התייעצות היזק ראייה - חדירה לפרטיות. נשמח לרעיונות

  • הוסף לסימניות
  • #1
השכנים מעלינו הוסיפו מרפסת.

פירגנו להם לגמרי, למרות הרעש הלכלוך הבלאגן (ובני המיעוטים שהסתובבו מסביבנו כל היום.)

אבל ---

מהרגע שהמלאכה הושלמו חשכו עיננו.

המרפסת הגדולה משקיפה לנו הישר לתוך הסלון.

אני צריכה 24 שעות לסגור את התריס ליציאה למרפסת שלנו מהסלון, כדי שהם לא ישקיפו לנו לתוך הבית. כשסוגרים את התריס הבית די מחשיך.



הגדילו החכמים לעשות ששמו נדנדה ממש מול הסלון שלנו והילדים שלהם עליה מלא שעות...

הבנות מדברות בטלפון בכיף שלהן בפאתי המרפסת הקרובה אלינו והמצב נהיה על גבול הבלתי נסבל.

למשל, בסעודת שבת ממש רואים אותנו יושבים ואוכלים מקרוב..
בעלי פעם אחת שלח את הילד השובב לעמוד בפינה ואז שם לב את האישה מולו (לא בכוונה כמובן) מסתכלת בהיסח הדעת ואז מסיטה מבט. הילד שלנו בוכה ותשומת הלב של המתנדנד השכן התורן מתמקדת בו, אני מקנחת את האף ובום שתי המתבגרות מתבוננות בסקרנות...
דוגמאות קטנות מתוך רבות.

ממש מרגישה באסה גדולה מאוד מהמצב שנוצר ואשמח לעצות כיצד לנהוג.

נ.ב חברה הציעה וילון, אך הוא מחשיך לי את הבית, ולא נראה לי הכי הוגן. אחד הדברים שאני הכי אוהבת בסלון שלי זה שהוא ככ מואר.

עורכת להסיר ספק: כמובן שום דבר לא בכוונה וברור שאינם מציצים לשם ההצצה אבל התחושה היא עדיין מאוד לא נעימה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
השכנים מעלינו הוסיפו מרפסת.

פירגנו להם לגמרי, למרות הרעש הלכלוך הבלאגן (ובני המיעוטים שהסתובבו מסביבנו כל היום.)

אבל ---

מהרגע שהמלאכה הושלמו חשכו עיננו.

המרפסת הגדולה משקיפה לנו הישר לתוך הסלון.

אני צריכה 24 שעות לסגור את התריס ליציאה למרפסת שלנו מהסלון, כדי שהם לא ישקיפו לנו לתוך הבית. כשסוגרים את התריס הבית די מחשיך.



הגדילו החכמים לעשות ששמו נדנדה ממש מול הסלון שלנו והילדים שלהם עליה מלא שעות...

הבנות מדברות בטלפון בכיף שלהן בפאתי המרפסת הקרובה אלינו והמצב נהיה על גבול הבלתי נסבל.

למשל, בסעודת שבת ממש רואים אותנו יושבים ואוכלים מקרוב..
בעלי פעם אחת שלח את הילד השובב לעמוד בפינה ואז שם לב את האישה מולו (לא בכוונה כמובן) מסתכלת בהיסח הדעת ואז מסיטה מבט. הילד שלנו בוכה ותשומת הלב של המתנדנד השכן התורן מתמקדת בו, אני מקנחת את האף ובום שתי המתבגרות מתבוננות בסקרנות...
דוגמאות קטנות מתוך רבות.

ממש מרגישה באסה גדולה מאוד מהמצב שנוצר ואשמח לעצות כיצד לנהוג.

נ.ב חברה הציעה וילון, אך הוא מחשיך לי את הבית, ולא נראה לי הכי הוגן. אחד הדברים שאני הכי אוהבת בסלון שלי זה שהוא ככ מואר.

עורכת להסיר ספק: כמובן שום דבר לא בכוונה וברור שאינם מציצים לשם ההצצה אבל התחושה היא עדיין מאוד לא נעימה.
לא צריך להתבייש, לדרוש קיר בצד שפונה אליכם. ראיתי עשרות כאלו, שאחרי הבניה שמו לב, ואז שמו קיר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
עורכת להסיר ספק: כמובן שום דבר לא בכוונה וברור שאינם מציצים לשם ההצצה אבל התחושה היא עדיין מאוד לא נעימה.
ברור שלא נעים
לבקש מהשכנים לסגור את האזור הזה, לגיטימי לגמרי.
(ולכאורה גם כל רב יגיד כך, אם תפנו לשאול)
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אצל הורי כשקרה מקרה דומה (השכנים הוסיפו יחידה)
הם סתמו את החלונות בצד המפריע
ירד להם כיוון אוויר אחד אבל לא הגיוני להשקיף ישירות לביתו של השכן
והם הבינו את זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
כדאי לדבר קודם עם רב או טוען רבני, ככה תשמעו אם יש לכם טענה, ומהי.
כשיהיה ברור הצד שלכם, תפנו אליהם בבקשה מכבדת ותבקשו משהו מוגדר.
למשל לשים בצד הזה גדר מעץ.
אם אתם יכולים גם תציעו להשתתף במחיר העלות, למרות שלא נראה שאתם צריכים
לפעמים עדיף לשלם על משהו חשוב כדי לפתור את הבעיה.
פרטיות זהו דבר בסיסי ונצרך!!!
זכרו! מגיע לכם יחס מכבד!
מגיע לכם פרטיות!
מגיע לכם התחשבות!
לנשום עמוק, לבקש יפה, לנשום עמוק שוב, לדון בעניין, לנסות להגיע לפתרון.
וגם לומר - יש לנו בעיה, אנחנו צריכים לפתור אותה אי אפשר להשאיר כך את המצב.
אם צריך להביא חבר שיראה את המצב ויכול לדבר גם כן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
לדעתי לא כדאי, זה מתבלה, ואח"כ שוב יצטרכו לדבר ע"ז עדיף קיר פנלית וכד' ובא לציון גואל.
אכן
משהו קבוע וחזק
יש עוד אפשרות של חלונות מראה כלומר מבחוץ הם מראה ולא ניתן לראות מה קורה בתוך הבית ומבפנים החלון הוא רגיל וניתן להביט לבחוץ
זה מצויין ביום, עד שמגיע הלילה...
(ואז זה הפוך, ורואים את החדר בצורה הרבה יותר מוארת...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
תודה על הרעיונות שלכם.
הבעיה שלי ושל בעלי שלא נעים לנו לדבר עם השכנים ולא לעשות מכל הסיפור ׳אישו׳
גם לא רוצים שכל פעם כשהם יוצאים למרפסת הם ירגישו לא נעים.

השאלה האם ניתן באמת דרך צד שלישי או משהו אחר

הציעו לי למשל 2 שכבות של וילון. וילון בהיר לשעות היום ושכבה כהה יותר לשעות הלילה.
ועוד רעיון על וילונות ונציאנים שונים שאפשר לשחק עם התריסים שלהם ככה שמצד אחד נכנס אור ומלד שני לא רואים כלום מבחוץ.
אבל הפיתרונןת אלה עולים מעל 1000 שח לא נשמע לי פייר שאני אצטרך להוציא את זה כעת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תודה על הרעיונות שלכם.
הבעיה שלי ושל בעלי שלא נעים לנו לדבר עם השכנים ולא לעשות מכל הסיפור ׳אישו׳
גם לא רוצים שכל פעם כשהם יוצאים למרפסת הם ירגישו לא נעים.

השאלה האם ניתן באמת דרך צד שלישי או משהו אחר

הציעו לי למשל 2 שכבות של וילון. וילון בהיר לשעות היום ושכבה כהה יותר לשעות הלילה.
ועוד רעיון על וילונות ונציאנים שונים שאפשר לשחק עם התריסים שלהם ככה שמצד אחד נכנס אור ומלד שני לא רואים כלום מבחוץ.
אבל הפיתרונןת אלה עולים מעל 1000 שח לא נשמע לי פייר שאני אצטרך להוציא את זה כעת.
יש פתרונות זולים יותר- וילון רגיל אבל כפול- 2 שכבות של וילון רגיל.
תריסים מסוג של שלבים קטנים קטנים עם כזה מקל שמסובבים וזה פותח וסוגר אותם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
תודה על הרעיונות שלכם.
הבעיה שלי ושל בעלי שלא נעים לנו לדבר עם השכנים ולא לעשות מכל הסיפור ׳אישו׳
גם לא רוצים שכל פעם כשהם יוצאים למרפסת הם ירגישו לא נעים.

השאלה האם ניתן באמת דרך צד שלישי או משהו אחר

הציעו לי למשל 2 שכבות של וילון. וילון בהיר לשעות היום ושכבה כהה יותר לשעות הלילה.
ועוד רעיון על וילונות ונציאנים שונים שאפשר לשחק עם התריסים שלהם ככה שמצד אחד נכנס אור ומלד שני לא רואים כלום מבחוץ.
אבל הפיתרונןת אלה עולים מעל 1000 שח לא נשמע לי פייר שאני אצטרך להוציא את זה כעת.
חבל על חוסר הבטחון, תופתעו כמה שהם יבינו אתכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הכי הגיוני בעולם לספר להם על התחושות שלכם באוירה טובה ולהציע פיתרון של מחיצה מולכם (אפשר מחיצה יפה של עלים וכדומה
אפשר גם להסביר להם שאחרת אתם תאלצו לאטום את החלון שלכם ואתם לא מאמינים שזה מה שהם רוצים שיקרה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
מזדהה עם כל מילה, אצלי זה לתוך חדר שינה [גם היזק ראיה וגם רעש] , תתנחמו שיכול להיות שלסלון זה יותר קל.
ההצעות על מחאה ודיבורים ואפילו הלכנו לרב ולא עלה יפה מכמה סיבות 1. ההלכה לא לצידינו להפתעתנו הרבה... 2. הם מבינים אותנו מאד אבל אין פתרון נוח להם. 3. התחלנו ברגל שמאל את השיח הזה.
היום הייתי עושה את זה אחרת, והייתי גם משלמת לפתור חלקית את הבעיה בהסכמה מלאה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
במודיעין עילית הרבנים פסקו שלמרפסת כזו חייבים לשים זכוכית חלבית על כל הצד הפונה לשכנים, שלא יהי היזק ראיה.
לא צריך להגיע לבי"ד, מספיק לדבר עם מורה ההוראה של השכונה בה אתם גרים.
כדאי לקרוא:
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
השאלה האם ניתן באמת דרך צד שלישי או משהו אחר
יש לך שכנה נעימה בבניין שיודעת לדבר ולהסביר, ויש לה קשר עם השכנים,
אולי היא תסכים לבוא ולבקש ולהגיד, שאתם באמת לא רוצים להכביד אבל שואלים
כדי שיהיה יותר נעים אם יש להם אפשרות/רעיון מצידם כדי שלא יהיה "היזק ראיה".
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה