לימוד נהיגה הוצאת רישיון נהיגה

  • הוסף לסימניות
  • #42
אם תרצה לנהוג באירופה אז תצטרך רישיון על ידני, אבל אם אין לך צורך בזה אז תלך על אוטומטי כי השיעור נהיגה על רכב ידני יותר יקר ,וגם היום רוב הרכבים אוטומטים
היום באירופה כבר גם רוב המכוניות אוטומטיות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
אתה יכול גם להגיד למורה שכבר עברת תאוריה למרות שלא באמת...

אין לו דרך לבדוק את זה, הוא שואל אותך וזהו,
אבל עד הטסט אתה תהיה חייב לעבור את התאוריה
לא נכון, היום הכל ממוחשב והמורה רואה באפליקציה הכל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
ברור שכדאי ללמוד על אוטומט, (מעבר לנושא ה''כבוד'' בין הצעירים)
במהירויות נמוכות (בתוך עיר) אין כמעט הבדל בצריכת דלק בין הידני לאוטומט, וגם למשתמש הממוצע שלא חורש את הארץ מידי שבוע הפער לא כזה גדול (יחסית להוצאות רכב והוצאות החזקתו).

וגם הטענה ש''מה תעשה אם יתנו לך רכב ידני'' היא מגוחכת, כי אחרי שנים רבות של נהיגה בהרבה רכבים של הרבה אנשים אני יכול לספור על האצבעות כמה פעמים יצא לי לנהוג על רכב ידני (וגם על 4 טון אין לכם רשיון... וגם על טרקטור)
תוסיפו לזה שכנהג חדש/צעיר לרוב הרכבים בכלל אין לכם ביטוח.

לכן ברור שעדיף ללמוד קודם לנהוג בכביש - שזו המלאכה הקשה שבנהיגה, ולעבור טסט ולהתחיל לצבור ותק - לנהג חדש וכו', וגם כמובן נסיון בכביש.

ובכל רגע נתון בלי לחץ ניתן לגשת למורה נהיגה לעשות כמה שיעורים על גיר (כשאת כל שאר המיומניות יש לכם) ולעשות טסט (רוב האנשים לא עושים את זה - כי זה באמת מיותר)

יתכן מאוד שיצא לכם אפילו יותר זול בשורה התחתונה (קודם אוטומט ואחכ להמיר לידני). אם כי לא בטוח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
מה הכללים והחוקים בנוגע ל: נהג חדש / צעיר וכו'
לעניין הגבלות בנהיגה, ולעניין השכרת רכבים וביטוח על רכב?
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
אם תרצה לנהוג באירופה אז תצטרך רישיון על ידני, אבל אם אין לך צורך בזה אז תלך על אוטומטי כי השיעור נהיגה על רכב ידני יותר יקר ,וגם היום רוב הרכבים אוטומטים
לא צריך רישיון ידני כדי לנהוג באירופה
מנסיון
אבל אולי זה תלוי איזו מדינה
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
B - פרטי עד 3500 ק"ג לפי תקנה 180
זה האוטומט הרגיל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
מה הכללים והחוקים בנוגע ל: נהג חדש / צעיר וכו'
לעניין הגבלות בנהיגה, ולעניין השכרת רכבים וביטוח על רכב?
נהג חדש זה שנתיים
נהג צעיר עד גיל 24 כלומר אם עשית רישיון ואתה בן 25 אז אתה לא תזכה להיות נהג צעיר בכלל ומצד שני אם עשית בגיל 18 אז גם אם עבר שנתיים של הנהג חדש אתה עדיין נהג צעיר עד גיל 24
עד שנה רישיון כל חברות ההשכרה הגדולות לא משכירות למי שאין לו שנה יש גם חברות שרוצות שיהיה שנתיים רישיון אבל הרוב שנה
כל השנתיים הראשונות צריך לשים שלט של נהג חדש על השמשה האחורית
כשאתה נהג חדש אם קיבלת דוח על כל מיני עבירות חמורות זה יכול להיות גם שלילה ממש שצריך לעשות טסט חדש
וכמובן שכשאתה נהג חדש הביטוח יותר יקר
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
אם עשית רישיון עד גיל 24 תצטרך מלווה שלוש חודשים ביום ובלילה ואחכ שלוש חודשים רק בלילה
אחרי 24 לא צריך מלווה בכלל
אם נהיית באמצע 24 מתבטל הכל
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
מה קורה אם עשיתי רישיון ולא נהגתי חצי שנה, עדיין אצטרך חצי שנה של לווי וכו' או שבודקים נטו על הזמן שעבר מהוצאת הרישיון ולא כמה נהגת? וכן אותו שאלה על השלט, בודקים כמה זמן מהרישיון ואם עבר שנתיים למרות שנהגתי תאורטית רק פעם אחת לא צריך שלט, או שלא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
אגב עד גיל 21 אי אפשר להסיע יותר משני נוסעים
מה קורה אם עשיתי רישיון ולא נהגתי חצי שנה, עדיין אצטרך חצי שנה של לווי וכו' או שבודקים נטו על הזמן שעבר מהוצאת הרישיון ולא כמה נהגת? וכן אותו שאלה על השלט, בודקים כמה זמן מהרישיון ואם עבר שנתיים למרות שנהגתי תאורטית רק פעם אחת לא צריך שלט, או שלא?
אף אחד לא יודע כמה נהגת ואיך נהגת
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
אם אתה רציני ואתה מתכנן ללמוד בבית שמש כדאי לך לפני הכל לסכם עם מורה כי ההמתנה בבית שמש מאוד ארוכה עד שמתחילים ללמוד
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
תברר על המורה טוב לפני שאתה סוגר.
יש לי חבר שכבר למעלה מחצי שנה עובר שיעורים והמורה לא מוכן עדין לקבוע לו טסט ואני נוטה להאמין שזה לא קשור רק ליכולות הנהיגה שלו..
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
בשביל לחזור למבחן ב "עברתי" צריך לעבור על מאות העמודים שם?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם חברים,

אתמול קרה לי משהו שאני פשוט חייב לשתף פה בפורום עם כל מי שנושם עימוד וטיפוגרפיה. יצא לי להתפלל במרחב מוגן בבית של השכן שלי מעמד ותיק מאוד איש מקצוע שעובד כבר 30 שנה במערכת של 'יתד נאמן' (ועוד כמה הוצאות לאור גדולות). גם בתור אחד הכתבים וגם בתור מעמד שמלמד עימוד בתוכנה 3B2 דיברנו קצת על עבודה, על אינדיזיין, על תג, ואז הוא התחיל לדבר איתי על תוכנת 3B2 .

תשמעו, הייתי בשוק. תמיד שמעתי את השם הזה נזרק באוויר פה ושם בהקשר של עיתונים ישנים, אבל לא הבנתי איזו מפלצת של תוכנה זאת, ולמה עד היום המקצוענים הכבדים באמת לא מוכנים להישתחרר ממנה.

הוא הראה לי קצת איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים, וזה גרם לי להבין כמה אנחנו לפעמים מוגבלים בתוכנות שאנחנו עובדים איתן היום.

אז מה זה בעצם 3B2 (ולמה זה כל כך שונה)?

למי שלא מכיר, 3B2 (שהיום שייכת ל-PTC ונקראת Arbortext APP) היא פחות תוכנת עימוד ויזואלית ויותר מנוע עוצמתי שמבוסס על קוד ולוגיקה.פעם, בימים שהמחשבים היו איטיים, היא הייתה התוכנה היחידה שיכלה לקחת עיתון יומי שלם, עם כמויות פסיכיות של טקסט, ולעמד אותו במהירות שיא. אבל מה שמדהים זה היום. היום היא פשוט סוס עבודה של אוטומציה. הוא הראה לי איך הוא שואב קובץ XML עצום והתוכנה מסדרת אותו לפי חוקיות ברמת המילימטר – כמעט בלי מגע יד אדם.

למה הוא טוען שהיא לוקחת את 'תג' בהליכה? כמובן ששאלתי אותו על תג, הרי תג היא המלכה של ספרי הקודש. הוא חייך והסביר לי את ההבדל: תג היא תוכנה גאונית אבל ספציפית. היא בנויה לפתור בעיות נקודתיות של טקסט עוטף ורב-טקסט.
3B2, לעומת זאת, היא כמו שפת תכנות לעימוד.

  • האוטומציה: ב-3B2 אתה יכול להגדיר חוקיות מטורפת (למשל: "אם הטקסט הזה ארוך מ-X, תכווץ את הרווחים בפסקה הקודמת ב-2%, תשנה פונט ותעביר עמוד"). בתג דברים כאלה דורשים התערבות ידנית או סקריפטים חיצוניים מורכבים.
  • מהירות ויציבות: איפה שתג (ואפילו אינדיזיין) מתחילות לקרטע ולגמגם עם קבצים עמוסים ומאות עמודים של טקסט מורכב – 3B2 אוכלת את זה בלי מלח, בגלל שהיא לא מבזבזת משאבים על ממשק גרפי כבד.
  • שליטה טיפוגרפית: רמת הדיוק והשליטה על כל אות, רווח ומיקום בעמוד היא אבסולוטית. זה מבוסס קוד, אז אין דבר כזה "באג תצוגה", מה שאתה כותב זה מה שיוצא בפיקסל.
מה יש בה שאין באחרות?
מעבר לאוטומציה הקיצונית, התוכנה יודעת לייצר אינדקסים ותוכן עניינים תוך כדי תנועה, לעשות חישובים מתמטיים על מיקומי טקסט (ממש פונקציות בתוך העימוד), והיא בנויה לעבוד עם בסיסי נתונים. בעיתון יומי שיש בו מבזקים, מודעות שמשתנות ברגע האחרון וכתבות שמתארכות – המערכת יודעת להתאים את עצמה דינמית.

החיסרון היחיד שלה? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

מי בכלל משתמש בזה היום בעולם (ולמה שלא יעברו לאינדיזיין)?

שאלתי אותו בדיוק את זה: "אם זה כזה מסובך, מי בכלל קונה את זה היום?". התשובה שלו הפילה אותי.מתברר שהלקוחות הכבדים של התוכנה היום הם לא רק עיתונים ענקיים (שבנו סביבה מערכות אוטומטיות שלמות), אלא תאגידי ענק בינלאומיים:

  • תעשיות התעופה והביטחון (כמו בואינג ואיירבוס): תחשבו על ספר הוראות יצרן של מטוס. מדובר בעשרות אלפי עמודים שמתעדכנים כל הזמן וצריכים לצאת ב-20 שפות. אינדיזיין תקרוס מזה. ב-3B2, מהנדס של בואינג מעדכן שורת מידע במסד הנתונים, והתוכנה פולטת אוטומטית PDF מעומד מחדש של כל הספר תוך דקות.
  • הוצאות לאור אקדמיות ומדעיות (STM): ז'ורנלים מורכבים של רפואה ומדע עם נוסחאות קשות, גרפים וטבלאות שמוזנים ישירות ממאגרי נתונים.
  • גופים ממשלתיים ופיננסיים: מקומות שחייבים להפיק דוחות ענק באפס זמן ובלי אף טעות אנוש במיקומי הטקסט.
הסיבה שממשיכים לקנות אותה היא שבחברות כאלה, זמן ודיוק שווים מיליונים. ברגע שהקמת את ה"תבנית" (הטמפלט) וכתבת את הקוד, המערכת עובדת על אוטומט וחוסכת סוללה של עשרות ביצועיסטים שהיו צריכים לעמד ידנית.

אז כמה התענוג הזה עולה?

פה מגיעה שורת המחיר שמסבירה למה זה לא נמצא על המחשב של כל פרילנסר מתחיל.3B2 היא לא תוכנה של "20 דולר לחודש ענן" כמו אדובי. זו תוכנת אנטרפרייז (Enterprise) לחברות. רישיון בסיסי למחשב אחד יכול להתחיל באזור ה-4,000 דולר(!), ורוב החברות הגדולות בכלל קונות את גרסאות השרת שרצות ברקע, ומשלמות על הטמעה ופיתוח סכומים שמגיעים לעשרות אלפי דולרים. כשזה מחליף מחלקת עימוד שלמה, זה פשוט משתלם להם.
זה מה שג'מני כתב לי:

הערכת עלויות (בדיולר אמריקאי):​

  • רישיון בסיסי (Desktop): המחיר לגרסת שולחן עבודה בודדת (Node-locked) מתחיל לרוב באזור ה-$4,000 - $5,000 כרכישה ראשונית.
  • מודל מנוי (Subscription): ארגונים רבים עוברים למודל שנתי שנע סביב $2,000 - $3,000 למשתמש בשנה, הכולל תמיכה ועדכונים.
  • גרסאות שרת (Server/Publishing Engine): עבור מערכות אוטומטיות לחלוטין שמייצרות אלפי דפים ללא מגע יד אדם, המחירים מטפסים משמעותית ויכולים להגיע לעשרות אלפי דולרים ($20,000 ומעלה), תלוי בהיקף השימוש.

גורמים המשפיעים על המחיר:​

  1. סוג הרישיון: האם מדובר ברישיון קבוע למחשב ספציפי או רישיון "צף" (Floating) שניתן לשתף בין משתמשים (יקר יותר בכ-20%-30%).
  2. תוספים (Add-ons): כלים לטיפול בטבלאות מורכבות, שפות מסוימות או אינטגרציה עם מסדי נתונים עשויים לעלות תשלום נוסף.
  3. תחזוקה (Maintenance): בדרך כלל ישנה עלות שנתית של כ-15%-20% ממחיר הרישיון עבור תמיכה טכנית ועדכוני גרסה.

החיסרון היחיד שלה עבורנו? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

יצאתי מהפגישה הזאת בתחושה שעולם העימוד הוא הרבה יותר רחב, טכנולוגי ומרתק ממה שאנחנו רגילים לחשוב עליו ביום-יום בין אינדיזיין לתג.

מעניין אותי, יש כאן בפורום חבר'ה שעדיין עובדים עליה או שמכירים את המערכת הזאת מבפנים? אשמח לשמוע.


1773225701528.png


1773221334956.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה