מלחמת התקומה הנספח השבועי • שבוע 43

האם אתם חושבים שהאירוע במג'דל שמס' הוא האירוע שבגללו תיפתח המלחמה בין ישראל לחיזבאללה

  • כן

  • לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.
זה בדיוק מה שאני אמרתי.
הוא טען שיש יותר מזה, להבנתי, ועל זה אמרתי שזו קונספירציה הזויה.

אם לא הבנתי נכון, אשמח לתיקון
הוא כתב בסוגריים מרובעות "אולי אולי יותר מזה"
כשאתה צטטת אותו, שמת את האולי בבולד. אבל אצלו זה לא מודגש רק בסוגריים. תורף דבריו הם על הסכמה שבשתיקה.
יהיה איזה תקיפה של תשתיות ואתרים צבאים [שישראל הצהירה שזה עדיין לא חורג מה"כללים" (מי שעוקב אחרי כל הדיווחים במשך כל תשעת החודשים האחרונים, שמע יותר מפעם על ה"כללים" שישראל וחיזבאללה כאילו סיכמו ביניהם בהסכמה שבשתיקה [ואולי אולי יותר מזה!].... גם בנאומים של ניסראללה, הוא רימז יותר מפעם על ה"כללים" של הסבב הזה....)],
 
הנחיות פיקוד העורף לא אמורות להיות להרגע, אם יש חשש שירו טילים למשל לאיזור חדרה אז הם צריכים להגביל התקהלות, מה יעזור אם ההנחיות ישתנו כשהטילים יהיו באויר, ויהיה הופעה עם 5000 צופים?
אתה גר בחיפה, נכון?
אני לא הייתי נשאר שם עכשיו...
 
חשיפה: פיתוח טכנולוגי מדהים יכול להוריד ב-80% ויותר את מספר הנפגעים ממתקפת טילים. השם שניתן לאמצעי המתוחכם הזה הוא קיר, או בשמו המלא "קיר בטון מזוין".

בקיצור, אם נכנסתם לממ"ד או למקלט (יש לפחות דקה וחצי התראה), אפילו אם פוגע רש"ק של חצי טון ישירות בבניין שלכם, יש לכם סיכוי לא רע לצאת מזה בחיים ואולי אפילו ללא פגע.

הממ"דים והמקלטים יעילים מאוד, וכדי לחדור אותם יש צורך בפגיעה ישירה או בפיצוץ של מאות ק"ג של חומר נפץ כמעט בצמוד אליהם.

האם יהיו נפגעים גם בממ"דים? כן, סטטיסטית בירי כבד יהיו גם פגיעות כאלה, וצריך לומר ביושר שאם תיפתח מלחמה כוללת עם חיזבאללה יהיו בה הרבה נפגעים. אבל השורה התחתונה היא שבאמצעות הישמעות פשוטה להוראות אפשר לצמצם את הכמות הזו באופן דרמטי.

ממ"ד או מקלט יעילים לא פחות מטילי יירוט סופר מתוחכמים במיליוני דולרים.

תמיר מורג
יש לי שאלה
איפה יותר בטוח?
קומה אחרונה בחדר ממ"ד
או קומה אמצעית בחדר מדרגות חסין אש - ז"א יש לטיל 3 קירות לעבור עד שהוא יכול להגיע לשם....
ובממ"ד פגיעה ישירה ו o_O
 
ההודעה הזאת היא מתחילת המלחמה (הראיה הפשוטה היא הרבנים החתומים)
מצורף קישור מכ"ז תשרי
@פרוגמטי נא למחוק את ההודעה.
 
ובממ"ד פגיעה ישירה ו o_O
לפי מה שהוא כתב - רק פגיעה ישירה של מאות ק"ג חומר נפץ.
לא כל פגיעה ישירה, רוב טילים לא מגיעים לזה.
והטיל לא צריך להגיע עד אליך, רסיסים וכדומה הם גם אסון, כאלו לא יהיו לך בממ"ד.
וקומה תחתונה יותר בטוח, כי היא לא תקרוס...
 
יש לי שאלה
איפה יותר בטוח?
קומה אחרונה בחדר ממ"ד
או קומה אמצעית בחדר מדרגות חסין אש - ז"א יש לטיל 3 קירות לעבור עד שהוא יכול להגיע לשם....
ובממ"ד פגיעה ישירה ו o_O
לפי פיקוד העורף ממ"ד עדיף תמיד
 
לפי מה שהוא כתב - רק פגיעה ישירה של מאות ק"ג חומר נפץ.
לא כל פגיעה ישירה, רוב טילים לא מגיעים לזה.
והטיל לא צריך להגיע עד אליך, רסיסים וכדומה הם גם אסון, כאלו לא יהיו לך בממ"ד.
וקומה תחתונה יותר בטוח, כי היא לא תקרוס...
החלון לא מוגן מפגיעה ישירה, ולכן שלוש קירות בטון עדיפים, אבל צריך לשים לב לזה שכל קיר בלוקים לא חסין מפני רסיסים, שהם סיכון הרבה הרבה יותר גדול, (פגיעה ישירה היא בבית אחת, רסיסים לעשרות בתים ר"ל ) וגם טיל יכול לעבור דרכו ולהתפוצץ בתוך הבית וכמעט לא סביר שלחדר מדרגות אין חלון או משהו דומה שמאחוריו אם יש קיר הוא מבלוקים, בנוסף גם הבטון של הקירות של החדר מדרגות לא תמיד מזויין, בקיצור למעט מקרים חריגים מומלץ לברוח לממ"ד.
 
יש לי שאלה
איפה יותר בטוח?
קומה אחרונה בחדר ממ"ד
או קומה אמצעית בחדר מדרגות חסין אש - ז"א יש לטיל 3 קירות לעבור עד שהוא יכול להגיע לשם....
ובממ"ד פגיעה ישירה ו o_O
הממ''ד בטוח כנראה יותר כי במקרה של קריסה של הבניין ח''ו יתכן שהממד''ים ישארו עומדים והבניין כולו ייפול.
אני חושב שהם בנויים אחד מעל השני בדיוק מהסיבה הזו.
 
צריך למחוק את ההודעה הזאת
זריעת פחד לא מעודכן והנחיות הלכתיות שניתנו במצב אחר.
אם הרבנים חושבים לחדש את ההנחיות (לקחת פלאפון בשבת, כן?!) שיוציאו מכתב חדש
זה פשוט,
ההיתר לנשיאת נשק והדרישה שבכל בית כנסת יהיה חמוש הייתה בגלל המחבלים שהסתובבו בארץ מה שלא קשור עכשיו, חוששני שהודעה הזאת, עלולה להכשיל את האנשים בחילול שבת, בקשתי מפרוגמטי למחוק, וגם שלחתי דיווח לא עזר, אולי כדאי שגם אתה תשלח ואז ימחקו אותה סוף סוף.
עריכה: נמחק! אין צורך בהודעה, תודה ל @פרוגמטי .
 
זה פשוט,
ההיתר לנשיאת נשק והדרישה שבכל בית כנסת יהיה חמוש הייתה בגלל המחבלים שהסתובבו בארץ מה שלא קשור עכשיו, חוששני שהודעה הזאת, עלולה להכשיל את האנשים בחילול שבת, בקשתי מפרוגמטי למחוק, וגם שלחתי דיווח לא עזר, אולי כדאי שגם אתה תשלח ואז ימחקו אותה סוף סוף.
עריכה: נמחק! אין צורך בהודעה, תודה ל @פרוגמטי .
בהנחיה ההיא לא היה שום חשש לחילול שבת, והכל דברים שבתכל'ס מותרים גם בזמן רגיל,
חוץ מהשורה שבמקרה הצורך אפשר לשים טלפון על רטט בכיס.
 
בהנחיה ההיא לא היה שום חשש לחילול שבת, והכל דברים שבתכל'ס מותרים גם בזמן רגיל,
חוץ מהשורה שבמקרה הצורך אפשר לשים טלפון על רטט בכיס.
בזמן רגיל לא ללכת לבית כנסת אם אין שם ממ"ד??
ב9 חודשים האחרונים לא הלכת לשום סופר או מכולת או מסעדה אם אין שם ממ"ד???
 
פינת המוזר:
ר''ע חיפה יונה יהב מזהיר בסרטון שמי שרואה כטב''ם שלא יצלם אותו עם הטלפון כי זה עלול להפעיל את הכטב''ם...
מוסיף שזה דבר שלא היה ידוע עד היום ומעדיף לגלות את זה לאנשים מאשר שייפגעו.
הזיה דומה התפרסמה אתמול או שלשום בביירות, כמדומני.


עריכה: עכשיו אני נזכרת שההוראה היתה לא לצלם משגרי טילים בבביירות
 
נערך לאחרונה ב:
בהנחיה ההיא לא היה שום חשש לחילול שבת, והכל דברים שבתכל'ס מותרים גם בזמן רגיל,
חוץ מהשורה שבמקרה הצורך אפשר לשים טלפון על רטט בכיס.
נשיאת נשק היא לא חילול שבת? (אמנם מדרבנן, אבל כזכור כל העובר על דברי חכמים חייב מיתה, וחכמים עשו חיזוק לדבריהם יותר משל תורה).
 
נשיאת נשק היא לא חילול שבת? (אמנם מדרבנן, אבל כזכור כל העובר על דברי חכמים חייב מיתה, וחכמים עשו חיזוק לדבריהם יותר משל תורה).
נראה לי שכדאי להעביר את הנושא לאשכול תורני
 
בזמן רגיל לא ללכת לבית כנסת אם אין שם ממ"ד??
ב9 חודשים האחרונים לא הלכת לשום סופר או מכולת או מסעדה אם אין שם ממ"ד???
אין שם הנחיה כזו.
1722529051468.png


ואם אתה מתכוון לשורה הראשונה - ב9 חודש האחרונים לא הייתה הנחיה של פקע"ר לא לצאת מהבית
 
נשיאת נשק היא לא חילול שבת? (אמנם מדרבנן, אבל כזכור כל העובר על דברי חכמים חייב מיתה, וחכמים עשו חיזוק לדבריהם יותר משל תורה).
מותר לחלוטין במקרה הצורך.
אם מדובר במצב שהנשק גם ככה בארון, אין בו שום צורך בטחוני - לא.
אבל כידוע, בישראל, גם בתקופות הרבה יותר רגועות, יש תמיד צורך בנשק
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה