כללי הלקוח תמיד צודק...

  • הוסף לסימניות
  • #1
האומנם?!
בין לקוח ללקוח, בין מטלה לחברתה... כשהמשפט הזה עומד מול עיני,
מתקבלת שיחה מלקוח חדש,
לקוחות חדשים, יש להם את הפריוילגיה לקבל יחס שונה, יחס מלא בסבלנות, יחס מסביר ומאיר פנים.
הצעת מחיר עבור עבודה. ההסבר קולח מפי כמה חשוב לדעת מיהו קהל היעד, מהם השאיפות של העסק ובאלו אטסטרגיות שיווקיות להשתמש...
הלקוח, שלגמרי צודק, מגיע עם רצון לעבודה מאוד ספיציפית כמו שראה אצל העסק המתחרה.
אני אוזרת עוד מנת סבלנות, ונואמת בשטף של ממש, בשפה פשוטה וללא מילים מפוצצות עד כמה חשוב עבורו וקידום העסק שלו לא להעתיק.
הוא עומד ברצונו ובצדקתו, ואני מאשרת את קבלת העבודה תוך נסיון שלישי להביא אותו להפנמת המסר החשוב, בהעתקה, לא יצא לך דבר!
לאחר ישיבה ארוכה מולו, תוך בדיקת העסק שלו מכל כיוון ונסיון לפענח בריף,
הוא מקבל מספר סקיצות לבחירה,
הלקוח מאוכזב.
הוא דרש, בקש והסביר שוב ושוב בדיוק (!!) מה שהוא רוצה, וקבל משהו שונה...
מיד נאזרים כוחות מחודשים, מפשילים שרוולים ויוצאים למסע הסבר נוסף, אך הלקוח בטענתו דבק - ובצדקתו עומד.
תוך הרמת ידים, אנחה לא מוסתרת, פונה לעצב לפי מבוקשו.
וכך זה נראה,
מודעה בגוונים הצהוב וורוד זורח, שיבלוט.
לוגו קטן, כי הוא לא ממש חשוב, ואת הפלאח שבו התפרסם: מבצע סופעונה, 1+1, חבר מביא חבר, כרטיס הגרלה לקונה מעל סכום גבוה, לשים בצבע ירוק זית, כיון שזה הצבע החביב עליו.
בנוסף הוכנס כל הטקסט שחשב אי פעם לפרסם, ולאו דווקא קשור לעסק, בגודל צפוף וללא מרווחים, ושלל מספרי טלפון לבירורים, שאותם הוא מעניק תוך הסברים, שלי - כבעל העסק, ראשון. אם לא אהיה זמין קחי את של אשתי שתקח הודעות ומספרים בשבילי. אם היא בשיחה, שימי את של אחי, הוא גם מבין בעסק, ואחרון שימי את של גיסי שאם כולנו נהיה תפוסים ולקוח ממש ירצה שירות, לגיס יש רכב והוא יוכל לבוא לעזור, אחרון ניתן של בעל הקיוסק השכונתי, הוא ער עד מאוחר - שיהיה מענה בכל שעה.
כל המספרים בגדול, צבע אדום, שגם עיוור יוכל לראות....
ואני, אומנם מעצבת, יודעת עד כמה כל ספרה גרועה מחברתה... רק מהנהנת בראשי, הלקוח הרי צודק... ומי אני שלמדתי את המקצוע ומבינה בו קצת יותר אתווכח....
לאחר מכן מגיעה התמונה הנבחרת, באיכות של 72 DPI, אך את זו הוא רוצה במודעה, זו ולא אחרת, לא דומה ולא כמעט....
התמונה גרועה אמורה להמרח על 4A שלם... מנסה שוב להביע את דעתי על התמונה, אך אין למי.
הלקוח שקלט עם מי יש לו עסק, מודיע באופן מיידי, את התמונה ללא מילה מיותרת, היא המתאימה לעסק ואותה בחר הצוות, על כל העמוד שלא תעלם.
הלקוח הרי צודק, ומה אעשה, אגדיל את התמונה לכל אורך ורוחב בעמוד ושיהיה מבסוט.
המודעה עובר אליו להגהה, ואז מגיעה ההוראה:
התמונה להמחשה בלבד | צילום אילוסטרציה | אין קשר בין המצולמים לכתבה | הוסיפי טל"ח ומט"ח לא יהיו בעיות, אין כפל מבצעים, הרשת רשאית להפסיק את המצבע בכל עת, וללא הנחות, ואין החברה אחראית לשום דבר....
הכל נרשם כבר אין מקום לסיכה.
המודעה נראית כמו הסמבטיון בזמן שזורק אבנים, אין לך לאן להסתכל בכל מקום ישנה אות או מספר וכל אחד חשוב ללקוח יותר מקודמו...
הלקוח שממש צודק, מגיע לעניין התשלום על מנת לקבל את המודעה...
וכאן הוא מבקש הנחה, תמורת שיביא את אחיו שיעשה אצלי עיצוב, וכן קובץ פתוח שמכיל את כל השכבות שאם ירצה לשנות מספר של אחד מנציגיו, תמורת פרסום שמי בחברה שלו, ולשלם בצ'ק דחוי לעוד חצי שנה, כי רק אז החשבון שלו שמעוכל מטעם המדינה ישתחרר....
בנסיון לגמגם שישנו חוזה ועובדים לפיו, הלקוח טוען את טענתו הנחרצת וממש לא נותן לסיים משפט....
"הלקוח תמיד צודק!! אני בעל המאה ואני בעל הדיעה...
בצדקתי מגיע לי הקובץ וללא ויכוח..."
ואני נותרתי בשאלה, הלקוח באמת תמיד צודק??!!

נ.ב. הדברים נכתבו בין לקוח ללקוח - מתוך תפילה שכל הלקוחות יהיו אנושיים וממש יודעים את מה שרוצים,
וכן, בעיני... לקוח באמת תמיד צודק.... :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לקוחות כאלו משחררים מיד
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מדהים!
לבקש מחיר מפולפל.
לא לשים קרדיט.
להביא לו לקובץ פתוח (בפונט אריאל) כי ככה הוא ישנה את המודעה בכל פעם לבד וירגיש שהוא הצליח לעבוד על כל העולם.
ובעקבות כך לא לקבל ממנו פניה נוספת לעולמי עד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אצלנו אומרים "הלקוח תמיד (או כמעט תמיד) צועק"
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י חננוש;1070620:
האומנם?!
בין לקוח ללקוח, בין מטלה לחברתה... כ

נ.ב. הדברים נכתבו בין לקוח ללקוח - מתוך תפילה שכל הלקוחות יהיו אנושיים וממש יודעים את מה שרוצים,
וכן, בעיני... לקוח באמת תמיד צודק.... :)

נראה שאתה עדיין לא יושב מספיק טוב......... :D:D
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אין מה לעשות.

עם לקוחות כאלו אני אפילו לא מנסה להתווכח. מחווה פעם אחת את דעתי. וזהו.

עושים מה שהלקוח רוצה ובדיוק. הוא זה שמשלם, לא?

נכון שיותר נחמד ומספק להוציא מתחת הידיים תוצר מושלם ומקצועי, קוצר מחמאות. אך רצונו של אדם כבודו.

פשוט לא שמים קרדיט. זה הכל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מרתק אתי לראות מה יצא בסוף :D
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לא נעים בכלל
אבל מה לעשות, קורה.
לא הייתי מוותרת על התשלום שמגיע לך ביושר
ולאחריו- לפטור את הלקוח לשלום ולא להתראות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י אפרת 10;1070847:
מרתק אתי לראות מה יצא בסוף :D
אז זהו שאין סוף...
זהו לקוח שלא היה ולא נברא...
בכל אופן אצלי :)

תודה לכל מי שקרא עד הסוף...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מה הרוע להמציא סיפור כזה הגורם רגשות אמפטיה, לחינם?
נשגב מבינתי מלבד שההפרש בין לקוח ללקוח היה כנראה באמת גדול
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י TIP X;1071882:
מה הרוע להמציא סיפור כזה הגורם רגשות אמפטיה, לחינם?
נשגב מבינתי מלבד שההפרש בין לקוח ללקוח היה כנראה באמת גדול
אבקש את סליחתך.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
הכתיבה שלך יפה וקולחת, בד"כ אני לא קוראת דברים כאלו ארוכים אבל פה זה שאב אותי.
ומה באמת העניין לפברק סיפור? מתאמנת בסופרות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
כשאגד פוצחת בקמפיין שמטרתו לשלם, מיד אנו נזעקים "נראה להם" כי הרי אנחנו הלקוחות הגדולים.
כשתנובה מעלה מחיר קוטג' מיד אנו מחרימים "נראה להם" כי הרי אנחנו הלקוחות הגדולים.
אז ללקוחות צריך להתייחס.

רק בתחום עבודה מסוים, מותר לדבר על הלקוח כמו איזה מוקצה ולהמציא עליו סיפורים והגיגים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
ואי הלכתם רחוק.
מי זה הלקוח? אין פה השמצה של אף קטגוריה של אנשים. זה יכול להיות כל אדם. חילוני, כושי, היספני, ואשכנזי. ס"ה מישהו שקרא פה כמה הודעות נזעמות של אנשים שנפגעו ע"י קליינטים. ולא יצא לו כנראה לפגוש אחד כזה למרות שהוא כ"כ רוצה. (מה הטלפון שלך אני צריך איזה עבודה:)) אז יצא איזה פברוק.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה