מידע שימושי המוצשי"ם הארוכים של החורף...

  • הוסף לסימניות
  • #21
בחלום שלי בינתיים-
סעודת מלווה מלכה משפחתית.
ישבזה כ"כ הרבהסגולות וענינים שחבל לי שבסוף הילדים אוכלים קורנפלקס ואנחנו עושים טובה נוטלים ומברכים...
לו רק הייתי משקיעה טיפהלה
באיזה מרק ומוקרם או לחמניות הום מייד עם סלט טובודג קצת מושקע
ונשבכולם סביב השלחן....
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
בחלום שלי בינתיים-
סעודת מלווה מלכה משפחתית.
ישבזה כ"כ הרבהסגולות וענינים שחבל לי שבסוף הילדים אוכלים קורנפלקס ואנחנו עושים טובה נוטלים ומברכים...
לו רק הייתי משקיעה טיפהלה
באיזה מרק ומוקרם או לחמניות הום מייד עם סלט טובודג קצת מושקע
ונשבכולם סביב השלחן....

מה באמת אוכלים למלווה מלכה?
ומה בקיץ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
בחלום שלי בינתיים-
סעודת מלווה מלכה משפחתית.
ישבזה כ"כ הרבהסגולות וענינים שחבל לי שבסוף הילדים אוכלים קורנפלקס ואנחנו עושים טובה נוטלים ומברכים...
לו רק הייתי משקיעה טיפהלה
באיזה מרק ומוקרם או לחמניות הום מייד עם סלט טובודג קצת מושקע
ונשבכולם סביב השלחן....
מתכון מהמם וקל למלווה מלכה
אימצתי אותו בחום
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
מתכון מהמם וקל למלווה מלכה
אימצתי אותו בחום

חלב עם חלה שהיתה על שולחן בשרי...
לא יעבור בכל מקום
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אני מכינה מק אנד צ'יז בדרך כלל או תפוא מוקרם
זה ממש נחמד
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
תאספי תמונות של הילדים שלך מכל השנה, ותעצבי אלבום דיגיטלי...
ויהיה לך מזכרת ששמוצאי שבת חורף...
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
  • הוסף לסימניות
  • #33
בלת"ק חלקי
בעיקרון מוצ"ש זה זמן מעולה לשחרר קצת למי שצריך, וללמוד קצת למי שיכול.
אם אתה צריך שחרור - תבדוק מה עושה לך טוב. זה יכול להיות אופניים, קניות, נסיעה לכותל, חדר כושר ועוד המון דברים אחרים.
אם אתה רוצה תורה - קדימה שב. אין חולק על זה שמוצש"ים ארוכים זה הזמן ללמוד בצורה הכי רגועה שיכולה להיות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
מאפסים את הבית ובאים להתרענן בחדר קריוקי 'שיר לנשמה'
ניתן לשלב במקום גם 'מלוה מלכה'...
עם הילדים או בלעדיהם , חוויה מומלצת במיוחד ללילות החורף!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
מתכון מהמם וקל למלווה מלכה
אימצתי אותו בחום
על אותו רעיון מהחלה השלמה שנשארה-ואין מי שלא עומד בזה מהריח ונוטל ידיים ולא מפסיקים לנשנש.
פורסים חלה האלכסון שתי וערב לא עד התחתי-שישאר תפוס לבסי החלה
מכינים תערובת של חמאה ממוסת עם שילוב של שום ,שמן זית תבלינים וכו' כמו בלחמניות שום
הכל בתוך שקית הקפאה(שלא יהיה לכלוך של כלים) ואז מזליפים בין החריצים אפשר להוסיף גבנצ
ולתנור כמה דק' עד שיהיה אפילו מעט קריספי-הריח ימשוך את כולם. עם רוטב פיצה ממש טעים!

אפשר לצאת להתנדבות בבתי חולים או בבתים של חולים נותן סיפוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אין כמו מלווה מלכה עם הילדים... התחלתי לעשות את זה בשנה האחרונה ווואווו,
מכינים [ כלומר אישתי...] ארוחה חלבית מכובדת,[ פסטה מקרומת, מרק חלבי, פיציות, וכו']
עורכים שולחן סלוני מכובד, סיפורי צדיקים, שירי כיסופים לאליהו הנביא וגאולה,
אחווה משפחתית מרגשת,
משהו בסגנון של ערב לביבות קצת יותר רוחני,
זוהי חןןיה שאני כבר עכשיו רואה שהיא תלווה את הילדים לכל החיים,
שווה, תתאמצו,
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
הוא צריך רעיונות לגבר לא לאישה
לאישה תמיד יש מה לעשות
גבר שלא לומד ומשועמם זה בעיה. אין לי פתרונות לזה
לי היה נשמע שהוא מחפש רעיונות לזוג למוצ"ש.
לא דווקא גבר/ אישה
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
מתכון מהמם וקל למלווה מלכה
אימצתי אותו בחום
חלב עם חלה שהיתה על שולחן בשרי...
לא יעבור בכל מקום
זה לא רק 'לא יעבור' אלא לפעמים אסור מעיקר הדין
כמבואר בשו''ע יו''ד צ''א ג' שצריך להזהר שלא יגע בשר בלחם כי אם יגע אסור לאכלו עם חלבי.
ולכן פרוסות שהיו על השולחן בזמן שאכלו בשרי, היות ולא נזהרו לא לגעת בהם עם ידים 'בשריות' אסור לאכלן עם חלבי.
ולגבי החתיכה הגדולה שממנה בוצעים, אם מראש מתכננים לאכול ממנה בסעודות אחרות ולכן נזהרים לא ל'בשר' אותה זכור לי שרבי משה פיינשטיין כתב שבכל זאת יש מעלה לא לאכול גם אותה עם חלבי/בשרי.
ואם חיממו את החלה על סיר בשרי, גם מסתבר שאסור. כי היא בשרית מהאדים.
בכל מקרה יש לשאול רב ולא לסמוך עלי, אבל זו הלכה פסוקה שכנראה לא ידועה לכולם.

לעיקר האשכול מה לעשות במוצ''ש
כדאי לקחת נושא חדש בתורה ולהשקיע בו. או להקיף נושא הלכתי בצורה יסודית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
לכל האלו שמכינים מוקרמים-
אתם לא נוטלים ידיים למלווה מלכה?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה