המחירים בביתר מוצדקים?

  • הוסף לסימניות
  • #62
לפי חשבון שעשיתי, גם מי שלקח משכנתא של מיליון וחצי שכולה פריים לשלושים שנה, עליה של אחוז בפריים היא עלייה חודשית של בין 600-800 ש"ח.

וממש מעניין אותי לשמוע כמה אנשים לקחו משכנתא של מיליון וחצי שכולה פריים. זה אפשרי בכלל?
זה אפשרי רק בהלוואות גישור לתקופה של עד 3 שנים
זה גם אפשרי למי שלקח משכנתא גדולה ופרע שליש

אגב בניגוד לדעה הרווחת
דעתי היא שהפריים הוא עדיין המסלול הטוב ביותר

א.לא צמוד למדד
ב.אין קנסות בהחזרה
ג.עדיין הזול ביותר מבין כל השאר (אולי הקצ זולה יותר היום אבל זה קצ)
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
אתה חושב שהריבית והמדד הולך לרדת בשנה הקרובה ?
בכלל לא בטוח ונבואה ניתנה כידוע

ניתן להעריך שיקח לזה לפחות שנה ואולי יותר
אבל יותר מסתבר(לענ"ד) שהמדד ירד
יותר מאשר שתתקבע האינפלצייה


תראה איך בנק ישראל נלחם ומעלה העלאות אגריסיביות
וזה עדיין בכלל לא הסוף

זה רק מראה את המוטביצייה שלו

אם בנק ישראל לא היה מאמין שניתן להוריד את האינפלצייה
אזי הוא לא היה נלחם כל כך
ומנסה לפתור את המצב בדרך אחרת
או לכל הפחות היה משלב דרך נוספת
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
דירת 3 חד' עולה אולי 2 מליון (או שמדובר באופציות מטורפות )
איפה??? אני מחפשת כבר כמה חודשים
דירת 3 חדרים עם חצר בינונית עולה 2.4 מליון בערך (בלי יחידות! בלי אופציה!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
ממליץ לך בחום לעשות שורט בבורסה על חברות נדלן בארץ ובעולם
אם אתה כל כך בטוח בזה
מחירי הדירות יורדים לא מכריח שחברות הנדל"ן ובוודאי לא כולם יפסידו, אם הם יצליחו למכור את הדירות על קרקעות שקנו כבר-במחיר שציפו למכור או עם כמה שפחות נזקים, ולהבא חברות הנדל"ן ישימו הרבה פחות כסף על הקרקע וימכרו דירות בהרבה יותר זול, אבל תכל'ס הרווח שלהם נשאר אותו דבר באחוזים.
אם בנק ישראל לא היה מאמין שניתן להוריד את האינפלצייה
אזי הוא לא היה נלחם כל כך
ומנסה לפתור את המצב בדרך אחרת
או לכל הפחות היה משלב דרך נוספת
ברור שאפשר להוריד את האינפלציה אבל ייתכן שגם כשהאינפלציה תתייצב סביב 2-3% עדיין בנק ישראל לא יוריד את הריבית, כדי שהאינפלציה לא תעלה בחזרה (לא אומר שזה בהכרח שזה מה שיקרה, אבל זו גם אפשרות סבירה).
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
מחירי הדירות יורדים לא מכריח שחברות הנדל"ן ובוודאי לא כולם יפסידו, אם הם יצליחו למכור את הדירות על קרקעות שקנו כבר-במחיר שציפו למכור או עם כמה שפחות נזקים, ולהבא חברות הנדל"ן ישימו הרבה פחות כסף על הקרקע וימכרו דירות בהרבה יותר זול, אבל תכל'ס הרווח שלהם נשאר אותו דבר באחוזים.

ברור שאפשר להוריד את האינפלציה אבל ייתכן שגם כשהאינפלציה תתייצב סביב 2-3% עדיין בנק ישראל לא יוריד את הריבית, כדי שהאינפלציה לא תעלה בחזרה (לא אומר שזה בהכרח שזה מה שיקרה, אבל זו גם אפשרות סבירה).
מחירי הדירות יורדים זה אומר שיהיה ירידה ברווחי החברות
וזה אומר שהמחיר הנוכחי דהיום
ניתן להרוויח משורט(שורט זה לא אומר שהחברות יספידו,אלא אומר שמחיר המניה של החברות היום יהיה גבוה לשיטת
המהמר מהמחיר מחר)

ועל כך עצתי לכל הללו שבטוחים שיעשו שורט ואף ימנפו אותו פי 10-20 ובכלל יהיו אנשים עשירים שיכולו לקנות גם כמה דירות


ברגע שהאינפלצייה תרד והמחיר יתקבע על מחיר נמוך
בצירוף זמן נוסף ומרווח נשימה
ובעיקר לראות שהאינפלצייה שמקורה לא באמת בגלל הביקושים(כפי שחושב בנק ישראל)

אלא יותר בגלל מה שקורה בעולם
ולאחר שזה יגמר
א.המלחמה בין רוסיה לאוקרייאנה
ב.המשבר באירופה

אם שני הללו יגמרו
אז תהיה בטוח שהבנק יוריד את הריבית
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
קצת הגיון ללא כל ניסיון לנבא עתידות:
השאלה היא האם למרות הביקוש הגדול, האינפלציה או לחילופין
הריביות הגבוהות תגרומנה להאטה בשוק קנית הדירות?
והאם יהיה מיתון או ירידה במחיר?
והתשובה לדעתי:
1. רוב הזוגות הצעירים ייאלצו לקנות דירות בפריפריה, מה שכבר מתחיל לקרות.
(המחיר של הדירות + הריביות הגבוהות לא יאפשרו לרוב הציבור לקנות דירה במרכז)
2. האינפלציה מוכיחה שהעלייה של קרוב ל18% במחיר הדירות
איננה משקפת את המחיר הריאלי של הדירה, והיא כבר גורמת להאטה במכירות.
3. המחירים בערים המרכזיות והמבוקשות יישאר גבוה, ( בגלל הביקוש) אבל לא תהיה עליה נוספת במחירים,
ואולי המחירים ישקפו יותר את הערך האמתי של הדירות שהוא נמוך לפחות ב18%. (בגלל חוסר היכולת לקנות בכאלו מחירים)
4. הרוב (הדומם) אילו לא משקיעים ומיליונרים אלא אנשים שקונים דירות לעצמם. (אפשר לבדוק
כמה אנשים גרים בדירה משל עצמם. (בערים החרדיות).
5.יכולה להיות אופציה נוספת שכו תהיה נפילה כללית במחיר הדיור.
6. אולי עכשיו זה הזמן הטוב ביותר למכור את הדירה, בלי להפסיד.
אשמח לשמוע האם הבנתי נכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
קצת הגיון ללא כל ניסיון לנבא עתידות:
השאלה היא האם למרות הביקוש הגדול, האינפלציה או לחילופין
הריביות הגבוהות תגרומנה להאטה בשוק קנית הדירות?
והאם יהיה מיתון או ירידה במחיר?
והתשובה לדעתי:
1. רוב הזוגות הצעירים ייאלצו לקנות דירות בפריפריה, מה שכבר מתחיל לקרות.
(המחיר של הדירות + הריביות הגבוהות לא יאפשרו לרוב הציבור לקנות דירה במרכז)
2. האינפלציה מוכיחה שהעלייה של קרוב ל18% במחיר הדירות
איננה משקפת את המחיר הריאלי של הדירה, והיא כבר גורמת להאטה במכירות.
3. המחירים בערים המרכזיות והמבוקשות יישאר גבוה, ( בגלל הביקוש) אבל לא תהיה עליה נוספת במחירים,
ואולי המחירים ישקפו יותר את הערך האמתי של הדירות שהוא נמוך לפחות ב18%. (בגלל חוסר היכולת לקנות בכאלו מחירים)
4. הרוב (הדומם) אילו לא משקיעים ומיליונרים אלא אנשים שקונים דירות לעצמם. (אפשר לבדוק
כמה אנשים גרים בדירה משל עצמם. (בערים החרדיות).
5.יכולה להיות אופציה נוספת שכו תהיה נפילה כללית במחיר הדיור.
6. אולי עכשיו זה הזמן הטוב ביותר למכור את הדירה, בלי להפסיד.
אשמח לשמוע האם הבנתי נכון?
לדעתי את צודקת ברוב רובם של הדברים
בעיקר על סעיף 1

אבל זה בדיוק מה שמסביר למה ההמשך לא מדויק לדעתי

בגלל שלמדינה אין דרך להתמודד עם מחירי הדיור הגבוהים
והיא מפחדת פחד מוות מנפילת הבנקים כפי שהיה בארה"ב ב2008
דבר שיפיל את שוק הנדלן כמוהו כהפלת הבנקים וזה תרחיש שאחריתו מי ישורונו

ואם מחירי הדיור ירדו נניח ב30 אחוז
מבחינת הבנקים מדובר במכה אנושה (לא פחות)
כי אנשים לא יהיה להם מוטיבצייה להחזיר את הכסף והבנק עד שהוא ממש מבחינתו מדובר בהפסד הרבה יותר גדול
ואם יהיו הרבה דירות כאלה אז בכלל..........

ולכן במקום להתמודד עם הבעיה ישירות
הם ישלכו את הזוגות הצעירים לפריירפיה וינסו לשמר את המחירים הגבוהיים במרכז
מחירים גבוהים במרכז זה דבר שתמיד יהיה ואין מה לעשות אחרי הכל המרכז הוא עדיף כמעט מכל הבחינות
בכל מקום בעולם מהפרייפריה

דבר שיגרום שרק בעלי היכולת באמת יקנו במרכז

מצד שני הפרייפרייה כמעט תתחזק במשך הזמן

אם היה לי דירה במרכז (האמת יש לי) לא הייתי מוכר כי ברור לי שהם לא ירדו בטווח הארוך ואולי אפילו יעלו

תחשבי על זה שכבר אין מקום לבנות כל כך במרכז ועוד קרוב לשלשה עשורים נכפיל את האוכלסייה פי 2

ממילא ברור שהמחיר במרכז לא ירד!!

מה שכן בתור משקיע הייתי מעדיף להשקיע בפריירפיה מאחר שהיא באמת הולכת להתפתח והרבה
אלא שהשאלה איזה אזור בדיוק וזה דבר שמצריך הרבה מאוד התבוננות לאן השוק הולך
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
מעניין.
מדובר בקרקעות פרטיות, או קרקעות מדינה?
אולי מישהו יוכל להעלות את הכתבה, לתועלת הציבור?

בכל מקרה, לא שמעתי על מקום שהמחירים ירדו בו בעקבות בנייה נוספת. אם כבר, אז להיפך.
המשך הכתבה, בחדשות ביתר, לתועלת הציבור:
עוד מקום...
IMG_3702.JPG
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
עם (אי) תרבות הבניה בביתר לפיה שכנים בונים עד שתצא נשמתך ונשמתם כל עוד יש מילימטר שלא נוצל מכל זוית

אני חושב שלא כדאי לקנות נכס בביתר למגורים
המצב בו אתה קונה דירה ולמחרת מישהו בונה 3 קומות (2 קומות זה כבר סטנדרט) על גג בבניין מולך וחוסם את כל הנוף או שמישהו מוציא מרפסת על רלסים מול חדר השינה שלך קרוב כל כך שאפשר לקחת את הכביסה שלו דרך החלון...

אין דין ואין דיין בעיר
אנשים איבדו כל צלם אנוש בעבור פיסת נדל"ן

לדעתי זה לשים כסף על קרן הצבי
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
עם (אי) תרבות הבניה בביתר לפיה שכנים בונים עד שתצא נשמתך ונשמתם כל עוד יש מילימטר שלא נוצל מכל זוית

אני חושב שלא כדאי לקנות נכס בביתר למגורים
המצב בו אתה קונה דירה ולמחרת מישהו בונה 3 קומות (2 קומות זה כבר סטנדרט) על גג בבניין מולך וחוסם את כל הנוף או שמישהו מוציא מרפסת על רלסים מול חדר השינה שלך קרוב כל כך שאפשר לקחת את הכביסה שלו דרך החלון...

אין דין ואין דיין בעיר
אנשים איבדו כל צלם אנוש בעבור פיסת נדל"ן

לדעתי זה לשים כסף על קרן הצבי
מי שקונה
גם רוצה לחגוג בבוא היום
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
  • הוסף לסימניות
  • #77
עם (אי) תרבות הבניה בביתר לפיה שכנים בונים עד שתצא נשמתך ונשמתם כל עוד יש מילימטר שלא נוצל מכל זוית

אני חושב שלא כדאי לקנות נכס בביתר למגורים
המצב בו אתה קונה דירה ולמחרת מישהו בונה 3 קומות (2 קומות זה כבר סטנדרט) על גג בבניין מולך וחוסם את כל הנוף או שמישהו מוציא מרפסת על רלסים מול חדר השינה שלך קרוב כל כך שאפשר לקחת את הכביסה שלו דרך החלון...

אין דין ואין דיין בעיר
אנשים איבדו כל צלם אנוש בעבור פיסת נדל"ן

לדעתי זה לשים כסף על קרן הצבי
יש עבודה לקבלנים שם ללא הפסקה:D
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה