטיות לחלוטין שמייצרות אלפי דפים ללא מגע יד אדם, המחירים מטפסים משמעותית ויכולים להגיע לעשרות אלפי דולרים ($20,000 ומעלה), תלוי בהיקף השימוש.

גורמים המשפיעים על המחיר:​

  1. סוג הרישיון: האם מדובר ברישיון קבוע למחשב ספציפי או רישיון "צף" (Floating) שניתן לשתף בין משתמשים (יקר יותר בכ-20%-30%).
  2. תוספים (Add-ons): כלים לטיפול בטבלאות מורכבות, שפות מסוימות או אינטגרציה עם מסדי נתונים עשויים לעלות תשלום נוסף.
  3. תחזוקה (Maintenance): בדרך כלל ישנה עלות שנתית של כ-15%-20% ממחיר הרישיון עבור תמיכה טכנית ועדכוני גרסה.

החיסרון היחיד שלה עבורנו? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

יצאתי מהפגישה הזאת בתחושה שעולם העימוד הוא הרבה יותר רחב, טכנולוגי ומרתק ממה שאנחנו רגילים לחשוב עליו ביום-יום בין אינדיזיין לתג.

מעניין אותי, יש כאן בפורום חבר'ה שעדיין עובדים עליה או שמכירים את המערכת הזאת מבפנים? אשמח לשמוע.


1773225701528.png


1773221334956.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה