לימוד נהיגה הוצאת רישיון נהיגה

סתם מעצבן.
אני קיבלתי רשיון לא מזמן, (עברתי בטסט שלישי) ולא יצא לי לנהוג כמעט, כי בעלי בן 25 אבל נוהג רק 4 שנים ולא 5 כמו שצריך. אם אני רוצה לנהוג אני צריכה שאחד מההורים שלי יבוא אתי.
לדעתי צריך להוריד את מספר השנים ל-3 כמו בנהג מעל גיל 30.
נראה לי שעד שתגמר התקופה שאני חייבת בליווי אני כבר לא אזכור איך נוהגים...
מצטרף, ולדעתי הנהגים הצעירים אחרי שלוש שנים נוהגים יותר טוב מנהג מבוגר אחרי חמש שנים
אני נוהג שלוש שנים, ואני נוהג הרבה יותר טוב מקרובי משפחה שנוהגים יותר שנים, יותר טוב הכוונה יותר מקצועי, לא יותר משתולל
 
נראה לי שהרוב עוברים בפעם הראשונה.
אני עברתי בפעם הראשונה, אחרי שהתכוננתי ולמדתי, אבל אני זוכרת שהיו כמה וכמה שעשו את המבחן ביחד אתי ונכשלו, אפילו יותר מפעם אחת...
אני למדתי את החומר באמצעות אפליקציה בשם "עברתי", הרבה יותר נוח מספר וגם מכניס את החומר יותר טוב לראש, למי שיש את האפשרות. נראה לי שיש להם גם אתר.
רוב היהודים עוברים פעם ראשונה, הרבה מהשאלות זה שאלות היגיון פשוטות
וחלק מהשאלות זה לגלות את התשובה הכי צולית...
 
מבחני תאוריה, עוברים בד"כ בפעם הראשונה או שעושים כמה פעמים?
תלוי בך.
אני ממליץ לעבור פעמיים על החומר, לשנן את הנתונים המשתנים (מהירות נסיעה מותרת בכל כביש), בזמן נסיעה באוטובוס לעקוב אחרי תמרורים ולראות שיודעים את משמעותם (בסה"כ רוב התמרורים מאוד הגיוניים ואחרי שלומדים פעם-פעמיים את משמעותם זוכרים את זה בקלות).
ואז לעשות כמה מבחני דמה באינטרנט, להבין איך נראה המבחן ולראות כמה טעויות יש בממוצע בכל מבחן וכשהממוצע עומד על 0-1 ללכת למבחן.
סיפור של כמה ימים עד שבוע.
 
רציתי להשים אימוג'י של חחח וזה לא נותן לי, אולי משהו יסביר לי איך (כאילו אני מעלה ואז שאני עושה שלח זה נמחק)
תשתמש באימוג’ים של פרוג בכתיבת ההודעה יש בלשונית למעלה ולא באלה הקיימים במחשב / מקלדת שלך
 
מבחני תאוריה, עוברים בד"כ בפעם הראשונה או שעושים כמה פעמים?

חומר לא קשה הרבה הגיון בסה"כ
זה שפת הכביש כעיקרון..
לא כדאי ולא מומלץ בכלל להתחיל שיעורים לפני תאוריה כי אז חסר ידע בסיסי של זכויות קדימה וכו.
 
יש עםאחד שלא אנקוב בשמו ... שמספרים עליו שבטסט עובר בקלות (בכל אופן הם נוהגים מגיל 0) אבל בתאוריה...:unsure:
המורה שלי [דובר ..השפה שלהם]
אמר לי שהעם הזה עובר אצלו עשרות טסטים
עם ראש של חמור
 
נראה לי שעד שתגמר התקופה שאני חייבת בליווי אני כבר לא אזכור איך נוהגים...
זו התשובה
במהלך השיעורי נהיגה לומדים לעבור טסט, אחרי שעוברים מתחילים ללמוד לנהוג...
ואת זה אפשר לעשות גם אם עברו כמה חודשים מהטסט.

ובסופו של דבר זה לא משהו ששוכחים כ"כ מהר. מתיישבים ליד ההגה, מתחילים לנהוג, ומהר מאד הזכרון מתרענן, ולאט לאט מתחילים לרכוש מיומנויות חדשות.
 
ואיך רוכשים את הביטחון העצמי הזה לנהוג ?
זה לא מפחיד קצת ?
 
ואיך רוכשים את הביטחון העצמי הזה לנהוג ?
זה לא מפחיד קצת ?
נהג חכם נוסע ביחד עם מישהו בהתחלה.
נהג פחות חכם נוסע בזהירות וסומך על זה ש-90% מהטעויות שלו יגובו בזכות ערנותם של הנהגים בדרך

ביטחון העצמי הוא רק פועל יוצא של ותק ושעות נהיגה.
 
חומר לא קשה הרבה הגיון בסה"כ
זה שפת הכביש כעיקרון..
לא כדאי ולא מומלץ בכלל להתחיל שיעורים לפני תאוריה כי אז חסר ידע בסיסי של זכויות קדימה וכו.
מה אכפת לך זכות קדימה?
עד הטסט המורה אשם...
העיקר לסיים שיעורים, לעבור טסט, ואז...., אז להתחיל באמת ללמוד נהיגה..
 
מה אכפת לך זכות קדימה?
עד הטסט המורה אשם...
העיקר לסיים שיעורים, לעבור טסט, ואז...., אז להתחיל באמת ללמוד נהיגה..
מה זה השטויות האלו
זה סכנת נפשות לא לדעת זכויות קדימה
עזוב משטרה יש מזכויות קדימה אלפי תאונות
 
תמיד אפשר להתחיל ללמוד לפני תיאוריה ולהגיד להם שעדיין זה עוד לא נקלט
 
מה אכפת לך זכות קדימה?
עד הטסט המורה אשם...
העיקר לסיים שיעורים, לעבור טסט, ואז...., אז להתחיל באמת ללמוד נהיגה..
איזו שטות
מי שלא יודע תיאוריה יעשה עשרות רבות של שיעורים עד שישלוט בנהיגה כי לא יודע מה לעשות בכל רגע
חבל על הכסף
תעשו תיאוריה ורק אחרי זה תגשו ללימוד המעשי
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם חברים,

אתמול קרה לי משהו שאני פשוט חייב לשתף פה בפורום עם כל מי שנושם עימוד וטיפוגרפיה. יצא לי להתפלל במרחב מוגן בבית של השכן שלי מעמד ותיק מאוד איש מקצוע שעובד כבר 30 שנה במערכת של 'יתד נאמן' (ועוד כמה הוצאות לאור גדולות). גם בתור אחד הכתבים וגם בתור מעמד שמלמד עימוד בתוכנה 3B2 דיברנו קצת על עבודה, על אינדיזיין, על תג, ואז הוא התחיל לדבר איתי על תוכנת 3B2 .

תשמעו, הייתי בשוק. תמיד שמעתי את השם הזה נזרק באוויר פה ושם בהקשר של עיתונים ישנים, אבל לא הבנתי איזו מפלצת של תוכנה זאת, ולמה עד היום המקצוענים הכבדים באמת לא מוכנים להישתחרר ממנה.

הוא הראה לי קצת איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים, וזה גרם לי להבין כמה אנחנו לפעמים מוגבלים בתוכנות שאנחנו עובדים איתן היום.

אז מה זה בעצם 3B2 (ולמה זה כל כך שונה)?

למי שלא מכיר, 3B2 (שהיום שייכת ל-PTC ונקראת Arbortext APP) היא פחות תוכנת עימוד ויזואלית ויותר מנוע עוצמתי שמבוסס על קוד ולוגיקה.פעם, בימים שהמחשבים היו איטיים, היא הייתה התוכנה היחידה שיכלה לקחת עיתון יומי שלם, עם כמויות פסיכיות של טקסט, ולעמד אותו במהירות שיא. אבל מה שמדהים זה היום. היום היא פשוט סוס עבודה של אוטומציה. הוא הראה לי איך הוא שואב קובץ XML עצום והתוכנה מסדרת אותו לפי חוקיות ברמת המילימטר – כמעט בלי מגע יד אדם.

למה הוא טוען שהיא לוקחת את 'תג' בהליכה? כמובן ששאלתי אותו על תג, הרי תג היא המלכה של ספרי הקודש. הוא חייך והסביר לי את ההבדל: תג היא תוכנה גאונית אבל ספציפית. היא בנויה לפתור בעיות נקודתיות של טקסט עוטף ורב-טקסט.
3B2, לעומת זאת, היא כמו שפת תכנות לעימוד.

  • האוטומציה: ב-3B2 אתה יכול להגדיר חוקיות מטורפת (למשל: "אם הטקסט הזה ארוך מ-X, תכווץ את הרווחים בפסקה הקודמת ב-2%, תשנה פונט ותעביר עמוד"). בתג דברים כאלה דורשים התערבות ידנית או סקריפטים חיצוניים מורכבים.
  • מהירות ויציבות: איפה שתג (ואפילו אינדיזיין) מתחילות לקרטע ולגמגם עם קבצים עמוסים ומאות עמודים של טקסט מורכב – 3B2 אוכלת את זה בלי מלח, בגלל שהיא לא מבזבזת משאבים על ממשק גרפי כבד.
  • שליטה טיפוגרפית: רמת הדיוק והשליטה על כל אות, רווח ומיקום בעמוד היא אבסולוטית. זה מבוסס קוד, אז אין דבר כזה "באג תצוגה", מה שאתה כותב זה מה שיוצא בפיקסל.
מה יש בה שאין באחרות?
מעבר לאוטומציה הקיצונית, התוכנה יודעת לייצר אינדקסים ותוכן עניינים תוך כדי תנועה, לעשות חישובים מתמטיים על מיקומי טקסט (ממש פונקציות בתוך העימוד), והיא בנויה לעבוד עם בסיסי נתונים. בעיתון יומי שיש בו מבזקים, מודעות שמשתנות ברגע האחרון וכתבות שמתארכות – המערכת יודעת להתאים את עצמה דינמית.

החיסרון היחיד שלה? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

מי בכלל משתמש בזה היום בעולם (ולמה שלא יעברו לאינדיזיין)?

שאלתי אותו בדיוק את זה: "אם זה כזה מסובך, מי בכלל קונה את זה היום?". התשובה שלו הפילה אותי.מתברר שהלקוחות הכבדים של התוכנה היום הם לא רק עיתונים ענקיים (שבנו סביבה מערכות אוטומטיות שלמות), אלא תאגידי ענק בינלאומיים:

  • תעשיות התעופה והביטחון (כמו בואינג ואיירבוס): תחשבו על ספר הוראות יצרן של מטוס. מדובר בעשרות אלפי עמודים שמתעדכנים כל הזמן וצריכים לצאת ב-20 שפות. אינדיזיין תקרוס מזה. ב-3B2, מהנדס של בואינג מעדכן שורת מידע במסד הנתונים, והתוכנה פולטת אוטומטית PDF מעומד מחדש של כל הספר תוך דקות.
  • הוצאות לאור אקדמיות ומדעיות (STM): ז'ורנלים מורכבים של רפואה ומדע עם נוסחאות קשות, גרפים וטבלאות שמוזנים ישירות ממאגרי נתונים.
  • גופים ממשלתיים ופיננסיים: מקומות שחייבים להפיק דוחות ענק באפס זמן ובלי אף טעות אנוש במיקומי הטקסט.
הסיבה שממשיכים לקנות אותה היא שבחברות כאלה, זמן ודיוק שווים מיליונים. ברגע שהקמת את ה"תבנית" (הטמפלט) וכתבת את הקוד, המערכת עובדת על אוטומט וחוסכת סוללה של עשרות ביצועיסטים שהיו צריכים לעמד ידנית.

אז כמה התענוג הזה עולה?

פה מגיעה שורת המחיר שמסבירה למה זה לא נמצא על המחשב של כל פרילנסר מתחיל.3B2 היא לא תוכנה של "20 דולר לחודש ענן" כמו אדובי. זו תוכנת אנטרפרייז (Enterprise) לחברות. רישיון בסיסי למחשב אחד יכול להתחיל באזור ה-4,000 דולר(!), ורוב החברות הגדולות בכלל קונות את גרסאות השרת שרצות ברקע, ומשלמות על הטמעה ופיתוח סכומים שמגיעים לעשרות אלפי דולרים. כשזה מחליף מחלקת עימוד שלמה, זה פשוט משתלם להם.
זה מה שג'מני כתב לי:

הערכת עלויות (בדיולר אמריקאי):​

  • רישיון בסיסי (Desktop): המחיר לגרסת שולחן עבודה בודדת (Node-locked) מתחיל לרוב באזור ה-$4,000 - $5,000 כרכישה ראשונית.
  • מודל מנוי (Subscription): ארגונים רבים עוברים למודל שנתי שנע סביב $2,000 - $3,000 למשתמש בשנה, הכולל תמיכה ועדכונים.
  • גרסאות שרת (Server/Publishing Engine): עבור מערכות אוטומטיות לחלוטין שמייצרות אלפי דפים ללא מגע יד אדם, המחירים מטפסים משמעותית ויכולים להגיע לעשרות אלפי דולרים ($20,000 ומעלה), תלוי בהיקף השימוש.

גורמים המשפיעים על המחיר:​

  1. סוג הרישיון: האם מדובר ברישיון קבוע למחשב ספציפי או רישיון "צף" (Floating) שניתן לשתף בין משתמשים (יקר יותר בכ-20%-30%).
  2. תוספים (Add-ons): כלים לטיפול בטבלאות מורכבות, שפות מסוימות או אינטגרציה עם מסדי נתונים עשויים לעלות תשלום נוסף.
  3. תחזוקה (Maintenance): בדרך כלל ישנה עלות שנתית של כ-15%-20% ממחיר הרישיון עבור תמיכה טכנית ועדכוני גרסה.

החיסרון היחיד שלה עבורנו? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

יצאתי מהפגישה הזאת בתחושה שעולם העימוד הוא הרבה יותר רחב, טכנולוגי ומרתק ממה שאנחנו רגילים לחשוב עליו ביום-יום בין אינדיזיין לתג.

מעניין אותי, יש כאן בפורום חבר'ה שעדיין עובדים עליה או שמכירים את המערכת הזאת מבפנים? אשמח לשמוע.


1773225701528.png


1773221334956.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה