התייעצות החתן והכלה כמעט לא בחתונה, הצעה לפיתרון

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
אני יכולה להגיד דבר אחד, שחשוב מאד מאד להתחשב באורחים שמגיעים לשמח, הייתי פעם בחתונה של חברה קרובה וכמעט הלכתי הביתה לפני שהם יצאו מהחדר ייחוד מרב שכולם ניסו להוציא אותם ואף אחד לא הצליח, במחילה זה היה פשוט מבייש!!
מסכימה איתך
רק שלצערינו יש זוגות שמאבדים פורפורציה בפנים
ואולי חושבים שיש איזה עינין להישאר כמה שיותר בפנים
וכמה שיותר זמן דופקים להם בדלת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
מה הבעיה להיות בקיץ בחדר ייחוד רבע שעה?
בעיקרון אין בעיה, אבל את לא תחפשי להוריד נגיד את הגראמען בחופה בגלל זה, נכון? כי החופה היא זמן קדוש. צריך או לא צריך גראמען זה שאלה אחת, אבל את תורידי אותו משיקול כלכלי, או משיקול של לא נהוג אצלכם, לא משיקול של לקצר את הזמן של החופה מ25 דקות ל10 דקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
הייתי בחתונות שמשום מה החליטו לעשות את כל הסעודה ברצף וריקודים ראשונים ושניים היו במחובר בסוף.
החתן והכלה היו שעתיים בחדר ייחוד וזה ממש היה עוול גדול למוזמנים.
לזה התכוונתם?
בחתונות חסידיות אפשר לאכול 2 מנות בסעודה + לצאת לשופינג בכיף + לחזור ולראות שהם עדיין לא יצאו.
אולי לזה התכוון פותח האשכול?
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
מסכימה איתך
רק שלצערינו יש זוגות שמאבדים פורפורציה בפנים
ואולי חושבים שיש איזה עינין להישאר כמה שיותר בפנים
וכמה שיותר זמן דופקים להם בדלת...
מה הכוונה מאבדים פורפורציה
הרבה זוגות לא שמים לב שעובר ככ הרבה זמן....
הם מרגישים שזה 5 דקות, בציבור מרגיש שזה 5 שעות
ובפועל זה היה שעה קצרה שלא הספיקו בה הכל
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
הייתי בחתונות שמשום מה החליטו לעשות את כל הסעודה ברצף וריקודים ראשונים ושניים היו במחובר בסוף.
החתן והכלה היו שעתיים בחדר ייחוד וזה ממש היה עוול גדול למוזמנים.
לזה התכוונתם?

בחתונה סטנדרטית החתן והכלה נמצאים בערך שעה בחדר ייחוד וחווים את החתונה שלהם מצויין. ריקודים ראשונים זה בעיקר המשפחה ורק בהמשך החברים. לא חושבת שמישהו יוצא מקופח.
כנראה היית בחתונה חסידית, לא?!
אבל זה ממש לא עוול למזומנים
בחתונה כזאת אורחים שרוצים לבוא רק להגיד מזל טוב מגיעים בערך בסוף הבעודה ובריקודים אומרים מזל"ט
מה הבעיה?
ומי שצריך להיות בכל החתונה גם לא עוול, אז יושבים בנחת ואוכלים בסעודה ואח"כ יש רצף של ריקודים מה רע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
בעיקרון אין בעיה, אבל את לא תחפשי להוריד נגיד את הגראמען בחופה בגלל זה, נכון? כי החופה היא זמן קדוש. צריך או לא צריך גראמען זה שאלה אחת, אבל את תורידי אותו משיקול כלכלי, או משיקול של לא נהוג אצלכם, לא משיקול של לקצר את הזמן של החופה מ25 דקות ל10 דקות.
אם הגרעמן היה על חשבון האורחים אז בהחלט הייתי מורידה את זה.
לדעתי חתן וכלה אמורים לכבד את האורחים שמגיעים לשמוח איתם בחתונה ולכן לקצר את השהות בחדר ייחוד.
(ככה גם עשיתי בפועל)
אין שום דבר קדוש בלהיות בחדר ייחוד כמה שיותר זמן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
בלת"ק

תגידו ברצינות,
לא קרה לכם שהגעתם לחתונה ויצאתם מבלי שמזלטתם בפועל את החתן או הכלה?
לי אישית זה קרה מלא. לא תמיד יש דרך להדחף לאמצע המעגל המסחרר של החברות
ולשאוב משם את הכלה לשבריר שניה.
הרי פוגשים כ"כ הרבה ידידים, בני משפחה ומכרים ולא תמיד מגיעים אל החתן/הכלה בעצמם...
מספיק להגיד שהיינו (יראו בוידאו ובתמונות כהוכחה:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
אם הגרעמן היה על חשבון האורחים אז בהחלט הייתי מורידה את זה.
לדעתי חתן וכלה אמורים לכבד את האורחים שמגיעים לשמוח איתם בחתונה ולכן לקצר את השהות בחדר ייחוד.
(ככה גם עשיתי בפועל)
אין שום דבר קדוש בלהיות בחדר ייחוד כמה שיותר זמן.
חברה חסידית אמרה לי שהגרמען שבסוף החתונה, במצווה טאנץ הוא יותר לסבים ולסבתות...
על חשבון הזוג נטו.
הזוג העייף מזמן היה מת לחזור כבר הביתה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
חברה חסידית אמרה לי שהגרמען שבסוף החתונה, במצווה טאנץ הוא יותר לסבים ולסבתות...
על חשבון הזוג נטו.
הזוג העייף מזמן היה מת לחזור כבר הביתה...
של המצווה טאנץ כן, דיברתי על של החופה, לא של המצווה טאנץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
כנראה היית בחתונה חסידית, לא?!
אבל זה ממש לא עוול למזומנים
בחתונה כזאת אורחים שרוצים לבוא רק להגיד מזל טוב מגיעים בערך בסוף הבעודה ובריקודים אומרים מזל"ט
מה הבעיה?
ומי שצריך להיות בכל החתונה גם לא עוול, אז יושבים בנחת ואוכלים בסעודה ואח"כ יש רצף של ריקודים מה רע?
חתונות ליטאיות. יצא לי להיות בשתיים כאלה.

בחתונות ליטאיות בקובל שהזוג בערך שעה בחדר ייחוד ויש ריקודים ראשוניים ושניים בנפרד.
אם אתם ליטאים ופתאום החלטתם לעשות חתונה "חסידית" זה עוול למוזמנים.
אנשים מתאמצים לבוא ולהגיד מזל טוב וחוזרים ריקם כי החתן והכלה נמצאים שעתיים ולא תמיד האורחים יכולים להמתין שהם יצאו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
בחתונה שהייתי באנגליה החופה הייתה בצהריים בחצר ביהכנ”ס בשכונה! אחרי החופה המשפחות הלכו לביתם והחתן והכלה הלכו לחדר יחוד, כל זה בזמן שלהם בלי שזב על חשבון החתונה, אחר כך ברוגע יכלה הכלה להתאפר נורמלי ולא בלחץ של החברים שדופקים כבר בדלת, והתמונות של המשפחה לפני החתונה הם של חתן וכלה יחד ולא בלי קשר תמונות רק עם החתן ורק עם הכלה, ובסוף החתונה כשכבר נשאר רק שאריות של תיסרוקות וכו’ תמונות משותפות,
והכי מדהים! החתן והכלה היו כל החתונה ברוגע ושמחה מהסעודה ועד הסוף!!!
נ.ב. זה גם מקל על הצום של החתן והכלה...
מה אתם אומרים על הרעיון?
אפשר להתיחס לחתונות בארץ בדיוק אותו דבר- בתחילה חופה- ואז שעתיים הפסקה, ואז ארוע של ריקודים שמחת חתן וכלה.
אבל בארץ בזמן ההפסקה אפשר לבוא לאכול סעודה עם המשפחה של החתן והכלה.
מי שחשוב לו דווקא להגיד מזל"ט לחתן ולכלה, ולא להיות הרבה זמן, שיבוא לריקודים.

אני לא מבינה מה הסיפור של הדפיקות, וההורים שממחייבים את הזוג לצאת כדי לכבד את האורחים,
אורח שדחוף לו לפגוש את החתן או הכלה- יגיע מספיק מאוחר שבטוח הם בחוץ.

גילוי נאות: אני הייתי בחדר ייחוד פחות מחצי שעה- כך נהוג בחסידות שלנו,
ובגילי אני קרובה הרבה יותר להיות מחותנת מאשר לחתונה שלי.
אבל בכל מקרה אני לא סובלת את זה שהחתן והכלה נהפכים לבובות באירוע של ההורים-
רוב האורחים בסעודה הם בכלל אורחים של ההורים- והזוג, שכל תכלית החתונה היא בעקרון לשמח אותם,
צריכים לצאת כדי שלאורחי ההורים יהיה יותר מעניין ונחמד.
החתן והכלה צריכים להיות מרכז האירוע והוא צריך להתנהל בצורה שתשמח אותם, לא להפוך אותם לכלי וצעצוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
סתם כך הגיע הזמן לשנות את החתונות בארץ. משלמים הון עתק מקבלים אולם שהריח בכניסה זה ערבוב של צחנה וקולה עם סלטים רק חסר שקית ענקית של פח ליד הכניסה והריח מושלם. זלזול אחד גדול. בקושי מתחילה החתונה כבר מורידים את המפות. מזמינים את כל העולם ואשתו ובמקום חתונה קבלתם הפגנה רק חסרה המשטרה . והכל מהר מהר העיקר שיגמר. ובשביל החגיגה המוזרה הזו משקיעים מחיר שלא הגיוני לחלוטין למה שמקבלים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
רוב האורחים בסעודה הם בכלל אורחים של ההורים- והזוג, שכל תכלית החתונה היא בעקרון לשמח אותם,
צריכים לצאת כדי שלאורחי ההורים יהיה יותר מעניין ונחמד.
החתן והכלה צריכים להיות מרכז האירוע והוא צריך להתנהל בצורה שתשמח אותם, לא להפוך אותם לכלי וצעצוע.
הזוג לא שמח עם רוב האורחים שמגיעים? אם רוב האורחים לא היה מגיעים הזוג היה שמח אותו דבר או יותר מאשר כשהם מגיעים?

גילוי נאות- אני תמיד סברתי שמה הקשר לעשות חתונה גדולה וחתונה קטנה ואינטימית הרבה יותר לעניין ושמחה ושלושת רבעי מהאורחים סתם באים,
עד שהתחתנתי וגיליתי ששמחתי כמעט עם כל אחת שהגיעה וזה היה חתונה גדולה יותר מהנורמה.

צריכים לצאת כדי שלאורחי ההורים יהיה יותר מעניין ונחמד.
הם צריכים לצאת כדי לכבד את האורחים שטרחו ובאו לכבודם, זה שהם יוצאים מהחדר ייחוד לא גורם שלאורחים יהיה מעניין יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
אפשר להתיחס לחתונות בארץ בדיוק אותו דבר- בתחילה חופה- ואז שעתיים הפסקה, ואז ארוע של ריקודים שמחת חתן וכלה.
אבל בארץ בזמן ההפסקה אפשר לבוא לאכול סעודה עם המשפחה של החתן והכלה.
מי שחשוב לו דווקא להגיד מזל"ט לחתן ולכלה, ולא להיות הרבה זמן, שיבוא לריקודים.

אני לא מבינה מה הסיפור של הדפיקות, וההורים שממחייבים את הזוג לצאת כדי לכבד את האורחים,
אורח שדחוף לו לפגוש את החתן או הכלה- יגיע מספיק מאוחר שבטוח הם בחוץ.

גילוי נאות: אני הייתי בחדר ייחוד פחות מחצי שעה- כך נהוג בחסידות שלנו,
ובגילי אני קרובה הרבה יותר להיות מחותנת מאשר לחתונה שלי.
אבל בכל מקרה אני לא סובלת את זה שהחתן והכלה נהפכים לבובות באירוע של ההורים-
רוב האורחים בסעודה הם בכלל אורחים של ההורים- והזוג, שכל תכלית החתונה היא בעקרון לשמח אותם,
צריכים לצאת כדי שלאורחי ההורים יהיה יותר מעניין ונחמד.
החתן והכלה צריכים להיות מרכז האירוע והוא צריך להתנהל בצורה שתשמח אותם, לא להפוך אותם לכלי וצעצוע.
אף אחד לא מכריח את החתן והכלה לצאת לפני הזמן המקובל.

חתן וכלה שלא יוצאים מחדר ייחוד בזמן המקובל שיתחתנו עם מניין ברבנות, יעשו להם ריקוד קטן ושילכו ישר הביתה בכיף ובהנאה.

גם המוזמנים והאורחים הם לא כלי צעצוע של החתן והכלה והם עושים להם טובה שהם בכלל מגיעים לחתונה שלהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
בלת"ק
בעיה הרבה יותר גדולה זה כשהחתן והכלה נמצאים בחדר ייחוד 10 דקות רבע שעה בחתונות בקיץ.
אני לא יודעת אם את ספרדיה או אשכנזית, אבל חדר ייחוד זה אחד מהחלקים הכי חשובים של החתונה (חופה, חדר ייחוד שבע ברכות ומצווה טאנץ.) וכל השאר- הם רק תוספת.
זה לא סותר להלכה עדיין מספיק 15 דקות
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
אל תשכחו שבאים לשמח חתן וכלה.
"וכל הנהנה מסעודת חתן וכלה ואינו משמחם עובר בחמשה קולות "
כל אחד ממה שהוא שמח בזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
הא שכחתי שיש חתונות שצריך להכנס עם מגפים כי אחרת מחליקים על השתיה שנשפכת לייד הבר המדהים ... ומי שרוצה להגיע הבייתה בלי קלקול קיבה כדאי שלא יטעם מהאוכל. זה בזיון. סורי .
זה מאד תלוי.
דווקא יצא לי לאחרונה להשתתף בחתונה באולם קלאסי ממש במחתנה של בני ברק והיה שם מנהל אירוע כזה אחראי ומסור כל הזמן דאג לבדוק שכולם קבלו מנות וכו'. דאג שתהיה עובדת נקיון צמודה ליד הבר שתנקה ותסדר ותזרוק כוסות ח"פ מלוכלכים וכו'
בקיצור. זה מאד משנה באיזה אולם ועל איזו הנהלה את נופלת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
זה ישאר אירוע משפחתי כמו בת מצווה בערך.
נכון מאד.
כך נראית חופה בחו''ל
ולעניות דעתי זה רעיון נהדר.

הרי המשפחה הקרובה מאד ממילא לא עובדת ביום הזה,
באמת למה לא לחוות את האירוע הגדול שכולם התארגנו אליו והוציאו המון כסף- בנחת כמו שצריך?

אבל אודה שאכן בארץ הוא כנראה לא ישים
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
נכון מאד.
כך נראית חופה בחו''ל
ולעניות דעתי זה רעיון נהדר.

הרי המשפחה הקרובה מאד ממילא לא עובדת ביום הזה,
באמת למה לא לחוות את האירוע הגדול שכולם התארגנו אליו והוציאו המון כסף- בנחת כמו שצריך?

אבל אודה שאכן בארץ הוא כנראה לא ישים
דווקא אני כן עבדתי בימים של חתונות של אחים / גיסים.
וגם בבוקר למחרת הלכתי לעבודה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה