לימוד נהיגה הוצאת רישיון נהיגה

אני גם הייתי בבי"ס והיה מצוין
דיברתי על בי"ס שעושה חבילה,ולא כולם פשוט צריך לבדוק טוב אצל כמה תלמידים
 
בקיצור, כדאי לברר טוב על מורה נהיגה, ולקבל המלצות מאנשים שלמדו אצלו, ולא על סמך פרסומים ברשת .
כדאי גם ללמוד בעיר שנחשבת קלה ללימודי נהיגה .
סע לשלום, המפתחות בפנים ...
ושיהיה בהצלחה !
 
אני בהלם!
עשיתי היום בדיקת עיניים, ואמרו לי שלכאורה אני צריך משקפים כי התקשיתי לזהות את המספרים, הוא הדגיש שאני צריך משקפים לפי הקריטריונים של משרד התחבורה - לצורך הרכב וראיה מרחוק, ולא בהכרח באופן קבוע.
זה עוד יותר מוזר משום שאני נחשב אחד עם ראיה מאוד חדה וברורה, ומעולם לא הייתה לי בעיה בראיה, וככה אני גם מרגיש היום וככה גם כל משפחתי.
נתקלתם / שמעתם על מקרה כזה, למישהו יש רעיון אולי מה צריך לעשות, אולי לעשות בדיקה במקום אחר?!
בקיצור אני אובד עצות...
תעשה בדיקה במקום פרטי לדעת מה המספר שלך.

יתכן מאוד והבעיה אצלך בעין אחת ולכן אתה לא שם לב ביום יום, ומשהו כמו חצי מספר
 
אני בהלם!
עשיתי היום בדיקת עיניים, ואמרו לי שלכאורה אני צריך משקפים כי התקשיתי לזהות את המספרים, הוא הדגיש שאני צריך משקפים לפי הקריטריונים של משרד התחבורה - לצורך הרכב וראיה מרחוק, ולא בהכרח באופן קבוע.
זה עוד יותר מוזר משום שאני נחשב אחד עם ראיה מאוד חדה וברורה, ומעולם לא הייתה לי בעיה בראיה, וככה אני גם מרגיש היום וככה גם כל משפחתי.
נתקלתם / שמעתם על מקרה כזה, למישהו יש רעיון אולי מה צריך לעשות, אולי לעשות בדיקה במקום אחר?!
בקיצור אני אובד עצות...
יכול להיות שזה עניין של צילינדרים קטנים
שבגללם לפי הבדיקה קשה לך לזהות רכבים במראות
תנסה לבדוק באופטיקה רגילה אולי
 
לי הפוך! הראיה שלי לא משהו.. צריכה משקפיים, אבל מסתדרת בלי.
ואמרו לי שבשביל רשיון זה מספיק. הוציאו לי אישור. אופטיקה 6/6
 
צריך להיזהר שהמורה גם לא ינצל אותך בסוף לעשות עוד שיעור
ועוד אחד כי אתה לא יודע לנהוג וכו'
לא תמיד להתרגש ממה שהמורה אומר
(אני לפני הטסט המורה אמר לי שאני לא יודע
ועברתי בטסט ראשון לידי ישב אחד שהמורה אמר לי תלמד ממנו איך לנהוג
הוא היה בטסט השלישי שלו ולא עבר לא יודע מה איתו היום)
 
נערך לאחרונה ב:
אשמח להמלצות על ספרים אפקטיביים ללימוד תאוריה (ולא דרך אתר, כי זה פחות נגיש לי).

תודה
הספר הרגיל ממש לא רע
זה לא חומר קשה מדי
תחפש את הספר עם השאלות והתשובות על כל נושא
חצי ממה שצריך זה להבין את הסגנון שאלות
 
הספר הרגיל ממש לא רע
זה לא חומר קשה מדי
תחפש את הספר עם השאלות והתשובות על כל נושא
חצי ממה שצריך זה להבין את הסגנון שאלות
מה שמו?
 
אשמח להמלצות (או דיס) על מורי נהיגה, טובים ומוצלחים, סבלניים ואדיבים!,
ובעיקר, מורים שמתקתקים את התהליך ומקצרים איפה שרק ניתן , נותנים שיעורים צמודים אפי' כמה בשבוע (אני רוצה לזרז עד כמה שניתן!)

באזור בי"ש (רמלה / לוד, וכו')

כל מי שהתנסה/מכיר/ יודע / שמע, אשמח מאוד שיחווה דעתו פה, כולל, מה הכללים אצלו מבחינת התשלומים, מחיר / תשלום מראש או שלא.

תודה ויישר כח לכולם
 
נערך לאחרונה ב:
היו פה כל מיני משפטים כאילו לימוד הנהיגה מתחיל אחרי קבלת הרשיון. וכל לימוד הנהיגה הוא לעבור טסט.
אני לא יכול להתכחש שיש מורים שזה מה שעושים. מסכן התלמיד. ומסכנים שאר הנהגים בכביש.
וכמו שבבין הזמנים אני תמיד מרגיש שעולים לכביש נהגים שלא נוהגים כל הזמן, אםשר להרגיש נהג שלא למד ללמוד.
נכון כל אחד יכול לטעות או לא לשים לב, הגם שבעניין הזה אין מקום לטעויות... אבל אפשר להרגיש אחד שפשוט לא יודע כללי נהיגה ובעיקר זכויות קדימה.
לשמחתי כשלמדתי נהיגה למדתי אצל מורה נהיגה שמסר לי את התורה בצורה מאוד מסודרת וברורה ברמה שניגשתי לטסט בידיעה מה אני אמור לעשות בכל מצב נתון
כששאלתי מכרים שאלות על חומר שלמדתי הם לא ידעו מימינם ומשמאלם. גם דברים בססיים וגם טיפים רבים
אני מאחל בהצלחה לכל מי שמתכנן לעלות לכביש, והעיקר תשמרו על עצמכם ועלינו.
 
אח שלי למד בצפון לא מזמן- מורה תותח ועלה לו 110 שקל!!!
אני לומדת עכשיו במודיעין- 180 שקל :(
אגב אח שלי בחור ישיבה וגם הוא הריץ שיעורים בכמויות בבין הזמנים- 5 ימים בשבוע*3 שיעורים ביום
תכלס אחרי שהוא לא עבר 2 טסטים הוא הוריד את הלחץ עשה הפסקות, נתן למוח זמן לעכל וב"ה עבר בשלישי
 
אח שלי למד בצפון לא מזמן- מורה תותח ועלה לו 110 שקל!!!
אני לומדת עכשיו במודיעין- 180 שקל :(
אגב אח שלי בחור ישיבה וגם הוא הריץ שיעורים בכמויות בבין הזמנים- 5 ימים בשבוע*3 שיעורים ביום
תכלס אחרי שהוא לא עבר 2 טסטים הוא הוריד את הלחץ עשה הפסקות, נתן למוח זמן לעכל וב"ה עבר בשלישי
זה נשמע לי ממש קולע אבל אני מחפש באזור בי"ש?!
 
לגבי מה שכותבים פה שלומדים באמת רק אחרי הטסט
זה לא מפני שלפני לומדים רק איך לעבור טסט
אלא בגלל שבשיעור המורה לידך
ואין מה לעשות זה משפיע..
נקודה נוספת מה שבאמת מלמד זה לצבור זמן על הכביש
ובשיעורים כל דקה עולה הרבה כסף..

אבל! מי שעובר טסט יודע לנהוג. אולי לא מיומן אבל יודע
ואי אפשר לעבור טסט בלי לדעת לנהוג...

המורה שלי טענה שהרבה תלמידים לא עוברים בטסט ראשון לא כי הם לא יודעים אלא בגלל שזה פעם ראשונה שהם בסיטואציה של נהיגה עצמית, וזו המטרה של טסט פנימי- להרגיל לחוויה.

בכל מקרה צריך סבלנות- רב האנשים *לא* עוברים טסט ראשון, ו*לא* מגיעים לרשיון תוך חודש וחצי.
יש כאלו- הם לא הרב.
 
אשמח להמלצות (או דיס) על מורי נהיגה, טובים ומוצלחים, סבלניים ואדיבים!,
ובעיקר, מורים שמתקתקים את התהליך ומקצרים איפה שרק ניתן , נותנים שיעורים צמודים אפי' כמה בשבוע (אני רוצה לזרז עד כמה שניתן!)

באזור בי"ש (רמלה / לוד, וכו')

כל מי שהתנסה/מכיר/ יודע / שמע, אשמח מאוד שיחווה דעתו פה, כולל, מה הכללים אצלו מבחינת התשלומים, מחיר / תשלום מראש או שלא.

תודה ויישר כח לכולם
יש אחד ברמלה
אני אישית לא למדתי אצלו אבל יש לי הרבה חברים שכן
הם די מרוצים ממנו והוא נותן להריץ 3-4 שיעורים יחד
המספר שלו זה 0546446880
 
בלת"ק חלקי
לא מסכימה עם הגישה ללמוד קודם תיאוריה ורק אז להתחיל ללמוד.
אני עשיתי תיאוריה אחרי שני שיעורים, וחייבת לציין שיש שאלות שהבנתי היטב רק אחרי השיעור הראשון.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם חברים,

אתמול קרה לי משהו שאני פשוט חייב לשתף פה בפורום עם כל מי שנושם עימוד וטיפוגרפיה. יצא לי להתפלל במרחב מוגן בבית של השכן שלי מעמד ותיק מאוד איש מקצוע שעובד כבר 30 שנה במערכת של 'יתד נאמן' (ועוד כמה הוצאות לאור גדולות). גם בתור אחד הכתבים וגם בתור מעמד שמלמד עימוד בתוכנה 3B2 דיברנו קצת על עבודה, על אינדיזיין, על תג, ואז הוא התחיל לדבר איתי על תוכנת 3B2 .

תשמעו, הייתי בשוק. תמיד שמעתי את השם הזה נזרק באוויר פה ושם בהקשר של עיתונים ישנים, אבל לא הבנתי איזו מפלצת של תוכנה זאת, ולמה עד היום המקצוענים הכבדים באמת לא מוכנים להישתחרר ממנה.

הוא הראה לי קצת איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים, וזה גרם לי להבין כמה אנחנו לפעמים מוגבלים בתוכנות שאנחנו עובדים איתן היום.

אז מה זה בעצם 3B2 (ולמה זה כל כך שונה)?

למי שלא מכיר, 3B2 (שהיום שייכת ל-PTC ונקראת Arbortext APP) היא פחות תוכנת עימוד ויזואלית ויותר מנוע עוצמתי שמבוסס על קוד ולוגיקה.פעם, בימים שהמחשבים היו איטיים, היא הייתה התוכנה היחידה שיכלה לקחת עיתון יומי שלם, עם כמויות פסיכיות של טקסט, ולעמד אותו במהירות שיא. אבל מה שמדהים זה היום. היום היא פשוט סוס עבודה של אוטומציה. הוא הראה לי איך הוא שואב קובץ XML עצום והתוכנה מסדרת אותו לפי חוקיות ברמת המילימטר – כמעט בלי מגע יד אדם.

למה הוא טוען שהיא לוקחת את 'תג' בהליכה? כמובן ששאלתי אותו על תג, הרי תג היא המלכה של ספרי הקודש. הוא חייך והסביר לי את ההבדל: תג היא תוכנה גאונית אבל ספציפית. היא בנויה לפתור בעיות נקודתיות של טקסט עוטף ורב-טקסט.
3B2, לעומת זאת, היא כמו שפת תכנות לעימוד.

  • האוטומציה: ב-3B2 אתה יכול להגדיר חוקיות מטורפת (למשל: "אם הטקסט הזה ארוך מ-X, תכווץ את הרווחים בפסקה הקודמת ב-2%, תשנה פונט ותעביר עמוד"). בתג דברים כאלה דורשים התערבות ידנית או סקריפטים חיצוניים מורכבים.
  • מהירות ויציבות: איפה שתג (ואפילו אינדיזיין) מתחילות לקרטע ולגמגם עם קבצים עמוסים ומאות עמודים של טקסט מורכב – 3B2 אוכלת את זה בלי מלח, בגלל שהיא לא מבזבזת משאבים על ממשק גרפי כבד.
  • שליטה טיפוגרפית: רמת הדיוק והשליטה על כל אות, רווח ומיקום בעמוד היא אבסולוטית. זה מבוסס קוד, אז אין דבר כזה "באג תצוגה", מה שאתה כותב זה מה שיוצא בפיקסל.
מה יש בה שאין באחרות?
מעבר לאוטומציה הקיצונית, התוכנה יודעת לייצר אינדקסים ותוכן עניינים תוך כדי תנועה, לעשות חישובים מתמטיים על מיקומי טקסט (ממש פונקציות בתוך העימוד), והיא בנויה לעבוד עם בסיסי נתונים. בעיתון יומי שיש בו מבזקים, מודעות שמשתנות ברגע האחרון וכתבות שמתארכות – המערכת יודעת להתאים את עצמה דינמית.

החיסרון היחיד שלה? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

מי בכלל משתמש בזה היום בעולם (ולמה שלא יעברו לאינדיזיין)?

שאלתי אותו בדיוק את זה: "אם זה כזה מסובך, מי בכלל קונה את זה היום?". התשובה שלו הפילה אותי.מתברר שהלקוחות הכבדים של התוכנה היום הם לא רק עיתונים ענקיים (שבנו סביבה מערכות אוטומטיות שלמות), אלא תאגידי ענק בינלאומיים:

  • תעשיות התעופה והביטחון (כמו בואינג ואיירבוס): תחשבו על ספר הוראות יצרן של מטוס. מדובר בעשרות אלפי עמודים שמתעדכנים כל הזמן וצריכים לצאת ב-20 שפות. אינדיזיין תקרוס מזה. ב-3B2, מהנדס של בואינג מעדכן שורת מידע במסד הנתונים, והתוכנה פולטת אוטומטית PDF מעומד מחדש של כל הספר תוך דקות.
  • הוצאות לאור אקדמיות ומדעיות (STM): ז'ורנלים מורכבים של רפואה ומדע עם נוסחאות קשות, גרפים וטבלאות שמוזנים ישירות ממאגרי נתונים.
  • גופים ממשלתיים ופיננסיים: מקומות שחייבים להפיק דוחות ענק באפס זמן ובלי אף טעות אנוש במיקומי הטקסט.
הסיבה שממשיכים לקנות אותה היא שבחברות כאלה, זמן ודיוק שווים מיליונים. ברגע שהקמת את ה"תבנית" (הטמפלט) וכתבת את הקוד, המערכת עובדת על אוטומט וחוסכת סוללה של עשרות ביצועיסטים שהיו צריכים לעמד ידנית.

אז כמה התענוג הזה עולה?

פה מגיעה שורת המחיר שמסבירה למה זה לא נמצא על המחשב של כל פרילנסר מתחיל.3B2 היא לא תוכנה של "20 דולר לחודש ענן" כמו אדובי. זו תוכנת אנטרפרייז (Enterprise) לחברות. רישיון בסיסי למחשב אחד יכול להתחיל באזור ה-4,000 דולר(!), ורוב החברות הגדולות בכלל קונות את גרסאות השרת שרצות ברקע, ומשלמות על הטמעה ופיתוח סכומים שמגיעים לעשרות אלפי דולרים. כשזה מחליף מחלקת עימוד שלמה, זה פשוט משתלם להם.
זה מה שג'מני כתב לי:

הערכת עלויות (בדיולר אמריקאי):​

  • רישיון בסיסי (Desktop): המחיר לגרסת שולחן עבודה בודדת (Node-locked) מתחיל לרוב באזור ה-$4,000 - $5,000 כרכישה ראשונית.
  • מודל מנוי (Subscription): ארגונים רבים עוברים למודל שנתי שנע סביב $2,000 - $3,000 למשתמש בשנה, הכולל תמיכה ועדכונים.
  • גרסאות שרת (Server/Publishing Engine): עבור מערכות אוטומטיות לחלוטין שמייצרות אלפי דפים ללא מגע יד אדם, המחירים מטפסים משמעותית ויכולים להגיע לעשרות אלפי דולרים ($20,000 ומעלה), תלוי בהיקף השימוש.

גורמים המשפיעים על המחיר:​

  1. סוג הרישיון: האם מדובר ברישיון קבוע למחשב ספציפי או רישיון "צף" (Floating) שניתן לשתף בין משתמשים (יקר יותר בכ-20%-30%).
  2. תוספים (Add-ons): כלים לטיפול בטבלאות מורכבות, שפות מסוימות או אינטגרציה עם מסדי נתונים עשויים לעלות תשלום נוסף.
  3. תחזוקה (Maintenance): בדרך כלל ישנה עלות שנתית של כ-15%-20% ממחיר הרישיון עבור תמיכה טכנית ועדכוני גרסה.

החיסרון היחיד שלה עבורנו? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

יצאתי מהפגישה הזאת בתחושה שעולם העימוד הוא הרבה יותר רחב, טכנולוגי ומרתק ממה שאנחנו רגילים לחשוב עליו ביום-יום בין אינדיזיין לתג.

מעניין אותי, יש כאן בפורום חבר'ה שעדיין עובדים עליה או שמכירים את המערכת הזאת מבפנים? אשמח לשמוע.


1773225701528.png


1773221334956.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה