התייעצות החתן והכלה כמעט לא בחתונה, הצעה לפיתרון

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
היום הולך הרבה שעושים את שתי המנות ביחד ככה הקהל בחוץ לא מרגיש שהוא נמרח וגם החתן והכלה יש להם זמן בשקט בפנים.
וצריך לזכור שבסופו של יום החתן והכלה מעופפים קצת ביום הזה אז כל תוכנית שתעשו צריך לחשבן שהם לא שמים לב לזמן
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
ככל שהחתונה ארוכה יותר זה מייקר מאוד את האירוע.
חבל על הכסף.
החתונות בחו"ל הרבה יותר יקרות.
החתונות באנגליה שעושים במתכונת הזו לא בהכרח יקרות יותר-
הקהילה מבשלת למשפחה את האוכל לאולם (המשפחה משלמת רק את עלות החומרים)
החופה בחצר בית הכנסת
רק הריקודים והסעודה נמצאים באולם שמשלמים רק על אולם והמלצרים
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
  • הוסף לסימניות
  • #46
  • הוסף לסימניות
  • #48
זה היה אי אז לפני שנות אור, אבל זה השתנה יחד עם השינויים הנוספים שקרו בחיים...
הא מתי שהתחתנו בביהכ"נ?
אני גם מתגעעגע לזה...

לא הבנתי פשוט... כי יש גיסות / אחים וכו' שלא אוכלים אחד אצל השני...
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
הא מתי שהתחתנו בביהכ"נ?
אני גם מתגעעגע לזה...

לא הבנתי פשוט... כי יש גיסות / אחים וכו' שלא אוכלים אחד אצל השני...
אני לא מתגעגעת

זה שיש גיס או אח שלא יאכלו אחד אצל השני לא סותר אופציה שיאכלו מהשכנים ;)
(במיוחד אם הם מביאים את החומרים)

אניוואי זה כבר לא רלוונטי לארץ ומכל מיני סיבות
ועם כל השמרנות של אנגליה אני צופה שגם שם בעוד דור או שניים זה לא יהיה רלוונטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
החתונות באנגליה שעושים במתכונת הזו לא בהכרח יקרות יותר-
הקהילה מבשלת למשפחה את האוכל לאולם (המשפחה משלמת רק את עלות החומרים)
החופה בחצר בית הכנסת
שהקהילה מבשלת זה מתאים רק לקהילה קטנה ומשפחתית ובנוסף לכך שהנשים אינם עובדות ופנויות לשמחה.
כיום בישראל כמעט אף אחד לא מבשל לעצמו גם שמחות קטנות [ברית, בר מצוה וכו'] אז כיצד יבשלו חתונה ?
הנשים עובדות וכיצד הם ידחסו לסדר היום לבשל חתונה למישהו שהם בקושי מכירות ???
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
שהקהילה מבשלת זה מתאים רק לקהילה קטנה ומשפחתית ובנוסף לכך שהנשים אינם עובדות ופנויות לשמחה.
כיום בישראל כמעט אף אחד לא מבשל לעצמו גם שמחות קטנות [ברית, בר מצוה וכו'] אז כיצד יבשלו חתונה ?
הנשים עובדות וכיצד הם ידחסו לסדר היום לבשל חתונה למישהו שהם בקושי מכירות ???
וכמו שאמרתי
אניוואי זה כבר לא רלוונטי לארץ ומכל מיני סיבות
ועם כל השמרנות של אנגליה אני צופה שגם שם בעוד דור או שניים זה לא יהיה רלוונטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אתם מכירים את זה שהחתן והכלה נמצאים בחדר יחוד המון זמן, הרבה מוזמנים כבר לא מחכים, וגם מי שכן מיד מתחילים ריקודים וקשה לגשת אליהם.
בפועל החתן והכלה בקושי חווים את החתונה שלהם שבחוץ, המוזמנים כמעט לא יכולים לגשת בצורה סבירה, והמשפחה נשארת ממש רחוק מכיוון שבזמן שרוקדים זה הזמן של החברים וזה רוב הזמן שהחתן והכלה בחוץ.
אני רוצה להציעה פיתרון לזה ולעוד כמה בעיות נוספות, אני מבין שזה לא הולך מחר להיות בגלל איזה כותב בפרוג אבל אולי כשנציף את זה ונגלגל את הרעיון זה בסוף יגיע לידיים נכונות.
בחתונה שהייתי באנגליה החופה הייתה בצהריים בחצר ביהכנ”ס בשכונה! אחרי החופה המשפחות הלכו לביתם והחתן והכלה הלכו לחדר יחוד, כל זה בזמן שלהם בלי שזב על חשבון החתונה, אחר כך ברוגע יכלה הכלה להתאפר נורמלי ולא בלחץ של החברים שדופקים כבר בדלת, והתמונות של המשפחה לפני החתונה הם של חתן וכלה יחד ולא בלי קשר תמונות רק עם החתן ורק עם הכלה, ובסוף החתונה כשכבר נשאר רק שאריות של תיסרוקות וכו’ תמונות משותפות,
והכי מדהים! החתן והכלה היו כל החתונה ברוגע ושמחה מהסעודה ועד הסוף!!!
נ.ב. זה גם מקל על הצום של החתן והכלה...
מה אתם אומרים על הרעיון?
גם באנגליה כבר מתחילים לעשות חתונה כמו בשאר העולם- ערב אחד ארוך.
באמת הפספוס הכי גדול זה התמונות המשפחתיות שנעשות ככה כשכולם עדיין נראים טוב.
יש שם כאלה שעושים קונספט שונה וקצת יותר מותאם שאגב יש גם חוצניקים שעושים בארץ, אבל דורש אולם גדול יותר -
שאחרי החופה החתן והכלה נכנסים לחדר יחוד רק לכ20 דקות, יוצאים ומצטלמים בחוץ כשעדיין נראים טוב, וגם עם המשפחה הקרובה שיוצאת, בשעה שכולם אוכלים מנה ראשונה ושניה,
ואז הם נכנסים לאולם לריקודים ראשונים.
יש כאלה שמהדרים להוסיף קבלת פנים קטנה באמצע אבל זה באמת מיותר.

אוקי,
ואז למה מגיעים?
כאילו אם החופה בצהרים לשכנים ולמשפחה,
אז בערב זה רק לחברים כלומר באים לרקוד כמו באיזה מועדון (סליחה על הביטוי)...
לא מריח טוב השחרור הזה.
משום מה מרגיש לי שה גורר אחריו הרבה תופעות לוואי שלא מתאימות אפילו להכתב כאן.
ושוב, תכניסו לעצמכם לראש שהאנשים שיש שם זה לא מי שכאן ולא כל מה שמתאים ומרשים במקום אחד אפשר להעתיק למקום אחר.
וואו זה ממש לא מועדון.
ההיפך זה משהו שהישראלי הממוצע לא יעמוד בו.
דבר ראשון הסעודה בדרך כלל יותר עשירה - יש גם מרק ויושבים יותר זמן כדי ליהנות מהאוכל.
בין המנות והריקודים יש דרשות של המחותנים או רבנים. דרשות ממש שכולם יושבים ושותקים ומקשיבים. לא יכול לקרות בארץ...

החתונות באנגליה שעושים במתכונת הזו לא בהכרח יקרות יותר-
הקהילה מבשלת למשפחה את האוכל לאולם (המשפחה משלמת רק את עלות החומרים)
החופה בחצר בית הכנסת
רק הריקודים והסעודה נמצאים באולם שמשלמים רק על אולם והמלצרים
זה רק בגייטסהד.
בלונדון לדוגמא עושים באולמות וקייטרינגים רגילים וכמובן יש שעושים במקומות מפוארים במיוחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
זה רק בגייטסהד.
בלונדון לדוגמא עושים באולמות וקייטרינגים רגילים וכמובן יש שעושים במקומות מפוארים במיוחד.
גם במנצ'סטר (וגם פגשתי במתכונת הזו בשתי חתונות לונדוניות לפני כמה שנים),
ובהודעות לפני כבר אמרתי-
זה לא שזה לא היה טוב, זה פשוט התאים לאורח חיים שהיה עד שלאט לאט אפילו באנגליה השמרנית אורח החיים השתנה וזה כבר לא כזה מתאים ומסתדר, והשינוי הגיע בדרך טבעית.
(זה עדיין תלוי איפה כי בלונדון זה כבר השתנה כמעט לחלוטין ובמננצסטר וגייטסהד זה עדיין יותר נפוץ יחד עם החלב בבקבוקי זכוכית מהחלבן)
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
גם במנצ'סטר (וגם פגשתי במתכונת הזו בשתי חתונות לונדוניות לפני כמה שנים),
ובהודעות לפני כבר אמרתי-
ראית חתונות בלונדון שהקהילה בישלה? קהילה ליטאית או חסידית?
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
אני רואה כאן הרבה התנגדות לאוכל שהקהילה מבשלת..
מה עם כל האירועים הקטנים של ארוסין\בר מצוה\אופרוף וכו
שכל השכונה שולחת עוגות וכולם אוכלים ואף אחד לא מתחיל להגיד מי הכין מה..
ההבדל שזה כן נכנס וזה מקובל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
אני רואה כאן הרבה התנגדות לאוכל שהקהילה מבשלת..
מה עם כל האירועים הקטנים של ארוסין\בר מצוה\אופרוף וכו
שכל השכונה שולחת עוגות וכולם אוכלים ואף אחד לא מתחיל להגיד מי הכין מה..
ההבדל שזה כן נכנס וזה מקובל...
אני באמת לא נוגעת בברים של עוגות בשמחות לכי תדעי מי הכין... בבית של מי... ואיפה נאפה...
אבל זו צרה של אינסטניקסטים, מי שלא סובל מזה. שהיה לו בתאבון רב!
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
אתם מכירים את זה שהחתן והכלה נמצאים בחדר יחוד המון זמן, הרבה מוזמנים כבר לא מחכים, וגם מי שכן מיד מתחילים ריקודים וקשה לגשת אליהם.
בפועל החתן והכלה בקושי חווים את החתונה שלהם שבחוץ, המוזמנים כמעט לא יכולים לגשת בצורה סבירה, והמשפחה נשארת ממש רחוק מכיוון שבזמן שרוקדים זה הזמן של החברים וזה רוב הזמן שהחתן והכלה בחוץ.
אני רוצה להציעה פיתרון לזה ולעוד כמה בעיות נוספות, אני מבין שזה לא הולך מחר להיות בגלל איזה כותב בפרוג אבל אולי כשנציף את זה ונגלגל את הרעיון זה בסוף יגיע לידיים נכונות.
בחתונה שהייתי באנגליה החופה הייתה בצהריים בחצר ביהכנ”ס בשכונה! אחרי החופה המשפחות הלכו לביתם והחתן והכלה הלכו לחדר יחוד, כל זה בזמן שלהם בלי שזב על חשבון החתונה, אחר כך ברוגע יכלה הכלה להתאפר נורמלי ולא בלחץ של החברים שדופקים כבר בדלת, והתמונות של המשפחה לפני החתונה הם של חתן וכלה יחד ולא בלי קשר תמונות רק עם החתן ורק עם הכלה, ובסוף החתונה כשכבר נשאר רק שאריות של תיסרוקות וכו’ תמונות משותפות,
והכי מדהים! החתן והכלה היו כל החתונה ברוגע ושמחה מהסעודה ועד הסוף!!!
נ.ב. זה גם מקל על הצום של החתן והכלה...
מה אתם אומרים על הרעיון?
בלת"ק
בעיה הרבה יותר גדולה זה כשהחתן והכלה נמצאים בחדר ייחוד 10 דקות רבע שעה בחתונות בקיץ.
אני לא יודעת אם את ספרדיה או אשכנזית, אבל חדר ייחוד זה אחד מהחלקים הכי חשובים של החתונה (חופה, חדר ייחוד שבע ברכות ומצווה טאנץ.) וכל השאר- הם רק תוספת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
אצלינו אבא שלי לפני החתונה אמר לי וכך גם לאחים שלי ,
יש אורחים שמגיעים וצריך לכבד אותם.
יהיה לכם בעז"ה הרבה שנים מאושרות ביחד .
שדופקים לכם אתם יוצאים .
וכך היה .
הלם!!
אויש רעיון מצויין!!!
אנחנו יצאנו מחדר איחוד ישר לברכת המזון....:eek:
ישר רצתי לאכול כזית מהחלה הגדולה שכבר התייבשה כדי לברך שבע ברכות
ופתחנו אתהצום על כוס מיץ תפוזים ...הא והחלה היבשה....
כל דבר צריך פורפורציות...
מרגיש קצת שאיבדתם את הטעם...
וקצת עבר את הגבול של "איזה חמודים..."
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
בלי קשר לנושא האשכול
בין המנות והריקודים יש דרשות של המחותנים או רבנים. דרשות ממש שכולם יושבים ושותקים ומקשיבים. לא יכול לקרות בארץ...
זה בהחלט יכול להיות, והיה נהוג בארץ עד לפני כ20 שנה.
חלק גדול מדרשות המגידים זצ"ל היו בחתונות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
ראית חתונות בלונדון שהקהילה בישלה? קהילה ליטאית או חסידית?
חסידית
בלת"ק
בעיה הרבה יותר גדולה זה כשהחתן והכלה נמצאים בחדר ייחוד 10 דקות רבע שעה בחתונות בקיץ.
אני לא יודעת אם את ספרדיה או אשכנזית, אבל חדר ייחוד זה אחד מהחלקים הכי חשובים של החתונה (חופה, חדר ייחוד שבע ברכות ומצווה טאנץ.) וכל השאר- הם רק תוספת.
מה הבעיה להיות בקיץ בחדר ייחוד רבע שעה?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה