התייעצות החתן והכלה כמעט לא בחתונה, הצעה לפיתרון

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #81
נכון מאד.
כך נראית חופה בחו''ל
ולעניות דעתי זה רעיון נהדר.

הרי המשפחה הקרובה מאד ממילא לא עובדת ביום הזה,
באמת למה לא לחוות את האירוע הגדול שכולם התארגנו אליו והוציאו המון כסף- בנחת כמו שצריך?

אבל אודה שאכן בארץ הוא כנראה לא ישים
בחו"ל הגישה לאירועים שונה מאד,
אנשים לא באים בשביל לדפוק כרטיס וללכת, אלא באים בשביל לשבת.
פעם גם בארץ זה היה ככה אבל היום מרוב ריובי השמחות בליעה"ר, לאנשים אין זמן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
זה לא נעים שהחתן והכלה בתוך החדר ייחוד הרבה זמן ואז זה מגיעה למצב שההורים צריכים לנסות להוציא אותם אז זה לא נעים להורים, ולחתן וכלה בסוף שקולטים שהאורחים חיכו הרבה זמן עד שנצא!
למה צריך להוציא?
שישארו, ההפסד כולו שלהם
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
יום החתונה הוא היום הראשון שהזוג יוצא מהסמכות של ההורים לומר מה לעשות, כמובן לא בפן ההילכתי אלא המעשי.
אם הזוג הוא מהסוג שמתואר בפתיחה - הוא פותח את התקופה הזו באמירה "אתם לא תגידו לנו יותר מה לעשות ומתי לצאת, זה הזמן שלנו ואנחנו מחליטים"..
צודקים? לחלוטין, הם מרכז האירוע וזכותם לעשות את זה. רק מה - ילדותי לחלוטין.
זוג בוגר פותח את התקופה בבגרות, נמצאים ביחד, בפעם הראשונה! פחות זמן ממה שהם רוצים, ויוצאים לכבד את המשפחה והאורחים שטרחו עבורם, גם צודקים וגם בוגרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
כל דבר צריך פורפורציות...
מרגיש קצת שאיבדתם את הטעם...
וקצת עבר את הגבול של "איזה חמודים..."

למה בשם כל הרוחות לא נטלתם ידיים בחדר ייחוד?
לא נוטלים ידיים מיד....
עד שבאנו לטול הגיע הצלם וטירטר תמוח
וזה היה הטעות!
אל דאגה חתונה יפה!!
בסוף פתחנו בבית ב2 בלילה את הצום על מאפינס :sne:
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
זה לא נעים שהחתן והכלה בתוך החדר ייחוד הרבה זמן ואז זה מגיעה למצב שההורים צריכים לנסות להוציא אותם אז זה לא נעים להורים, ולחתן וכלה בסוף שקולטים שהאורחים חיכו הרבה זמן עד שנצא!

ואם ההורים יורידו לחץ?
לא מהזוג, מעצמם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
מה הכוונה מאבדים פורפורציה
הרבה זוגות לא שמים לב שעובר ככ הרבה זמן....
הם מרגישים שזה 5 דקות, בציבור מרגיש שזה 5 שעות
ובפועל זה היה שעה קצרה שלא הספיקו בה הכל
כוונתי היתה
לא לזוגות הקלאסים שנמצאים שעה וחצי פלוס מינוס ומרגיש 5 דק'...
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
דווקא יצא לי לאחרונה להשתתף בחתונה באולם קלאסי ממש במחתנה של בני ברק והיה שם מנהל אירוע כזה אחראי ומסור כל הזמן דאג לבדוק שכולם קבלו מנות וכו'. דאג שתהיה עובדת נקיון צמודה ליד הבר שתנקה ותסדר ותזרוק כוסות ח"פ מלוכלכים וכו'
בקיצור. זה מאד משנה באיזה אולם ועל איזו הנהלה את נופלת!
כן ירבו. לרוב זה מרגיש הפגנה . זה מגיע למצב שאני לא יוצאת כמעט לחתונות כי ממילא לא שמים לב מי מגיע ומי לא .
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
כן ירבו. לרוב זה מרגיש הפגנה . זה מגיע למצב שאני לא יוצאת כמעט לחתונות כי ממילא לא שמים לב מי מגיע ומי לא .
אני באמת מגיעה רק לאן שאני מחוייבת וכייף לי להגיע. ומקווה שיעריכו את המאמץ שלי ושלך לצאת בערב מהבית.
ומעריכה מאד את מי שאוספת עצמה בסופו של יום מתיש מתלבשת מתמרחת ויוצאת על עקבים עם תיק ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
הייתי בחתונה כזאת וזה נורא ואיום
כל המשפחה המצומצמת נשארת ואין לה מה לעשות כל כך הרבה שעות
מגיעים לריקודים כבר מותשים
וכל האירוע מאבד עניין
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
הייתי בחתונה כזאת וזה נורא ואיום
כל המשפחה המצומצמת נשארת ואין לה מה לעשות כל כך הרבה שעות
מגיעים לריקודים כבר מותשים
וכל האירוע מאבד עניין
שוב, זאת הסתכלות של אדם שבא לאירוע ל5 דקות, מי שבא בשביל להיות בדרך כלל לא נהיה מותש כי הוא לא יוצא לכל אירוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
שוב, זאת הסתכלות של אדם שבא לאירוע ל5 דקות, מי שבא בשביל להיות בדרך כלל לא נהיה מותש כי הוא לא יוצא לכל אירוע.
בתור ישראלית, הייתי פעם אחת בחתונה כזאת וזה היה חתונה של מישהו מאד מאד קרוב
ממש לא חתונה של מישהו שבאים 5 דקות
אז זה לא הסיטואציה שאתה מתאר
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
זה לא נעים שהחתן והכלה בתוך החדר ייחוד הרבה זמן ואז זה מגיעה למצב שההורים צריכים לנסות להוציא אותם אז זה לא נעים להורים, ולחתן וכלה בסוף שקולטים שהאורחים חיכו הרבה זמן עד שנצא!
אבא שלי הזהיר אותי לפני החופה שאם אני רוצה שהאירוע יתקתק אנחנו חייבים לצאת בשעה מסוימת
אם לא כל החתונה תלך
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
לא נוטלים ידיים מיד....
עד שבאנו לטול הגיע הצלם וטירטר תמוח
וזה היה הטעות!
אל דאגה חתונה יפה!!
בסוף פתחנו בבית ב2 בלילה את הצום על מאפינס :sne:
אצלנו חברות שלי דאגו לשים לנו בחדר מראש 2 כוסות אייס קפה ומאפים ועל זה שברנו את הצום
יש עניין של סעודת מצוה וכו אבל תכלס קשה ליטול ידיים בתוך כל ההתרגשות והסטרס
ממליצה מאוד למי מפה שרלוונטי בשבילו עדיין..
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
אצלנו חברות שלי דאגו לשים לנו בחדר מראש 2 כוסות אייס קפה ומאפים ועל זה שברנו את הצום
יש עניין של סעודת מצוה וכו אבל תכלס קשה ליטול ידיים בתוך כל ההתרגשות והסטרס
ממליצה מאוד למי מפה שרלוונטי בשבילו עדיין..
הרעיון יפה
אבל יותר מתאים שהמשפחה (ההורים או האחים) ישימו את זה ולא החברות
מגעיל אותי התופעה הזאת שהחברות "נכנסות" לחדר יחוד, תנו לזוג להיות מרוכז בעצמו בחדר יחוד
ולא לקרוא את הברכות והלבבות שהשארתן לחברה שלכן....
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
הרעיון יפה
אבל יותר מתאים שהמשפחה (ההורים או האחים) ישימו את זה ולא החברות
מגעיל אותי התופעה הזאת שהחברות "נכנסות" לחדר יחוד, תנו לזוג להיות מרוכז בעצמו בחדר יחוד
ולא לקרוא את הברכות והלבבות שהשארתן לחברה שלכן....
שמים את זה עוד לפני החופה
לא כ"כ משנה אם זה חברה או אחות
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
בלת"ק
באמת בחופה תהיה רק המשפחה הקרובה ובערב כל המוזמנים
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
בלת"ק
באמת בחופה תהיה רק המשפחה הקרובה ובערב כל המוזמנים
משפחה קרובה זה כולל אחים/ות נשואים/ות, ובעיקר במשפחות צעירות גם דודים/ות.
אלו אנשים שעובדים בד"כ גם ביום של חתונה
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
חתונות ליטאיות. יצא לי להיות בשתיים כאלה.

בחתונות ליטאיות בקובל שהזוג בערך שעה בחדר ייחוד ויש ריקודים ראשוניים ושניים בנפרד.
אם אתם ליטאים ופתאום החלטתם לעשות חתונה "חסידית" זה עוול למוזמנים.
אנשים מתאמצים לבוא ולהגיד מזל טוב וחוזרים ריקם כי החתן והכלה נמצאים שעתיים ולא תמיד האורחים יכולים להמתין שהם יצאו.
היום בהרבה מן החתונות הליטאיות, אולי אפילו רוב, מחברים את הסעודה ולא מפסיקים באמצע לריקודים.
כלומר הזוג בחדר ייחוד משך כל זמן הארוחה.

מי שרוצה לבוא לחתונה בזמן שהחתן והכלה לא בחדר ייחוד, מגיע בד"כ לקראת השעה 9 או 10.

אי אפשר לבוא -8 ולצקצק על הזוג שלא מכבד את האורחים.
 
בלת"ק
זה נכון שבחו"ל עושים חופה בצהרים ומזמינים את כל הקהילה, יש אפילו כיבוד קל וכו', אבל לערב מזמינים חברים קרובים ומשפחה. בדרך כלל מזמינים לסעודה ויש גם ריקודים אחר כך כמו בכל חתונה.
בארץ זה לא ילך מסיבה פשוטה: חברים וקרובי משפחה לא תמיד גרים באותה העיר ולכן אי אפשר לחלק את החתונה לשניים, לעומת זאת בחו"ל מדובר בקהילות שברוב המקרים מתגוררות באותו מקום ולכן ניתן לעשות את זה.
אבל יש פתרונות אחרים:
1. אפשר לוותר על חדר ייחוד (נו טוב, לא ילך ברור)
2. אפשר לתת לזו"צ להיות בחדר ייחוד כמה שהם רוצים ובמקביל, לא לענות את האורחים! להגיש להם את כל המנות אחת אחרי השניה, וגם את הקינוח, ואחר כך אפשר להתחיל ריקודים. עד אז החתן והכלה יצאו אחרי שגם הם אכלו הכל.
את האופציה השניה ראיתי בכמה חתונות (של חסידים) וזה היה מצוין! אני לא מבינה למה צריך לחכות עם האוכל לחתן ולכלה ולא להגיש לכולם, הרי ממילא הם מקבלים בחדר ייחוד את כל האוכל, אז מה העניין?
 
  • תודה
Reactions: liv

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה