מלחמת התקומה הנספח השבועי • שבוע 43

האם אתם חושבים שהאירוע במג'דל שמס' הוא האירוע שבגללו תיפתח המלחמה בין ישראל לחיזבאללה

  • כן

  • לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
סתם שימת לב קטנה
רקטה אחת פשוטה הרגה נכון לעכשיו 12 ילדים
כמה עשרות אלפים זרקו עלינו מכל הכיוונים 10 חודשים וכמעט לא קרה כלום
רק על זה צריך לומר מזמור לתודה
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #42
זה אמירה מאוד רצינית
אבל מה הם יכולים לעשות? יש להם טילים?
אולי הדרוזים בלבנון יעשו בלאגן?
נניח הם לוקחים שליטה מה הם יכולים לעשות?
יש להם לא מעט נק"ל, וקצינים בכירים בצבא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
  • הוסף לסימניות
  • #47
  • הוסף לסימניות
  • #48
  • הוסף לסימניות
  • #49
לירן תמרי:

צה״ל לא דמיין שה-7 באוקטובר יכול להתרחש, צה״ל, על פי הגרי לא דמיין שירו רקטה של 50 ק״ג למגרש כדורגל . התפקיד של הצבא לדמיין את התרחישים הכי קיצוניים שיכולים להגיע מכל זירה ולהתכונן. האמת? גם אני לא דמיינתי שזה משפט שייצא מקצין בדרגה כלכך בכירה
בא נהיה הוגנים
יתכן מאוד מישהו בצה"ל במהלך הערכות מצב אמר שהסבירות שחיזבאללה ירה על אזרחים במג'דל שמס נמוכה מאוד ויתכן שעבד גם בצורה מקצועית ונקב במספר למשל סבירות של 7%
אבל בסוף לא אומרים לתקשורת הערכנו בפגיעה באזרחים דרוזים בסבירות של 7.3% אלא "לא דמיינו" כי ככה אנשים מבינים את הכוונה
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
בא נהיה הוגנים
יתכן מאוד מישהו בצה"ל במהלך הערכות מצב אמר שהסבירות שחיזבאללה ירה על אזרחים במג'דל שמס נמוכה מאוד ויתכן שעבד גם בצורה מקצועית ונקב במספר למשל סבירות של 7%
אבל בסוף לא אומרים לתקשורת הערכנו בפגיעה באזרחים דרוזים בסבירות של 7.3% אלא "לא דמיינו" כי ככה אנשים מבינים את הכוונה
אם זו הייתה הכוונה, אז היו אומרים שהייתה הערכה בסבירות נמוכה מאוד שיהיה ירי למג'דל שמס.
לא דימיינו משמעותו אפס אחוז סיכויים. [יותר מ0, זה כבר כן דימיון מסויים על אירוע כזה]
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
אבל גם אם נלך על הפרשנות שהעריכו בסבירות נמוכה שחיזבאללה יפגע בדרוזים...
חשבנו שהתעוררתם מהקונספציה והבנתם שלא מעניינת את ארוני הטרור פגיעה בנשים ילדים דרוזים ובדואים...
אז למה הערכתם בסבירות נמוכה או אפילו לא דמיינתם אפשרות של פגיעה בילדים דרוזים?? הרי אין להם קו אדום.. מי שרצח 1200 איש וחטף עוד מאות ב7.10 למה כל כך לא ברור שהוא לא יהסס לפגוע ב12 ילדים?? (וחמאס וחיזבאללה זה אותו הדבר)
הקונספציה ממשיכה... זו הפרשנות היחידה
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אם זו הייתה הכוונה, אז היו אומרים שהייתה הערכה בסבירות נמוכה מאוד שיהיה ירי למג'דל שמס.
לא דימיינו משמעותו אפס אחוז סיכויים. [יותר מ0, זה כבר כן דימיון מסויים על אירוע כזה]
זהו שבתקשורת אף פעם לא מדברים באחוזים
תמיד מדברים בהערכות מוחלטות

גם כאן שאלת הסקר היא

האם אתם חושבים שהאירוע במג'דל שמס' הוא האירוע שבגללו תיפתח המלחמה בין ישראל לחיזבאללה
כן
לא

אני לא עונה על שאלות כאלו כי שני התשובות שגויות
תחזית היא תמיד הערכת הסבירות בין 0.00000000000001 ל99.999999999 (אפשר להוסיף עוד ספרות אחרי הנקודה)

אבל בסוף בתקשורת נהוג לדבר בכן ולא ומהדרין אומרים סבירות גבוהה/נמוכה ולא נוקבים במספרים ומשאירים את הכוונה האם מדברים על סבירות של 51% או 99% לניחוש של הקהל.

לא דימיינו משמעותו אפס אחוז סיכויים. [יותר מ0, זה כבר כן דימיון מסויים על אירוע כזה]
גם סבירות של 0.5% נשאר בגדר משהו שלא חושבים שיקרה
מה שנקרא בלשון העם לא דמיינתי שזה יקרה
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
אבל גם אם נלך על הפרשנות שהעריכו בסבירות נמוכה שחיזבאללה יפגע בדרוזים...
חשבנו שהתעוררתם מהקונספציה והבנתם שלא מעניינת את ארוני הטרור פגיעה בנשים ילדים דרוזים ובדואים...
אז למה הערכתם בסבירות נמוכה או אפילו לא דמיינתם אפשרות של פגיעה בילדים דרוזים?? הרי אין להם קו אדום..
כי לירות על הדרוזים זה גול עצמי לחיזבאללה
ולכן מיהרו להכחיש את הירי.
ולא בגלל שאוהבים את הדרוזים אלא בגלל שממש לא חסר להם נקמה מהקהילה הדרוזית בלבנון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
גם סבירות של 0.5% נשאר בגדר משהו שלא חושבים שיקרה
מה שנקרא בלשון העם לא דמיינתי שזה יקרה
ברגע שאתה נותן למשהו אחוז מסוים של סבירות קיום, משמעו אתה מבין שייתכן שהדבר הזה יתרחש, רק השאלה היא כמה הסטטיסטיקה נותנת לו הגיון.
כי אם לא דימיינת אותו, אז גם לא ידעת להגיד שיש לו סבירות של חצי אחוז.
[או במילים אחרות, איך אפשר לא לדמיין משהו שנתנו לו סיכוי לקרות?]
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
ברגע שאתה נותן למשהו אחוז מסוים של סבירות קיום, משמעו אתה מבין שייתכן שהדבר הזה יתרחש, רק השאלה היא כמה הסטטיסטיקה נותנת לו הגיון.
כי אם לא דימיינת אותו, אז גם לא ידעת להגיד שיש לו סבירות של חצי אחוז.
[או במילים אחרות, איך אפשר לא לדמיין משהו שנתנו לו סיכוי לקרות?]
בלשון העם/תקשורת אומרים לא דמיינו גם על תרחיש ששאלנו את עצמנו בשלב מסויים האם יקרה או לא ואז החלטנו שהסבירות נמוכה מאוד
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
יש קצת בעיה בלבנון, כי בעזה החולית יש המון דיונות להפציץ, במקרה שרוצים לא לעבור בשתיקה על אירוע קשה,
אבל לבנון, הכל שם הררי אז מה יפציצו שם, כדי לא להראות לצד השני שהם חצו את הקו האדום,
(סתם דרך אגב על מה גלנט דיבר כשאמר קו אדום האם התכוון להקו האדום העליון או התחתון) ואנחנו מגיבים "בעוצמה"?
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
בע’’קים בבקעא
כאילו מה,
לעדכן כל פעם שמטוסי חיה"א מהבסיס לידנו יעברו בטעות את מהירות הקול?
אנחנו התרגלנו כבר. וזה לא קורה הרבה כמו בלבנון...
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
לדעתי - תיפתח מלחמה - אבל לא מכיוון צה''ל,

אני לוקח בחשבון 2 נקודות:

1. לא נראה שחיזבאללה מפחד ממלחמה -
ולכן יכול להיות שהחיזבאללה יגיב גם בחריפות יתר ומזה תתפתח מלחמה,

2. אנחנו משחקים כאן עם דרוזים -
הם לא יקבלו תקיפות דרדלה כסיום העסק,
(ולכן כל הבלאגן עם החיזבאללה שמשקר שזה לא בא ממנו - ובפרט שיש הרבה דרוזים בלבנון - שהם בחלקם תומכי חיזבאללה)
דווקא אני בטוח שחיזבאללה מאוד חושש ממלחמה, עובדה שהם שומרים על "כללי העימות" שלמרבה הצער והכעס נתניהו משתף פעולה, נסראללה מבין שישראל לא תתקוף בבירות על פגיעה במטולה או ברמת הגולן, כאשר חיזבאללה יורה לטווח של 40 ק"מ ישראל מגיבה בעומק של 40 ק"מ, אילו נסראללה היה חושב שיש סיכוי שישראל תצא למלחמה כתגובה על הטילים בצפון, הוא וודאי לא היה יורה, לקח לו 19 שנים לקלוט שנתניהו [האגואיסט שחושב רק על עצמו שבמשמרת שלו יהיו פחות הרוגים...] הוא ראש ממשלה ולא אולמרט... [מי מבינהם ימין יותר?....]
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה