לימוד נהיגה הוצאת רישיון נהיגה

???
אולי המטרה המקורית
במציאות כולנו יודעים מה זה טסט פנימי
וגם זה למי שבכלל זכה לראות את הבוחן... יש עשרות ומאות שאולי ראו רק את החתימה שלו
 
המלצה לפי הסדר+ הערות חשובות:

1. לסגור עם מורה נהיגה סובלני שלא צועק יותר מידי...

2. להוציא טופס ירוק, צריך לפנות רק חצי שעה לכל התהליך

3. ללמוד תאוריה

* אם המורה קבע לך שיעור לעוד תקופת זמן, יצא שתספיק עד השיעור הראשון לעבור תאוריה,
אם לא- מה טוב. עד שיעור 8-10 מותר ללמוד נהיגה בלי תאוריה ובאיזה שהוא מקום זה מומלץ מלכתחילה, ככה החומר של התאוריה הרבה יותר ברור.

* מומלץ לא לגשת לבחינת תאוריה בלי שעוברים על המאגר המלא של שאלות התאוריה (כ1000 שאלות)
אלו הם השאלות המנוסחות בדיוק כמו בתאוריה, ממש "העתק הדבק".
ז"א שאם עברתם על כל השאלות, לא יהיו לכם הפתעות!

*לא מומלץ מידי שיעורים כפולים, ככל שמתנסים יותר פעמים על הכביש הסיכוי לעבור במהירות גבוה יותר.
ז"א לדוגמא על פי החוק יש צורך במינמום 28 שיעורים, במידה ולומדים שעורים כפולים זה בעצם 14 פעמים.
תכל'ס 14 פעמים על הכביש לא כמו 28 פעמים על הכביש.
זכרו: לעיתים הדרך הארוכה היא הקצרה!

*לידע, המחירון לשיעור נהיגה בשוק עומד כרגע על 170 ש"ח ל-40 דק'
בפריפריות, בערים מסוימות, במורה שאין לו מספיק ביקוש, בשיעורים כפולים, בסגירת דיל קבוצתי וכד'- ניתן לשלם פחות ממחיר שנקבע בשוק.

*חוץ מהשיעורי נהיגה יש צורך בתשלומים נוספים:
טופס ירוק / תשלום לבי"ס בו המורה עובד / טסט פנימי- על הטסט ועל השימוש ברכב של המורה / כנ"ל בטסט חיצוני.

בהצלחה
 
צריך היום להוציא הצהרת בריאות חוץ מבדיקת עיניים וטופס ירוק, או שזה כלול?
 
אשמח להמלצות (או דיס) על מורי נהיגה, טובים ומוצלחים, סבלניים ואדיבים!,
ובעיקר, מורים שמתקתקים את התהליך ומקצרים איפה שרק ניתן , נותנים שיעורים צמודים אפי' כמה בשבוע (אני רוצה לזרז עד כמה שניתן!)

באזור בי"ש (רמלה / לוד, וכו')

כל מי שהתנסה/מכיר/ יודע / שמע, אשמח מאוד שיחווה דעתו פה, כולל, מה הכללים אצלו מבחינת התשלומים, מחיר / תשלום מראש או שלא.

תודה ויישר כח לכו
יש אחד באשדוד מלמד על טסלה יש לי חבר שלומד עכשייו אצלו ומאד נענה
המחיר 140-150 לשיעור
 
אני רואה שכותבים כאן שהתשלום למורה הנהיגה הוא פר שיעור.
האם אין אפשרות לקבוע על סכום מראש? (קבלנות)
בעלי עשה כך לפני 7 שנים, ושילם 4800 ש"ח על 28 שיעורים ובזה סיים את הסיפור.
 
איזה אתר יותר מומלץ ללימוד וחזרה למבחן, "עברתי" או "למד"?
 
!

*לידע, המחירון לשיעור נהיגה בשוק עומד כרגע על 170 ש"ח ל-40 דק'
בפריפריות, בערים מסוימות, במורה שאין לו מספיק ביקוש, בשיעורים כפולים, בסגירת דיל קבוצתי וכד'- ניתן לשלם פחות ממחיר שנקבע בשוק.
הוספה קטנה קחו בחשבון שכל דקת שיעור שווה כ-5 ש''ח, לכן מורה שיקח 200 לשיעור ונותן את כולו במלואו שווה יותר ממורה שלוקח 170 וממלא איתך מידי פעם דלק, ומבקש ממך שניה לקנות קפה (או מנייעס איתך מה נשמע וכד').
לכן גם לא שווה להשתמש במורה כנהג מונית שיאסוף אותך מהבית כי הוא הרבה יותר יקר ממונית!!!

מצד שני, מסתבר שפער במחיר של 20 ש''ח לשיעור כפול 30 שיעורים זה בסה''כ 600 ש''ח, סכום זניח יחסית לעשרות השיקולים בבחירת מורה - איזור נהיגה - ואיזה טסט עוברים בסוף.
 
מישהו יודע כמה זמן לוקח בממוצע להשיג תור אצל ג'קי פרגון?
 
מישהו יודע אם במבחן התאוריה (האמיתי), יש אפשרות לחזור לשאלה הקודמת ולתקן אותה?
וכן, האם השאלות והתשובות (והאיורים) לחזרה למבחן בכל האתרים של התאוריה מנוסחים בדיוק כמו במבחן?
 
נערך לאחרונה ב:
מישהו יודע אם במבחן התאוריה (האמיתי), יש אפשרות לחזור לשאלה הקודמת ולתקן אותה?
כן, יש אפשרות.
וכן, האם השאלות והתשובות (והאיורים) לחזרה למבחן בכל האתרים של התאוריה מנוסחים בדיוק כמו במבחן?
לא זוכר ככ אבל נראה לי שכן
 
לכן גם לא שווה להשתמש במורה כנהג מונית שיאסוף אותך מהבית כי הוא הרבה יותר יקר ממונית!!!
אם אתה בכל מקרה חייב לשלם על 28 שיעורים, וממילא אחריהם תיגש לטסט (מי שמרגיש שעושה את השיעורים רק לצאת ידי חובה ובלעדיהם היה עושה פחות), למה לא להשתמש בזה גם כמונית?..
 
אם אתה בכל מקרה חייב לשלם על 28 שיעורים, וממילא אחריהם תיגש לטסט (מי שמרגיש שעושה את השיעורים רק לצאת ידי חובה ובלעדיהם היה עושה פחות), למה לא להשתמש בזה גם כמונית?..
זה שיש מתי מעט שמספיק להם פחות מ-28 שיעורים זה נכון, אבל עוד לא פגשתי את הבן אדם (כולל מושבניקים שנוהגים מגיל 11) שהשיעורים מיותרים לו - לעבור טסט זה תורה בפני עצמה של תרגול אין סופי של דגשים ספצפיים לכל רחוב וצומת מועדים, גם נהגים ותיקים יכשלו בטסט על דברים פעוטים, לכן אם אתה מילא משלם לפחות תפיק מזה תועלת לבצע שיעור באיזור הטסטים ולא באיזור שאתה גר.
 
גם נהגים ותיקים יכשלו בטסט על דברים פעוטים,
מה שאתה אומר בעצם זה, שאף אחד לא עובר טסט בפעם הראשונה, כי זה בלתי נמנע להיכשל?!
הרי לא חסר כאלה שעברו בפעם הראשונה?!
 
נערך לאחרונה ב:
מי שלא עובר את המבחן תאוריה, כמה זמן צריך לחכות עד שיוכל לעשות שוב?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום לכולם חברים,

אתמול קרה לי משהו שאני פשוט חייב לשתף פה בפורום עם כל מי שנושם עימוד וטיפוגרפיה. יצא לי להתפלל במרחב מוגן בבית של השכן שלי מעמד ותיק מאוד איש מקצוע שעובד כבר 30 שנה במערכת של 'יתד נאמן' (ועוד כמה הוצאות לאור גדולות). גם בתור אחד הכתבים וגם בתור מעמד שמלמד עימוד בתוכנה 3B2 דיברנו קצת על עבודה, על אינדיזיין, על תג, ואז הוא התחיל לדבר איתי על תוכנת 3B2 .

תשמעו, הייתי בשוק. תמיד שמעתי את השם הזה נזרק באוויר פה ושם בהקשר של עיתונים ישנים, אבל לא הבנתי איזו מפלצת של תוכנה זאת, ולמה עד היום המקצוענים הכבדים באמת לא מוכנים להישתחרר ממנה.

הוא הראה לי קצת איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים, וזה גרם לי להבין כמה אנחנו לפעמים מוגבלים בתוכנות שאנחנו עובדים איתן היום.

אז מה זה בעצם 3B2 (ולמה זה כל כך שונה)?

למי שלא מכיר, 3B2 (שהיום שייכת ל-PTC ונקראת Arbortext APP) היא פחות תוכנת עימוד ויזואלית ויותר מנוע עוצמתי שמבוסס על קוד ולוגיקה.פעם, בימים שהמחשבים היו איטיים, היא הייתה התוכנה היחידה שיכלה לקחת עיתון יומי שלם, עם כמויות פסיכיות של טקסט, ולעמד אותו במהירות שיא. אבל מה שמדהים זה היום. היום היא פשוט סוס עבודה של אוטומציה. הוא הראה לי איך הוא שואב קובץ XML עצום והתוכנה מסדרת אותו לפי חוקיות ברמת המילימטר – כמעט בלי מגע יד אדם.

למה הוא טוען שהיא לוקחת את 'תג' בהליכה? כמובן ששאלתי אותו על תג, הרי תג היא המלכה של ספרי הקודש. הוא חייך והסביר לי את ההבדל: תג היא תוכנה גאונית אבל ספציפית. היא בנויה לפתור בעיות נקודתיות של טקסט עוטף ורב-טקסט.
3B2, לעומת זאת, היא כמו שפת תכנות לעימוד.

  • האוטומציה: ב-3B2 אתה יכול להגדיר חוקיות מטורפת (למשל: "אם הטקסט הזה ארוך מ-X, תכווץ את הרווחים בפסקה הקודמת ב-2%, תשנה פונט ותעביר עמוד"). בתג דברים כאלה דורשים התערבות ידנית או סקריפטים חיצוניים מורכבים.
  • מהירות ויציבות: איפה שתג (ואפילו אינדיזיין) מתחילות לקרטע ולגמגם עם קבצים עמוסים ומאות עמודים של טקסט מורכב – 3B2 אוכלת את זה בלי מלח, בגלל שהיא לא מבזבזת משאבים על ממשק גרפי כבד.
  • שליטה טיפוגרפית: רמת הדיוק והשליטה על כל אות, רווח ומיקום בעמוד היא אבסולוטית. זה מבוסס קוד, אז אין דבר כזה "באג תצוגה", מה שאתה כותב זה מה שיוצא בפיקסל.
מה יש בה שאין באחרות?
מעבר לאוטומציה הקיצונית, התוכנה יודעת לייצר אינדקסים ותוכן עניינים תוך כדי תנועה, לעשות חישובים מתמטיים על מיקומי טקסט (ממש פונקציות בתוך העימוד), והיא בנויה לעבוד עם בסיסי נתונים. בעיתון יומי שיש בו מבזקים, מודעות שמשתנות ברגע האחרון וכתבות שמתארכות – המערכת יודעת להתאים את עצמה דינמית.

החיסרון היחיד שלה? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

מי בכלל משתמש בזה היום בעולם (ולמה שלא יעברו לאינדיזיין)?

שאלתי אותו בדיוק את זה: "אם זה כזה מסובך, מי בכלל קונה את זה היום?". התשובה שלו הפילה אותי.מתברר שהלקוחות הכבדים של התוכנה היום הם לא רק עיתונים ענקיים (שבנו סביבה מערכות אוטומטיות שלמות), אלא תאגידי ענק בינלאומיים:

  • תעשיות התעופה והביטחון (כמו בואינג ואיירבוס): תחשבו על ספר הוראות יצרן של מטוס. מדובר בעשרות אלפי עמודים שמתעדכנים כל הזמן וצריכים לצאת ב-20 שפות. אינדיזיין תקרוס מזה. ב-3B2, מהנדס של בואינג מעדכן שורת מידע במסד הנתונים, והתוכנה פולטת אוטומטית PDF מעומד מחדש של כל הספר תוך דקות.
  • הוצאות לאור אקדמיות ומדעיות (STM): ז'ורנלים מורכבים של רפואה ומדע עם נוסחאות קשות, גרפים וטבלאות שמוזנים ישירות ממאגרי נתונים.
  • גופים ממשלתיים ופיננסיים: מקומות שחייבים להפיק דוחות ענק באפס זמן ובלי אף טעות אנוש במיקומי הטקסט.
הסיבה שממשיכים לקנות אותה היא שבחברות כאלה, זמן ודיוק שווים מיליונים. ברגע שהקמת את ה"תבנית" (הטמפלט) וכתבת את הקוד, המערכת עובדת על אוטומט וחוסכת סוללה של עשרות ביצועיסטים שהיו צריכים לעמד ידנית.

אז כמה התענוג הזה עולה?

פה מגיעה שורת המחיר שמסבירה למה זה לא נמצא על המחשב של כל פרילנסר מתחיל.3B2 היא לא תוכנה של "20 דולר לחודש ענן" כמו אדובי. זו תוכנת אנטרפרייז (Enterprise) לחברות. רישיון בסיסי למחשב אחד יכול להתחיל באזור ה-4,000 דולר(!), ורוב החברות הגדולות בכלל קונות את גרסאות השרת שרצות ברקע, ומשלמות על הטמעה ופיתוח סכומים שמגיעים לעשרות אלפי דולרים. כשזה מחליף מחלקת עימוד שלמה, זה פשוט משתלם להם.
זה מה שג'מני כתב לי:

הערכת עלויות (בדיולר אמריקאי):​

  • רישיון בסיסי (Desktop): המחיר לגרסת שולחן עבודה בודדת (Node-locked) מתחיל לרוב באזור ה-$4,000 - $5,000 כרכישה ראשונית.
  • מודל מנוי (Subscription): ארגונים רבים עוברים למודל שנתי שנע סביב $2,000 - $3,000 למשתמש בשנה, הכולל תמיכה ועדכונים.
  • גרסאות שרת (Server/Publishing Engine): עבור מערכות אוטומטיות לחלוטין שמייצרות אלפי דפים ללא מגע יד אדם, המחירים מטפסים משמעותית ויכולים להגיע לעשרות אלפי דולרים ($20,000 ומעלה), תלוי בהיקף השימוש.

גורמים המשפיעים על המחיר:​

  1. סוג הרישיון: האם מדובר ברישיון קבוע למחשב ספציפי או רישיון "צף" (Floating) שניתן לשתף בין משתמשים (יקר יותר בכ-20%-30%).
  2. תוספים (Add-ons): כלים לטיפול בטבלאות מורכבות, שפות מסוימות או אינטגרציה עם מסדי נתונים עשויים לעלות תשלום נוסף.
  3. תחזוקה (Maintenance): בדרך כלל ישנה עלות שנתית של כ-15%-20% ממחיר הרישיון עבור תמיכה טכנית ועדכוני גרסה.

החיסרון היחיד שלה עבורנו? עקומת למידה. זה לא לפתוח ולגרור תיבת טקסט. צריך ממש ללמוד לקודד את העימוד.

יצאתי מהפגישה הזאת בתחושה שעולם העימוד הוא הרבה יותר רחב, טכנולוגי ומרתק ממה שאנחנו רגילים לחשוב עליו ביום-יום בין אינדיזיין לתג.

מעניין אותי, יש כאן בפורום חבר'ה שעדיין עובדים עליה או שמכירים את המערכת הזאת מבפנים? אשמח לשמוע.


1773225701528.png


1773221334956.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה