דרוש מידע הייתי שמחה להבין למה...

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
דיברתי על זה פעם עם חברה יתומה.
והיא אמרה לי כך:
אם יציעו לך בחורה מושלמת שיש לה זוג הורים בריאים,
ובחורה מושלמת שיש לה הורה אחד, במי תבחרי?
נכון, לא חסר להם כלום, הם לא סוג' ב'
הם א' א'
אבל יש כאלה שגם את הנתון הזה אין להם-
אז הם א' א' א'
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
שאלת, למה היא נחשבת סוג ב?
ולמה היא צריכה להתחתן עם בחור שהוא בן להורים גרושים?
השאלה שלי
אם בת להורים גרושים היא לא סוג ב' (ואת צודקת)
אז גם בן להורים גרושים אינו סוג ב' -(ואם נראה לך שהוא סוג ב' יש לך הסבר לזה?)
אז מה הבעיה כאן,? - שתיהם סוג א' א'
פשוט מאד בגלל שהנסיון לדחוף בכח הורים גרושים+הורים גרושים הוא מטריד.
לבחורה בת להורים גרושים לא אמור להפריע בחור שמתאים לה פרפקט והוא גם בן להורים גרושים,להפך- זה עשוי להיות יתרון. כן מפריע שמציעים הצעות בלי טיפת קשר למציאות כשהמכנה המשותף הוא הורים גרושים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
שאלת, למה היא נחשבת סוג ב?
ולמה היא צריכה להתחתן עם בחור שהוא בן להורים גרושים?
השאלה שלי
אם בת להורים גרושים היא לא סוג ב' (ואת צודקת)
אז גם בן להורים גרושים אינו סוג ב' -(ואם נראה לך שהוא סוג ב' יש לך הסבר לזה?)
אז מה הבעיה כאן,? - שתיהם סוג א' א'
אם כבר- בלי להגדיר סוג- הייתי קצת נרתעת מבן להורים גרושים שיתחתן עם בת להורים גרושים.
זוג במיוחד כשהוא צעיר צריך משענת מאד חזקה לפחות מאחד הצדדים.

ואני כותבת את זה כי לי עצמי בתור זו"צ לא הייתה משענת בתקופה הראשונה עקב מצב רפואי מורכב
(כמובן שלא בכל מקרה של גירושין מדובר בבית חלש. יש ילדים להורים גרושים שההורים התחתנו לפני המון שנים ומנהלים משפחות יפות והם מהווים משענת חמה ותומכת)
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
לא כל דבר שקורה בציבור החרדי אני יכול להסביר
אבל אני אנסה להסביר קצת במלוא הרגישות...

חיים של בן אדם מאד מושפעים ממה שהוא רואה סביבו
ובדרך כלל הוא מגיב לסיטוצאיות מסוימות כמו שהוא ראה שסביבתו הגיבה להם כאשר הוא היה רך בשנים

לדוגמא אם מישהו ראה שאבא שלו ממש מתעצבן כשהוא מחכה הרבה זמן בתור בקופת חולים כאשר הוא יגדל יש סיכוי גדול שהוא גם יתנהג כך בשונה מילד שראה שאבא שלו מחייך ואמר הכל לטובה...

כך בחיי הנישואין אדם רוצה לשדך את בנו/בתו עם בן זוג שראה זוגיות של ההורים שלו בצורה טובה ולא בצורה שלילית.

כמובן שלא כל אדם מתנהג כמו הוריו וכמובן שלא כל מי שנשוי ולא גרוש זה דוגמא לזוגיות טובה
ולכן יהיו כאלו שיהיו מוכנים בכל מקרה לדון לגופו של מקרה ויהיו כאלו שיורידו מיד כי יש כאן שידוך שדורש ברור מעמיק...
לפי דבריך בת להורים גרושים שההורה איתו היא גודלת נישא שוב ורואה חיים תקינים מלאי אהבה, כבוד והרמוניה לא אמור לשאת בבעיה שמא לא ראה חיי נישואין תקינים.
אך כמדומני שבכל זאת הוא נחשב אצל רבים כסוג ב'.
כך שלא זו הבעיה.
אלא מדובר בסטיגמות ודעות קדומות
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
הכוונה הייתה שהאם סיכויי של בת להורים גרושים להיכנס למשפחה נורמטיבית פוחתים בעקבות הרקע שלה כך שהיא צריכה להתחתן עם אדם מרקע כמו שלה או על "מום" אחר?
מה הכוונה "מום"
כולם טובים
וכולם סוג א' א'
אולי בחור עם סוכרת יאמר "למה לי להתחתן עם בת להורים גרושים/שמנה/כהה/מנומשת וכל "מום" אחר"
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
לפי דבריך בת להורים גרושים שההורה איתו היא גודלת נישא שוב ורואה חיים תקינים מלאי אהבה, כבוד והרמוניה לא אמור לשאת בבעיה שמא לא ראה חיי נישואין תקינים.
אך כמדומני שבכל זאת הוא נחשב אצל רבים כסוג ב'.
כך שלא זו הבעיה.
אלא מדובר בסטיגמות ודעות קדומות
נכון
יש כאלו שמורידים רק בגלל סטיגמות ודעות קדומות

ולהם מתאים להתחתן עם משפחות כמוהם שגם מורידים על סטיגמות ודעות קדומות, ולא נראה לי שמתאים לכל אחד להתחתן עם משפחות כאלו..

אולי באמת צריך להסתכל אחרת ולומר שילדים להורים גרושים הקדוש ברוך הוא עושה איתם חסד ולא מכניס אותם למשפחות שלא מתאימות להם
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
נכון
יש כאלו שמורידים רק בגלל סטיגמות ודעות קדומות

ולהם מתאים להתחתן עם משפחות כמוהם שגם מורידים על סטיגמות ודעות קדומות, ולא נראה לי שמתאים לכל אחד להתחתן עם משפחות כאלו..

אולי באמת צריך להסתכל אחרת ולומר שילדים להורים גרושים הקדוש ברוך הוא עושה איתם חסד ולא מכניס אותם למשפחות שלא מתאימות להם
אני מעריכה את קו החשיבה שלך.
אם כולם היו חושבים כמוך העולם שלנו היה טוב יותר.
יישר כח!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
הכוונה הייתה שהאם סיכויי של בת להורים גרושים להיכנס למשפחה נורמטיבית פוחתים בעקבות הרקע שלה כך שהיא צריכה להתחתן עם אדם מרקע כמו שלה או על "מום" אחר?
את רוצה לדעת.מה המקובל, או למה כך מקובל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
  • הוסף לסימניות
  • #34
סטיגמות ודעות קדומות!
ואגב, זה יש לכל אחד.
(גם לחילונים יש דעות קדומות על החרדים - ואנחנו רואים, בצער, מה יוצא מזה.)
לא נראה לי שאפשר להבין/ לפרש דבר כזה
הייתה לי פעם מורה שאמרה הלוואי והיו לנו סטיגמות על מידות רעות כמו שיש לנו סטיגמות על...
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
הייתה לי פעם מורה שאמרה הלוואי והיו לנו סטיגמות על מידות רעות כמו שיש לנו סטיגמות על...
לגזור ולשמור

תכלס, מידות, זה הדבר העיקרי שמשפיע על השלום בית
לא מנת משכל
לא רמת השטייגען
ולא מנת המשכל
או מ ההורים שלו/שלה עושים בחיים

ובינינו, לא חסרים אנשים שהתחתנו וגילו שהשווער והשוויגער שלהם 'גרושים חיים' רק אחרי החתונה
דבר שלדעתי גרוע בהרבה לגדול איתו מאשר עם גירושין שקרו בגיל צעיר של הילד ובצורה נקיה יחסית
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
לכאורה ה'בעיה' העיקרית בילדים להורים גרושים זו הדוגמא האישית שהם ראו בבית.

רק שלא ניתן להכליל ולהסיק מסקנות ולשלול שידוך כיוון ש:

* יש כאלו שלא ראו איך מתנהלת זוגיות טובה בבית ולכן הלכו וחקרו ובדקו אצל אחרים, דודים, חברים וכדו', וקראו הרבה על הנושא וכו' על מנת שהם לא יחזרו על ה'טעויות' של הוריהם.
* יש שהוריהם נישאו בשנית וחיים בצורה טובה והילדים כן חווים ורואים איך נראית זוגיות בריאה.
*ישנם ילדים להורים 'נשואים' שחיים בצורה גרועה, והדוגמא האישית שהילדים רואים היא נוראית, וההשפעות שלה- שאלוקים ישמור! אבל אפח'ד לא ידע מזה, ולעיתים הם יכולים להיות אפילו משפחות מהאליטה שליט"א וד"ל.
*וכמובן- היעדר דוגמא חיובית לא בהכרח משליכה על כך שישנה דוגמא שלילית.
מה שכן- מציאות של הורים שחיים בצורה טובה זה נכס. אבל לא מכירה הרבה שיבדקו את הענין בשלב הבירורים. מה גם שאין כ"כ איך לעשות זאת.

ואחרי כל זה- לבנ"א יש בחירה. ולא משנה מה הילד ראה בבית- יש לו צ'אנס לבוא ולבנות חיים טובים ומאושרים.
אך למרות זאת- החששות של המשודכים מובנות בהתבסס על מקרים קשים יותר בהם היתה השפעה על דרכו של הילד לאחר נישואיו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
הכוונה הייתה שהאם סיכויי של בת להורים גרושים להיכנס למשפחה נורמטיבית פוחתים בעקבות הרקע שלה כך שהיא צריכה להתחתן עם אדם מרקע כמו שלה או על "מום" אחר?
את בעצמך מודה שהיא רוצה להיכנס למשפחה נורמטיבית משמע את מסכימה עם זה שהיא באה ממקום לא חלק בדרך כלל
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
אותי יותר מרתיע הורים שחיים ביחד בצורה לא תקינה
אבל מה נעשה שברוב המקרים אף אחד לא ידע מזה ואז הבחורה עם ההורים הגרושים תהיה סוג ב' והחברה שלה שחיה עם עיוות ובלבול אבל ההורים גרים באותו בית תהיה סוג א'
ככל שיש בעיה, והיא ישנה, בחיים משותפים שאינם תקינים
הרי שעל פי רב הבעייתיות הזו קיימת בענק ב[כמעט] כל גירושין- עד הגירושין, במהלך הגירושין ולאחריהם
וכאמור בהודעתי הקודמת.
כך שלכתוב "יותר מרתיע אותי", במקסימום יכול לשלול גירושין שקטים מהירים וחלקים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
ככל שיש בעיה, והיא ישנה, בחיים משותפים שאינם תקינים
הרי שעל פי רב הבעייתיות הזו קיימת בענק ב[כמעט] כל גירושין- עד הגירושין, במהלך הגירושין ולאחריהם
וכאמור בהודעתי הקודמת.
כך שלכתוב "יותר מרתיע אותי", במקסימום יכול לשלול גירושין שקטים מהירים וחלקים.
זה בדיוק מה שמרתיע אותי.
בחיים משותפים ובחיים נפרדים הבעייתיות קיימת.
ילד להורים גרושים ברוב המקרים יקבל תמיכה נוספת של טיפול רגשי שממוקד לתחום הזה או כל מעטפת אחרת. (מספיק שהרבה בחיידר יסתכל עליו קצת יותר ברחמים והבנה)
לעומתו- הילד שאולי אפילו יושב לידו בכיתה יתנהג באותה צורה בדיוק ואף אחד לא ידמיין שהוא עובר בבית שלו דברים מאד קשים וידרשו ממנו להתנהג כרגיל ויותר מזה בלי שום טיפול תומך- ברוב המקרים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

הרב @פנחס ע כתב כאן פוסט מטלטל עם רעיון מהפכני. וביקש לפרסם מעל כל במה. פרוג זו הבמה מספר 1 של הציבור החרדי. ולכן מתפרסם כאן. חשוב שתביעו דעתכם ושתפו ברעיונות לתופעה הכאובה. מה הפתרון, האם מה שהוא כתב בפוסט ישים, האם אתם מכירים ישיבות ייעודיות לגרושים וכו' וכו'.

"בדפים הבאים נדון על בעיה שמשום מה מושתקת, ושמא בכוונה... וכפי שנבאר אי"ה בהמשך. מה שבעיה זו מושתקת ודאי אין זה בגלל שבעיה זו אינה משמעותית. אדרבה, רבים חללים הפילה. אמנם לא נעים להיות זה שמציף את הנושא, ובכל אופן חייבים שמישהו ירים את הכפפה.
נשתדל ככל האפשר שלא ללכת סחור סחור ולתמצת במילים, יודגש מראש כי את הבעיה אנחנו נציג ככל יכולתנו, וגם נציע פתרון. אמנם הדברים, הבעיה וכל שכן הפתרון אינם "תורה מסיני" ונשמח לקבל הערות והארות.
ובכן, לא אחד ולא שנים נחשפו למצב דורנו בו פעמים רבות, רבות מדי, הנישואין עולים על שרטון.
אין כאן המקום ואין זה הנושא מדוע מתרחשת תופעה כאובה זו, וכבר ספדו מספיק ספדנים על דור העקבתא דמשיחא ועל שלל תחלואיו. ובכל אופן המצב הינו מדאיב ונוגע ללב. לראות בחורים שעודם גלוחי סנטר, במיטב מחלצות, בשנות הבחרות והשיא, שעדיים היה לגדול, שכל רבותיהם בישיבה צפו להם עתיד מזהיר, אך מסובב הסיבות בחר להם מסלול שונה. ייתכן אפילו שדבר זה אירע באשמתם, שלא השכילו להבין היטב את מהות הליך הנישואין אליו הם צועדים, ולא קלטו מה טומנת בחובם התחייבותם תחת החופה "ואנא.. איזון... ואפרנס יתייכי כהילכת גוברין יהודאין" ואת שאר חובותיהם כלפי האשה. ופעמים רבות הגם שידעו היטב והתכוננו בכל לב ונפש לקראת השלב המכריע בחייהם, קורית תקלה המכוונת משמים והשידוך מתפוצץ. וכאן זה רק מתחיל...
בשלב זה הינם נכנסים למערבולת אינסופית. תהליך הגט עצמו הינו מורכב עד מאוד, לא תמיד האשה מתרצה ללכת כפי שבאה, פעמים רבות דרישותיה הם מעל ומעבר לשורת הדין ואכמ"ל, ובמיוחד שלא זה הנושא, רק לצורך ציוריות המצב נציג אותו בפן הכי אומלל.
והנה לאחר שבס"ד סוף סוף הצליח החתן לסיים את ההליך ולהשתחרר מעגינותו לעיתים הוא נכנס לפרק האיש מקדש שלב ב', ולפעמים הוא נזקק להתאוששות ארוכה. לא אחת הוא חושש ליפול שנית למצב בו היה, וחששו מסחרחרה נוספת שכזו מעפיל על רצונו הכן להקים בית נאמן בישראל, ולבנות משכן לה' בתחתונים.
ולמעשה ישנם בינינו הרבה אברכים צעירים שלא מוצאים את מקומם.
לחזור לישיבה אינם יכולים, אם בגלל "מה יאמרו" ואי הנעימות, ובעיקר בגלל תקנת אביר הרועים מרנא הגר"ח (כך ע"פ השמועה) שתיקן בועד הישיבות לפני רבות בשנים שלא ילמדו בישיבות כאלו שנישאו בעבר. וגם אם אין זאת מתקנתו, המציאות היא שראשי הישיבות מסרבים, ובצדק, לקבל בחזרה את הבוגרים שכבר נישאו בעבר, בחורים אינם צריכים להיות שותפים לשיח על בעיות של גרושים, ולא של נשואים, הלב שלהם חלש בשביל זה.
ובמצב כזה הגרוש צריך ללכת ללמוד בכולל אברכים. אמנם, גם בכולל יש לו אי נעימות רבה, אבל יש פיצוי בדמות המלגה הזעומה, שהוא נזקק לה נואשות בכדי לכסות את שכירות החדרון הטחוב בו הוא מתגורר (במקרים רבים ההורים אינם מעוניינים להחזיר הביתה בן גרוש, מחמת שהדבר מהווה עליהם מעמסה נפשית ופיזית) ולשלם את חובות העבר, ובמקרה שהוא גם מחויב לשלם מזונות המצב מורכב עוד יותר... ובגלל כל האמור ישנה עדיפות לאברך היקר והמסכן ללכת לכולל למרות שגם מקום זה אינו מקום טבעי ונוח עבורו, ואינו מהווה לו חממה לגדול בתורה ויראת שמיים.
דא עקא, שמסגרת כולל אינה מכסה ג' סדרים, וק"ו שאינה מכסה את בין הסדרים והלילות. והלב נכמר על אותו בחור צעיר שמוטל כעת במצב נואש כזה, ללא חְברה וללא אשה. בדרך כלל אם יש ילד, הילד נשאר אצל אימו (מסיבות מובנות) וגם עם הצער הזה הגרוש נאלץ להתמודד. מסגרת כולל לא בונה אישיות, ומאידך אין לגרוש שום זירה בה הוא יגדל, אין לו מי שידחוף אותו לכיוון הנכון.
נכון, ההורים פעמים רבות מחזירים הביתה, ומארחים בחיבה, מספקים ארוחות חמות, ולפעמים גם מכסים לו את החובות, אבל זה לא זה. הורים אינם חְברה, ועוד יותר אינם אשה. הורים זה לא כותל מערבי שאפשר לשפוך אליו את הלב, והבן לא תמיד יכול למצוא בכך את כל נחמתו. ובכל אופן ברור שזהו מצב טוב יותר, אם כי לא אידיאלי. (כמובן שהאידיאלי הוא מצב של נשוי, אמנם הדברים אמורים גם כלפי מצב ארעי זה, של טרום נישואין פרק ב', שאינו מצב ראוי)
יש מקרים בהם מלגת הקיום של הכולל לא מספיקה בכדי לקיים את כל צרכיו הכספיים המינימאליים הכוללים לחם צר ומים לחץ, והאברך הצעיר, שעוד יכול היה לאזור מתנים ולהאיר את העולם יוצא לשוק העבודה הפרוץ... ורבים חללים נפלו ומקום קבורתם לא נודעו...
ופה מגיע האבסורד הגדול, שבעוד ולנשים חד הוריות הקהילה דואגת, וארגוני נשים חרדיים ושאינם (ואין זה המקום להאריך בדעות המסולפות של מנהלי הארגונים הללו בסגנון "מ. מיכאלי") טורחים למלאות כל מחסורם, לעיתים תוך כדי נגיסות בבעל לשעבר, (פעמים רבות שלא בצדק כלל!) דוקא לגברים, שע"פ המקובל בעולם התורה אינם יוצאים לעבוד, וממילא הכסף פחות מצוי אצלם, איש אינו דואג.
לסיכום: מדובר בבחור צעיר שההבדל בינו לחברו מעוכב השידוך שנותר בישיבה הוא בכך שבנוסף לגיל המתבגר השווה לשניהם, לידידינו המדובר נוספה גיבנת ה"גרוש" שמורידה את מניותיו בשוק השידוכים, כשהיא יוצרת ספקולציות לגבי עברו "המפוקפק" ולכלוכים והשמצות מ"בחירת ליבו" בעבר. מצבו הכספי בכי רע, בייחוד כשהוא נאלץ לשלם הון רב מעל ומעבר לצורך האמיתי לגרושתו, שלצידה עומדים ארגוני הנשים והפמניסטים, בכדי שיזכה לראות את ילדיו אחת ל... וגם זה בחסד רב. אין לו שום משענת פיזית נורמלית, שעות רבות עוברות עליו בשיעמום ובדכאון, ללא חברה הגונה ומסודרת. דירתו אולי אינה במרתף טחוב חסר חלונות מתחת האדמה שורץ עכברושים, אך ודאי לא בסביון... והיצר הרע מאיים עליו כדרכו בסכינים שלופות מכל הכיוונים כשאין לו מי שיסייע לו בהתמודדות הקשה.
מי יודע כמה "נתיבות המשפט" איבדנו בגלל המצב העגום הזה?
מה עוד, שהידיעה שכך הוא מצבו של גרוש, שהוא אומלל עשרת מונים מגרושה, מהווה מאזן אימה לנישואין תקינים. כי כשהאשה (הגרושה בפוטנציאל) יודעת שבמצב של גט המפסיד העיקרי יהיה הבעל היא מנצלת זאת. וד"ל.

ולכן לעניות דעתי הפתרון צריך להיות בהקמת מסגרת ישיבתית לבחורים פרק ב'. מסגרת שתהיה ממוצעת בין כולל לישיבה. מסגרת שתדאג לצרכים הכלכליים של הגרושים, במילגה ראויה לשמה (ניתן להשוות זאת להורים, שישלמו לכל בן כפי צורכו, כך המסגרת תדאג למימון לכל אחד כפי מחסורו). מסגרת שתעזור להם לחיות חיים בריאים בחברה תורנית. מסגרת שתתן להם טעם בלימוד למרות צערם הקשה. ניתן לשלב בתוך המסגרת איש המבין בנפש האדם שיטפל בחרדות ובפחדים, ויניע את הגרושים לבנות את חייהם מחדש. מקום שיכלול פנימיה ואוכל, משגיח וראש ישיבה, (כמובן שהחלק של שיעורים יומיים פחות מתאים) מקום בו יוכלו לפרוק את ליבם באוזני חברים לצרה. שירגישו שאינם שונים ורעים. שיתנו להם הדרכות המתאימות למצבם. (חיפשתי בקול הלשון הדרכות לבחורים מיש"ק ומיש"ג הכנה לחיי אברכות, טיפים לנישואין ולשלום בית ולחינוך ילדים, לכל מצב... אבל טיפים לגרושים לא מצאתי, ולא אף ספר עזר והדרכה- כלום!) שיספקו להם מקום שלא יצטרכו לבלות לילות חשוכים לבד עם מחשבות דמיוניות. שיתנו להם תחרותיות בלימוד ורצון להצליח. שיתנו להם תקווה לעתיד טוב יותר. ובעיקר- שידאגו שישמרו על היראת שמיים שלהם.
כמובן צריך לשאול את גדולי ישראל שליט"א איך וכיצד להקים מקום שכזה באופן שיהיה הראוי ביותר ועוד ועוד, והתוכנית להקמת מקום שכזה לא מסתיימת ואפילו אינה מתחילה במאמר על פני 2 דפי A4 אמנם את הנושא הזה צריך להציף, ולתור אחרי פתרון ראוי.

הערה חשובה: כותב הדברים ב"ה נשוי באושר ובאושר עם אשת נעוריו, בעז"ה ביחד עד 120 אמנם נזקקתי לנושא בעקבות כמה בני משפחה וידידים שהגיעו למצב החמור הנזכר, ואין מושיע!

אנא מי שימצא חן בעיניו, תעשו עם זה משהו, ואם אין בכחם לפחות תפרסמו בכל במה אפשרית.
שלישית, אינני לוקח אחריות על הפתרון שהצעתי אבל הבעיה היא בעיה קשה, וחייבים שמישהו ימצא לה פתרון כלשהו, צריך להציף אותה
מצרף מאמר מטלטל , אולי יהיה לתועלת ומישהו ירים את הכפפה. ענין זה לא מוצה בישיבות ויכול לספק משרות חשובות..."
בס"ד
ואני שואלת את זה באמת מכאב לב...
כבר מלא זמן אני הולכת עם התמיהה הזאת
מה קרה לספרים שלנו
איך יכול להיות שבכל ספר כמעט אני יוצאת עם מסר שהאמא הורסת לילדה את החיים
בהרבה ספרים מעלים בעיות שהשתיקה יפה להם ומאד יפה להם
השבוע קראתי ספר מהסטנדרט של הציבור החרדי
ספר קלאסי קלאסי של סופרת חרדית
מאמינה שלרוב הבתים החרדים יש אותו אפילו
ומתחילת הספר עד סופו הייתי בהלם
המילים שהיו שם, הביטויים, כמעט חיפשתי מילון חילוני כדי להבין מה היא רוצה
והיתה שם סצנה מזעזעת ממש בנים בנות וכו'
והכל כתוב ככה שחור ע"ג לבן!!
מה נסגר????
לאן עוד אפשר להגיע
למה אני אמורה לקחת סספר מספריה חרדית/לקנות ספר מחנות חרדית
ולקרוא את כל השטויות האלה?
במה זה יותר טוב מספרים חילונים? שהם גם שומרים שבת בסוף?
מה קרה לרמה של הספרים שלנו?
ברור שלא כל הספרים, וברור שיש ז'אנר מאד איכותי של סופרות וספרים מצויינים ממש בלי להתפשר על האיכות
אבל מה עם אלה שלא?
למה מוכרים את הספרים האלה בחנויות?
אין מי שיעשה פה סטופ???
בס"ד



ווואו, חייבת לשתף במשהו,

חייבת.



אני אישית משתדלת לכבד הורים,
אוהבת את המצווה הזאת,
מבינה, ומתחברת אליה.
אבל כמו כולנו, לא תמיד קל.
לא תמיד הדבר הענק הזה-
הוא מה שבא ובזורם לעשות.

היום פגשתי חברה שלי,
חברה טובה מהילדות.
אני זוכרת אותנו קטנות,
גדלנו ביחד, התפתחנו,
היינו חברות שנים.
גדלנו, החיים עשו את שלהם,
וכל אחת פנתה לעיסוקיה,
בנתה לעצמה את החיים
שטובים בשבילה.

תמיד מאז שהיינו חברות
היה משהו שונה,
לא דיברנו עליו, אבל ידענו
אמא שלה הייתה לא נורמלית.
לא "לא נורמלית" של גרביים נוזלים,
מדברת מוזר, הולכת עקום.
לא, אמא שלה דווקא הייתה נראית
תמיד בטופ, תמיד בשיא.
אבל הפה שלה היה גדול, לא פיזי,
מילולי.

היא הייתה חולה בנפש.
היא יכלה להראות הכי נחמדה
אבל שלא היה את מי להרשים,
זה היה מסוכן,
חברה שלי עברה אלימות מילולית קשה,
בשנים שהייתה הכי צריכה לשמוע מילים טובות,
בזמנים שהכי צריך חיבוק חם, מעריך.
לחברה שלי לא היה את זה.
אני לא אפרט כי זה קשה לי לכתוב על זה,
אבל משפטים כמו "חבל שילדתי אותך", או-
"אם לא תתעוררי בבוקר- זה לא יפריע לאף אחד"
היו מילים שהיא התרגלה לשמוע.
מצמרר, כן. זה נשמה קטנה,
טובה, כל כך טובה.
ששומעת מילים שהיא לא צריכה לשמוע.
לא מגיע לה. זה לשקר לה.
זה לקרוע לה את הנפש,
שהיא גם ככה לא יציבה.

לחברה שלי לא הייתה ילדות קלה,
אבל כשהיינו ביחד, היינו שתי ילדות
נהנות, צוחקות, משחקות.
לא הבנתי כמה החיים שלה שונים.
רק כשגדלתי יותר, התחלתי להבין,
שאני לא מבינה בכלל,
ממה שהגיבורה הזאת עוברת.
אבל היו דברים שראיתי, ששמעתי.
הרווחה התערבה, המשפחה התפרקה
והיא נשארה לבד. עברה בין דירות,
חיפשה את עצמה בעולם המטורף הזה.
היו לה משברים, קשיים מכל הכיוונים
אבל היא החליטה שהיא נלחמת,
שהיא מנצחת. מול כל הסיכויים.
כששאלתי אותה מאיפה הכוחות שלה
היא אמרה לי:
"התיקון שלי זה להיות אמא,
אבל הכי טובה שאני יכולה להיות".

כל הנ"ל הקדמה למשפט ששמעתי היום
מהמלאכית הזאת.
נפגשנו במקרה, אחרי הרבה זמן.
ותוך כדי דיבור היא אומרת לי
"את יודעת, לא היה לי קל,
הנפש שלי סבלה המון, אבל
שתדעי, שאין לי אפילו 1%
שנאה על אמא שלי, שום אחוז.
ואם אני אגיד לך שכן, זה יהיה שקר.
ואת יודעת למה?
כי כל אמא בטבע שלה,
אוהבת את הילדים שלה,
רוצה לעשות את המקסימום בשבילם,
אבל לאמא שלי הייתה מוגבלות
והיא, אני בטוחה- עשתה את המקסימום,
המקסימום שלה, ביכולות שלה
אז איך אני אכעס עליה??
איך אני לא אאהב?!"

עמדתי מצומררת מול הנסיכה הזאת.
אין לי מילים, לפני שנים הייתי שם עדה,
איך היא מצליחה להוציא את המילים
הכל כך נדירות האלה מהפה שלה?
לא היה לי מה להגיב.
רק החלטתי להסתכל מחדש על המצווה-
"כיבוד הורים".

הזכות לכבד את האנשים שעושים בשבילנו-
את המקסימום שלהם.
אני רוצה להעלות נקודה שפתאום 'קפצה' לי.

כאשר בחור ספרדי מישיבה בפריפריה נוסע הביתה כי לא חש בטוב, והמשטרה הצבאית מופיעה באותו לילה בביתו. זה לא ולא קרה במקרה, נכון?


נניח שמו בישראל: יהודה בן זקן.

נניח רגע לשאלה המקוממת לכשעצמה למה נטפלים דווקא לספרדים, ונתמקד בשאלה הבאה: איך הם ידעו? מי גילה להם שבליל י"ד כסליו אפשר לתפוס עריק פלוני בכתובת הוריו??


יש 2 אפשרויות בסך הכל.


  1. איכון סלולרי על כל המוגדרים עריקים
  2. רשת עניפה של משתפ"ים

נפרק את זה רגע לבנה אחרי לבנה, אוקיי?

אם יש איכון – האם לכל בחור ישיבה יש קו סלולרי על שמו? אני די בטוח שלא. אז המשמעות היא שהם צריכים להשיג רשומות של כל בעלי הקווים במשפחה, נגיד למשפחה בן זקן מנתיבות יש 10 קווים. ואז לאכן את כולם, ולבודד אחד מהם שנמצא בקביעות במשך ימים ארוכים באותה נקודה, ואז בהצלבה עם מערכות מידע אחרות יודעים שהכתובת X בבני ברק היא ישיבה כלשהי. שם לומד כנראה העריק "שלהם" – יהודה ני"ו.

מסקנה?

עריק יהודה בן זקן משוייך למס' סלולרי 05555555 שרשום על שם האבא, אליעזר בן זקן. ואז כאשר המספר הנ"ל פתאום מגיע לילה לבית הוריו – הגייסים יכולים להתנפל.

מה שמעלה את השאלה הבאה...

עד כמה זה חוקי, למען ה'?

נגיד נגיד שהמשטרה הצבאית ביקה אישור מגלי בהרב מיארה שאישרה בחפץ לב לבצע איכון אחר מס' סלולרי הרשום על שם יהודה בן זקן. העריק. אני מניח שהוגשה בקשה רוחבית כזו ואושרה בחיוך גדול.

אבל איזה פעלול חוקי יכול לגרום לאישור לעשות איכון סלולרי אחרי מס' של האבא? אליעזר? מבחינת החוק הוא אזרח שומר חוק, שבנו בן ה 18 לא ברשותו.

חשבתם על זה?

ובוא ניגע באפשרות השניה. ב'.

כדי שבחור מישיבת כסא רחמים או כל ישיבה אחרת, יסכים להיות חלאת המין האנושי ולדווח לגייסים על כל בן ישיבה שנוסע להוריו, הוא צריך להיות יצור מאוד מריר, מאוד אוהב כסף, ומישהו שקל לשכנע אותו לעשות את העבודה שלו. להלשין.

אז אם הייתי רכז שטח בשב"כ, הייתי מפעיל חמ"ל עם כמה עשרות בני תורה לשעבר, שמכרו את נשמתם לשטן, והם 'מדובבים' בחורי ישיבה תמימים, חלשים, בכל ישיבה ספרדית, נותנים להם כמה מאות שקלים על כל פיסת מידע, ומבטיחים להם שלא יקרה שום רע לכל בחור שהם ילשינו עליו.

אוקיי?

אבל זו אפשרות לא סבירה. כי כדי להפעיל רשת כזו צריך המון כוח אדם מאוד ספציפי. אנשים שמכירים את השפה, הז'רגון של בני התורה הספרדים, ויכולים להפעיל עליהם לחצים פסיכולוגיים חכמים, ולהפוך אותם למשת"פים.

כמה חבר'ה כאלו יש? כנראה בודדים. אז הצבא צריך לאתר כמה עשרות כאלו, שמוכשרים בשכנוע, לתת להם כלים וכסף ולסייע להם במערך שלם וענף להשיג משת"פים בכל ישיבה ספרדית...

זה לא מחזיק, כי מתישהו מישהו יישבר, הלב היהודי יכה בו, והוא יספר לרב של הישיבה שהוא בתפקיד כזה וכזה – והרשת כולה תיחשף וכולם יהיו זהירים.

אז מה כן קורה פה? (עשו לי חסד ואל תיכנסו לפוליטיקה פנים חרדית, זה לא מעניין אותי)

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה