אתגר הפוך על הפוך

  • הוסף לסימניות
  • #1
מכירים את סיפור הילדים על האריה שאהב תות?
לא מזמן יצא לי לראות סרטון חמוד (וקצת ישן) שהקונספט שלו פשוט מאד:
סיפור ילדים בשם האריה שאהב תן ביס. כן, לא תות ולא גזר, אלא אריה הייטקיסט נחמד שאהב מאד תן ביס.
מצרפת כאן צילום מסך של תחילת הסיפור:
1677107242883.png

1677107395106.png


הדבר הכי יפה בסיפורי "ילדים" בסגנון הזה שהם פשוטים מאד מבחינת המלל אבל מתוחכמים במיוחד ברמת הסאבטקסט. הם מתבססים בד"כ על סיפור מוכר ודרך עולם הילדים הפשוט מעבירים מסר רציני יותר.
הספר 'הנסיך הקטן' לדוג' נכתב בכלל עבור ילדים אבל גדוש כולו במסרים נסתרים על החיים שמבוגרים נהנים לנתח...

מהצד השני של המטבע אפשר לפגוש בסגנון ההפוך (והנדיר יותר): קינות מלאות הוד ויגון או שירים מורכבים ומפעימים אשר מדברים לדוג' על חיי היום יום המרגשים של ילדון בן שלוש.

בקיצור נהפוך הוא קטן. והנה קצת דוגמאות (אפשר להשתמש בהן בכיף, אני אפילו אשמח שמישהו יכתוב משהו מהן...):

שיר קליט על הדיונים בוועדת החוקה בראשותו של רוטמן המיועד עבור גן ילדים בני חמש, או סיפור ילדים מחורז שיתחרה בסדרת הספרים 'אלי לומר להיזהר' על משלוחי המנות שיוצאים כל שנה מפרופורציה.
מצד השני תוכלו לקחת את סיפורה של יונית, ילדת חמד בת חמש, אשר תורה לנדנדה בגינה השכונתית נלקח בידי בני עוולה מנוזלים ולהציג אותו בשיר מרטיט וסוחט דמעות בוועידת זכויות אדם הבאה של האו"ם.

הכללים פשוטים מאד או שלא אבל אין מה לעשות זה מה שיש:
  1. אי אפשר לערבב בין שני הסוגים.
  2. כתיבה סיפור/שיר/בלדה לילדים חייבת להיות במשלב תואם לגיל צעיר, מן הצד השני התוכן חייב להיות מעולם 'המבוגרים'.
  3. כתיבת שיר/קינה/פיוט צריכה להיות ברמה המתאימה לכתיבה רצינית המיועדת למבוגרים, התוכן לעומת זאת ילקח מעולמם של ילדים.
  4. חרוזים. אמנם לא בכולם זה נצרך, אבל הכוונה היא שהאתגר אינו מיועד לסיפורים ארוכים. תחשבו שמישהו הולך לשווק את היצירה הזאת - אין זמן לקרוא משהו ארוך ומפותל, זה גם יכול לאבד את המטרה.
  5. רעיון - מומלץ וכדאי להתפרע עם הרעיונות, רק שימו לב שנשארת פואנטה אחרי כל הבלאגן.
  6. סאבטקסט: אם לא תמיד זה חשוב - כאן זה קריטי.
פה אפשר לקשקש בטקסט גלוי וללא כוונות נסתרות.

האתגר ינעל בעוד שבועיים מהיום: יום חמישי ט"ז אדר בשעה 23:59.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #2
השמאלנים המסכנים
בבחירות הפסידו
הצטערו המסכנים
ולא השלימו

לללה אוי ווי
לללה אוי ווי
לללה אוי ווי
לללה לה

ארגנו השמאלנים
הפגנות, הבינו
זה הרי סכנה
לכולם התריעו

לללה אוי ווי
לללה אוי ווי
לללה אוי ווי
לללה לה

ביום ראשון המשפטים
בשני הכלכלה
בשלישי החוקים
כך איום נורא

לללה אוי ווי
לללה אוי ווי
לללה אוי ווי
ללה לה

כך ביכו המסכנים
הדמוקרטיה איננה
וכל בר דעת כך ידע
כי אין טובה הימנה

לללה אוי ווי
ללה אוי ווי
לללה אוי ווי
לללה לה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בס''ד

ישרוליק היה בעונש.

בהתחלה הוא כעס,

ואחרי זה בכה,
ואחרי זה הוא כמעט, כמעט נרגע.
אבל אז הוא ראה,

שאבא לחדר לא נכנס,

והוא שוב נזכר שהוא בעונש.



כי ישרוליק היה בעונש.

הוא ניסה להתנהג כאילו לא קרה כלום,

אבל הוא עדיין הרגיש לבד,
הוא ניסה לכתוב מכתב סליחה מכובד,

או לפחות מהמיטה לקום,

אבל זה היה קשה, כי הוא בעונש.



כשישרוליק היה בעונש.

הוא הרגיש שעברו כבר אלפי שנים,

ונמאס לו מזמן כבר לריב,
הוא בכה ובכה, הגעגוע מעציב,

לא רצה שום צעצועים,

רק לחזור מהעונש.



אם ישרוליק היה בעונש.

גם אבא היה שם, מעבר לדלת,

מהחלון כל הזמן הסתכל,
שומר עליו, דואג לו, לבנו ישראל,
מחכה שהוא יבוא ויתנצל,

שהכל יראה שוב אחרת,

וישרוליק יצא מהעונש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
הסיפור לא קרה, הוא קורה עכשיו, במדינה שלנו!
בִּשְׁתֵּי קְצָווֹת בָּעוֹלָם
חָיוּ לָהֶם שְׁנֵי יְלָדִים
דֶּמוֹ שֶׁאוֹהֵב אֶת כֻּלָּם
וְדִיקְטָה שֶׁמַּפְחִיד אֶת כֻּלָּם.

דֶּמוֹ גָּר בְּאָמֵרִיקָה הַגְּדוֹלָה
וְדִיקְטָה בְּרוּסְיָה הַקָּרָה
לְדֶמוֹ הָיוּ הַרְבֵּה חֲבֵרִים
אֶת דִּיקְטָה, לֹא כֻּלָּם אוֹהֲבִים.

עָבְרוּ כַּמָּה שָׁנִים
דֶּמוֹ וְדִיקְטָה הָפְכוּ לִגְדוֹלִים
הֵם יָצְאוּ לְטַיֵּל בְּכָל הָעוֹלָם
רָצוּ שֶׁאוֹתָם יַכִּירוּ כֻּלָּם

יוֹם אֶחָד נִפְגְּשׁוּ לָהֶם הַשְּׁנַיִם
בָּאָרֶץ יָפָה שֶׁל אֲנָשִׁים חֲכָמִים.

אַחֲרֵי כַּמָּה יָמִים דִּיקְטָה שָׂם לֵב
שֶׁכָּל הָאֲנָשִׁים, לִהְיוֹת לְיַד דֶּמוֹ רוֹצִים
וְעָלָיו מִשּׁוּם מָה כְּלָל לֹא מִסְתַּכְּלִים
דִּיקְטָה הָיָה מְאֻכְזָב וְכָעוּס
הוּא רָצָה לִהְיוֹת כְּמוֹ דֶּמוֹ בְּדִיּוּק.

בַּלַּיְלָה בְּשֶׁקֶט בְּלִי שֶׁיֵּרָאוּ
דִּיקְטָה חָטַף לְדֶּמוֹ אֶת כָּל הַבְּגָדִים
וְאוֹתָם בִּמְהִירוּת לְעַצְמוֹ הוּא הִלְבִּישׁ
אֶת הַבְּגָדִים שֶׁהוֹרִיד הִשְׁאִיר דִּיקְטָה אֵצֶל דֶּמוֹ
כְּדֵי שֶׁבַּבֹּקֶר יִהְיֶה לוֹ מָה לִלְבֹּשׁ.

בַּבֹּקֶר כְּשֶׁקָּמוּ כָּל הָאֲנָשִׁים
הֵם מַמָּשׁ הִתְבַּלְבְּלוּ בֵּין הָאוֹרְחִים
דֶּמוֹ נִרְאֶה כְּמוֹ דִּיקְטָה
וְדִיקְטָה נִרְאֶה כְּמוֹ דֶּמוֹ
הֵם בָּאוּ לְדִיקְטָה שֶׁהִתְלַבֵּשׁ כְּמוֹ דֶּמוֹ
דִּיקְטָה הִפְחִיד אוֹתָם
כְּמוֹ שֶׁהוּא הִפְחִיד אֶת כֻּלָּם
וְכָל הַחֲכָמִים לֹא הֵבִינוּ
מָה פִּתְאוֹם קָרָה?
רַק דֶּמוֹ יָדַע מָה דִּיקְטָה עָשָׂה.

דֶּמוֹ כַּעַס עַל דִּיקְטָה נוֹרָא
הוּא רָץ אֶל דִּיקְטָה וְצָעַק לְכֻלָּם -
זֶה לֹא דֶּמוֹ, זֶה דִּיקְטָה
ולָכֵן הוּא מַפְחִיד אֶתְכֶם כָּל כָּךְ
אֲנִי דֶּמוֹ!
כֵּן, אֲנִי דֶּמוֹ!

וְהַבְּגָדִים?

הַבְּגָדִים הֵם כְּלָל לֹא הָעִקָּר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בס"ד

רחלי מחפשת שידוך

רחלי רוצה להתחתן, היא מחפשת חתן.

חתן צדיק, שאוהב את ה', ואוהב ללמוד תורה.

אמא של רחלי מדברת הרבה בטלפון, עם כל מיני "שדכניות" שתפקידן להציע לרחלי בחור צדיק כמו שהיא רוצה.

השדכנית מכירה בחור והיא גם מכירה את רחלי ואז מנצנץ לה רעיון, אולי הם יכולים להתאים.

השדכנית מתקשרת לאמא של רחלי ונותנת לה פרטים כמו למשל מה העיסוק של האבא והאימא והיכן לומדים האחים.

כל פעם שהשדכנית מתקשרת אמא הולכת לחדר ומבקשת שקט, אחר כך היא מתקשרת עוד פעם לכל מיני אנשים כדי לברר על הבחור.

בגלל שאנחנו לא מכירים את הבחור חשוב לנו לשמוע אם הוא באמת בחור שמתאים לרחלי המתוקה שלנו, הסבירה לי אמא.

אחר כך אמא מדברת עם אבא המון על: "כמה כסף הם דורשים, והמון הצעות יורדות".

אמא כל הזמן אומרת שהכל משמיים, וכבר הכריזו שם למעלה בשמיים לפני שרחלי נולדה מי יהיה החתן שלה.

לילה אחד אחרי שאמא כבר הלכה לישון התקשרה השדכנית: "הלו", היא אמרה.

"כן" עניתי.

"אפשר לדבר עם אמא"

"אמא הלכה כבר לישון"

"אז תמסרי לה שהבחור אמר כן".

אמרתי טוב וניתקתי.

מאוד שמחתי, כי אם הבחור אמר כן סימן שהוא רוצה את רחלי ואז סוף סוף רחלי שלנו תהיה כלה.

בבוקר אבא ואמא אכלו ארוחת בוקר ושמעתי אותם מדברים, אמא סיפרה לאבא שרחלי מאוד נהנתה בפגישה אבל היא לא יודעת אם הבחור רוצה להמשיך, בגלל שכבר היה נורא מאוחר, הלכתי לישון, ככה היא אמרה.

"הוא אמר כן" סיפרתי בהתלהבות

באמת? שאלו באותו הרגע גם אבא וגם אמא בפליאה.

כן, השדכנית התקשרה, הנהנתי בחשיבות, מבינה את גודל המעמד, הטלפון צלצל המון צלצולים אז הרמתי.

והיא אמרה שהבחור רוצה.

"נפלא" אמרה אמא בקול נרגש.

ואבא שאל, "היא לא שמה לב שהיא מדברת עם ילדונת בת ארבע?"

אחר כך אמא הלבישה לי שמלה של שבת והגעתי עם כל המשפחה לאירוסין של רחלי, רחלי גם לבשה שמלה של שבת וגם היתה לה תסרוקת מאוד יפה, והיא כל הזמן חייכה לכולם.

"זכינו", אמרה אמא, סוף סוף הגיע הזיווג הנכון של רחלי.

ואבא אמר: אולי ניתן לשבי, זאת אני, לנהל את העניינים הכספיים, הלא היא הייתה האחראית לסגור את השידוך.

ואמא אמרה: אם ילדה קטנה בת ארבע, שיש לה הרבה אחים גדולים ממנה וכבר מבינה קצת בשידוכים, יכולה לסגור את השידוך אז יש לה' הרבה דרכים לשלוח לנו גם את ההוצאות הכספיות.

ואם אתם סקרניים לדעת איך הסתדרו העניינים הכספיים, אז אגלה לכם שגם המשפחה של הבחור היא משפחה צנועה ופשוטה כמונו, ומשם הכל יכול להסתדר.

איך אני יודעת?

שמעתי את אמא אומרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי השקה ומי דישן כולנו ביחד
אם קברה ילדהּ
בארץ ישראל
אז יש לנו ילד בארץ ישראל..

ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי השקה ומי דישן כולנו ביחד
חייל נפל בקרב
על ארץ ישראל
אז יש לנו חייל, ויש לנו ילד בארץ ישראל..

ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי השקה ומי דישן כולנו ביחד
על שמו הוקמה גבעה
בארץ ישראל
אז יש לנו גבעה, ויש לנו חייל, ויש לנו ילד בארץ ישראל..

ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי השקה ומי דישן כולנו ביחד
משפחה שלימה נדרסת
בארץ ישראל
אז יש לנו רכב, ויש לנו גבעה, ויש לנו חייל, ויש לנו ילד בארץ ישראל..

ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי השקה ומי דישן כולנו ביחד
יריות בישיבה
בארץ ישראל
אז יש לנו ישיבה, ויש לנו רכב, ויש לנו גבעה, ויש לנו חייל, ויש לנו ילד, בארץ ישראל..

ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת
מי השקה ומי דישן כולנו ביחד
דקירות בתוך הבית
בארץ ישראל
אז יש לנו בית, ויש לנו ישיבה, ויש לנו רכב, ויש לנו גבעה, ויש לנו חייל, ויש לנו ילד בארץ ישראל..
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בְּסַ'ד

הֵם הָיוּ בְּהִירֵי שֵׂעָר
לֹא סְקַנְדִּינָבִים כַּמּוּבָן
מַשֶּׁהוּ בֵּין שׁאטֵן לְשֵׁרִי בְּלוֹנְד
וְרַק הוּא שָׁחֹר כְּלֵיל חֹרֶף בְּלִי אוֹר
מְתֻלְתָּל מַמָּשׁ סְבַךְ
מַסְרֵק לֹא נָגַע בּוֹ בִּכְלָל
בְּקִצּוּר מֻזְנָח

הָיוּ שֶׁלָּחֲשׁוּ בַּחֲשַׁאי
מֵאֲחוֹרֵי הַגַּב
מְאֻמָּץ ? אוּלַי
כַּנִּרְאֶה סְתָם בְּאוֹמְנָה
הַהוֹרִים הָיוּ מַשְׁקִיעָנִים
שִׁעוּרִים פְּרָטִיִּים
לְחוּגִים מוֹבִילִים שׁוֹב וְהָלוֹךְ
וְהַתּוֹצָר הַפְּרִי לֹא כָּל כָּךְ

וְרַק הוּא בַּלֵּילוֹת
הָיָ-ה מְנַגֵּן בְּמַפּוּחִית פֶּה
חֲלוּדָה שֶׁמָּצָא בַּמַּחְסָן
וְהַשְּׁכֵנִים הָיוּ אוֹמְרִים יֵשׁ אֵיזֶה נַגָּן
מִן הֶהָרִים תַּקְשִׁיבוּ...זֶה מַקְסִים
לִפְעָמִים בַּעֲרָבִים

בִּסְפָרָיו הַמְּשֻׁמָּשִׁים
יָד שְׁנִיָ-ה מֵהָאַחִים לֹא אַחִים
וּבָמַחְבֶּרֶת הַקְּמוּטָה
אָזְנֵי חֲמוֹר מְקֻּשָׁטָהּ
כְּמוֹ פָּנָיו מְלֵאוֹת הַשָּׂרָטוֹת
מפּה הִסְטוֹרִית שֶׁל תִּגְרוֹת יוֹמִיּוֹת

הַצִּיּוֹנִים הָיוּ מֵאִיּוֹת
אַךְ מִי שָׂם לֵב לִקְטַנּוֹת
צִיּוֹנִים יָפִים שֶׁל
כִּבְשָׂה שְּׁחֹרָה שֶׁל הַמִּשְׁפָּחָה
הַכֹּל כָּךְ יָפָה

בָּגְרָה הַחֲבוּרָה
שַׁדְכָנִים יוֹצְאִים וּבָאִים
נַחַת בִּלְעָ'הּ
תֵּרֵד לַמַּחְסָן תֵּלֵךְ לַפַּארְק
הָיוּ מְנַסִּים לְהַחְבִּיא אֶת הַשְּׁחַרְחַר

וְיוֹם אֶחָד דָּפַק
שַׁדְכָן אֶחָד מְהֻלָּל
לְמִי הִתְכַּוַּנְתָּ תָּמְהוּ הַהוֹרִים
לָזֶה הַשְּׁחַרְחַר מָלֵא הַפִּצְעוֹנִים
הֲרָאִיתָּ אוֹתוֹ שָׁאֲלוּ בַּחֲשָׁשׁ
הֲשָׁמַעְתָּ עָלָיו וְעַל מַעֲלָלָיו

עוֹד הֵם מְדַבְּרִים
וּמִן הַחֶדֶר יָצָא בַּלָּאט
בַּרְבּוּר יְפֵה תֹּאַר שְׁחַרְחַר
וְתַלְמוּדוֹ בְּיָדוֹ
וְשָׁבְרוּ הַצְלָחַת
וּבֵרְכוּ עַל הַמֻּגְמָר
וּבָרוּךְ שֶׁפְּטָרָנוּ בֵּרְכוּ בְּלִבָּם

וּמָה עִם מִשְׁפַּחְתּוֹ
שָׁאֲלוּ חֶרֶשׁ הַמְּחֻתָּנִים
אָה....שָׁכַחְנוּ אוֹתָם לְהַזְמִין
אֲנָשִׂים לֹא רְצִינִיִּים
וּלְפֶתַע הִתְקַבְּצוּ בָּאוּ לְבַד
כֻּלָּם שְׁחַרְחָרִים נְטוּיֵי צַוָּאר
רְאִיתֶם כַּמָּה הֵם יְהִירִים
וְעַל מָה?

לְבַסּוֹף הוּא עָזַב כְּחָתָן
כַּיּוֹם אַבְרֵךְ מִתְּמָיד יְרֵ'שׁ מְרָבִּים
וְאֶת פִּצְעֵי הַיַּלְדוּת
הוּא חוֹבֵשׁ מְחַטֵּא בְּלַהַט נַפְשׁוֹ
שֶׁחָשְׁקָה בַּתּוֹרָה

הוּא מֵשִׂים עַצְמוֹ
כִּסְתָם
אַבְרֵךְ מִן הַמִּנְיָן
מוקף באהבת משפחתו

השחרחרה
לְהֵיכָן נֶעֱלַם?
אולי בבית שמש ג'
אולי בחריש
אם תאתרו אותו
והייתם כמחריש
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #8
אֲהָהּ.
עָתִיד שֶׁל עֲרָפֶל
מִי יָדַע עִקָּר טָפֵל
שֶׁמֶשׁ הִסְתַּלְּקָה
וְרֶטֶט קוֹר מַרְעִיד.

אֲהָהּ.
קֶרֶן שֶׁמֶשׁ מַאֲפִיל
חֹד שֶׁל קֶרֶן טַף מַחֲרִיד
עַפְעַפַּיִם וְדִמְעָה
מִי יָדַע מִי יָעִיד.

אֲהָהּ.
זֶהוּ סוֹף שֶׁל מִנְהָרָה
קֶרֶן אוֹר זוֹ הַטְעָיָה
הֲרֵי הַסּוֹף מַגִּיעַ, יְרַקְרַק
וּמֶה נִשְׁאַר? רַק זֶה רַק.

אֲהָהּ.
רַק עֲשָׂרָה מֵהֶם נָגַסְתִּי
עֲשָׂרָה בּוֹדְדִים, אֲדֻמִּים, כֵּהִים.
רַק עֲשָׂרָה בִּיסִים, בּוֹדְדִים.
וּמַשְׁאִירִים - קְלִפּוֹת גַּרְעִין.

אֲהָהּ.
כֵּן, נִגְמַר לִי הָאֲבַטִּיחַ
קֶרֶן שֶׁמֶשׁ אָז תּוֹכִיחַ
רַק נָגַסְתִּי עֲשָׂרָה
וּמֶה נִשְׁאַר - קְלִפָּה מָרָה.

אַלְלַי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
שיר ישן שכתבתי ע"ב שיר משמר של נתן אלתרמן

שיר מִרדם

עִצְמִי נַפְשֵׁךְ, כּוֹחֵךְ שִׁכְבִי, עִצְמִי נַפְשֵׁךְ
שִׁכְבִי חַיַּיִךְ, בִּינָתֵךְ, שִׁכְבִי חַיַּיִךְ,
מִקִּיר גּוֹבֵל, מִגַּג כּוֹכָב, מִצֵּל חָשֵׁךְ,
מֵאֶבֶן קֶלַע, מִיַּסְמִין, מִצִּפָּרְנַיִם
עִצְמִי נַפְשֵׁךְ מִן הַסּוֹחֵף, מִן הַהוֹלֵךְ
מִן הַסָּמוּךְ כְּמוֹ עָפָר כְּמוֹ שָׁמַיִם
מִן הַדּוֹמֵם, מִן הַמְּחַכֶּה וְהַמּוֹשֵׁךְ
וְהַמְּעוֹרֵר כְּמֵי בְּאֵר וְאֵשׁ עֵינַיִם
נַפְשֵׁךְ עִצְמִי וּבִינָתֵךְ שְׂעַר רֹאשֵׁךְ
עוֹרֵךְ עִצְמִי, עִצְמִי נַפְשֵׁךְ, שִׁכְבִי חַיַּיִךְ.

זֶה עֶרֶב קַיִץ לִכְאוֹרָה, זֶה לִכְאוֹרָה
רַק עֶרֶב קַיִץ טוֹב, יָדוּעַ וְיָשָׁן,
שֶׁבָּא לְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים, לֹא לְמוֹרָא
וְלֹא לְרַחַשׁ פִּטְפּוּטִים וּדְבַר אָשָׁם,
שֶׁבָּא עִם רֵיחַ תַּבְשִׁילִים וְעִם מְנוֹרָה
אֲשֶׁר תִּכְבֶּה כִּי עֵת נָנוּחַ וְנִישַׁן.
רַק עֶרֶב קַיִץ חַם וְטוֹב הוּא לִכְאוֹרָה,
רַק עֶרֶב קַיִץ חַם שֶׁבָּא לֹא לְמוֹרָא.

הִנֵּה הָרוּחַ יָד שׁוֹלַחַת וּבְלִי רַחַשׁ
פִּתְאוֹם חַלּוֹן לְאַט נִפְתַּח בַּחֲשֵׁכָה
אִמְרִי מַדּוּעַ אַתְּ צוֹחֶקֶת בְּלִי פַּחַד
אִמְרִי מַדּוּעַ אַתְּ שׁוֹפַעַת כְּמוֹ שִׂמְחָה?
אִמְרִי מַדּוּעַ הָעוֹלָם קוֹרֵץ עֲדַיִן
וְאֵשׁ וּמַיִם מַבִּיטִים בּוֹ מִכָּל צַד?
אִמְרִי מַדּוּעַ בּוֹ מְפַּרְפְּרִים חַיַּיִךְ
כְּמוֹ צִפּוֹר מְשֻׁחְרָרָה בְּתוֹךְ כַּף יָד?
אִמְרִי מַדּוּעַ אַתְּ מָעוֹף וְיַעַד רַב
כְּמוֹ צִפּוֹר בַּחֶדֶר בְּמוֹצְאָהּ אֶשְׁנָב?

זֶה עֶרֶב קַיִץ לִכְאוֹרָה...

עִצְמִי נַפְשֵׁךְ הָעֲיֵפָה, עִצְמִי נַפְשֵׁךְ
שִׁכְבִי חַיַּיִךְ, בִּינָתֵךְ, שִׁכְבִי חַיַּיִךְ,
שְׂעַר רֹאשְׁךָ, עוֹרֵךְ עִצְמִי, עִצְמִי יָפְיֵךְ,
עִצְמִי לִבֵּךְ הַטּוֹב, אַמְּצִיהוּ בְּיָדַיִךְ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נְהוֹרָאִי הַקָּטָן
רָץ בַּבֹּקֶר אֶל הַגַּן
הִתְפַּלֵּל יָפֶה יָפֶה
וְקִבֵּל עוּגִיָּה בְּטַעַם קָפֶה

לָהּ לָהּ לָהּ,
יָאמִי - יָאמִי,

לָהּ לָהּ לָהּ
יָאמִי -יָאמִי


הוּא וִתֵּר לַחֲבֵרִים
וְקִבֵּל עוֹד שְׁנֵי מַסְטִיקִים

לָהּ לָהּ לָהּ
יָאמִי - יָאמִי

לָהּ לָהּ לָהּ
יָאמִי- יָאמִי


וּבַהַפְסָקָה,
אוֹיָה נוֹרָא מָה קָרָה
נָפַל וְקִבֵּל מַכָּה
וּמִיָּד קִבֵּל מְקֻפֶּלֶת בִּתְמוּרָה לַשְּׁתִיקָה


לָהּ לָהּ לָהּ
יָאמִי יָאמִי

לָהּ לָהּ לָהּ

יָאמִי יָאמִי

נְהוֹרָאִי הַקָּטָן
חָזַר בַּצָּהֳרַיִם מֵהַגַּן

הוּא טִפֵּס עַל הָאָרוֹן
מַמְתַּקִּים חִפֵּשׂ

לָהּ לָהּ לָהּ
יָאמִי יָאמִי

לָהּ לָהּ לָהּ
יָאמִי יָאמִי


אִמָּא עָלָיו קְצָת כָּעֲסָה
הַרְבֵּה מָתוֹק הִיא לֹא מַרְשֶׁה

אָז הוּא יַמְשִׁיךְ לֶאֱכֹל בַּגַּן
חמצוץ, מְקֻפֶּלֶת וּפֶסֶק זְמַן

לָהּ לָהּ לָהּ
יָאמִי יָאמִי

לָהּ לָהּ לָהּ
יָאמִי יָאמִי
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
בְּגַן הַחַיּוֹת שֶׁבְּאֶרֶץ אַחֶרֶת,
חֲבוּרַת קוֹפִים בִּכְלוּב מִתְגּוֹרֶרֶת,
מִדֵּי יוֹם יִזְכּוּ לַאֲרוּחוֹת דְּשֵׁנוֹת,
כָּל אֶחָד יְקַבֵּל, יַחְלְקוּ הַמָּנוֹת,

יוֹם אֶחָד לַמָּקוֹם, הִגִּיעַ חוֹקֵר,
בְּפִנַּת הַחַיִּים בָּא לְבַקֵּר,
נִסּוּי מְעַנְיֵן בְּרֹאשׁוֹ אָז עָלָה,
תּוֹצְאוֹתָיו לוֹ יָבִיאוּ רֹב תְּהִלָּה,

הֵנִיחַ בְּרֹאשׁ הַסֻּלָּם שֶׁבַּכְּלוּב
אֶשְׁכּוֹל בָּנָנוֹת, כְּלָל לֹא עָלוּב
מְגָרֶה, מְפַתֶּה, טָעִים וְיָפֶה
הַחוֹקֵר מִבַּחוּץ, עוֹמֵד וְצוֹפֶה,

הַקּוֹפִים חִישׁ רָצִים לְרֹאשׁ הַסֻּלָּם,
אֶחָד לֹא נוֹתַר, לְמַעְלָה כֻּלָּם,
נֶהֱנִים מֵהַפְּרִי, אוֹכְלִים הֵם עַד תֹּם
גַּם הַקְּלִפָּה הֵעֵזּוּ לִטְעֹם,

נִגְמְרָה חֲגִיגָה, יָרְדוּ חֲזָרָה
מְחַכִּים לְמָחָר, הַחֲלֻקָּה כְּבָר בְּרוּרָה
מִי רִאשׁוֹן יַעֲלֶה, נִכְתַּב כְּבָר הַתּוֹר
אֶחָד מִתְמַרְמֵר, נוֹשֵׁף כְּקִיטוֹר

הִגִּיעַ מָחָר, הָאֶשְׁכּוֹל שׁוּב נִשְׁלַח
הַחוֹקֵר מִתְפַּלֵּל כִּי הַנִּסּוּי לוֹ יִצְלַח
כָּל קוֹף שֶׁנּוֹטֵל בָּנָנָה מְרַעֲנֶנֶת,
מְזַכֶּה אֶת חֲבֵרָיו בַּמִּקְלַחַת צוֹנֶנֶת

הַקּוֹפִים נִרְתָּעִים, הָאֶשְׁכּוֹל, הוּא מֻזְנָח
כָּל בֹּקֶר מֵחָדָשׁ בָּרֹאשׁ שׁוּב הֻנַּח,
חָלְפוּ הַיָּמִים, כְּבָר לֹא מְנַסִּים
בְּלִי הַפֵּרוֹת נֶעֱרָכִים הַטְּקָסִים,

יוֹם אֶחָד הֻחְלַף אֶחָד הַקּוֹפִים
בְּאַחֵר, חָדָשׁ, שֶׁאוֹתוֹ מְאַלְּפִים
רָאָה הֶחָדָשׁ אֶת הָאֶשְׁכּוֹל הַטָּרִי
זִנֵּק מִיָּדִית, הֵן אוֹהֵב הוּא בָּרִיא,

חִישׁ קָפְצוּ לְעָצְרוֹ, וָתִיקִים בַּקְּבוּצָה
אֵין לָהֶם כּוֹחַ לְהַחֲלִיף שׁוּב חֻלְצָה
זוֹכְרִים הֵם היטב, מָה קוֹרֶה בְּמִקְרֶה
שֶׁלּוֹקְחִים מִלְּמַעְלָה וְאֵיךְ זֶה נִרְאֶה...

עָבְרוּ הַיָּמִים, עוֹד קוֹפִים נִשְׁלְחוּ
מֵהַקְּבוּצָה הַקּוֹדֶמֶת כֻּלָּם הֻשְׁלְכוּ
אַךְ עַד הַיּוֹם, בְּלִי - לָדַעַת מַדּוּעַ
בַּבָּנָנוֹת שֶׁלְּמַעְלָה, אָסוּר עוֹד ליגוע!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לִפְנֵי הַרְבֵּה שָׁנִים
בְּעִיר הַבִּירָה - הִיא יְרוּשָׁלַיִם
חָיוּ לָהֶם יַחְדָּיו שְׁנֵי אַחִים
שֶׁהִתְפַּרְנְסוּ מֵעֲבוֹדַת כַּפַּיִם

הָאָח הַבְּכוֹר הָיָה רַוָּק
חַי לוֹ בְּגַפּוֹ, עֲרִירִי וּבוֹדֵד
בִּצְרִיף קָטָן מְכֻסֶּה אָבָק
עִם עַצְמוֹ כָּל עֶרֶב הִסְתּוֹדֵד

וְאִלּוּ אָחִיו הַצָּעִיר
נָשָׂא אִשָּׁה וְהֵקִים מִשְׁפָּחָה
תָּמִיד זִמְזֵם חֶרֶשׁ שִׁיר
וְהָיָה תָּמִיד בְּשִׂמְחָה

כָּךְ חָיוּ שְׁנֵי הָאַחִים
הִתְגּוֹרְרוּ עַל הַר בַּבִּירָה
כָּל בֹּקֶר הָיוּ חוֹרְשִׁים
אֶת שְׂדֵה הַתְּבוּאָה

לַיְלָה אֶחָד, בְּבֵית הָאָח הַבְּכוֹר
הוּא עֲדַיִן הָיָה נֵעוֹר
הַנֵּר דָּלַק, הַכִּסֵּא חָרַק
אֵדִים עוֹד עָלוּ מִסִּיר הַמַּרְק

"הֵן אָחִי אִישׁ נָשׂוּי
וְלוֹ אִשָּׁה וִילָדִים",
כָּךְ הֵחֵל לַחֲשֹׁב הָאָח בְּלִבּוֹ
לְלֹא מִלִּים

"וְעוֹד כַּמָּה שָׁנִים
כַּאֲשֶׁר יִזְדַּקֵּן וְיִזְדַּקֵּק לְעֶזְרָה
הֵם יְסַעֲדוּהוּ וִיפַרְנְסוּהוּ
וְלוּ תִּהְיֶה הַתְּשׁוּעָה

וְאִלּוּ אֲנִי אֶשָּׁאֵר גַּלְמוּד
לְמֵקֵל יָשָׁן אֶהְיֶה צָמוּד
מִמִּטָּתִי לֹא אָקוּם
וְיָמִים רַבִּים אָצוּם

וְלָכֵן, אֵלֵךְ עַכְשָׁו לְאָחִי
וּבְשֶׁקֶט אֶגְנֹב מִמֶּנּוּ תְּבוּאָה
כִּי אִם לֹא אֲנִי וּמְעַט מִכּוֹחִי
וְזִכְרִי יִהְיֶה רַק שְׁמוּעָה"

וּבְבֵית הָאָח הַצָּעִיר, הַנֵּר מְהַבְהֵב
וּלְיָדוֹ הָאָח שׁוֹכֵב
מַחֲשָׁבוֹת אֶת מוֹחוֹ מְמַלְּאוֹת
זְמַנִּים קָשִׁים, וְיֵשׁ דְּאָגוֹת

אִשָּׁה, יְלָדִים
מַחֲלוֹת וּכְסָפִים
אֹכֶל וְתַבְרוּאָה
וּמְחִירֵי דִּירוֹת זוֹ גַּם צָרָה...

"אֵלֵךְ לְאָחִי הַבּוֹדֵד
הֲרֵי, עִם כָּל הַלַּחַץ שֶׁלִּי
אֵין הוּא צָרִיךְ לְהִתְמוֹדֵד,

תְּבוּאָתוֹ אֲרוֹקֵן לְתוֹךְ שַׂק רָחָב
אֶפְשָׁר לַחֲשֹׁב כְּבָר, מָהֵם צְרָכָיו
הוּא לֹא יַרְגִּישׁ בִּמְאוּמָה, אֶנְצֹר הַסּוֹד בְּלִבִּי
אֶת הַשַּׂק בַּמַּחְסָן הַיָּשָׁן, אַטְמִין וְאַחְבִּיא

וּמִמַּחֲשָׁבָה לְמַעֲשֶׂה
צָעֲדוּ זֶה אֶל זֶה, שְׁנֵי הָאַחִים
לֹא יָדַע כָּל אָח, שֶׁרֵעֵהוּ
עוֹד רֶגַע קָט יֵרְאָהוּ

וְהִנֵּה, נִפְגְּשׁוּ הַשְּׁנַיִם
הִבִּיטוּ אֶחָד עַל הַשֵּׁנִי
"גָּנַב", קָרָא הַצָּעִיר
"שַׁקְרָן, זֶה לֹא אֲנִי"

רַבוּ שְׁנֵי הָאַחִים
טִנְּפוּ פִּיהֶם בִּצְעָקוֹת וּקְלָלוֹת
פָּתְחוּ בְּגִנּוּיִים וּמְרִיבוֹת
הַשִּׂנְאָה בָּעֲרָה בְּקִרְבָּם כְּלֶהָבוֹת

וּמִלְּמַעְלָה,
רָאָה זֹאת הַיּוֹשֵׁב בַּמָּרוֹם
קָרָא לְמַלְאָכָיו
וְנוֹצַר בַּשָּׁמַיִם רַעַשׁ אָיֹם

לְבַסּוֹף הֶחֱלִיט
שַׁעַל הָאֲדָמָה הַמְּהֹרֶסֶת
תּוּקַם בֶּעָתִיד, רִשְׁמִית
בִּמְדִינַת יִשְׂרָאֵל,
הַכְּנֶסֶת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
על הבסיס של האריה שאהב תות (כמו ההצעה למעלה)...

פעם היה איש שאהב להיות ראש ממשלה

לא שר ולא סגן,

רק ראש ממשלה.

הוא אהב מאוד לטייל בחו"ל,

ואולי מתאים לו להיות שר חוץ,

אבל הוא רצה רק להיות,

ראש ממשלה.


ובמדינה ההיא, שבה הוא היה גר,

לא רצו שהוא יהיה ראש ממשלה.

ישב האיש וחשב וחשב, ואמר:

- אני רוצה להיות ראש ממשלה.

באו החברים שלו ואמרו, תשמע, חמוד,

אתה לא ראש ממשלה, ולא רוצים שתהיה ראש ממשלה.

אתה יכול להיות שר ואפילו בלי תיק, או סגן,

אבל ראש ממשלה אי אפשר.

תפסיק לבהות ותפסיק לחלום.


אבל האיש החליט

שהוא חייב להיות ראש ממשלה.

דיבר עם אנשים חשובים,

ורצה להיות רק ראש ממשלה.

פעם אחת זה הצליח לו,

וראש הממשלה עזב.

ובהסכם שקבעו –

אם ראש הממשלה עוזב

אז האיש שלנו יהיה ראש ממשלה.

שמח האיש ואפילו התחיל לשפץ את הבית,

והוא היה ראש ממשלה,

אבל זמני.




עשו שוב ושוב בחירות,

ולא הצליח להיות ראש ממשלה,

כי במדינה ההיא,

לא רצו שהוא יהיה ראש הממשלה.

הוא כעס.

והאשים.

את כולם.

רק לא את עצמו.


ואז הוא אמר בתקשורת,

אם מישהו אחר ראש ממשלה,

אז זו לא דמוקרטיה.

והיו אנשים שחשבו שבאמת הדמוקרטיה שלהם בסכנה,

ולא ידעו שהוא מבקש

להיות ראש ממשלה.


הם פחדו שיהיה להם מלך –

שיכריח אותם לעשות דברים.

אז הם יצאו להפגנות.

וכשהם הפגינו,

הם חסמו את הכבישים.

ועשו מדורות.

וצעקו צעקות.


והאיש,

מחכה להיות ראש ממשלה.

למרות שהוא בקושי מגיע לכנסת.

הוא מקווה,

שכל המפגינים –

יעשו לו את העבודה,

ואז, הוא יהיה ראש ממשלה.



ומה עם המפגינים? (כך אתם בוודאי רוצים לשאול)

המפגינים ממשיכים להפגין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
כבר אחרי חצות שוב פעם והבטחתי שיפוט במוצ"ש...

נכון שתמיד כותבים שהיה קשה ממש להחליט, והתלבטות הייתה ארוכה? אז פה באמת התלבטתי ומחקתי וכתבתי אבל בסוף אחרי הכול הצלחתי לבחור. והנה הם הזוכים המאושרים:

מקום שלישי: @ifatrosh עם סיפור ילדים ברור ורלוונטי, על משקל האריה שאהב תות. הערה קטנה אם אפשר: בבית האחד לפני האחרון יש הסבר קצת ברור מידי שהורס קצת את המוטיב של סיפור ילדים, עוד קצת שפצור וזה היה מעולה...

מקום שני: @R.E.Y עם קינה מרטיטה ומרגשת על אכילתו של אבטיח. שאפו על הניסיון בצורה הקשה יותר של האתגר.

מקום ראשון: @כותב השורות עם סיפור ילדים פשוט וקולח, שהצליח בעזרת שמות בלבד להעביר מסר בוגר, קולע ועכשווי במיוחד. בהצלחה באתגר הבא.

ברכות לזוכים ולאלו שכמעט זכו, תזכו לסאבטקסט משובח בכתיבה שלכם ושתמיד יהיה מה לקרוא בין השורות שכתבתם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים


הערה: מדובר בפנטזיה ריאלית על רקע היסטורי, כל השמות והמקומות הם בדיוניים.


--חמש שעות מאיינה הקטנה, הכפר המרכזי במחוז אורין--

"המפקד?", ממרום גובהו על גב הסוס, הייתה האדמה הסדוקה שלרגליהם רחוקה למדי מעיניו החדות של טֶארוֹן וסימני העקבות שעליה קלושים. אבל על אף זוהר השמש שהקשה עליו לעקוב אחר סימני הפרסות כל אותו הבוקר, את עיגולי הדם הכהים שעל האדמה לא הצליח לפספס.

אִיסְקוֹ מפנה אליו את פניו הצידה, ידו אוחזת במושכות בחוזקה. "מה לא בסדר?"

הוא שותק, מפנה במקום תשובה את ידו לאדמה. לאט מניע איסקו את סוסו, בוחן מקרוב את הסימנים התחוחים והרטובים.

טארון סוקר אותו, מידיו הקפוצות בחוזקה על המושכות, הקמט הקטן שבין גבותיו ושפתיו החתומות. הם לא דיברו כל המסע, מאותו הרגע שהגיע הרץ והזניק אותם על רגליהם, מפילים את ארוחת הבוקר שלהם על הרצפה. הזמן היה גורם מכריע, ואיסקו שבשניות בודדות הפך מחבר מתבדח למפקד, לא נתן להם גם את אותן דקות בודדות כדי לסיים את הארוחה.

והם בהחלט מיהרו, דהרו כל אותו היום, לא נתנו לסוסים ולעצמותיהם הכואבות דקה אחת של מנוחה. מעלים עננת אבק מאחוריהם, מן הסוג שלוקח לה זמן לשקוע בחזרה ומצדיקים את השם שיצא להם כפלוגת המשמר המאומנת ביותר של המחוז.

ולמרות הכול ידע טארון כי הם דוהרים לשווא. המארב היה חמש שעות משם והיחידה של לִיאָם פטרלה באותו האזור ללא שמץ של מושג וקשר לעולם. מה היה הסיכוי שיספיקו להגיע לפני שיהיה מאוחר מידי?

לא גדול. לא גדול בכלל. אם נהיה כנים הוא פשוט לא היה קיים.

החברים שלהם היו שם. אחים לנשק, הוא העיף מבט באיסקו שבחן את האדמה, עיניו מצומצמות. אחים לדם. אחים שנשבעו להגן על המחוז הזה עד טיפת דמם האחרונה ועכשיו נראה כי הם עומדים למבחן מעשי על אותה שבועה.

"איפה אתה מעריך שהם עכשיו?", הקול של איסקו שקט מאד.

"לא הספיקו להתרחק הרבה להערכתי, המפקד", הוא מזדקף ומניע מעט את רגליו כדי לאלץ את סוסו להתקדם, "כנראה הלכו דרך היער".

איסקו מניע מעט את ראשו. "הגיוני", הוא אומר וקולו חסר רגש בדיוק כמו מקודם.

טארון זוכר בדרך כלל מי הוא. זוכר טוב מאד. למרות נימוסיהם המוקפדים של שאר חברי המשמר ועיניהם המחייכות. סייסים לא פונים למפקדים בעצמם. גם אם הם מכירים את מפקד המשמר הצעיר מאז היו שניהם ילדים עם ברכיים משופשפות.

אבל הקול הזה, צרוד וקפוא וחסר צבע כל כך גורם לו להעז בכל אופן ולמלמל מילים קטנות וחסרות משמעות, ששניהם יודעים מצוין שהוא לא מאמין בהם.

"יהיה טוב", הוא אומר, ממקד את מבטו בעורפה המבריק מזיעה של החיה. "ליאם בחור חכם. הוא לא היה הולך כמו איילה אחרי עקבות מטושטשים בלי תגבורת".

איסקו שותק, כאילו לא שמע כלום, במקום זאת הוא מפנה את ראשו אל האופק, מעריך את גובהה של השמש בשמי התכלת שמעליהם.

"ההערכות להתקפה, המפקד?", רַאָיוֹן, סגנו הרשמי של איסקו דוחף את סוסו קדימה, דוחק עוד קצת את סוסו של טארון לשוליים.

איסקו מהנהן, עיניו עדיין נעוצות אי שם.

אחר כך הדברים חולפים בטשטוש ליד עיניהם, כמו כתמים מעורבבים של צבע. התארגנות לתזוזה של הטור, מערך תקיפה מסודר, איסקו מחלק פקודות.

היער שקט, שקט מאד. לבד מרעש הפרסות הקצוב וציוצי ציפורים לא נשמע כל קול. קרני שמש בודדות נשברות על העצים והזוהר ששורר בחוץ בשעה כזו, נבלע בתוך האפלולית הקרירה שביער.

איסקו מוביל בראש, סוסו השחור מטופף על השביל הכבוש והמתפתל בין העצים. האדמה רכה וחומה, מריחה בדיוק כמו שאדמת יער רעננה צריכה להיות, אבל ככל שהם מתקדמים עמוק יותר אל תוך העצים הופכים כתמי הדם שעליה לגדולים וברורים יותר, מצטרפים אל ענפים שבורים וטביעות פרסות טריות.

טארון בולע, ממשיך להוביל את סוסו בעקבות הסימנים ומנסה בכל הכוח להורות למוחו להתעלם מן המשמעות הצועקת של העקבות.

ואז פתאום נגמר השביל. וטארון שפונה ימינה מוצא את עצמו בקרחת יער גדולה, מוקפת עצים ולא ריקה בכלל.

יש סוסים מתים על הקרקע, עגלת משא הפוכה שגלגליה השבורים זרוקים לידה, וגופות. שבע גופות. זרוקות על האדמה סביב, מדי משמר המחוז שעליהן מוכתמים בדם.

הוא בוהה קדימה, לא מסוגל להניע את גופו בתנועה המינימלית הדרושה כדי להורות לסוסו להסתובב אחורה. מאחוריו הוא שומע את השאר, פרסות סוסיהם מכות בקצב אחיד כשהם מסתובבים בעיקול השביל ועוצרים.

לכמה שניות ארוכות ישנה דממה, עמוקה יותר מכל דממה ששמע טארון בחייו. רגע, שניים, שלושה. החיילים שמאחוריו כך נראה, מאובנים בדיוק כמוהו, דבוקים בדבק נסתר לגב סוסיהם.

ואז גולש איסקו מסוסו. עוקף את סגנו שניצב שם קפוא, וכורע לצד האדם לבוש המדים והדרגות ששוכב בצד השביל.

ליאם.

הם לא נראים עכשיו זהים בכלל, איסקו והאיש המרוטש שעל החול, זה שבגדיו ספוגים בדם כהה וטרי. ואיסקו, ברכיו על האדמה, מחפש נואשות אחר הדופק, ידיו רועדות על צווארו של אחיו התאום כשהוא מתיר את קשרי הצווארון.

גרונו של טארון שורף. יבש כאילו לא פגש לחלוחית של מים תקופה ארוכה.

ידו השנייה של איסקו נעה לעבר פצע הדקירה בחזהו של ליאם ממששת אותו לרגע ארוך. לא ברור לטארון מה עובר לו בראש באותם רגעים ארוכים בהם הוא בוהה בגופתו של אחיו התאום, אבל את נשימותיו המהירות הוא שומע היטב.

הוא לא בוכה. העובדה הזאת ברורה לטארון ממקומו על גב הסוס. התאומים אף פעם לא בכו. לא ליאם ולא איסקו, לכל הפחות לא לידו.

הוא מפנה את מבטו לקבוצה שמאחוריו. הם משפילים עיניים, נועצים מבט בקרקע מפני הכאב החשוף של מפקדם.

הם צריכים פיקוד. הם צריכים החלטות וסריקת שטח מיידית ופינוי גופות. ואיסקו גם אם נחשב ובצדק למפקד קר רוח וקשוח, לא נראה לו ראוי לבצע את המשימה הזאת עכשיו.

אבל ראיון, יסלחו לו כל האלים, לא נראה כאילו הבין עדיין את הדבר המובן הזה בעצמו.

שניים מהקצינים מחליפים מבטים מהירים מעל ראשו של ראיון, שמדיו יפים מידי וחרבו עדיין נוצצת. קצין אחר נע באי נוחות על רגליו. בסוף שולח הבכיר שבהם יד כבדה, מנחית אותה על כתפו של הסגן הצעיר והמיוחס.

ראיון, יאמר לזכותו, מבין יפה את הרמז. ומכחכח בגרונו בחשיבות שאפשר לצפות לה רק מילדון צעיר שעוד לא הבין כמה מלכלכת העבודה שמצפה להם עכשיו.

"אתם", הוא אומר, מחווה לעבר שתי השלשות המסודרות מאחוריו. "סריקה מקיפה, עכשיו. יכול בהחלט להיות כי התוקפים עדיין בסביבה", החיילים מהנהנים בהסכמה, בשונה מהקצינים רמי הדרג שמאחורי טארון, להם פחות מפריעים משחקי האגו.

"חוליה שתיים דוהרת לספיא להביא תגבורת", החיילים המדוברים מתנתקים ממקומם.

"כל השאר", ידו מחווה אל שאר הקבוצה הדוממת, "נוהל פינוי".

הם יורדים מעל סוסיהם, תנועותיהם עדיין איטיות כשהם מתפזרים בקרחת היער כדי לטפל בשבעת ההרוגים.

לאט מפלס טארון את דרכו בין השברים לחיילים השותקים, מסייע לשניים החדשים שבהם בפינוי, איכשהו נראה לו שחלקם מגלים בפעם הראשונה כי אדמה ספוגה בדם מקשה על ההליכה לא פחות מבוץ.

איסקו עדיין יושב באותו מקום כשהוא מגיע אליו, ליד גופתו של אחיו. פניו של ליאם שלוות באורך מוזר וקצה של חיוך משועשע מעקם את פיו. רגע הוא בוהה בעיניו המתות ואז מפנה את פניו לעבר איסקו.

"אל תטרח", הקול של איסקו חסר צבע בדיוק כמו שהיה לפני שנכנסו אל היער.

"לא ניסיתי", הוא אומר בשקט, עיניו מושפלות אל העלים היבשים שלרגליו.

רגע שוררת שתיקה ביניהם, ואז מרים איסקו את ראשו. "רק תוהה מה שעשע אותו כל כך".

טארון מעז להביט בו סוף סוף. הוא חיוור, ולמרות השיזוף שעל פניו ניתן להבחין בכך בקלות, אבל בדיוק כמו שחשב, עיניו יבשות.

"באמת?", הוא שואל במקום לענות, "זה מה שמעניין אותך עכשיו?"

"לא", איסקו נעמד על רגליו, "אבל אני צריך משהו אחר לחשוב עליו כרגע".

טארון נושך את שפתו התחתונה, מעדיף לא להתעכב על משמעות המשפט האחרון. "ראיון שלח חיילים להביא תגבורת", הוא מעדכן בשקט, לא נראה לו שאיסקו בכלל שמע מילה מהדיון השקט שהתנהל מעל ראשו מקודם.

"בסדר, תודה"

בשקט הוא מביט בו, סוקר אותו מזווית העין. זאת תגובה נדיבה למדי מצידו של איסקו לפעולה הגיונית כמו זאת האחרונה שביצע. במיוחד כשתודה היא לא אחת מהמילים השימושיות שלו.

"המפקד?", שישה מהחיילים ששלח ראיון לסריקה ההיקפית עומדים כנראה מאחוריהם.

"כן?" איסקו מוחה בגב ידו האחת את כתמי הדם שעל ידו השנייה.

"אה", ממבטו הנבוך של החייל המאובק אפשר להסיק כי הוא התכוון לפנות לראיון, שפרצופו הקפוא כמעט ומצליח להסתיר עד כמה מפריעה לו חזרתו המהירה של איסקו למציאות.

"מה מצאתם?", שואל איסקו, מתרומם בבת אחת מהאדמה הקשה.



בערב שוקע הירח מוקדם. כסוף חיוור ודקיק, הוא בכל מקרה לא נתן להם הרבה אור. אבל כוכבים נוצצים קטנים אפשר לראות עדיין למרות העננים, פזורים ורחוקים על הרקיע השחור.

הם עצרו כבר בשקיעה, בלית ברירה. שלוש שעות לפני שדותיה הראשונים של איינה, הקימו את המחנה בשתיקה.

איסקו, טארון מוכן לפרגן לו את המחמאה המפוקפקת הזאת, מתייחס לעגלת המתים הסגורה באותה ענייניות בה התייחס לעגלות הכרוב שהביאו החיילים מסייפא.

הם לא מצאו כלום. כלומר שום דבר בעל משמעות. הם כן גילו שאף חפץ בעל ערך לא נשאר בקרחת היער. אפילו לא טבעת פשוטה.

והלוואי זה היה מקרה מוזר, וחשוד. והלוואי היו העקבות חסרי פשר והיגיון, הלוואי היו מוצאים משהו שיאפשר להם להאשים את כל העולם הגדול, חוץ מלהודות שליאם והיחידה המובחרת שלו נפלו קורבן לשוד הטיפשי ביותר בהיסטוריה.

כי את המפות הם כן מצאו. המפות אותן שלח איסקו עם ליאם למשימת הסיור הפשוטה. המפות שסימן הוא בעצמו עם אזורים בטוחים לחנייה ולינה.

הרי בנוסף לפיקוד המזהיר שלו, הוא הרי גם סייר מוכשר מלידה.

אבל בני אדם טועים לפעמים. גם המפקדים והסיירים המוכשרים ביותר.

ואיזה בזבוז זה. איזה בזבוז של חיים יפים וצעירים כל כך. וכישרון. וגאווה.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה