המחלקה החדשה בשערי צדק

  • הוסף לסימניות
  • #1
מחלקת יולדות החדשה בשערי צדק, האם היא באותו בנין עם שאר המחלקות?
או שזה בנין נפרד, מישהו יודע?

אני שואלת בענין כהנים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
נכנסים מאותו הבנין
עולים לקומה 9 (אם אני לא טועה...)במעליות הישנות
עושהים סיבוב אפשהו - יש שילוט
ואז עוד קומה במעלית החדשה,לקומה 10

לפי מה שהבנתי בנין אחר
אבל נכנסים דרך הבנין הישן, אם זה משנה...

רק שמחות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
התחלת הכניסה היא מאותה קומה ומסדרון כמו שאר מחלקות היולדות.
אבל יש דרך ארוכההההה, את מכירה איך הולכים לכיוון הפגיה?
אז משם ממשיכים הלאה והלאה והלאה
עוברים לובי ענק
עולים במעלית קומה או במדרגות
ושם יש עוד לובי ובקצהו כניסה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
לפי מה שרב אמר לנו -
בירושלים אפשר ללכת לביקור חולים ואן לא אז לשערי צדק, שם יש שלטים..
(בסופו של דבר הלכנו להר הצופים, אבל מכיוון שיש שם רוב נכרי , זאת פחות בעיה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לענין כהנים-
גיסתי היתה לפני שבועיים בבנין החדש
ושמעתי מאחי כמה פעמים שהיה צריך לחכות בחוץ בגלל הזהרה לכהנים
כך שכנראה שזה לא פותר את הבעיה
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
לענין כהנים הכי טוב בביקור חולים. כי במקרה שהכהן כבר בפנים ויש אזהרה לכהנים זו בעיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
סליחה על השאלה, אמנם תמיד ילדתי בביקור חולים בירושלים,
אבל מה עושות נשים שאינן ירושלמיות ובעליהן כהנים?

ומה נעשה ביום שייסגר ביה"ח ביקור חולים? (שוב יש דיבורים על כך...)

הפעם יש לי איזשהוא צורך ללדת דווקא בשערי צדק / הדסה עין כרם, ואני ממש בבעיה היות ובעלי לא נכנס לבי"ח אפילו כשאביו שכב על ערש דוי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י yosher2005;1474902:
סליחה על השאלה, אמנם תמיד ילדתי בביקור חולים בירושלים,
אבל מה עושות נשים שאינן ירושלמיות ובעליהן כהנים?

ומה נעשה ביום שייסגר ביה"ח ביקור חולים? (שוב יש דיבורים על כך...)

הפעם יש לי איזשהוא צורך ללדת דווקא בשערי צדק / הדסה עין כרם, ואני ממש בבעיה היות ובעלי לא נכנס לבי"ח אפילו כשאביו שכב על ערש דוי...

זה באמת קושי מאוד גדול ויש לי חברות שהבעלים שלהם לא מגיעים אפילו למחלקת יולדות עם כל הקושי

אבל בעז''ה הקושי הזה יהפוך לזכות גדולה, בקרוב ממש תהיה לכן הזכות להיות נשים של כהנים שמשרתים בביהמ''ק ואולי אפילו אשת הכהן הגדול! במהרה בימינו אמן
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
למיטב ידיעתי קיימים עוד בתי חולים בארץ בהן מחלקת יולדות בבנין נפרד משאר בית החולים,אולי זה הפתרון.
ואני דווקא זוכרת שחמי (כהן) נכנס לשערי צדק כשאביו היה מאושפז שם. אולי פשוט לשאול רב לגבי המקרה שלכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
ככלל, לכהנים אין מה לחפש בבי"ח אם זה לא לצורך רפואי.
אם את מרגישה שאת יכולה ללכת לבד - תמיד עדיף.
את לא בטוחה שיקבלו אותך ללידה? תכנסי לבד ורק אחרי שברור שזה זה, תקראי לבעלך.
ביקורים אחרי הלידה? כמובן תלי בצורך הנפשי של היולדת וכו וכו', אסל עדיף שיהיה קצר יחסית...
הילד צריך בי"ח? תנסו להמנע מליווי של האבא...
זה קשה לפעמים, אבל בעזרת השם, ממש עוד מעט זה ישתלם לנו:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
יש גם את בי"ח לניאדו בנתניה.
אבל בגלל זה יש רבנים, וכל אחד ישאל את רבו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
במעייני הישועה הענין הזה חלק. יש הפרדה ממשית בין המחלקות.
אני ילדתי שם בעקבות כך שבעלי כהן. וזה ממש מלכתחילה לגבי כהנים. על ביקור חולים לא המליצו... ושערי צדק יש בעיה כשיש אזהרה לכהנים...
דרך אגב, מה ביקור חולים נחשב כיום? השתכלל קצת עם השתייכותו לשערי צדק? או שנשאר אותו דבר, אני מדברת מבחינת המקצועיות!
אשמח למידע בענין!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
איך בכלל המחלקה החדשה בשערי צדק? יש שם שינויים לטוב או להיפך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אני לא מתמצאת בפרטי ההלכות, רק חושבת לעצמי - מה עם תל השומר? שם זה בנין שלם רק של יולדות
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אינני בקיאה גדולה בהלכות אבל בכל מקרה לא בהכרח מדובר בטומאת מת ממש שהרי לכל מחלקה יש דלתות משלה וכו'.
ד"א כשנולד בן יש בעיה גם עם הטומאה של התינוק שהרי הוא כהן...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
בתה"ש הבנתי שיש כן בעיה לכהנים למרות שזה בנין נפרד
כי יש במבנה הזה עוד כמה מחלקות שיכולות להיות בעיה
אבל רב התיר בשעת הצורך....
כמובן שלא מלכתכילא
ואגב התינוק הוא אכן בדיעבד לצורך רפואה מותר....
אבל מלכתכילא אשת כהן צריכה לחשוב ולשאול היכן ללדת
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אגב, מחלקת יולדות עצמה לעתים בעייתית לכהנים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י יוכיש;1475990:
איך בכלל המחלקה החדשה בשערי צדק? יש שם שינויים לטוב או להיפך?

בהמשך לשאלה זו, האם מדובר רק על מחלקת האשפוז לאחר הלידה? או שיש שם גם חדרי לידה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
משיהי באמת הייתה במחלקה החדשה בשערי צדק? איך שם ? ואיך הצלחת להגיע לשם?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה